Gå til innhold

Neseoperasjon - Teres Nobel eller Akademiklinikken?


marieandresen

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos både Dr. Haug og Dr. Tvedt. Først hos Haug, og han mente at han ikke kunne gi meg resultatet jeg ønsket. Da valgte jeg såklart ikke han. Syntes ikke han var spesielt hyggelig heller. Dr. Tvedt derimot syntes jeg virket veldig dyktig og vennlig, og jeg er i dag nesten fornøyd med nesen. Jeg vet at veldig mye måtte ha blitt gjort med nesen min, så det ville vært nesten urealistisk å forvente noe sånt. Det sa han jo selv også. Men jeg har hvert fall ikke komplekser lengre. Anonymous poster hash: 5aaf2...daf

Vil du sende bilde?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fortsatt veldig hoven etter min operasjon, men hvis du vil kan jeg sende deg bilde av hvordan det så ut etter jeg tok av bandasjen i dag?

Gjerne det ja! Har bestemt meg for å gå for Tvedt jeg også. Operasjon i starten av mai alt! Send meg gjerne PM med bilde hvis du er så grei :):)

Håper det er greit med deg ellers!

Endret av marieandresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Gjerne det ja! Har bestemt meg for å gå for Tvedt jeg også. Operasjon i starten av mai alt! Send meg gjerne PM med bilde hvis du er så grei :):)

Håper det er greit med deg ellers!

Så spennende! Kan sende deg nytt bilde om noen dager, når jeg er mindre hoven :) Mai allerede, det er jo ikke lenge til! Håper du blir fornøyd da. Hva sa han på konsultasjonen?

Jeg har faktisk veldig vondt nå, det er som et trykk konstant i nesa og det blir verre om jeg rører mye på meg. Men håper det blir bedre om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Kan sende deg nytt bilde om noen dager, når jeg er mindre hoven :) Mai allerede, det er jo ikke lenge til! Håper du blir fornøyd da. Hva sa han på konsultasjonen?

Jeg har faktisk veldig vondt nå, det er som et trykk konstant i nesa og det blir verre om jeg rører mye på meg. Men håper det blir bedre om noen dager.

Tusen, tusen takk! Hadde vært kjempefint!

Nei jeg vet, er omtrent to uker til. Er utrolig spent og nervøs! Han sa egentlig ganske mye. Viste meg før og etterbilder av damen i resepsjonen som nettopp har latt seg operere av ham (som forresten så kjempefin ut) og svarte på alle de nervøse og dumme spørsmålene mine, haha. Han sa at han hovedsaklig vil ordne nesetippen min, og at jeg kommer til å få en "helt ok" nese. OK i hans øyne er antageligvis mer enn bra nok for meg :) Har ikke urealistiske forventinger, ønsker bare noe jeg kan leve med og ikke skjemmes så grundig av i hverdagen.

Uff, ikke bra å høre at du har det vondt :( Håper det gir seg snart ja! Ønsker deg riktig god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også operert meg hos Dr. Tvedt ved Akademikliniken og er veldig, veldig fornøyd! Det er akkurat et år siden og jeg har vært på siste kontroll og kan nå si at jeg har det endelige resultatet - jeg gikk inn med lave forventninger og et ønske om en forbedring, og nesen er nå finere enn jeg noen gang kunne ønsket meg! Jeg har ikke vært hos Haug så jeg kan ikke si noe hverken for eller mot han, men dersom noen ønsker er det bare å kontakte meg for informasjon om min opplevelse hos Tvedt! Har også et par før og etterbilder (dette savnet jeg VELDIG) hvis noen vil se hva han kan få til :-)

Endret av mbt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som har operert. leser flere steder at man ikke kan trene hardt igjen før omlag 6 uker, evt "lett" trening etter tre uker. er vant med og glad å ha høy puls ofte, så seks uker uten ordentlig fysisk aktivitet virker lenge å vente.. hvor lang tid tok det før dere trente og hvordan gikk det?



Anonymous poster hash: 14292...3fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjerne det ja! Har bestemt meg for å gå for Tvedt jeg også. Operasjon i starten av mai alt! Send meg gjerne PM med bilde hvis du er så grei :):)

Håper det er greit med deg ellers!

Så spennende! Det er jo ikke lenge til! Håper du oppdaterer tråden her.

Anonymous poster hash: c2082...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare godta seg selv som man er?



Anonymous poster hash: 335ac...9b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare godta seg selv som man er?

Anonymous poster hash: 335ac...9b3

Handler ikke om og ikke godta seg selv som den man er :) Har man et lite "problem", hvorfor ikke fikse det hvis man kan, og man ender opp mer fornøyd? De fleste har på et eller annet tidspunkt hatt tannregulering, for å få en penere smil (?) Handler om og fremheve sine "bedre" trekk, og fikse på småting for å bli mer fornøyd! :blomst: Folk må få lov til å gjøre hva de vil med sin egen kropp : - )

Anonymous poster hash: fe6f1...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

dere som har operert. leser flere steder at man ikke kan trene hardt igjen før omlag 6 uker, evt "lett" trening etter tre uker. er vant med og glad å ha høy puls ofte, så seks uker uten ordentlig fysisk aktivitet virker lenge å vente.. hvor lang tid tok det før dere trente og hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: 14292...3fd

Til meg sa de at jeg kan trene når jeg føler meg i form. Jeg har gått mest turer denne uken, første uken etter operasjonen var jeg rimelig sliten etter bare korte turer. Savner zumba og styrketrening, men tror jeg venter et par uker til før jeg prøver meg på noe trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om og ikke godta seg selv som den man er :) Har man et lite "problem", hvorfor ikke fikse det hvis man kan, og man ender opp mer fornøyd? De fleste har på et eller annet tidspunkt hatt tannregulering, for å få en penere smil (?) Handler om og fremheve sine "bedre" trekk, og fikse på småting for å bli mer fornøyd! :blomst: Folk må få lov til å gjøre hva de vil med sin egen kropp : - )

Anonymous poster hash: fe6f1...e1c

For min del og for mange andre er det jo ikke et lite problem. Det var et så stort problem for meg at det hindret meg i å leve et normalt liv. Hele livet mitt dreide seg om nesen min og å prøve å skjule den på best mulig måte. For min del handlet det ikke om å fremheve mine bedre trekk, fikse på småting eller bli "mer fornøyd". For min del dreide deg seg om noe jeg kunne leve med og ikke skamme meg over, ikke å få et perfekt resultat. Det var i hovedsak livskvaliteten min som var årsaken til at jeg valgte operasjon.

Jeg forstår både deg og personen du siterer. Kosmetiske operasjoner har blitt en trend og for min del ser jeg virkelig ikke poenget i å ta operasjoner over småting når man i utgangspunktet er fornøyd. Jakten på perfeksjon har blitt helt ekstrem. Jeg dømmer ikke, jeg ser bare ikke helt poenget. Jeg synes at terskelen er litt for lav for mange at de velger operasjon. Som sagt dømmer jeg ikke. Jeg har jo selv gjennomgått operasjon, men svært mange av de som har tatt kosmetisk operasjon hadde ikke trengt det etter min mening. Men som du sier, man får lov til å gjøre det en selv vil med sin egen kropp.

Beklager for fortsettelse av avsporing. Det var selvsagt ikke dette tråden skulle dreie seg om. Jeg kommer ikke til å skrive flere innlegg om dette.

Anonymous poster hash: c2082...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Det er jo ikke lenge til! Håper du oppdaterer tråden her.

Anonymous poster hash: c2082...75b

Det skal jeg gjøre vetdu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på konsultasjon hos Morten Haug for en stund siden, men ombestemte meg ettervert fordi han ikke kunne gjøre så mye med tuppen. Han sier at han ikke kan gjøre den kortere.

Nesen min er forferdelig. Den er skjev, lang med og har en stor hump.

Jeg hater meg selv på grunn av den nesen. Jeg har blitt mobbet på grunn av den mange kalte meg for rumpenese. Håper at dere fortsetter å skrive her inne for da kan jeg få med meg hvem som kan gjøre noe med tuppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også operert meg hos Dr. Tvedt ved Akademikliniken og er veldig, veldig fornøyd! Det er akkurat et år siden og jeg har vært på siste kontroll og kan nå si at jeg har det endelige resultatet - jeg gikk inn med lave forventninger og et ønske om en forbedring, og nesen er nå finere enn jeg noen gang kunne ønsket meg! Jeg har ikke vært hos Haug så jeg kan ikke si noe hverken for eller mot han, men dersom noen ønsker er det bare å kontakte meg for informasjon om min opplevelse hos Tvedt! Har også et par før og etterbilder (dette savnet jeg VELDIG) hvis noen vil se hva han kan få til :-)

Kan du sende meg bilder på pm hvis det er greit for deg. Jeg vurderer å dra på konsultasjon. Bestiller time hos han imorgen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt veldig hoven etter min operasjon, men hvis du vil kan jeg sende deg bilde av hvordan det så ut etter jeg tok av bandasjen i dag?

Kan jeg også se bilder hvis det er greit for deg? Gjorde han noe med tuppen? Morten kunne ikke gjøre noe med tuppen. Vet du hvor lang tid det tok før du fikk time til konsultasjon? Hvor lenge etterpå kan jeg dra på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Kan jeg også se bilder hvis det er greit for deg? Gjorde han noe med tuppen? Morten kunne ikke gjøre noe med tuppen. Vet du hvor lang tid det tok før du fikk time til konsultasjon? Hvor lenge etterpå kan jeg dra på jobb?

Hei, jeg kan sende deg bilder på PM :) Ja, tuppen min ble endret, jeg var veldig misfornøyd med hvordan den så ut før. Tror jeg bestilte time til konsultasjon i januar, måtte vel vente et par uker. Jeg har tatt meg 2 uker fri fra jobb, jeg tror det er grei nok tid til å komme seg etter en operasjon. Føler meg i fin form nå. Men noen tar bare 1 uke, så det spørs hva du er komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei igjen!

Til dere som er interessert kan jeg fortelle at jeg nå har gjennomført operasjonen. Det har gått overraskende greit! Inngrepet var tidlig på morgenen, så slapp mye venting og tid på å grue meg. Sykepleierne var utrolig hyggelige og fikk meg til å slappe av før narkosen. Jeg våknet opp to timer senere, litt betutta og svimmel men etter forholdene i god form. Fikk beskjed om at alt hadde gått bra under operasjonen.

Jeg har så langt ingen blåmerker i ansiktet (bank i bordet) men har til gjengjeld teip fra panna og ned til nesen, haha. Ser ikke ut i måneskinn.

Er hjemme nå og har dyttet i meg litt paracet og drukket mye vann. Føles litt som om nesa sprenger pga tampongene der, men det er til å leve med. De skal heldigvis ut i morgen allerede på første kontrolltime! Resten av herligheten forsvinner førstkommende mandag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Til dere som er interessert kan jeg fortelle at jeg nå har gjennomført operasjonen. Det har gått overraskende greit! Inngrepet var tidlig på morgenen, så slapp mye venting og tid på å grue meg. Sykepleierne var utrolig hyggelige og fikk meg til å slappe av før narkosen. Jeg våknet opp to timer senere, litt betutta og svimmel men etter forholdene i god form. Fikk beskjed om at alt hadde gått bra under operasjonen.

Jeg har så langt ingen blåmerker i ansiktet (bank i bordet) men har til gjengjeld teip fra panna og ned til nesen, haha. Ser ikke ut i måneskinn.

Er hjemme nå og har dyttet i meg litt paracet og drukket mye vann. Føles litt som om nesa sprenger pga tampongene der, men det er til å leve med. De skal heldigvis ut i morgen allerede på første kontrolltime! Resten av herligheten forsvinner førstkommende mandag :-D

Gratulerer! Håper du blir fornøyd:) Hvordan var Tvedt mot deg? Sa han du trengte å fikse på noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Håper du blir fornøyd:) Hvordan var Tvedt mot deg? Sa han du trengte å fikse på noe mer?

Tusen takk :) Håper jeg og!

Jeg pratet ikke sånn fryktelig mye med ham idag, men han var veldig mye blidere og positiv enn sist. Sa til og med at han ville klare å rette opp i skjevheten i nesa mi (noe han var skeptisk til sist) og sa han skulle gjøre nesa mi søt og feminin, hihi. :) Har du kommet noe lengre i tenkeprosessen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Til dere som er interessert kan jeg fortelle at jeg nå har gjennomført operasjonen. Det har gått overraskende greit! Inngrepet var tidlig på morgenen, så slapp mye venting og tid på å grue meg. Sykepleierne var utrolig hyggelige og fikk meg til å slappe av før narkosen. Jeg våknet opp to timer senere, litt betutta og svimmel men etter forholdene i god form. Fikk beskjed om at alt hadde gått bra under operasjonen.

Jeg har så langt ingen blåmerker i ansiktet (bank i bordet) men har til gjengjeld teip fra panna og ned til nesen, haha. Ser ikke ut i måneskinn.

Er hjemme nå og har dyttet i meg litt paracet og drukket mye vann. Føles litt som om nesa sprenger pga tampongene der, men det er til å leve med. De skal heldigvis ut i morgen allerede på første kontrolltime! Resten av herligheten forsvinner førstkommende mandag :-D

Så spennende! Blåmerkene er for øvrig verst 2. og 3. dagen, men dersom det har gått så lang tid har du nok vært heldig. Jeg fikk bare blåmerker på den ene siden. :)

Anonymous poster hash: c2082...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...