kaffemor Skrevet 16. januar 2016 Forfatter #1661 Skrevet 16. januar 2016 4 timer siden, Tekola skrev: Farris bris er digg! Kaffemor og foodbabyen Haha 4 timer siden, lille_frosk skrev: Nyyydelig du er Kaffemor! Når det gjelder jobbsituasjonen skjønner jeg veldig godt at det er vanskelig, jeg har jo vært der selv (redusert stilling, men ikke redusert arbeidspress), og jeg kjenner meg så igjen i tankene dine. Man vil ikke syte, man vil klare alt, man vil være superwoman overfor alle! Men vet du hva, når du er så sliten når du kommer hjem bruker du ALTFOR mye av kapasiteten din på jobb. Jobb skal være noe man stort sett blir "greit sliten" av, men samtidig får energi av, du skal ha overskudd til å både orke å være litt sosial, rusle en tur, snakke med samboeren din, lage middag, og gro baby etter jobb! Nå er ikke tiden til å presse seg ... Du får ikke hentet deg inn igjen senere. Farris er kjempegodt, drakk det såå mye i begynnelsen! Tusen takk Ja, slik det er nå har jeg såvidt energi til å dusje etter jobb så da er det vel litt mye ja.. 3 timer siden, Shinigami skrev: Kjempefin mage Fortsatt litt misunnelig på den magen,hehe! Å farris ja! Fikk skikkelig cravings på farris i svangerskapet Er bare sunt og godt, så er bare å kose seg med farrisen Hehe tusen takk! Din var jo også superfin da Morsomt hvordan man bærer så forskjellig! Min mage er helt i øvre del av normalområdet på størrelse 3 timer siden, Pyntestøv skrev: Åhhh, for en flott gravidmage altså Sånn jeg drømmer om at min skal se ut, men aldri gjør Jeg syns også det er utrolig godt med farris eller iskaldt vann med masse, masse isbiter Det er jo litt salt i farris, så kanskje kroppen har behov for det? Angående menn, så ja, de er flinkere til å tale sin sak og stå opp for det de mener er rettmessig dems. Vi damer er nok mer runde i kantene og forsiktig av oss, samt at vi har en tendens til å snakke oss ned i stedet for opp. Håper du får virkelighetsrelatert den sjefen din på mandag, så du kan få noen ålreite sisteuker på jobb. God helg!! Jeg er sikker på at du er superfin! Tusen, tusen takk Ja, jeg tror det er noe med saltet som gjør godt for kvalmen! Hjalp masse synes jeg. God helg til deg også Håper den blir fin! 1 time siden, Poppsilopp skrev: Kjære gode Kaffemor Hvis du skal sammenligne deg med noen så får du sammenligne deg med meg, jeg har vært sykemeldt fra siden uke 16, først på grunn av hodepine, så på grunn av bekkenet. Så sammenlignet med meg har du jo allerede vært "flink" Det er ingen som takker deg for å slite deg ut. Pass på deg selv og lillegutt Ellers ser du absolutt nydelig ut! Skikkelig flott Nyt helgen, og gjør akkurat det du har lyst til Tusen takk for fine ord Jaa det er jo noe med det at alle graviditeter er forskjellige. Noen er heldige og er i strålende form, mens andre får alle mulige plager. Sier jo ehentlig seg selv da at det blir tullete å sammenlikne seg med andre, siden kroppen reagerer så forskjellig på alle hormonene.. Men er ikke så lett alltid, å være rasjonell Her nytes helgen på sofaen med strikking Etterpå blir det sushi Håper helgen din er fin! Tenk, nå er det ikke lenge til du får møte mageboeren din 1 time siden, Kokos skrev: Suuperduperfin mage! Og den middagen da Hørtes skikkelig godt ut! Håper du har en nydelig lørdag! Tusen takk! Middagen var helt nydelig, anbefales Deilig med helg nå ja! Håper helgen din er fin
Poppsilopp Skrevet 16. januar 2016 #1662 Skrevet 16. januar 2016 3 timer siden, kaffemor skrev: Tusen takk for fine ord Jaa det er jo noe med det at alle graviditeter er forskjellige. Noen er heldige og er i strålende form, mens andre får alle mulige plager. Sier jo ehentlig seg selv da at det blir tullete å sammenlikne seg med andre, siden kroppen reagerer så forskjellig på alle hormonene.. Men er ikke så lett alltid, å være rasjonell Her nytes helgen på sofaen med strikking Etterpå blir det sushi Håper helgen din er fin! Tenk, nå er det ikke lenge til du får møte mageboeren din Det er ikke alltid lett å finne frem den rasjonelle siden nei Høres ut som en koselig helg Eneste sushi som ikke er helt noe for meg Her blir det indrefilet av svin, med potetmos, brokkoli, sopp og bearnaise Min helg har vært fin hittil, og regner med resten blir det også. Har tilbragt mye tid på sofaen med ørten puter for å finne en behagelig stilling Det er ikke lenge igjen nei! Eller i følge din tipping så er det jo nesten en måned igjen Men jeg holder en knapp på at vi får møte han innen de neste to ukene jeg da
Sjela Skrevet 16. januar 2016 #1663 Skrevet 16. januar 2016 Etter å ha sett Netflix-serien har den også fått meg til å tenke hvor lettpåvirkelige vi egentlig er. Dokumentaren vrir jo det hele til at vi skal tro de er uskyldige. Og jeg unnskylder absolutt ikke den elendige etterforskningen og de grusomme intervjuteknikkene, men vi kan faktisk ikke være hundre prosent sikker på at de aldri var involvert. Men han der Brendan Det er synd på han. Han skjønner virkelig ikke hva som skjer. Holder forresten med deg i at Farris bris bringebær og granateple er god Det er den og mango/papaya som er min favoritt
Saltsild Skrevet 17. januar 2016 #1664 Skrevet 17. januar 2016 For en fantastisk fin mage du har!! Og du må ikke tenke slik om jobben. Jeg var sykemeldt fra uke 7 eller 8, og nå er jeg jo i mammapermisjon. Altså, sånn er det bare tenker jeg. Man kan ikke noe for at man er sliten eller syk. Du skal ha overskudd når baby kommer også. Du må ikke slite deg helt ut heller, fordi det blir nok av tøffe netter og det at du føler deg sliten. Husk å passe på deg selv. Det er faktisk kjempe viktig!!
kaffemor Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #1665 Skrevet 18. januar 2016 Den 16.1.2016 at 17.55, Poppsilopp skrev: Det er ikke alltid lett å finne frem den rasjonelle siden nei Høres ut som en koselig helg Eneste sushi som ikke er helt noe for meg Her blir det indrefilet av svin, med potetmos, brokkoli, sopp og bearnaise Min helg har vært fin hittil, og regner med resten blir det også. Har tilbragt mye tid på sofaen med ørten puter for å finne en behagelig stilling Det er ikke lenge igjen nei! Eller i følge din tipping så er det jo nesten en måned igjen Men jeg holder en knapp på at vi får møte han innen de neste to ukene jeg da Mmmm indrefilet av svin hørtes veldig god ut det også! Haha ja jeg var veldig kjip med den tippinga altså, beklager det Håper jeg tippa feil Den 16.1.2016 at 20.06, Sjela skrev: Etter å ha sett Netflix-serien har den også fått meg til å tenke hvor lettpåvirkelige vi egentlig er. Dokumentaren vrir jo det hele til at vi skal tro de er uskyldige. Og jeg unnskylder absolutt ikke den elendige etterforskningen og de grusomme intervjuteknikkene, men vi kan faktisk ikke være hundre prosent sikker på at de aldri var involvert. Men han der Brendan Det er synd på han. Han skjønner virkelig ikke hva som skjer. Holder forresten med deg i at Farris bris bringebær og granateple er god Det er den og mango/papaya som er min favoritt Absolutt, jeg er helt enig. Leste en kronikk av en dokumentarskaper i Aftenposten for en ukes tid siden ang akkurat det samme. Tror også at dokumentaren hadde vært bedre om vi kunne få "lov" til å vurdere om de var skyldige eller ikke. Det har den ikke lagt opp til. Men uavhengig av om de er skyldige eller ikke, så er det en forferdelig urettferdig og frustrerende prosess. Bare det at "forsvareren" til B sier; om du ikke tilstår får du ingen hjelp.. og så forteller han hva han skal skrive og hva han skal tegne Det er ikke akkurat stuereint! Den 17.1.2016 at 14.26, Saltsild skrev: For en fantastisk fin mage du har!! Og du må ikke tenke slik om jobben. Jeg var sykemeldt fra uke 7 eller 8, og nå er jeg jo i mammapermisjon. Altså, sånn er det bare tenker jeg. Man kan ikke noe for at man er sliten eller syk. Du skal ha overskudd når baby kommer også. Du må ikke slite deg helt ut heller, fordi det blir nok av tøffe netter og det at du føler deg sliten. Husk å passe på deg selv. Det er faktisk kjempe viktig!! Tusen takk Saltsild Skulle jo snakke med sjefen i dag, men gjett hvem som ikke var der i dag heller? Leder er veldig lite til stede, noe som kan være ganske frustrerende til tider. Men jeg har bestemt meg for å gi litt beng. Jeg rekker det jeg rekker.. Håper bare jeg klarer å holde på den tanken frem til permisjon
Sjela Skrevet 18. januar 2016 #1666 Skrevet 18. januar 2016 11 minutter siden, kaffemor skrev: Absolutt, jeg er helt enig. Leste en kronikk av en dokumentarskaper i Aftenposten for en ukes tid siden ang akkurat det samme. Tror også at dokumentaren hadde vært bedre om vi kunne få "lov" til å vurdere om de var skyldige eller ikke. Det har den ikke lagt opp til. Men uavhengig av om de er skyldige eller ikke, så er det en forferdelig urettferdig og frustrerende prosess. Bare det at "forsvareren" til B sier; om du ikke tilstår får du ingen hjelp.. og så forteller han hva han skal skrive og hva han skal tegne Det er ikke akkurat stuereint! lurer på om jeg leste nøyaktig den samme artikkelen. Viktig å belyse. Alle sluker alt de ser og leser. Men; det er viktig å være kildekritisk altså. Så dumt at ikke sjefen var til stede i dag Synes absolutt ikke du skal stresse med arbeidsoppgavene, men ta en ting av gangen. Du jobber tross alt bare femti prosent, og det kan ikke forventes 100 prosent arbeid da.
kaffemor Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #1667 Skrevet 18. januar 2016 I dag er jeg 30 uker og feirer med å herme etter de andre dagbøkene her på KG, samt rosabloggerne Oppdatering uke 30! Termin: 31.03.16 På vei: 30+0 Igjen til termin: 73 dager Hjelp, hvor ble det av tiden da? Kjønn: Gutt Navn: Uff vi blir ikke helt enige. Men troor vi står mellom to navn. Hans favoritt og min favoritt. De er ganske så forskjellige Tror ikke vi bestemmer oss før han er ute. Hodet festet: Aner ikke, hvordan finner man ut av det? Men tviler! Ganske sikker på at han har hodet ned da. Kjenner mye spark mot ribbeina nå. Aktivitet: Fortsatt en relativ rolig tass. Kjenner han hver dag heldigvis og begynner å bli kjent med mønsteret hans. Han er mye våken på natta, og vi pleier å ha en veldig koselig morgenstund i helgene hvor han sparker og står i. Ellers er det litt utpå dagen og litt på kveldene. Men ikke noe voldsomme greier. Håper det betyr at han er en bedagelig liten fyr når han kommer ut også Lov å håpe? Utålmodig: Nei. Jeg er en av de nørdene som ELSKER å være gravid, tross plagene. Det er jo så koos! Men begynner selvsagt å bli veldig veldig spent på hva slags fyr som gjemmer seg der inne da. Gleder meg til å bli kjent med ham!! Vektøkning: Veide meg i dag og har nå gått opp 11 kilo Spiser megasunt, går turer og prøver å få trent bittelitt,så vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvor de kiloene har lagt seg heller, for passer fortsatt inn i gravidbuksene fra uke 12, og føler meg ikke som en bolle heller. Litt rundere i ansiktet bare Og magen er jo stor da. Men det plager meg bittelitt. Vil ikke gå opp over 20 kilo heller Får håpe det stopper litt opp snart! Foreløpig ligger jeg utrolig nok fortsatt på gjennomsnittlig vektøkning i følge Google. Så jeg stoler på Google og håper jeg ikke fortsetter i dette tempoet! Vann i kroppen: Neeeh. Var plaget med det i jula men gått over nå. Bruker støttestrømper hver dag og drikker masse vann. Håper å holde det unna Søvn: ÆSJ ÆSJ ÆSJ. Søvn.. Hva er det a? Jeg sover ikke. Punktum. Slutta med sånt tull tydeligvis I dag sovnet jeg midt i en samtale med en kollega. Stående. Sover vel i snitt ca 2-3 timer hver natt. Neste kontroll: Onsdag 27.01 hos jordmor. Gleder meg! Barnerom: Begynner å ta form! Det er malt ferdig og har flyttet inn sengen hans og tingene. Må få opp kommoden før jeg kan begynne å legge inn klær etc. Skal straks tråle etsy og ebay for morsomt barneromstasj! Gleder meg Elsker å styre med interiør. Utstyr: Nå er det meste klart egentlig. Hentet stellebord i helgen. Mangler stelleprodukter og alt av ammegreier til meg. Men tror vi har alle de store tingene som er greit å ha før fødsel. Mangler madrass til vuggen og sengetøy. Når det er på plass er vi ganske så klare egentlig! Det andre vi mangler kan vente til etter fødsel (brystpumpe, leker, babygym etc). Vi satte opp barnevognen og stolen hans i helgen. Sjukt kos! Tenkte jeg skulle prøve å lage en utstyrsliste senere, over hva vi har kjøpt etc Sikkert bare interessant for meg, men det er da en graviddagbok dette Strekkmerker: Ingen enda. Håper jeg er en av de heldige som slipper unna, men trooor ikke det. Aner ikke hvordan begynnende strekkmerker ser ut, så vanskelig å vite hva jeg skal se etter. Foreløpig holder jeg pusten og håper på det beste. Det der med at det er mammastriper og den første tegningen fra barnet kan man bare drite i altså. Jeg vil ikke ha strekkmerker!! Basta. Melk i brystene: Litt råmelk, har opplevd å lekke skikkelig, men det er en stund siden nå. Virker nesten som om det stoppet opp litt? Tanker om fødselen: Gleder meg skikkelig til fødsel! Er så spent og synes fødsler er veldig fascinerende. Er heldigvis ikke redd i det hele tatt. Men jeg er livredd for KS. Og litt redd for at det skal skje noe med lillemann under fødsel. Men vanlig fødsel er jeg ikke redd for. Håper jeg slipper KS! Plager: Ja. Kanskje vi skal bare la det stå slik? Njeh, går helt fint. Hadde det ikke vært for jobben og null søvn hadde jeg kosa meg tror jeg. De andre plagene kan jeg klare og de skal jeg ikke klage på. Men skulle gjerne ha sove litt mer altså. Hører du kropp?! Oppgående: Ja sånn nogenlunde, når jeg ikke sovner midt i samtaler Og glemmer tema for samtalen midt i en setning Litt omtåka ja. Sulten: Ca samme apetitt som alltid. Med andre ord; ganske sulten ja Dilla på: Appelsiner! Kynnere: Endel. Mye på natten av en eller annen grunn. Tungt: Begynner å bli vanskelig å komme seg ut av senga. Må ta sats. Angrer litt nå på at vi har så høy seng! Ellers går det ganske så fint. Sykehusbagen: Har jeg ikke begynt å tenke på enda. Når må man pakke den da? Vil jo ikke føde før om 10 uker! Haha for det kan man jo styre heeelt selv, kan man ikke?
kaffemor Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #1668 Skrevet 18. januar 2016 20 minutter siden, Sjela skrev: lurer på om jeg leste nøyaktig den samme artikkelen. Viktig å belyse. Alle sluker alt de ser og leser. Men; det er viktig å være kildekritisk altså. Så dumt at ikke sjefen var til stede i dag Synes absolutt ikke du skal stresse med arbeidsoppgavene, men ta en ting av gangen. Du jobber tross alt bare femti prosent, og det kan ikke forventes 100 prosent arbeid da. Haha men det var en bra kronikk da! Man har veldig lett for å bli revet med. Men lurt å være litt kritsk også! Ja, jeg øver på å gi litt mer faen når det kommer til jobb rett og slett Nyttårsforsett!
FrøkenStrøken Skrevet 18. januar 2016 #1670 Skrevet 18. januar 2016 Gøy med en skikkelig oppdatering! Nærmer seg farlig fort, nå
kaffemor Skrevet 19. januar 2016 Forfatter #1671 Skrevet 19. januar 2016 Jaa nå er det virkelig ikke lenge til permisjon og til han kommer Gleder meg!
kaffemor Skrevet 19. januar 2016 Forfatter #1672 Skrevet 19. januar 2016 Fin dag i dag! Ikke vært på jobb, så fikk sovet lenge. Det trengte jeg! Sov ganske godt mellom ca 05-10, så nå føler jeg meg litt uthvilt Fantastisk deilig. Ellers har jeg strikket masse og gått på to turer. Må utnytte det når bekkenet tillater det Lillemann er også aktiv i dag. Magen står ut til alle kanter titt og ofte i dag. De bevegelsene ass Går aldri lei! Ellers er jeg blitt ordentlig bitt av strikkebasillen. Fått skikkelig dilla, og vil strikke alt mulig til lillemann. Bare så frustrerende at det skorter på evnene! Skjønner ingenting av oppskrifter Er ca halveis i teppet jeg strikker, og etter det blir det en baby skappelgenser. Skulle så gjerne ha strikket et slags hentesett også, men tror nok at det får bli med drømmen :/ Hvorfor må slike oppskrifter være helt greske? Jeg vil ha steg for steg med enkelt språk Og helst instruksjonsvideoer i tillegg!
Gjest Tekola Skrevet 19. januar 2016 #1673 Skrevet 19. januar 2016 Har du sjekket ut Garnstudios strikkeskole? Jeg synes det er mye hjelp i dem! Du kan jo lage en tråd på hobbydelen av forumet og se om noen strikkekyndige kan hjelpe deg? Høres ut som en fin dag
lille_frosk Skrevet 20. januar 2016 #1674 Skrevet 20. januar 2016 Misunner deg som finner roen til å strikke! Jeg skulle også veldig gjerne gjort det, men i likhet med deg er jeg helt håpløs når det gjelder å lese oppskrift, og jeg har ingen tålmodighet i verden ... Prøvde å hekle baby-converse før jul, og de ble som små, runde båter - og jeg har enda ikke skjønt hva jeg gjorde galt! GAH!
Kakaoen Skrevet 20. januar 2016 #1675 Skrevet 20. januar 2016 Kjære deg.. Du MÅ bare spør oss strikkenerden i fb tråden om hjelp til å tyde oppskriftene. Mamma sa til meg i begynnelsen at jeg ikke måtte lese hele oppskriften med en gang. For da skjønner man ikke en dritt. Jeg har holdt på en stund og det er først når jeg kan lese hele oppskriften og någenlunde forstå hva som skal skje Hvordan har det gått på jobb? Fått snakket med sjefen? Og ikke tenk på vektoppgangen din. Ut fra bildet ditt så har du ikke heftig med ekstra kilo å ta av, så kroppen din trenger å holde av et lager til etter fødselen Er bare flott flott det der Velkommen i "redd for KS" klubben Det er seriøst min største skrekk. Vet ikke hvorfor heller, men jeg får skikkelig hetta av tanken på at noen skal skjære i meg. Og i hvertfall i hu og hast slik at jeg ikke rekker å tenke meg om. Som om det blir den utveien denne gangen ser jeg for meg MANGE tårer underveis og etterpå Jeg svimer jo nesten av bare når jeg fjerner en føflekk, så jeg er skikkelig pysete Men dette skal uansett gå veldig greit Har trua på oss begge jeg Fødebagen min er ikke pakket.. Har vasket babytøy da. Men tenker å gjøre det snart. Så slipper jeg å gjøre det om det skulle skje noe, eller enda værre.. At mannen må gjøre det
Shinigami Skrevet 21. januar 2016 #1676 Skrevet 21. januar 2016 Sier også at utifra bildet, så ser det ut som du har en sånn kropp der gravidkiloene forsvinner fort, så ikke vær så veldig bekymra over det Har hørt om de som går opp rundt 20kg og at mesteparten forsvinner rett etter fødsel Vil anbefale deg å pakke fødebagen i god tid. Hadde pakka min sånn halvferdig, og da vannet gikk om natta, så hastepakka jeg resten,hehe! Hadde nok ikke fått pakka ferdig om jeg hadde hatt vonde rier da. Så pakk i god tid
lille_frosk Skrevet 21. januar 2016 #1677 Skrevet 21. januar 2016 Vet du, så lenge du spiser og lever som du gjør tror jeg kroppen din legger på seg akkurat det antallet kilo som den vet at du trenger og har behov for fremover! Om det så hadde vært 20 kilo ... Du er helt sikkert en sånn type som kommer til å bli veldig tynn av ammingen også, så du trenger nok litt å gå på Ikke la det plage deg (selv om jeg skjønner tankegangen selvfølgelig!)
Pyntestøv Skrevet 21. januar 2016 #1678 Skrevet 21. januar 2016 En kommentar til vektøkningen. Var du ikke på grensen til undervektig da du ble gravid? Da har du en helt riktig vektoppgang for din kropp. Husk at det er kjekt å ha litt ekstra å gå på når du åpner dørene til ditt døgnåpnet meieri Det renner utrolig fort av igjen for de aller, aller fleste så derfor er det fra naturens side ment å legge på seg under graviditeten, også fett
kaffemor Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #1679 Skrevet 21. januar 2016 Den 19. januar 2016 at 21.41, Tekola skrev: Har du sjekket ut Garnstudios strikkeskole? Jeg synes det er mye hjelp i dem! Du kan jo lage en tråd på hobbydelen av forumet og se om noen strikkekyndige kan hjelpe deg? Høres ut som en fin dag Neei det har jeg ikke sjekket ut! Takk for tips! Har sett endel instruksjonsvideoer, veldig nyttig når man skal lære seg nye teknikker. Men hjelper ikke så mye for å forstå oppskrifter 23 timer siden, lille_frosk skrev: Misunner deg som finner roen til å strikke! Jeg skulle også veldig gjerne gjort det, men i likhet med deg er jeg helt håpløs når det gjelder å lese oppskrift, og jeg har ingen tålmodighet i verden ... Prøvde å hekle baby-converse før jul, og de ble som små, runde båter - og jeg har enda ikke skjønt hva jeg gjorde galt! GAH! Hehe sitter ikke så lenge av gangen, og pleier å ha på noe på tv i bakgrunnen Null tålmodighet her også, og jeg blir så frustrert når jeg gjør feil Haha conversebåter Uff, men det er irriterende ja! Skulle ønske jeg var en sånn som tok slikt helt naturlig! 20 timer siden, Kakaoen skrev: Kjære deg.. Du MÅ bare spør oss strikkenerden i fb tråden om hjelp til å tyde oppskriftene. Mamma sa til meg i begynnelsen at jeg ikke måtte lese hele oppskriften med en gang. For da skjønner man ikke en dritt. Jeg har holdt på en stund og det er først når jeg kan lese hele oppskriften og någenlunde forstå hva som skal skje Hvordan har det gått på jobb? Fått snakket med sjefen? Og ikke tenk på vektoppgangen din. Ut fra bildet ditt så har du ikke heftig med ekstra kilo å ta av, så kroppen din trenger å holde av et lager til etter fødselen Er bare flott flott det der Velkommen i "redd for KS" klubben Det er seriøst min største skrekk. Vet ikke hvorfor heller, men jeg får skikkelig hetta av tanken på at noen skal skjære i meg. Og i hvertfall i hu og hast slik at jeg ikke rekker å tenke meg om. Som om det blir den utveien denne gangen ser jeg for meg MANGE tårer underveis og etterpå Jeg svimer jo nesten av bare når jeg fjerner en føflekk, så jeg er skikkelig pysete Men dette skal uansett gå veldig greit Har trua på oss begge jeg Fødebagen min er ikke pakket.. Har vasket babytøy da. Men tenker å gjøre det snart. Så slipper jeg å gjøre det om det skulle skje noe, eller enda værre.. At mannen må gjøre det Takk! Tror jeg må finne en oppskrift på en enkel jakke f.eks og starte der! Fortsatt ikke fått snakket med sjefen. Vi har ikke vært på kontoret samtidig Sendte henne en melding på fredag om hun var tilgjengelig på tlf. Men det var hun ikke Så ja.. Får prøve igjen på mandag Ja, foreløpig stresser jeg ikke så veldig ang vektøkningen altså. Men det trenger ikke speede opp noe voldsomt heller. Men regner med at jeg går opp minst 16 kilo, har bare ikke så lyst til å gå opp så veldig mye mer enn det som er anbefalt Men skal jo ikke slanke meg heller, så får bare ta de kiloene som kommer Uff, du også ja? Syne KS virker så skremmende. Skjønner ikke de som heller vil ha KS frivillig enn å føde Haha jeg er også super pysete. Redd for blodprøver også jeg Men! Dette går fint! Vi kommer oss igjennom dette - uansett! Og bebbis blir det Og det er jo verdt alt!
kaffemor Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #1680 Skrevet 21. januar 2016 5 timer siden, Shinigami skrev: Sier også at utifra bildet, så ser det ut som du har en sånn kropp der gravidkiloene forsvinner fort, så ikke vær så veldig bekymra over det Har hørt om de som går opp rundt 20kg og at mesteparten forsvinner rett etter fødsel Vil anbefale deg å pakke fødebagen i god tid. Hadde pakka min sånn halvferdig, og da vannet gikk om natta, så hastepakka jeg resten,hehe! Hadde nok ikke fått pakka ferdig om jeg hadde hatt vonde rier da. Så pakk i god tid 1 time siden, lille_frosk skrev: Vet du, så lenge du spiser og lever som du gjør tror jeg kroppen din legger på seg akkurat det antallet kilo som den vet at du trenger og har behov for fremover! Om det så hadde vært 20 kilo ... Du er helt sikkert en sånn type som kommer til å bli veldig tynn av ammingen også, så du trenger nok litt å gå på Ikke la det plage deg (selv om jeg skjønner tankegangen selvfølgelig!) 1 time siden, Pyntestøv skrev: En kommentar til vektøkningen. Var du ikke på grensen til undervektig da du ble gravid? Da har du en helt riktig vektoppgang for din kropp. Husk at det er kjekt å ha litt ekstra å gå på når du åpner dørene til ditt døgnåpnet meieri Det renner utrolig fort av igjen for de aller, aller fleste så derfor er det fra naturens side ment å legge på seg under graviditeten, også fett Takk for svar dere! Og jeg er jo enig.. Sånn egentlig Bare håper at det ikke fortsetter i denne farten, og at jeg holder meg innenfor hva som Max er anbefalt i hvertfall! Men som jeg skrev over her, så er det selvsagt helt uaktuelt å slanke seg. Kroppen tar vel til seg det den trenger, så lenge jeg spiser sunt! Er bare litt uvant å se at vekta stadig peker oppover Og det er jo som dere sier, veldig greit å ha litt ekstra når ammingen begynner. Det tar jo ganske på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå