Gå til innhold

Neseoperasjon - Teres Nobel eller Akademiklinikken?


marieandresen

Anbefalte innlegg

Hei,

er en jente på 22 som har bestemt meg for å ta neseoperasjon. Beslutningen er 100 % gjennomtenkt, ettersom jeg har hatt komplekser siden tidlig tenår, så er ikke ute etter kommentarer om at jeg burde vente eller tenke mer på det. Som sagt, jeg har bestemt meg. Det eneste jeg lurer veldig på er om noen der ute har noen erfaringer med Dr. Morten Haug fra Nobel Teres eller Bjørn Tvedt fra Akademiklinikken. Det er disse to jeg har lest best tilbakemeldinger fra andre om. Selv synes jeg det er vanskelig å bestemme meg.

Var hos Dr. Tvedt forrige uke. Synes kjemien var grei og det virket som han skjønte hva jeg var ute etter. Likevel mente han feks at det ikke var mulig å gjøre nesetippen så mye smalere, og jeg fikk ikke noe særlig svar på hvorvidt det var mulig å rette opp den største feilen, nemlig at selve neseben/rygg skrås mot venstre. Det er tydeligvis en slags skjevhet som går gjennom hele ansiktet mitt.. Han var mer opptatt av å vise meg nesen i profil, og 3D-simulatoren ga ikke så bra bilde forfra, mente han.

Dr. Haug skal jeg til førstkommende torsdag. Vent jeg kanskje burde ventet med dette innlegget til jeg har pratet med ham og gjort meg et inntrykk der og, men jeg ønsker å operer meg før sommerferien og trenger derfor alle tips og tilbakemeldinger jeg kan få. Setter utrolig stor pris på det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morten Haug virket utrolig dyktig. Var presis, hyggelig, hørte på det jeg hadde å si. Likte svært godt 3D-bildene han viste meg, da disse ga et godt inntrykk på hva jeg kan forvente meg både forfra og profilmessig.

Samtidig ble jeg bare enda mer usikker. Klarer ikke helt å lande på noen av dem, og er redd jeg heller mot Morten akkurat nå fordi jeg nettopp var der... Begge to er garantert dyktige ettersom de har så mange operasjoner i året og så lite klager. Er bare så redd på å velge feil når det er snakk om så mye penger.. Må bestemme meg fort, ettersom jeg ønsker å gjennomføre dette iløpet av mai. Noen som har tips å komme med?

Endret av marieandresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten Haug virket utrolig dyktig. Var presis, hyggelig, hørte på det jeg hadde å si. Likte svært godt 3D-bildene han viste meg, da disse ga et godt inntrykk på hva jeg kan forvente meg både forfra og profilmessig.

Samtidig ble jeg bare enda mer usikker. Klarer ikke helt å lande på noen av dem, og er redd jeg heller mot Morten akkurat nå fordi jeg nettopp var der... Begge to er garantert dyktige ettersom de har så mange operasjoner i året og så lite klager. Er bare så redd på å velge feil når det er snakk om så mye penger.. Må bestemme meg fort, ettersom jeg ønsker å gjennomføre dette iløpet av mai. Noen som har tips å komme med?

Jeg vet om to jenter som har operert nesen hos Morten Haug. Jeg synes begge har fin neserygg, men de har litt merkelig nesetipp begge to.. Litt oppstopper aktig på en måte. Jeg blir derfor litt skeptisk til han, for på de to synes jeg det ser ut som han kun er flink til å fjerne bump på neseryggen, og ikke noe flink med nesetippen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Jeg opererte meg hos Bjørn Tvedt på Akademiklinikken på mandag. Veldig fornøyd med oppfølgingen jeg har fått, men vanskelig å si hvordan resultatet blir da jeg fortsatt har på bandasje. Jeg har rettet neseryggen, gjort den smalere og endret litt på nesebor/tipp.

Husk at det er begrenset hva en kirurg kan gjøre, det har mye med beinstruktur og hva slags nese du har fra før.

Endret av Anastasia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Det var jo ikke noe bra å høre.. Vet ikke om noen som har gjort det noen av stedene, bare lest tilbakemeldinger på nettet. Helt ærlig tror jeg kjemien stemmer bedre med Haug fordi han fortalte mer, virket mer positiv til det jeg sa og var jevnt over litt hyggeligere. Tvedt "kastet" meg litt fort ut synes jeg. Pekte på andre ting i ansiktet mitt som var feil og lurte på om jeg ville rette opp i det og.

Utrolig forvirret nå altså! Har reservert datoer hos dem begge fram til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opererte meg hos Bjørn Tvedt på Akademiklinikken på mandag. Veldig fornøyd med oppfølgingen jeg har fått, men vanskelig å si hvordan resultatet blir da jeg fortsatt har på bandasje. Jeg har rettet neseryggen, gjort den smalere og endret litt på nesebor/tipp.

Husk at det er begrenset hva en kirurg kan gjøre, det har mye med beinstruktur og hva slags nese du har fra før.

Hva fikk deg til å velge Tvedt? Var du hos noen andre på konsultasjon? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Det var jo ikke noe bra å høre.. Vet ikke om noen som har gjort det noen av stedene, bare lest tilbakemeldinger på nettet. Helt ærlig tror jeg kjemien stemmer bedre med Haug fordi han fortalte mer, virket mer positiv til det jeg sa og var jevnt over litt hyggeligere. Tvedt "kastet" meg litt fort ut synes jeg. Pekte på andre ting i ansiktet mitt som var feil og lurte på om jeg ville rette opp i det og.

Utrolig forvirret nå altså! Har reservert datoer hos dem begge fram til mandag.

Liker ikke at han lurte på om du ville fikse på mer :s Husker jeg så han på tv2. Tv2 sendte ut en reporter som skulle late som hun ville fikse på noe, og han påpekte flere ting ved henne som han så forbedringspotensiale i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke at han lurte på om du ville fikse på mer :s Husker jeg så han på tv2. Tv2 sendte ut en reporter som skulle late som hun ville fikse på noe, og han påpekte flere ting ved henne som han så forbedringspotensiale i.

Han mente kjeven min hadde hatt godt av litt botox, haha.. "Koster bare 5 000 kroner. Vi kan gjøre det nå hvis du vil?" :glare:

MEN en liten update til dere som lurer: Siden jeg opplevde at tiden gikk litt fort med Tvedt skal jeg tilbake til Akademiklinikken i morgen for en ny mini-konsultasjon. Om jeg skjønte det riktig foreslo han en lukket operasjon, mens Haug tror resultatet blir best med åpen kirurgi. Skal prøve å grave litt mer rundt dette samt hva Tvedt tenker om hva jeg kan forvente av nesen min forfra (ikke bare i profil), haha. Så må jeg bestemme meg i løpet av helgen allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente kjeven min hadde hatt godt av litt botox, haha.. "Koster bare 5 000 kroner. Vi kan gjøre det nå hvis du vil?" :glare:

MEN en liten update til dere som lurer: Siden jeg opplevde at tiden gikk litt fort med Tvedt skal jeg tilbake til Akademiklinikken i morgen for en ny mini-konsultasjon. Om jeg skjønte det riktig foreslo han en lukket operasjon, mens Haug tror resultatet blir best med åpen kirurgi. Skal prøve å grave litt mer rundt dette samt hva Tvedt tenker om hva jeg kan forvente av nesen min forfra (ikke bare i profil), haha. Så må jeg bestemme meg i løpet av helgen allerede! Erfaringer, tips eller tanker tas imot med stor takk :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte meg hos Bjørn Tvedt på Akademiklinikken på mandag. Veldig fornøyd med oppfølgingen jeg har fått, men vanskelig å si hvordan resultatet blir da jeg fortsatt har på bandasje. Jeg har rettet neseryggen, gjort den smalere og endret litt på nesebor/tipp.

Husk at det er begrenset hva en kirurg kan gjøre, det har mye med beinstruktur og hva slags nese du har fra før.

Hvor mye kostet det for deg å gjøre neseryggen smalere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente kjeven min hadde hatt godt av litt botox, haha.. "Koster bare 5 000 kroner. Vi kan gjøre det nå hvis du vil?" :glare:

MEN en liten update til dere som lurer: Siden jeg opplevde at tiden gikk litt fort med Tvedt skal jeg tilbake til Akademiklinikken i morgen for en ny mini-konsultasjon. Om jeg skjønte det riktig foreslo han en lukket operasjon, mens Haug tror resultatet blir best med åpen kirurgi. Skal prøve å grave litt mer rundt dette samt hva Tvedt tenker om hva jeg kan forvente av nesen min forfra (ikke bare i profil), haha. Så må jeg bestemme meg i løpet av helgen allerede!

Det synes jeg virkelig ikke noe om. Han kan jo påføre andre komplekser ved å si sånt! Men lykke til i morgen. Fortell hvordan det gikk da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg virkelig ikke noe om. Han kan jo påføre andre komplekser ved å si sånt! Men lykke til i morgen. Fortell hvordan det gikk da :)

Jeg vet! Ble litt overrasket over det, må jeg innrømme. Det skal jeg gjøre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Hvor mye kostet det for deg å gjøre neseryggen smalere?

Totalt har jeg betalt 51.000 kr. Har også rettet opp i en skjev neseskillevegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Hva fikk deg til å velge Tvedt? Var du hos noen andre på konsultasjon? :)

Vel, egentlig hadde jeg tenkt meg til Miami men var så vanskelig å finne en kirurg som virket pålitelig så jeg gjorde research her i Norge og Tvedt fikk bra reviews :) Jeg tenkte også at det er greit å være i nærheten av klinikken i tilfelle det skulle oppstå komplikasjoner i ettertid. Så det kostet litt penger, men jeg syns egentlig det er verdt det.

Ser du fikk tips på konsultasjonen om andre ting du kunne fikse og, det samme fikk jeg! Fikk høre at jeg var tjukk og burde fettsuge haka og sette inn et implantat. Jeg sa at det er ikke aktuelt og at jeg kan slanke meg på egen hånd. Skjønner at det er lett å bli lei seg for slike kommentarer, men husk at kirurgen også er en selger! Han tjener jo på at vi opererer oss.

Jeg er veldig opptatt av å ikke se ut som en Barbie, jeg vil bare se bedre ut. Tvedt var veldig hyggelig mot meg syns jeg, rett før operasjonen sa han faktisk at jeg så bra ut hehe.

Håper du blir fornøyd og at du føler deg bra, det er det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, egentlig hadde jeg tenkt meg til Miami men var så vanskelig å finne en kirurg som virket pålitelig så jeg gjorde research her i Norge og Tvedt fikk bra reviews :) Jeg tenkte også at det er greit å være i nærheten av klinikken i tilfelle det skulle oppstå komplikasjoner i ettertid. Så det kostet litt penger, men jeg syns egentlig det er verdt det.

Ser du fikk tips på konsultasjonen om andre ting du kunne fikse og, det samme fikk jeg! Fikk høre at jeg var tjukk og burde fettsuge haka og sette inn et implantat. Jeg sa at det er ikke aktuelt og at jeg kan slanke meg på egen hånd. Skjønner at det er lett å bli lei seg for slike kommentarer, men husk at kirurgen også er en selger! Han tjener jo på at vi opererer oss.

Jeg er veldig opptatt av å ikke se ut som en Barbie, jeg vil bare se bedre ut. Tvedt var veldig hyggelig mot meg syns jeg, rett før operasjonen sa han faktisk at jeg så bra ut hehe.

Håper du blir fornøyd og at du føler deg bra, det er det viktigste!

Så han virkelig at du var tjukk? :o :hakeslep:

Greit nok at han skal selge, men det er måter på! Har ikke hørt om andre kirurger som sier sånt. Forresten utrolig råtten måte å tjene penger på, ved å påføre andre komplekser. :s

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt på makan! Synes ikke det er greit å si til folk, og skjønner heller ikke hva han har tenkt med. Litt rart med sånne utsagn når du er kunden, og han skal overbevise deg om at du bør velge å bruke 50k på ham.. Men ja, uansett. Hvordan har du det nå da? Er det like jævelig den første uka som folk sier? :/

Endret av marieandresen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Har ikke hørt på makan! Synes ikke det er greit å si til folk, og skjønner heller ikke hva han har tenkt med når ha prøver å få en kunde til å betale 50k for en neseoperasjon, haha.. Men ja, uansett. Hvordan har du det nå da? Er det like jævelig den første uka som folk sier? :/

Jeg bryr meg ikke så mye om at kirurgen foreslo andre ting jeg kan gjøre, for jeg er såpass trygg på meg selv at jeg driter i det :) Men tenk på de som er unge og usikre 18-åringer f.eks?

Har ikke hatt det ille denne uka i det hele tatt, er i veldig god form. Eneste er at det klør på blåmerkene mine også er det litt slitsomt med bandasjen, siden jeg ikke kan vaske meg i ansiktet og sånn. Så det varierer tydeligvis, jeg har ikke vært kvalm etter narkosen heller men derimot vært kjempesulten.

Gleder meg til mandag når jeg skal ta av bandasjen. Har du bestemt deg hvor du vil gjøre det enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Neida, jeg tok meg heller ikke så mye nær av det, men reagerte litt på det, bare.

Godt å høre at du ikke har det så alt for verst. Hører og leser så mye skrekkhistorier om neseoperasjoner.. Så utrolig heldig du er, det er jo ikke lenge til! Håper virkelig du får resultatet du vil ha!

Fortsatt veldig usikker. Heller litt mot Nobel akkurat nå, men vet ikke om det er fordi jeg faktisk vil dit eller om det bare er fordi jeg var der tidligere idag og det inntrykket er "det nyeste", om du skjønner. Må nok sove litt på det og bruke helgen godt. Håper magefølelsen sier meg noe mer etter mini-konsultasjon med Tvedt imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...