Gå til innhold

Uønsket seksuell oppmerksomhet - er det forskjell av hvem ?


Gjest Woo-Hoo!

Anbefalte innlegg

Folk trekker alltid frem ekstreme eksempler. Fakta er at mange mange kvinner, og det har vi også sett diskutert her inne, syns at sjekking fra lite attraktive menn er uønsket og upassende oppførsel. Trenger absolutt ikke fingre i fitten for å kategorisere noe som uønsket. Hvor mange jenter har ikke ledd av en stakkars tafatte verbale fremstøt? Og følte seg blææh fordi en i mange ligaer under dem var så FREKK at han turde å SI noe til dem!

Så kutt ut fingre i musa scenarioet. Alle vet at det er uønsket og upassende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Jeg vet utmerket godt hva uønsket betyr ;) Det jeg spurte om var, oppfattet du egentlig hva TS spurte om, eller ville du bare kverulere på formuleringen hans/hennes? Jeg bare oppfattet det slik at du pirket borti at begrepet uønsket betød nettopp uønsket. Det tror jeg 99,99% av oss forstod.

Hele poenget til TS, slik jeg oppfattet det var jo at noen kvinner muligens ikke føler en hånd på baken som "uønsket" DERSOM mannen som gjør det er hot og kjekk. Kvinner i denne debatten er veldig opptatt av at å bli tatt på uten samtykke fra fremmede menn er i uønsket kategorien uansett. Jeg personlig har observert kvinner som syntes det var kjempestas å få et klaps på stumpen....fra en villt fremmed mann. Men det gikk visst greit for damen, for gubben var faktisk dritkjekk. Men alle damer er og tenker forskjellig, så ikke greit å sette noen fasit på hva folk syntes er greit. Jeg ville aldri turt å rørt en dame uten samtykke, selv om hun smilte til meg og flørtet. Man kan gjerne kalle det en konsekvens av tiden vi lever i.......men de største sjekkerne bruker jo berøring for allt det er verdt og har tydeligvis hellet med seg. De får damer i fleng.

Roten til hele problemet. tror jeg, er at det liksom MÅ være mannens rolle å ta initsiativ. Han SKAL være pågående og oppmerksom. Dersom han ikke er det mister han kvinnen han er begeistret for. Bland det presset der med dårlig grensesetting og dæsj på med alkohol og du har oppskriften på katastrofe :fnise:

Denne rollen henger igjen fra 1300 tallet, men av en eller annen grunn er det liksom helt ok og legitimt at vi menn får den rollen tredd nedover hodet den dag i dag.

Jeg unnskylder IKKE trakasering her...men forsøker å tenke litt rundt hele saken. Man har liksom sine tanker om årsak og løsning....men løsningen har jeg innsett for lengst ikke finnes. Så for meg handler det om å bite tenna sammen og forsøke å overleve hverandre.

Jo, det er nøyaktig det du gjør når du drister deg til å mene "Dine munn sier nei-nei, men dine øyne sier ja..."

Du bruker en eldgammel hersketeknikk som har vært benyttet av menn siden Adams tid, nemlig at 'hun vil, - hun sier bare nei fordi hun ikke vet bedre og forsøker å virke dydig'.

- det er noe forbannet tull.

Enten er oppmerksomhet ønsket, eller så er den uønsket.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nøyaktig det du gjør når du drister deg til å mene "Dine munn sier nei-nei, men dine øyne sier ja..."

Du bruker en eldgammel hersketeknikk som har vært benyttet av menn siden Adams tid, nemlig at 'hun vil, - hun sier bare nei fordi hun ikke vet bedre og forsøker å virke dydig'.

- det er noe forbannet tull.

Enten er oppmerksomhet ønsket, eller så er den uønsket.

Og hvor går grensen mellom ønsket og uønsket oppmerksomhet? Sånn for å komme ett steg videre her....

Og er den grensen personavhengig?

Anonymous poster hash: b06a7...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som over.

Har lest litt i begge trådene "hva har du opplevd" osv....

Lurer rett og slett på om det er forskjell på hvem man får denne uønskede seksuelle oppmerksomheten på av ?

Hadde du likt å få seksuelle tilnærmelser i en situasjon av en kjekkas på jobben, men om du opplevde samme handling fra lite kjekk mann så ville det vært fy ?

Er det også forskjell på i hvilke situasjon dette skjer i ? Er det forskjell på jobben og ute på byn fredag kveld ?

Er dette situasjonsbetinget med tanke på hvem og hvor ?

Det ligger jo i ordet, dersom man er interessert er det jo ikke uønsket oppmerksomhet. Problemet er vel at en del menn ikke klarer å føle seg frem på en god måte, og derfor plumper ut i det på en feil måte, evt at de har såpass mye makt at de ikke får noen represalier selv om de går frem for hardt mot en som ikke er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor går grensen mellom ønsket og uønsket oppmerksomhet? Sånn for å komme ett steg videre her....

Og er den grensen personavhengig?

Anonymous poster hash: b06a7...8c0

Det handler om å ha litt antenner, har man ikke det sliter man med å sjekke opp damer, så enkelt er det.

Endret av OlaP
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om uønsket seksuell oppmerksomhet.

Seksuell oppmerksomhet som er uønsket er uansett svært lite velkommen.

- uønsket blir for pokker ikke mer ønsket om han ser ut slik eller sånn, det er fremdeles uønsket.

Next !

Korrekt, men det ligger jo litt i kortene at en "kjekkas" som et subjektivt begrep kanskje er en vedkommende er interessert i, og da er det selvfølgelig flere åpninger for han enn det er for en tilfeldig Jonas som hun ikke liker eller er interessert i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Nå har det blitt satt fokus på diskriminering i media, hva slags grunn har disse kvinnene som sier de har opplevd dette for å lyge?

Hvilken grunn har fremmede for å ta folk på rumpen? Fatter ikke at det skal være så vanskelig å lese signalene i situasjonene, for det er ikke på dansegulvet mellom to som er rimelig på vei inn i et ons det her er snakk om. Det er snakk om hverdagslige sitasjoner hvor kvinner blir filmet, tatt på, ropt etter på gaten osv.

Om du ønsker å bagatellisere det så får det være opp til deg, og dette har vi kvinner hørt mange ganger før; dette må du tåle kjære deg, er det såååå ille da??? Nwååå, bare de stygge kvinnene klager på dette for de får ikke oppmerksomhet... Nwåååå blir nok en annen tone om vi ikke gir de oppmerksomhet (slik jeg ser tonen er her i tråden også av deg og Methusalem

Men eksemplene er dessverre mange og ikke minst stygge på at dette er noe som skjer med mange kvinner: http://www.aftenposten.no/kultur/--Nok-er-nok-Vi-finner-oss-ikke-i-dette-lenger--7982979.html

http://www.aftenposten.no/kultur/Norske-kvinner-forteller-om-seksuell-trakassering-7982800.html

"#jegharopplevd at en fyr grep tak i meg nedentil under konsert, min reaksjon var å klappe til fyren, han tok så kvelertak på meg. "

En trenger ikke være sosialt handicappet for å skjønne at dette er uønsket adferd håper jeg.

Se bare på https://twitter.com/hashtag/jegharopplevd?src=hash så kan du jo selv bedømme om det er såååååå farlig og at dette ikke er noe som skjer en gang for mye.

Hvor har du det ifra at jeg forsøker å bagatelisere problemet? Fordi jeg spør mange spørsmål? Hvorfor setter så mange kvinner piggene i mannfolka som forsøker å lære litt om problemet som diskuteres? Jeg har flere ganger nå anerkjent med store bokstaver at dette er ett problem for mange kvinner! Hva med å løfte blikket litt opp fra egen nese og se når folk faktisk forsøker å diskutere problemet på en sivilisert måte? Dere vil ikke få flere mannlige sympatisører om det er linjen dere legger iallefall.

Grunnen til at jeg spør så mye er fordi der jeg kommer ifra er det nemlig ikke vanlig at fremmede menn stikker fingrene opp i fitta på damene. Om jeg bor på en spesiell fredelig plass aner jeg virkelig ikke. Men de kvinnene jeg omgåes sier at de aldri har sliti med dette her. Jeg må jo håpe at de ikke lyver ikke sant? Eller mener du de lyver for at jeg skal føle meg bedre? Det er IKKE dermed sagt at jeg syntes dette problemet er en bagatell! Langt derifra! Men jeg ble sjokkert når jeg leste #jegharopplevd...jeg har nok vært naiv og trodd for godt om folk. Dere har etter mitt skjønn 3 muligheter.

1. Gjør oss fornuftige menn oppmerksomme på en respektfull måte hvor stort problemet virkelig er, få disse mennene på laget deres slik at kjønnene kan stå sammen om å løse problemet.

2. Dere kan rotte dere sammen og bitche med hverandre om hvor jævlige alle menn er. Hvor stygge overgripere vi er og hvor lite vett alle slemme menn har i skallen. Undergrave hannkjønnet til en demon som kun trenger fitte. Og kreve at syke idioter av noen ekle mannfolk på magisk vis skal endre holdning over natten.

3. Dere kan gi opp og låse dere inne i huset deres. Ta med stor matpakke på jobb og krev et isolert kontor hvor ingen mannfolk får tilgang. Krev også gjerne egen kollektiv transport bare for kvinner, slik at dere slipper antasting fra alle de skitne mennene som skal på jobb.

Dere må være litt realistiske her....alternativ 1 er gjørbart. Dere vil vekke enorm sympati ved å være sympatiske. Mange menn er...tro det eller ei...på DERES side i denne debatten. Men vi må få lov å spørre hvordan dere opplever det, hvor dere opplever det og litt om hva type opplevelser dere anser som værst, uten å bli hugget hodet av. Vi er jo forskjellige fra dere kvinner vetu...og vi må nesten høre litt med dere for å vite hvordan dere opplever det.

En ting er 10000% sikkert. Dere vil aldri klare å forandre holdningene til de jævlige mannfolka som driver å klår på dere. Har de ikke skjønt hvor riv ruskende gal den oppførselen er når de har blitt så "voksne", så vil de heller aldri gjøre det. Men dere er hjertelig velkommen til å sparke løs på den halvdaue hesten til dere blir blå i ansiktet. I mine personlige utfordringer og problemer forsøker jeg å være løsningsorientert. Etter min erfaring så hjelper det veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jo, det er nøyaktig det du gjør når du drister deg til å mene "Dine munn sier nei-nei, men dine øyne sier ja..."

Du bruker en eldgammel hersketeknikk som har vært benyttet av menn siden Adams tid, nemlig at 'hun vil, - hun sier bare nei fordi hun ikke vet bedre og forsøker å virke dydig'.

- det er noe forbannet tull.

Enten er oppmerksomhet ønsket, eller så er den uønsket.

Du er jo så arrogant her at jeg mister matlysten! Du tror du VET hva jeg mener når du leser det stikk motsatte av det jeg sier. Og dette er nok grunnen til at så jævlig få menn gidder å ta parti med dere og ta en seriøs diskusjon rundt temaet.

Jo....uansett hva vi menn sier og gjør når det dreier seg om kvinners problemer,så er det liksom alle kvinner som selv har skylden!?? Det er så riv ruskende galt og så langt vekk fra sannheten som det kan komme. Det er mulig å ha to tanker i hodet på en gang. De to tankene hos meg er at dette er et problem for mange kvinner og at det i majoriteten er menn som gjør dette mot kvinner. Den andre tanken er at BÅDE menn og kvinner må jobbe sammen for å løse problemet. Det vil ALDRI fungere om du trer meninger og påstander ned over hode på oss som vi ikke har!

For du er ikke så naiv at du tror at alle avgjørelser du tar og alle signalene du sender ut til andre, til enhver tid er 100% korrekte og riktig? Alle gir vi signaler og alle kan vi missoppfatte dem. Det er vel en grunn til at f.eks begrepet "luremus" er så kjent? Det handler om tvetydige signaler. Kvinben kan oppfattes som flørtende og interessert, mens hun egentlig bare vil fremstå som høfflig. Mannen TROR han kan gå videre. Regner med at du er så voksen at du har hørt den regla der før? Nå sier jeg ikke at det derfor er greit å klå selv om man tror man får lov. Absolutt ikke. Det er ikke kvinnens ansvar at gubben ikke klarer å lese grenser og signaler, men koster det dere så jævlig mye å forsøke å være litt tydligere i det dere utstråler da?

Det handler jo om å nærme seg hverandre og prøve å forstå det annet kjønn. Man nærmer seg iallefall ikke dersom det bare kastes anklager og sure oppstøt over på den andre part. Det tror jeg vi er enige om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer rett og slett på om det er forskjell på hvem man får denne uønskede seksuelle oppmerksomheten på av? Nei, ingen forskjell for min del.

Hadde du likt å få seksuelle tilnærmelser i en situasjon av en kjekkas på jobben, men om du opplevde samme handling fra lite kjekk mann så ville det vært fy? Utseende spiller ingen rolle om jeg blir seksuelt trakassert. Flørting er en helt annen sak. Har opplevd å bli berørt, selv etter å ha sagt klart "nei" både fra kjekkaser og ikke-kjekkaser. Det er like irriterende og surt uansett.

Er det også forskjell på i hvilke situasjon dette skjer i? Er det forskjell på jobben og ute på byn fredag kveld? Ingen forskjell så lenge det er seksuell trakassering. Er det snakk om uskyldig flørting e.l. går det jo greit. Uønsket oppmerksomhet er uønsket oppmerksomhet, uansett.

Er dette situasjonsbetinget med tanke på hvem og hvor? Igjen, spiller ingen rolle hvor det skjer eller hvem som trakasserer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Den personen som finner opp et kurs som kan lære menn og kvinner opp til å forstå hvor grensen på uønsket oppmerksomhet går for begge kjønn er......vil bli steinrik.

Jeg tror mange menn gir den type oppmerksomhet fordi de blir podet inn fra barnsben av at slikt må til for å få seg dame. Mange menn liker jo ofte selv å få litt lett seksuell oppmerksomhet fra kvinner, og tror dermed at kvinner tåler litt av det samme fra gutta. Selvsagt en gedigen feiloppfatning. Slike missoppfattelser går igjen i mange aspekter mellom kjønnene. Slik som at mange tror at kvinner får orgasme med vanlig puling alene og at kvinner ikke trenger oppvarming før sex.

Hvordan vi i det hele tatt fungerer sammen er helt utrolig rart.

Dette er da individuelt og det må kommunikasjon til for å finneut hva som fungerer. Slik er det vel hos mannen også :)

Der tror jeg faktisk du har løsningen. Så gjenstår det da å se hvor lenge man klarer seg uten oppmerksomheten fra det annet kjønn?

Det er forskjell på oppmerksomhet, Høflig og vennlig oppmerksomhet er godtatt fremfor fingre opp i rumpa av vilt fremmede menn, uavhengig av hvordan de ser ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit å bli klådd på av fremmede, uansett hvor kjekke de er. Men jeg synes det er en forskjell på å bli klådd på av noen jeg faktisk har en samtale med f.eks., og noen jeg aldri har snakket med. Jeg har full forståelse for at jeg kan sende ut signaler som blir oppfattet som flørting, selv om dette ikke er min intensjon. Hvis min mannlige samtalepartner da klår på meg, får beskjed om å la være, for så å etterfølge dette, så er det ikke noe stort problem. Hvis han derimot fortsetter klåingen sin, da har vi et problem. Det samme gjelder for så vidt folk som klår helt uten videre. Dette har aldri vært greit, og kommer aldri til å bli det. Spiller ingen rolle hvor kjekk/pen og fantastisk en mann er, jeg er ikke komfortabel med at vilt fremmede menn bryter mine intimgrenser helt ut av det blå.

Hadde ikke funket om det var Brad Pitt heller, siden det var et spørsmål. Det handler rett og slett ikke om mannen utseende, men om fremgangsmåten han bruker. For meg er dette helt uaktuell oppførsel, og mannen er dermed ikke attraktiv på noen måte uansett. Hadde dog ikke klappet til han, da dette ikke er måten jeg reagerer på til vanlig. Tror ikke jeg hadde følt meg spesielt smigret heller, siden jeg ikke hadde trodd at han hadde klådd på meg fordi han likte nettopp meg, men heller sett på det som behandling han utsatte alle kvinnfolk i hans vei for.



Anonymous poster hash: f7ba1...ab1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink til å skape trolletråder WubWub. Det skal du ha.

Debatten om slike tema sporer lett av fordi menn på sjekkern kontinuerlig må manøvrere på grensa av ønsket og uønsket oppmerksomhet.

Kvinner på sin side har definisjonsretten og er livredde for at noen menn faktisk mener at de har rett til å gi dem oppmerksomhet selv når den er uønsket.

Dermed får vi lett en slik polarisering som fire sider av denne tråden er et eksempel på.

Jeg tror ikke det finnes mange menn som ikke er enig i at grensene for uønsket oppmerksomhet skal respekteres.

Det som derimot er et faktum, er at grensen for ønsket og uønsket oppmerksomhet flyttes I betydelig grad av om vedkommende er kjekk eller ikke. (I hennes øyne).

Og dette poenget er vel det som Harry Dotter og noen andre har prøvd å ta tak i uten å få debatten på rett spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det er forskjell på oppmerksomhet, Høflig og vennlig oppmerksomhet er godtatt fremfor fingre opp i rumpa av vilt fremmede menn, uavhengig av hvordan de ser ut :)

Jeg gir opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir opp....

Ser ut itl at du har gitt opp for lenge siden. Bitter og sint

Anonymous poster hash: 153d5...a29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som HarryDotter svinger litt innom, så virker det som kvinner og menn er grunnleggende forskjellig når det kommer til intimitet. Av å lese svarene i denne og en tilsvarende tråd virker det som de aller fleste kvinnene her inne er mer enn villige til å utøve vold mot menn som ikke gjør mer enn å ta dem på rumpa. Vi kommer ikke til å bli enige om noe som helst så lenge forventningene spriker så voldsomt mellom kjønnene (no pun intended). Stiller man det samme spørsmålet i et forum hovedsakelig bestående av menn vil jeg tørre å påstå at vi må begynne å regne med promille for å finne andelen menn som blir voldelige.

Hvis vi ser bort i fra hva som er rett og galt, så er det interessant å få svaret på hvorfor vi er så veldig forskjellige på dette området. Er det så enkelt som at det å ta en attraktiv kvinne på rumpa er en "voksen" versjon av gutter i barnehagen som lugger interessante jenter? I disse likestillingstider skulle man kanskje forvente at menn slutter og ta på kvinner, og at kvinner som tar på menn må forvente å få en stjernesmell på kjaken. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Ser ut itl at du har gitt opp for lenge siden. Bitter og sint

Anonymous poster hash: 153d5...a29

Enda et godt innlegg fra en kvinne skjønner jeg. Ta deg en pose boller. Jeg finnes ikke bitter...men det er selvsagt enkelt for dere damer å kneble en debatt med å stemple menn som bittre så fort de ytrer seg i den offentlige debatten.

Kos dere i jamringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stopp litt opp og prøv å se hva TS var ute etter med tråden.....legg godviljen skikkelig til....TS formulerte spørsmålet på en lite korrekt måte ja, så skjønner hvorfor du og Pus skriver det dere skriver...men forsøk å reflekter litt rundt spørsmålet så tror jeg du skjønner hva vedkomne mente.

TS, slik jeg oppfattet det, og slik de fleste andre oppfattet det tror jeg, mener at kanskje ikke all "uønsket" oppmerksomhet er så uønsket som folk flest tror DERSOM personen er fin og kjekk.

Det er faktisk ikke helt klart hva TS mener.

"Uønsket" betyr ikke bare oppmerksomhet man ikke gjengjelder, det har en spesifikk negativ klang. Det blir som å si "er seksuell trakassering greit fra en kjekk mann / tar du det som et compliment". Dersom det er tilfelle er det ikke trakassering. Oppfattes det ikke som trakassering så er det bare seksuell oppmerksomhet. Tar man det som et compliment fordi han er kjekk så er det heller ikke uønsket.

Det kan hende TS mener "dersom en mann du ikke er interessert I viser seksuell interesse, har det noe å si hvordan han ser ut?". Dvs. noen kvinners reaksjon avspeiler hvor attraktiv eller lite attraktiv han er, om han er kjekk er det "nei takk" med et smil, om han er veldig lite attraktiv er det latter eller bare ryggen til.

Eller det kan hende TS mener oppmerksomhet som er "uønsket" ved at den finner sted I en setting der det ikke er velkomment - som på jobb.

Eller det kan hende TS mener oppmerksomhet som er "uønsket" på den måten at den er lite raffinert - alt for direkte, vulgær eller fysisk. Dvs. en oppførsel som er nedverdigende i seg selv.

Det er klart at man får mange ulike svar når folk svarer på helt forskjellige ting.

Anonymous poster hash: d5dd7...45e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke helt klart hva TS mener.

"Uønsket" betyr ikke bare oppmerksomhet man ikke gjengjelder, det har en spesifikk negativ klang. Det blir som å si "er seksuell trakassering greit fra en kjekk mann / tar du det som et compliment". Dersom det er tilfelle er det ikke trakassering. Oppfattes det ikke som trakassering så er det bare seksuell oppmerksomhet. Tar man det som et compliment fordi han er kjekk så er det heller ikke uønsket.

Det kan hende TS mener "dersom en mann du ikke er interessert I viser seksuell interesse, har det noe å si hvordan han ser ut?". Dvs. noen kvinners reaksjon avspeiler hvor attraktiv eller lite attraktiv han er, om han er kjekk er det "nei takk" med et smil, om han er veldig lite attraktiv er det latter eller bare ryggen til.

Eller det kan hende TS mener oppmerksomhet som er "uønsket" ved at den finner sted I en setting der det ikke er velkomment - som på jobb.

Eller det kan hende TS mener oppmerksomhet som er "uønsket" på den måten at den er lite raffinert - alt for direkte, vulgær eller fysisk. Dvs. en oppførsel som er nedverdigende i seg selv.

Det er klart at man får mange ulike svar når folk svarer på helt forskjellige ting.

Anonymous poster hash: d5dd7...45e

TS mener nok "uønsket" som i egentlig ønsket av en kjekk mann og uønsket fra en slesk type kjenner jeg ham rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som derimot er et faktum, er at grensen for ønsket og uønsket oppmerksomhet flyttes I betydelig grad av om vedkommende er kjekk eller ikke. (I hennes øyne).

Og dette poenget er vel det som Harry Dotter og noen andre har prøvd å ta tak i uten å få debatten på rett spor.

Det er klart at dersom en kvinne er interessert i deg og du gir henne oppmerksomhet får du positiv respons. Dersom hun ikke er interessert, får du negative respons. HVOR negativ den er kommer an på din approach, men også henne som person. En ung og litt umoden og nervøs jente vil oftere avvise deg på en klønete mate som får deg til å føle deg ille, mens en litt mer voksen og selvsikker kvinner kan gjøre det på en skånsom måte.

Det vil alltid finnes kvinner som refererer til enkelte menn som "creeps" fullstendig ufortjent. Noen ganger vil de bare skape et samtaleemne med sine kjedelige venninner. Selv om dette er ubehagelig for menn er det i bunn og grunn ikke noe å skape en stor sak av. Menn som blir avvist kan like ofte referere til gitte kvinner som "horer" eller "selvsentrerte bitcher" fordi de ikke gjengjelder interessen. Denne irrasjonelle reaksjonen finner man hos begge kjønn.

Grunnen til at tråden har sporet av er at TS ikke har vært presis nok i sitt spm. og uttrykket "uønsket oppmerksomhet" er helt feil. At "uønsket oppmerksomhet" kan bli godt mottatt faller på sin egen urimelighet.

Hvis jeg gjetter vil jeg anta at det TS egentlig sikter til er hvorvidt attraktive menn kan strekke grensene når de sjekker opp kvinner (kroppskontakt, vitser som er litt på grensen) og tørre litt mer enn andre menn. Svaret på det er jo ja. På samme måte som at pene kvinner får flere sjanser hos menn enn mindre attraktive kvinner. De fleste menn tolererer langt mer bullshit fra de som har utseendet på sin side og som du er litt villere etter å ligge med.

Men gitte menn er selvsagt tiltrekkene på tross av sin approach, ikke på grunn av den. Det sikreste er alltid å holde sjekkingen normalt høflig. Det er heller ingen grunn til å syte over at andre menn gjorde suksess med det som fikk deg avvist. Man tar en sjanse når man beføler eller er frekk, der sannsynligheten er at det blir negativt mottatt.

Endret av Neeli00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...