Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh, så fin du er! :strix:

Magebilder er en kunstform altså :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow så flott gravidmage da gitt :laugh: Den middagen høres skikkelig godt ut! En gourmetversjon av taco? ;) Hvordan lager du lefsene? Jeg begynner å bli så lei Bfree sine nå, så hadde vært godt med et alternativ :) 

Og... veldig godt å lese at det går bedre med deg i dag. Håper samtalen med sjefen går din vei :) 

Skrevet
4 minutter siden, Tekola skrev:

Åh, så fin du er! :strix:

Magebilder er en kunstform altså :ler:

Tusen takk :hoppe: Det er stas med stor mage! :hjerte: Haha og ja! Umulig å ta uten å se litt teit ut :fnise: 

3 minutter siden, Sjela skrev:

Wow så flott gravidmage da gitt :laugh: Den middagen høres skikkelig godt ut! En gourmetversjon av taco? ;) Hvordan lager du lefsene? Jeg begynner å bli så lei Bfree sine nå, så hadde vært godt med et alternativ :) 

Og... veldig godt å lese at det går bedre med deg i dag. Håper samtalen med sjefen går din vei :) 

Tusen takk :D Jaa håper det blir godt! Jeg lager lefsene med eget lefsemel fra iherb. Masa harina heter det! Har det melet, vann og litt salt. Kanskje litt potetmel om det ikke henger godt nok sammen. Da får man slike små maislefser de ofte har på meksikansk resturant :jepp: Det beste er å ha en egen presse til å presse de flate da, men jeg moser de med en stor gryte :fnise: 

Skrevet

Den tacoen din slår min langt ned i støvlene, under jorda også sikkert. Jeg får beundre på avstand, og spare hjemmelaga lefser til en dag jeg ikke er gravid og orker å stå på kjøkkenet igjen :ler: 

Og hello fin gravidmage :rodmer: 

Skrevet

Takk for veldig bra tips :) Åssen er prisen på dette i norsk butikk vs iHerb? 

Skrevet
47 minutter siden, Favole skrev:

Den tacoen din slår min langt ned i støvlene, under jorda også sikkert. Jeg får beundre på avstand, og spare hjemmelaga lefser til en dag jeg ikke er gravid og orker å stå på kjøkkenet igjen :ler: 

Og hello fin gravidmage :rodmer: 

Hehe, funker veldig bra med kjøpelefser også :jepp: Og innholdet i lefsene tar egentlig kortere tid enn vanlig taco, mindre å kutte opp :jepp: 

Og tusen takk :hjerte: 

31 minutter siden, Sjela skrev:

Takk for veldig bra tips :) Åssen er prisen på dette i norsk butikk vs iHerb? 

Det er veldig vanskelig å få tak i i norsk butikk, så det vet jeg ikke :trist: Men kan se for meg at det et ganske dyrt i Norge. På iherb er det billig om jeg husker rett (en stund siden jeg kjøpte). 

Maten ble såå god!! Såpass god at jeg må dele oppskrift tror jeg! Ble akkurat slik jeg håpet på :jepp: 

Vi tok utgangspunkt i denne oppskriften Link, men lagde den ikke vegansk. Hadde vanlig kjøttdeig og ost. Så;

-stekt kjøttdeig med tacokrydder

-ris med litt gurkemeie

- paprika, løk, hvitløk, ingefær og chili stekt sammen

- masse frisk koriander

- rømme

-litt ost

-lime 

Smack alt sammen i en lefse og spis :nigo: Om man ikke har sukkerfri januar slik som meg er nok cola helt nydelig til, eller limonade :jepp: jeg drakk Farris :ler: godt det også da! 

Altså! NAM! Frisk koriander er et must! Hadde ikke vært like godt uten, samme med limen. Da ble det en frisk og god smak på det hele :jepp: Anbefales :hoppe: 

Skrevet

Burde nesten døpe om denne dagboken til Kaffemor med mat og baby i magen. Eller noe. :hoho: Er jo nesten mer matprat enn babyprat her inne :ler: 

Skrevet

Dett hørtes virkelig helt nydelig ut! Jeg må inn på iherb :tommel: Jeg er forresten farris-oman. Så det høres ut som det perfekte tilbehør i glasset etter min mening ;) 

Skrevet

Jeg har blitt ekstra glad i Farris som gravid :jepp: Aldri vært så opptatt av det før :klo: Rare greier! Farris Bris med granateplesmak er supergod! 

Skrevet

Mmm, farris :sikle: Den vanlige med lime, åh! Jeg drakk knapt annet i første svangerskap, den hjalp så godt mot kvalmen. Men digger den fortsatt, mmm :nigo: Men bris med granateple er også veldig god!

Skrevet

Hvis jeg kommer en tur og banker vett i sjefen din til mandag.. Lager du sånn fancy kjempegod mat til meg da?? :nigo: God deal?? ;) 

Støtter alt de andre har sagt ang sjefen og sykemelding. På tide å være flink pike og ta vare på deg selv :opplyser: Sjefen kommer garantert ikke med blomster på døra di i uke 37 og takker deg for at du slet deg ut for de som gravid :opplyser: 

Og det magebildet ditt :strix: Du er sånn modellgravid joooo.. Kjempefin mage :rodmer: 

Skrevet
1 time siden, Favole skrev:

Mmm, farris :sikle: Den vanlige med lime, åh! Jeg drakk knapt annet i første svangerskap, den hjalp så godt mot kvalmen. Men digger den fortsatt, mmm :nigo: Men bris med granateple er også veldig god!

Jeg også drakk masse Farris i første trimester. Hjalp masse for kvalmen! Etter det har jeg drukket mer Farris enn jeg gjorde før jeg ble gravid. I sommer hadde vi Ramløsa fra Sverige - det var sinnsykt godt :sikle: 

1 time siden, Kakaoen skrev:

Hvis jeg kommer en tur og banker vett i sjefen din til mandag.. Lager du sånn fancy kjempegod mat til meg da?? :nigo: God deal?? ;) 

Støtter alt de andre har sagt ang sjefen og sykemelding. På tide å være flink pike og ta vare på deg selv :opplyser: Sjefen kommer garantert ikke med blomster på døra di i uke 37 og takker deg for at du slet deg ut for de som gravid :opplyser: 

Og det magebildet ditt :strix: Du er sånn modellgravid joooo.. Kjempefin mage :rodmer: 

Meget god deal! :hoppe::hoho: Det synes jeg vi skal! 

Ååh Kakaoen! Det er det fineste noen har sagt til meg på lenge tror jeg :ler: Tusen takk! Føler meg ikke sånn veldig lekker fortiden, så det var veldig hyggelig å høre! 

13 minutter siden, Porcelain skrev:

Wow, så fin du er!  

Tusen takk :hjerte::hjerte: 

Skrevet

Ser på Making a murderer på netflix. Jeg blir gaaaal :bond: Blir så sinna! Synes nesten det er verst med Brendan, han har en IQ på 70- åpenbart store forståelsesvansker, horribele avhør. :bond: Det er så tydelig at han ikke forstår rekkevidden av situasjonen. Og det har han heller ikke forutsetninger til med så svake evner. Han er jo et barn! Blir så frustrert når jeg tenker på at dette faktisk har hendt :( Om de er skyldige eller ikke har nesten ikke så mye å si når hele rettsprosessen er SÅ pill råtten. Det er skremmende! 

Skrevet

Nyyydelig du er Kaffemor!

Når det gjelder jobbsituasjonen skjønner jeg veldig godt at det er vanskelig, jeg har jo vært der selv (redusert stilling, men ikke redusert arbeidspress), og jeg kjenner meg så igjen i tankene dine. Man vil ikke syte, man vil klare alt, man vil være superwoman overfor alle! Men vet du hva, når du er så sliten når du kommer hjem bruker du ALTFOR mye av kapasiteten din på jobb. Jobb skal være noe man stort sett blir "greit sliten" av, men samtidig får energi av, du skal ha overskudd til å både orke å være litt sosial, rusle en tur, snakke med samboeren din, lage middag, og gro baby etter jobb! Nå er ikke tiden til å presse seg ... Du får ikke hentet deg inn igjen senere. :troest:

Farris er kjempegodt, drakk det såå mye i begynnelsen! 

Skrevet

Kjempefin mage :) Fortsatt litt misunnelig på den magen,hehe! 

Å farris ja! Fikk skikkelig cravings på farris i svangerskapet :) Er bare sunt og godt, så er bare å kose seg med farrisen :)

Skrevet

Åhhh, for en flott gravidmage altså :rodmer: Sånn jeg drømmer om at min skal se ut, men aldri gjør :hoho:

Jeg syns også det er utrolig godt med farris eller iskaldt vann med masse, masse isbiter :hjerte: Det er jo litt salt i farris, så kanskje kroppen har behov for det? :vetikke:

Angående menn, så ja, de er flinkere til å tale sin sak og stå opp for det de mener er rettmessig dems. Vi damer er nok mer runde i kantene og forsiktig av oss, samt at vi har en tendens til å snakke oss ned i stedet for opp. Håper du får virkelighetsrelatert den sjefen din på mandag, så du kan få noen ålreite sisteuker på jobb.

God helg!! :blomst:

Skrevet
Den 14. januar 2016 at 9.09, kaffemor skrev:

Takk for svar og tips jenter. Jeg vet egentlig at jeg ikke skal sammenlikne meg med andre, men det er så vanskelig å ikke gjøre det.. 

Kjære gode Kaffemor :hjerte: Hvis du skal sammenligne deg med noen så får du sammenligne deg med meg, jeg har vært sykemeldt fra siden uke 16, først på grunn av hodepine, så på grunn av bekkenet. Så sammenlignet med meg har du jo allerede vært "flink" :kose: Det er ingen som takker deg for å slite deg ut. Pass på deg selv og lillegutt :)

Ellers ser du absolutt nydelig ut! Skikkelig flott :nigo: 

Nyt helgen, og gjør akkurat det du har lyst til :)

Skrevet

Suuperduperfin mage! :hjerter: Og den middagen da :sikle: Hørtes skikkelig godt ut!

Håper du har en nydelig lørdag! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...