Gå til innhold

Kvinner har seg selv å takke for seksuell trakassering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når kvinner får seksuell oppmerksomhet og føler seg som sexobjekter så har de seg selv å takke. For det er jo ikke måte på hvordan de hele tiden skal jåle seg, sminke seg opp, kle seg i tettsittende bukser og topper, og vise seg frem på alskens måter. De bytter profilbilde på Facebook hver måned (kanskje oftere) hvor de poserer og viser hvor deilige de er. Kvinner har et enormt seksuelt bekreftelsesbehov, og så skylder de på menn når de får denne oppmerksomheten de har jobbet så hardt for? I'm speechless.

Anonymous poster hash: 82394...cde

Hvorfor tror du at alt kvinner gjør handler om å tiltrekke seg menn? Tror du at vi ikke er noe uten dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser at dette er et stort problem...og ingen fortjener den type behandling.

Jeg kjenner endel kvinner og INGEN av dem har opplevd noe direkte ufyselig... eller klåing på kroppen, uønsket fra fremmede menn. En kommentar eller to ja...eller et smil når hun går forbi noen ja....De ler som regel bare av det og glemmer det. Jeg sier IKKE at det dermed ikke skjer, men jeg syntes det er interessant å vite.....Bor jeg og de jeg kjenner på en annen planet? Er det midt i de største byene disse problemene er værst?

Hvor opplever dere at det er værst med trakasering og klåing? Hvilke setting føler dere det er mest vanskelig? På jobb? På fest i helgene? Blandt venner?

...hadde vært fint å få dannet seg ett inntrykk rundt dette.

De ferdes kanskje alltid sammen meg andre? Seksuell trakkasering skjer stort sett bare når en jente er alene.

Anonymous poster hash: 9a8e4...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men kvinner seksualiserer seg selv i en ekstrem grad. Uten at det gjør det greit med seksuell trakassering, naturligvis.

så jenter bør egentlig legge skikkelig på seg, få kvisete hud og kle seg i burka for ikke å bli trakkasert?

Anonymous poster hash: 9a8e4...159

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor opplever dere at det er værst med trakasering og klåing? Hvilke setting føler dere det er mest vanskelig? På jobb? På fest i helgene? Blandt venner?

...hadde vært fint å få dannet seg ett inntrykk rundt dette.

Det kan skje når som helst, med hvem som helst, og uavhengig av hvordan man oppfører seg eller er kledd.

Noen få eksempler: løftet opp og slengt over skulderen til en vilt fremmed mann ute på byen, en mann begynte å løpe etter meg og mase om navn og telefonnummer mens jeg var ute og jogget (helt utrolig at han ikke skjønte hvor truende det kan virke) og ikke minst (og dette er ekstremt, men det hender oftere enn man tror) stalket over lengre tid av en fremmed, med kjærlighets/trusselbrev og hele pakka.

Jeg har ingen planer om å begynne å spørre typen eller en mannlig venn om klærne mine er utfordrende eller ikke før jeg går ut døra. Ærlig talt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at det ikke burde ha noe å si. Jeg skulle inderlig ønske damer kunne få gå helt ifred uten slibrige ord og klåing. Det er patetisk oppførsel fra jævlige teite menn. Men desverre tror jeg sannheten er at det har noe å si hvordan man kler seg. Hadde vi levd i kardemommeby, ville nok både kvinner og menn kunne gå nakne og fortsatt bare få "godag" meldinger og høfflige smil fra det annet kjønn. Nå er det nå engang slik at den verden vi virkelig lever i er den rake motsetningen.

Man burde, om man er smart tenke over hvordan man går kledd. Spesiellt om man skal i en setting hvor det ferdes mange fulle menn. Jeg sier ikke at det bør være slik, men for å unngå potensielle problemer burde man tenke litt frem og se hva man kan gjøre for å minske sjansen for trakasering. Det er jo en kjennsgjerning at folk mister en god del av dømmekraften sin når de er dritings. Jeg tror veldig mye kunne vært unngått dersom både menn og kvinner tenkte seg nøyere om hva de gjør og hva de har på seg utifra hvilke setting de er på.

Og nå vil nok mange si "men det er jo ikke kvinners skyld at de blir antastet og seksuellt trakasert? Hvorfor kan ikke samfunnet få et fokus på å lære menn hvor grensene går?" Det er helt riktig det at det IKKE er kvinners skyld. Det er det virkelig ikke....men det går ikke an å lære alle menn til å respektere kvinners grenser. Sorry det kan dere bare glemme. Det vil alltid finnes drittsekker..uansett hva som gjøres. Det vil alltid finnes rasisme. Det vil alltid finnes onde mennesker. Vi kan gjøre mye for å misnke disse problemene, men borte vil de aldri bli. Det må vi som mennesker bare deale med.

Hvorfor kan vi ikke likesågodt foreslå at vi lærer alle mennesker at det er galt å stjele i samme slengen? Så slipper vi låser på dørene våre og alarmer i butikkene ;) Tenk om livet var så enkelt?

Og sannheten ER at de aller fleste menn VET hvor grensene går, og de oppfører seg empatisk og med respekt for kvinner, men slik bildet i media idag er, fremstilles menn som overgripere på generellt grunnlag. Det er fryktelig skuffende og irriterende! Feministene gjør seg selv en bjørnetjeneste desverre. Istede for å få menn på laget sitt og stå sammen i kampen for kvinners rettigheter, gir de menn et solid klaps i trynet og skaper skyttergraver. Tragisk!

Enig i mye av det du sier, men akkurat når det gjelder feminisme er jeg litt uenig. Feministene ønsker da heller ikke å lage en gruppe der "alle" menn er noen fæle mennesker, slik som jeg oppfatter de aller fleste feminismer og begrepet feminisme. Her lager jo du også en gruppering på akkurat samme måte, der "alle" feminister støter fra seg menn, sant? ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kler meg konservativt med en kjole som går rett over knærne, så forventer jeg å bli behandlet som en voksen kvinne og ikke som en som kler seg utfordrende. Og forresten, jeg skal kunne gå naken for alt folk bryr seg uten å måtte bli utsatt for trakkasering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fotballen

Jeg synes ikke synd på kvinnfolk som gjør alt for å få oppmerksomhet. Går med halve puppene ute og rumpeskinkene stikker ut.

Jeg synes synd på alle andre kvinner. Alle har rett på å kle seg pent og sånn de liker, men det finnes grenser ute blant folk. Skal ikke se ut som noen som selger kroppen sin!

Enklere for oss jålete menn og gå ute sånn vi vil uten å bry oss om seksuell trakassering ;) Kun skjellsord fra sjalu idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer nesten på om TS også forsyner seg av varer som står på gata utenfor butikkene, siden butikkeieren jo har selv valgt å sette den der midt i øyensynet på folk. Hadde de brydd seg hadde de vel hatt varene inne eller til og med gjemt dem bak disken så ikke stakkars folk med lyst til å stjele skal bli så fristet. Eller hur?

Og hva om den damen mannen klår på har type som blir provosert og velger å gi fyren et saftig blåøye? Er det også greit, siden han tross alt klådde på dama og opptrådte provoserende?

skal vi trakassere alle menn med stor kåpelignende jakke siden de jo åpenlyst kler seg som en blotter? Hva med dem som ser litt pedofile ut og er i overkant glad i å se på barna som leker? skal vi ikke liksågodt bare advare hele nabolaget mot dem og sørge for å fryse dem litt ut? Gjerne male "jævla pedo" på bilen deres. De har jo bedt om det med måten de sprader rundt i nærheten av barn og tillater seg å glede seg over barn som leker. Kanskje like greit å arrestere dem også.

Og hva med han fyren med det morske ansiktet som alltid pumper jern og ser så skjevt på folk? Han er nok garantert en psykopat, så han må vi ta! Ring politiet!!! Om ikke annet er han garantert en boler som driver med ulovlige stoffer. De alle ber om det selv! Hvis de vil unngå å bli dårlig behandlet får de værsågod kle seg annerledes og slutte å sprade rundt i all offentlighet med den der holdninga si!!! :opplyser:

Hvilken herlig verden, du.



Anonymous poster hash: 5c60a...bfc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer med alle slags jenter. Selv jenter i burka blir seksuelt trakkasert. Jeg kler meg aldri utfordrende, men har fått ekle kommentarer og blitt forfulgt flere ganger fordi jeg ofte ferdes alene. Anonymous poster hash: 9a8e4...159

Samme her!!

Anonymous poster hash: 815ce...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så skuffet over flere av mennene her inne som innbiller seg at vi ber om oppmerksomhet :(

Anonymous poster hash: 815ce...ffb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du kler deg som en tøffel, er det da din egen skyld om jeg løper etter deg å pisker deg? :fnise: Morsom tanke, om man skulle gjøre alt det folk ber om via klær :fnise:

Det jeg påpeker er at kvinner seksualiserer seg selv i en ekstrem grad. Jeg sa ikke at seksuell trakassering er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Mange kvinner pynter horer seg for å nå opp i det sosiale hirearkiet kvinner imellom.

Fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jenter bør egentlig legge skikkelig på seg, få kvisete hud og kle seg i burka for ikke å bli trakkasert?

Nei, men de horer seg ofte veldig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feministene ønsker da heller ikke å lage en gruppe der "alle" menn er noen fæle mennesker, slik som jeg oppfatter de aller fleste feminismer og begrepet feminisme.

Feminisme = mannehat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Nei, men de horer seg ofte veldig opp.

"Ofte"? Jeg må innrømme at jeg aldri ser jenter som kler seg "horete" i min omgangskrets. Hvor møter du disse? Kan du linke oss til en facebook-profil som viser hvordan en "opphoret" jente ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Enig i mye av det du sier, men akkurat når det gjelder feminisme er jeg litt uenig. Feministene ønsker da heller ikke å lage en gruppe der "alle" menn er noen fæle mennesker, slik som jeg oppfatter de aller fleste feminismer og begrepet feminisme. Her lager jo du også en gruppering på akkurat samme måte, der "alle" feminister støter fra seg menn, sant? ^^

Du har rett i det. Uten at jeg egentlig så det selv, lagde jeg en generalisering her...sorry :fnise: . Poenget er at de snille feministene stort sett er stille og holder kjeft. De gjør ikke så mye ut av seg....Alle neka som er mannevonde hyler som regel høyest i media. Og de stjeler oppmerksomheten fra de damene som virkelig er ute etter likestilling. Og det irriterer meg dit det brenner og er varmt.

Man må nesten telle til 10 og skjerpe seg for ikke å bli en ekte bitterpikk når man leser noen av meningene til de aller værste radikale rødstrømpene :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter

Det kan skje når som helst, med hvem som helst, og uavhengig av hvordan man oppfører seg eller er kledd.

Noen få eksempler: løftet opp og slengt over skulderen til en vilt fremmed mann ute på byen, en mann begynte å løpe etter meg og mase om navn og telefonnummer mens jeg var ute og jogget (helt utrolig at han ikke skjønte hvor truende det kan virke) og ikke minst (og dette er ekstremt, men det hender oftere enn man tror) stalket over lengre tid av en fremmed, med kjærlighets/trusselbrev og hele pakka.

Jeg har ingen planer om å begynne å spørre typen eller en mannlig venn om klærne mine er utfordrende eller ikke før jeg går ut døra. Ærlig talt!

Uff...ja jeg skjønner at det der oppleves som jævlig! Jeg klarer bare ikke se for meg hvor fantastisk hjernedød man må være for å tørre å vise den typen oppførsel mot fremmede kvinner :sjokkert:

Da må det kanskje dreie seg litt om hvor man bor da? Siden noen opplever det på daglig basis mener jeg? og andre omtrent må kle seg nakne offentlig for å få den typen oppførsel rettet mot seg.

Nei selvfølgelig må du ikke spørre typen om du er utfordrende kledd. Jeg sa ikke det heller.....men for å bruke et nitrist eksempel....."Jeg vil så gjerne slanke meg 5 kilo, men ikke faen om jeg kutter ut colaen og godteriet....jeg har da for helvete rett til å spise hva jeg vil! :jolie:"....en ting er sikkert. Man blir ikke slankere av å tenke sånn :laugh:

Selvfølgelig har man full rett til å si og gjøre og kle seg akkurat slik man vil, men jeg sier bare at det kan være lurt å justere seg litt av og til for kanskje å unngå litt uønsket oppmerksomhet? Slik burde det ikke være. Slikt burde man sluppet. Men å tenke litt over det kan være smart mener jeg. Er det en ørliten sjans for at jeg kan unngå beføling eller voldtekt, vil det ikke da være verdt å prøve? Det nytter nemlig ikke å påpeke alle andres feil og be alle andre forandre seg. Den eneste personen man kan forandre er seg selv. Hvorfor ikke begynne der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Når jeg kler meg konservativt med en kjole som går rett over knærne, så forventer jeg å bli behandlet som en voksen kvinne og ikke som en som kler seg utfordrende. Og forresten, jeg skal kunne gå naken for alt folk bryr seg uten å måtte bli utsatt for trakkasering.

Ja jeg er faktisk helt enig med deg i dette. Dette burde være standaren.

Ja det burde du kunnet...i eventyrland desverre. Men det finnes tragisk nok så mange idioter der ute som ikke har fått folkeskikk med i bagasjen. Og de menneskene kan man bare glemme å forandre. Man må bare lære seg hvordan man unngår/irettesetter/tar igjen med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...ja jeg skjønner at det der oppleves som jævlig! Jeg klarer bare ikke se for meg hvor fantastisk hjernedød man må være for å tørre å vise den typen oppførsel mot fremmede kvinner :sjokkert:

Da må det kanskje dreie seg litt om hvor man bor da? Siden noen opplever det på daglig basis mener jeg? og andre omtrent må kle seg nakne offentlig for å få den typen oppførsel rettet mot seg.

Nei selvfølgelig må du ikke spørre typen om du er utfordrende kledd. Jeg sa ikke det heller.....men for å bruke et nitrist eksempel....."Jeg vil så gjerne slanke meg 5 kilo, men ikke faen om jeg kutter ut colaen og godteriet....jeg har da for helvete rett til å spise hva jeg vil! :jolie:"....en ting er sikkert. Man blir ikke slankere av å tenke sånn :laugh:

Selvfølgelig har man full rett til å si og gjøre og kle seg akkurat slik man vil, men jeg sier bare at det kan være lurt å justere seg litt av og til for kanskje å unngå litt uønsket oppmerksomhet? Slik burde det ikke være. Slikt burde man sluppet. Men å tenke litt over det kan være smart mener jeg. Er det en ørliten sjans for at jeg kan unngå beføling eller voldtekt, vil det ikke da være verdt å prøve? Det nytter nemlig ikke å påpeke alle andres feil og be alle andre forandre seg. Den eneste personen man kan forandre er seg selv. Hvorfor ikke begynne der?

Hvorfor tviholder du på påstanden om at kvinner må kle seg mindre utfordrende når vi gang på gang forteller deg at kvinner opplever å bli klådd på samme hva vi er ikledd?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminisme = mannehat.

Beklager, men der har du misforstått. Feminisme = likestilling, og likestilling skjer bare hvis BEGGE kjønn har det likt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...