Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015

Sapphira

Anbefalte innlegg

Gjest Beena

Det er veldig trist at så mange har mistet i tråden allerede, stor klem til dere! :klem:  

Jeg er ikke så bekymret for å miste som jeg var egentlig, og jeg kommer forhåpentligvis til å klare å glede meg enda litt mer når jeg begynner å få litt mage. (Og ikke bare luft..) Føler jeg er så kort på vei at jeg liksom ikke er gravid enda!(13 uker akkurat idag) Selv om jeg har bildebevis fra ultralyden, hehe! 

Har begynt å strikke så smått, ikke klær enda, men vogntepper og diverse. Jeg har ikke undervisning om dagen så har aaaaaaltfor mye fritid! Har ikke lyst til å gjøre ferdig så mange prosjekter før oul, men ser ut som jeg kan ha noen lange uker foran meg!

Akkurat når gruer jeg meg faktisk mest på størrelsen babyen kommer til å få nærmere termin. Samboeren har nevnt i forbifarten at han var 4,7kg når han kom til verden! Jeg var nærmere 4 selv, så hvis dette er genetisk som jeg har lest så gruer jeg meg litt ja  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på første svangerskapskontroll. Det gikk igrunn fort, ikke så mye som ble gjort annet enn blodprøver, vekt og blodtrykk :)

Jeg har også strikket litt, og jammen har det på mystisk vis kommet noen babyklær i posten også! :vetikke:  :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ekke langt påvei, men begynner alt nå å merke hofta(bekkenet???) verke! Ska det virkelig være slikt??? Hahaha! Da kommer jeg vaglene før jeg vet ordet av det! Er 13 uker påvei. Noen fler som har opplevd det? Kjenner det å sitte leeenge er ille nok.

Ooooog træg mage som blir nevnt her,jadda. Den er træg den. Føler meg som en ballong, selvom ikke magen har begynt å vokse :P Eller, kanskje den har,men den er godt gjemt under et tykt lag med spekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, begynner å få mage. Ser egentlig bare litt feit ut syns jeg. Gleder meg til babymagen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål: I morra skal jeg på første "vanlige" svangerskapskontroll hos fastlegen, for å få skrevet ut helsekort for gravide. Jeg bestilte timen på nett, så jeg har ikke snakket med legekontoret, og kom nå til å tenke på: Skal jeg ha med urinprøve? Nå har de jo stengt, så jeg får ikke spurt der....men dere vet det sikkert! :)

Er nå 11+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et spørsmål: I morra skal jeg på første "vanlige" svangerskapskontroll hos fastlegen, for å få skrevet ut helsekort for gravide. Jeg bestilte timen på nett, så jeg har ikke snakket med legekontoret, og kom nå til å tenke på: Skal jeg ha med urinprøve? Nå har de jo stengt, så jeg får ikke spurt der....men dere vet det sikkert! :)

Er nå 11+1

Jeg hadde ikke med urinprøve, men tok det på legekontoret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beena

Er nå 11+1

Jeg fikk beskjed om å ha med, men man kan jo helt sikkert ta der også, spesielt hvis du ikke har noe å ha urinen med i hjemme hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, dere. :-) Jeg gjorde som dere sa, og satset på å skaffe frem prøve på legekontoret. Det var lettere sagt enn gjort, hehe. :-P Kom ikke noe, gitt. Så må innom der i morra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i dag og så en perfekt liten en <3 Nå har jeg roet meg en del!!!

Bekkenet mitt plager meg også :( Prøvde behandling på mandag, men hjalp ikke en døyt. Må kontakte han igjen, er bare så langt å dra..

Ang urinprøve: Det beste er alltid å ta med morgenurin. Jeg har bestilt glass på ebay for å spare litt penger. Noen legekontor deler ut glass, andre er gniene. Men for det beste og sikreste resultatet er morgenurin ALLTID best :) Har du time sent på dagen så sett den i kjøleskapet. Og bruk beholdere som er beregnet på urin, noen legekontor tar kun i mot hvis det er i rett glass. En urinprøve kan oppbevares en stund i romtemperatur, men så lenge den er varm vil også bakterieveksten være større om det er noe der. Jeg orker ikke gå inn på hvordan man helt riktig utfører en urinprøve akkurat nå for å slippe unna forurensning, men jeg kan gjøre det siden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Jeg har fått både gode og dårlige nyheter denne uka. Måtte ta glukosebelastning pga bmi på 33, og den viste at jeg har svangerskapsdiabetes. :-( Så i dag er jeg dagpasient på sykehuset, med samtaler og prøver. Jeg er glad for at jeg kan en del om lavkarbokosthold, for mye av dette kan jeg ta med meg nå når jeg virkelig må passe på hva jeg spiser. Den gode nyheten var at ultralyddelen av duotesten jeg tok i går viser normal nakkefold og neseben, så det var veldig liten sjans for kromosomfeil. :-) Men venter på resultaten av blodprøven for å få endelig sannsynlighetsberegning. Og, som sistemann i denne termingruppa, har jeg endelig passert 12 uker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelige nyheter, men jeg synes jammen det virker som at du er smart og godt innstilt på å takle det på en god måte  :blomst:  Og hipp hurra for fine tester ellers!

Her går det bra, synes til og med at tiden går fort! Har fått time til OUL i midten av juli, så det er neste milepæl for meg nå :) Ellers har jeg endelig klart å lokalisere livmoren blant alt det andre der nedi magen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner dere å få skikkelig mage forresten? Jeg merker en liten kul nederst, men tror i alle fall at den er grei å skjule så lenge jeg ikke går i avslørende klær:p Men merker at jeg må på shopping snart. Vi har fortsatt ikke fortalt det til noen, men familiene våre skal få vite det i dagene framover, endelig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Skal inn til legen og testes for svangerskapsdiabetes jeg oxo om et par uker. Har en bmi på 30,2... Men enn så lenge har langtidsprøvene sett bra ut!

Her kjennes magen under valken, men den ekke sånn synlig ennå. Merker at jeg ikke lenger kan ha på meg dongeribukse da, mest fordi det presser på magen :P

Utenom det er jeg fortsatt veldig kvalm og har gått ned endel kg, ennå. Men det har begynt og ta seg til rette da. Begynner og kjenne tegn på før jeg blir kvalm og rekker og spise litt. Føler jeg spiser hele tiden. Går ca 1,5 t mellom hver gang 😜 og ikke minst ett måltid på natta, da ofte yoghurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt skikkelig forkjølet, eller har fått en bakterieinfeksjon :( Så i dag var vi på legevakten.. Fikk med antibiotika så fikk jeg velge selv om jeg skulle starte på de. Se an litt til, men får jeg ikke puste igjen så starter jeg! 

Ellers går det bra :) Har fortalt det på jobben nå og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Etter litt tid har jeg funnet frem hit jeg og :)

12+6 i dag, og gleder meg til å kjenne mage etterhvert :rodmer: Nå er det bare valk :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beena

Jeg er 15+5 idag, ikke så mye "gravidmage" enda, men jeg kjenner at det vokser og at jeg blir hardere nesten hver dag nå! Blir veldig gøy å få mer rund mage. Akkurat nå så har jeg den lille "tutten"(mangel på bedre ord) under navelen og ser at hele magen generelt er litt mer utover enn før.. Heldigvis er det sommer, for olabukser kan jeg bare glemme  :fnise:  Ser egentlig mest ut som jeg har kost meg litt ekstra til middag  :spise: 

Jeg er fremdeles kvalm, ikke like ille som jeg var fra uke 6 til 11, men spyr sånn annenhver dag i gjennomsnittet. Kjempe slitsomt! Utrolig vanskelig å ha lyst på mat også merker jeg. Spesielt kylling, kan ikke spise det lenger, smaker rått hver gang jeg prøver ugh :(

Har fått OUL 16. Juli så er spent på om jeg har fått mer kule mage da og om kvalmen har roet seg. :) Håper jeg ikke blir en av de som er dårlig hele svangerskapet!

Håper det går bra med dere andre  :blomst:  Syntes dere tiden går fort eller sakte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går saaaaakte synes jeg. Men når jeg tenker meg om så går den også fort! Liksom 10 uker sia jeg fant ut at jeg var gravid!

OUL 15 juli! Gleder meg sjukt. Klarer dog ikke bestemme meg om jeg vil vite kjønnet eller ikke :P fordelen er jo at navn kan settes og klær kan kjøpes. Synes det finnes så lite nøytrale klær :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...