fridr Skrevet 21. oktober 2015 #361 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg er så i tvil! Skal vi kjøpe masse ullklær som koster masse og blir brukt i noen uker, eller skal vi finne andre måter å holde lillemor varm på? Ho kommer jo til å bli pakket inn så ho ikke skal fryse når vi er ute/i bil, men ellers...? Har du ingen å arve hos? eller kjøpe brukt? Vet mange selger på facebook osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 21. oktober 2015 #362 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Har du ingen å arve hos? eller kjøpe brukt? Vet mange selger på facebook osv Har ikke så mange venner som har født på vinteren... Kjøpe brukt har jeg egentlig ikke tenkt på. Endret 21. oktober 2015 av FruN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linde Skrevet 21. oktober 2015 #363 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg er så i tvil! Skal vi kjøpe masse ullklær som koster masse og blir brukt i noen uker, eller skal vi finne andre måter å holde lillemor varm på? Ho kommer jo til å bli pakket inn så ho ikke skal fryse når vi er ute/i bil, men ellers...? Jeg satser på å se det litt an. Har et par ullbodyer og en litt hjemmestrikk, men er redd for at Mini ikke skal tåle ull så godt siden både jeg og mannen er litt "eksemete" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 22. oktober 2015 #364 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg kjøpte en halvfull søppelsekk med babytøy og en god haug med leker brukt for 500kr av ei dame på finn.no. da fikk jeg en god del ull med og jeg vet at jeg vil nok ha noen strømpebukser bare, for det var det ikke så mye av. Ellers har jeg en del bomull også tilfelle den lille skal reagere på ull. Vi har ikke noe tøy i str 50 da xD for jeg tror vi får en stor og lang baby! Skulle jeg mangle noe etter fødsel så får vi bare utog handle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 22. oktober 2015 #365 Del Skrevet 22. oktober 2015 Tenker samme som deg FruN.... Blir heilt sprø! Har jo møe klær, men bør vi kjøpe mer ull eller holder det med det jeg har? Holder det og heller ofte vaske det? Nej, jeg vet sannelig ikke. Og ikke går det Ann å høre på spåkonene heller ang vinterværet. Noen sier det blir kald vinter, andre sier den blir usedvanlig varm 😜 Nej, er til å bli gal av. Og ikke vet jeg hvor møe vi skal være ude heller 🙈 Inne er det jo godt og varmt men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 22. oktober 2015 #366 Del Skrevet 22. oktober 2015 Tenker samme som deg FruN.... Blir heilt sprø! Har jo møe klær, men bør vi kjøpe mer ull eller holder det med det jeg har? Holder det og heller ofte vaske det? Nej, jeg vet sannelig ikke. Og ikke går det Ann å høre på spåkonene heller ang vinterværet. Noen sier det blir kald vinter, andre sier den blir usedvanlig varm Nej, er til å bli gal av. Og ikke vet jeg hvor møe vi skal være ude heller Inne er det jo godt og varmt men... Det eneste jeg vet om vinteren som kommer er at den blir lang (snøen ble helt borte først i mai i år..) og at jeg ellers ikke vet noe særlig om hvordan vinteren er her oppe Kan ikke se det er noe annet å gjøre enn å se det an.. Butikkene er nå åpne ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 24. oktober 2015 #367 Del Skrevet 24. oktober 2015 Jeg er så i tvil! Skal vi kjøpe masse ullklær som koster masse og blir brukt i noen uker, eller skal vi finne andre måter å holde lillemor varm på? Ho kommer jo til å bli pakket inn så ho ikke skal fryse når vi er ute/i bil, men ellers...? Hoveddelen av det vi har kjøpt er i ull, ullfrotté, ull/silke eller ull/bambus, men det koster en del i og med at klærne kun kommer til å passe i noen uker. Dersom dere har det varmt inne behøver dere jo egentlig bare en dun-eller lammeskinnspose til utebruk og til bil, samt et antrekk under, så mye ull er vel egentlig ikke nødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 24. oktober 2015 #368 Del Skrevet 24. oktober 2015 Har dere kjøpt flaskesterilisator? Vi har ikke micro, men lurer på om vi bør kjøpe det. Ser at det også finnes elektriske flaskesterilisatorer, men vet ikke helt hvilken som er best (Avent ?) Av ammepumper ser det ut til at Medela Swing Maxi kommer bra ut i tester. Er det ikke greit å ha disse tingene på plass uansett hvordan det går med ammingen ? Det er vel greit å kunne pumpe slik at man kan gå ut og mannen kan mate etter hvert ? Og hvis man ikke får til ammingen er det kanskje greit å ha en pumpe for å forsøke å få i gang melkeproduksjonen eller noe ? Spør her siden jeg virkelig ikke har peiling på noe som har med babyer å gjøre Hvordan skal dette gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 24. oktober 2015 #369 Del Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har fått pumpe, fra Avent. Aner ingenting om hvordan den er å bruke, men er det h******, så tar jeg det derfra Flaskesterilisator gidder jeg nok ikke uansett, er ikke så mye pes å koke en kjele med vann:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linde Skrevet 25. oktober 2015 #370 Del Skrevet 25. oktober 2015 Har dere kjøpt flaskesterilisator? Vi har ikke micro, men lurer på om vi bør kjøpe det. Ser at det også finnes elektriske flaskesterilisatorer, men vet ikke helt hvilken som er best (Avent ?) Av ammepumper ser det ut til at Medela Swing Maxi kommer bra ut i tester. Er det ikke greit å ha disse tingene på plass uansett hvordan det går med ammingen ? Det er vel greit å kunne pumpe slik at man kan gå ut og mannen kan mate etter hvert ? Og hvis man ikke får til ammingen er det kanskje greit å ha en pumpe for å forsøke å få i gang melkeproduksjonen eller noe ? Spør her siden jeg virkelig ikke har peiling på noe som har med babyer å gjøre Hvordan skal dette gå? Jeg har ikke annet enn en flaske fra en prøvepakke, og tror jeg bare ser det an etter hvert. Håper jo selvfølglig å få til amming, og håper å lære meg å håndmelke ved behov. Kan jo være det er vel ambisiøst av meg, men da får jeg heller ta det som det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 25. oktober 2015 #371 Del Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har ikke annet enn en flaske fra en prøvepakke, og tror jeg bare ser det an etter hvert. Håper jo selvfølglig å få til amming, og håper å lære meg å håndmelke ved behov. Kan jo være det er vel ambisiøst av meg, men da får jeg heller ta det som det kommer Jeg tror vi alt har kjøpt masse vi aldri kommer til å få bruk for Og det verste er at vi nok kommer til å kjøpe enda mer Akkurat nå står elektrisk vippestol fra 4Moms (eller noe lignende) på ønskelista (men denne er unødvendig dyr; 3-4000 :eep: Så forhåpentligvis dropper vi det siden New Born set'et til Stokke Tripp Trapp visstnok kan vippe dersom man setter den på gulvet) I tillegg ønsker jeg meg Medela Swing Maxi ammepumpe, flaskesterilisator og morsmelkvarmer, selv om det slett ikke er sikkert jeg får noe melk i det hele tatt... Hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 25. oktober 2015 #372 Del Skrevet 25. oktober 2015 Det bør nevnes at behovet for elektrisk vippestol kommer fra en episode av Sex og Singelliv, den hvor Samantha passer babyen til Miranda, og ender opp med å bruke en vibrator for å få stolen til å vibrere, helt til naboen ble lei av ungeskrik og kom reddende inn med en elektrisk vippestol Jeg har vel kanskje ikke helt lært at virkeligheten ikke alltid er som på film, for ikke å nevne at butikkene ikke stenger i det øyeblikket Mini'en kommer ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linde Skrevet 25. oktober 2015 #373 Del Skrevet 25. oktober 2015 Jeg tror vi alt har kjøpt masse vi aldri kommer til å få bruk for Og det verste er at vi nok kommer til å kjøpe enda mer Akkurat nå står elektrisk vippestol fra 4Moms (eller noe lignende) på ønskelista (men denne er unødvendig dyr; 3-4000 :eep: Så forhåpentligvis dropper vi det siden New Born set'et til Stokke Tripp Trapp visstnok kan vippe dersom man setter den på gulvet) I tillegg ønsker jeg meg Medela Swing Maxi ammepumpe, flaskesterilisator og morsmelkvarmer, selv om det slett ikke er sikkert jeg får noe melk i det hele tatt... Hmm... Oh, takk for tips ang. newborn-settet! Får enten låne et eller kjøper selv, og siden vi har minimalt med plass i leiligheten så hadde det jo vært supert om vi slipper unna vippestol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 26. oktober 2015 #374 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hvis du vil ha vippestol med vibrering bør du se på tiny love 3-i-1. Den ønsker vi oss. Kan brukes som dagseng og vippestol. Også har den forsiktig vibrering og musikk. Ligger stort sett på rundt 1000kr ny og 4-500kr brukt syns det er fint at den kan brukes som seng og for da kan den brukes fra dag 1 Når det kommer til pumpe så vil jeg også ha det, men tenker å kjøpe det etter at jeg er i gang med ammingen. Er jo ikke anbefalt å pumpe i begynnelsen. Tenker også som Linde at vi kan koke vann når vi trenger det. Ender jeg derimot opp med flaskebarn av en eller annen grunn invisterer vi nok i en sterilisator. Har fått melk allerede så håper jeg kan amme og etterhvert pumpe ved siden av så samboer også får tatt del i kosen Har dere andre kjøpt bilstol? Hvilken har dere gått for? Skulle kjøpe brukt av ei jeg kjenner. Men jeg likte ikke omtalene til setet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 26. oktober 2015 #375 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Vi har kjøpt bilstol MaxiCosi et-eller-annet, husker ikke modellnavnet akkurat nå. Står i esken i garasjen og bare venter på å bli montert i bilen Edit: MaxiCosi Cabriofix ser det ut som det heter Endret 26. oktober 2015 av FruN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 26. oktober 2015 #376 Del Skrevet 26. oktober 2015 Vi har også kjøpt Maxicosi Cabriofix Jeg tror jeg må på shopping-rehab... I dag kjøpte jeg en ammepute til, siden jeg har forelsket meg helt i å sove med BBHugme`en. Men mest kjøpte jeg nok ammepute nr. 2 fordi den hadde så søtt trekk med hus og biler på Mannen digger også BBHugme`en, så den forblir nok i senga på permanent basis (jeg har dog kjøpt hotellputer til oss begge i håp om at jeg får BBHugme`en for meg selv ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 26. oktober 2015 #377 Del Skrevet 26. oktober 2015 Og siden jeg snakket litt med gubben om denne bilstolen, måtte han ut i garasjen og ta det inn Så nå har vi kikket og styret og testet og...ja.. Og satt det pent på barnerommet til det er på tide å feste det i bilen Når har dere andre tenkt det egentlig? Et par uker før fødsel, sånn at det står klart? Lurer litt på om jeg vil ha det klart rundt samme tiden som fødebagen er klar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 27. oktober 2015 #378 Del Skrevet 27. oktober 2015 Og siden jeg snakket litt med gubben om denne bilstolen, måtte han ut i garasjen og ta det inn Så nå har vi kikket og styret og testet og...ja.. Og satt det pent på barnerommet til det er på tide å feste det i bilen Når har dere andre tenkt det egentlig? Et par uker før fødsel, sånn at det står klart? Lurer litt på om jeg vil ha det klart rundt samme tiden som fødebagen er klar.. Godt spørsmål, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Vi har valgt et sykehus som ikke kun har familierom, så regner egentlig ikke med at mannen får overnatte med oss på sykehuset. Så da kan han vel ordne med bilsetet til han skal hente oss Men nå har jeg jo også planer om å spørre pent om å få familierom, da, så kanskje det beste er å sette inn isofix basen når jeg går i permisjon, slik at alt er klart ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 27. oktober 2015 #379 Del Skrevet 27. oktober 2015 Godt spørsmål, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Vi har valgt et sykehus som ikke kun har familierom, så regner egentlig ikke med at mannen får overnatte med oss på sykehuset. Så da kan han vel ordne med bilsetet til han skal hente oss Men nå har jeg jo også planer om å spørre pent om å få familierom, da, så kanskje det beste er å sette inn isofix basen når jeg går i permisjon, slik at alt er klart ? Jeg snakket med mannen om det i går og, han tenkte samme tanke som meg, rundt uke 37 Da kan jo ting skje, vi har lang reisevei til sykehuset.. Det er familierom på sykehuset, men det er selvfølgelig ikke garantert at vi kan få det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 27. oktober 2015 #380 Del Skrevet 27. oktober 2015 Er det setet jeg har sett litt på også. Litt skeptisk til at det er 3-punkts og ikke 5-punkts sele i det bare Jeg håper vi skal flytte snart, kommer til å starte på fødebaggen da men vi har fortsatt en del igjen å kjøpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå