Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Jeg strikker baby-skappel, ja :) den blir veldig fin, må bare bli ferdig :P har igjen ermene nå. Bra det snart er juleferie så blir det kanskje fart i strikkinga.

Magen eser ut her også, har vokst veldig bare de siste to ukene, hvordan skal det gå :s 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flinke dere er til å strikke her inne da. Jeg skulle dypt og inderlig ønske jeg kunne det ... Skulle så gjerne hatt noen hjemmestrikkede plagg til snuppa! Så bra formen er OK selv om bekkenet krangler og du har kramper og sånt (som jeg synes er grusomt, hehe), og hurra for silikonpupper! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle også ønske at jeg kunne strikke, men jeg får det ikke til,hehe. Det er flott at du fortsatt koser deg som gravid, tross litt plager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takk for det :) Har strikket litt de siste årene, har blitt et par babypledd, 5 voksengensere, noe smågreier som sitteunderlag, påskepynt og skjerf +votter til baby :jepp: 

Har fått karpaltunnelsyndrom i begge hendene, og jeg har en del vann i hendene i tillegg. Derfor vondt. Pleier å ha en del vann i hender og føtter, men det er heldigvis ikke mer enn vanlig :) 

Det er moro med litt ikke-nøytralt og, for min/vår del har det blitt mye arvet av det slaget. Så det vi har kjøpt har vært mer nøytralt i fargene, selv om noe er tydelig jentete :fnise: Har et pledd i hvitt og rosa fra jeg var liten da, det er moro :jepp: 

Uff så utrolig kjipt! Karpaltunnelsyndrom.. Det hørtes ikke noe godt ut :/ Er det svangerskapsrelatert slik at det går over? Krysser fingrene for det. Kjedelig når sånt hindrer en :( og ikke noe særlig å ha det vondt! 

Synes det er så fascinerende med dere som klarer å strikke mønster! Blir så imponert! 

Jaa noe i typiske "kjønnsfarger" synes jeg er gøy. Er jo greit at folk ser at det er en gutt også :ler: Men som oftest synes jeg det er mye pent kjønnsnøytralt også :) De få klærne vi har kjøpt til lillemann er i kjønnsnøytrale farger faktisk. Har arvet masse gutteklær :) 

Jeg strikker baby-skappel, ja :) den blir veldig fin, må bare bli ferdig :P har igjen ermene nå. Bra det snart er juleferie så blir det kanskje fart i strikkinga.

Magen eser ut her også, har vokst veldig bare de siste to ukene, hvordan skal det gå :s 

Babyskappel er helt klart mitt neste prosjekt :hjerte: Vil starte NÅ! Det er litt problemet mitt.. Mange ideer men vanskelig å fullføre :ler: Blir lei før jeg blir ferdig :daane: Også skorter det endel på evnene også for min del :P Planen er å strikke Babyskappel som lillemann kan ha på til høsten igjen :) 

Så flinke dere er til å strikke her inne da. Jeg skulle dypt og inderlig ønske jeg kunne det ... Skulle så gjerne hatt noen hjemmestrikkede plagg til snuppa! Så bra formen er OK selv om bekkenet krangler og du har kramper og sånt (som jeg synes er grusomt, hehe), og hurra for silikonpupper! :ler: 

Kramper er djevelens verk! Synes ikke magnesium hjelper nevneverdig heller :snurt: Heldigvis påvirker det ikke søvnen min da, så kunne vært verre ;) Men du kan jo hekle? Du kan jo prøve å hekle en lue eller tøfler? Prøvde å lære meg å hekle selv, men ga litt opp :sjenert: 

Skulle også ønske at jeg kunne strikke, men jeg får det ikke til,hehe. Det er flott at du fortsatt koser deg som gravid, tross litt plager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret mitt til deg falt ut Shinigami :klo: Det var rart! 

Koser meg fortsatt glugg som preggers. Jeg er nok en av de irriterende som nyter å være gravid :ler: Det er jo så koselig! Spesielt når han har party i magen midt under vanskelige møter på jobben :fnise: Da blir alt så mye lettere, lettere å tenke at dette bare er en jobb.. At det finnes viktigere ting her i livet :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så utrolig kjipt! Karpaltunnelsyndrom.. Det hørtes ikke noe godt ut :/ Er det svangerskapsrelatert slik at det går over? Krysser fingrene for det. Kjedelig når sånt hindrer en :( og ikke noe særlig å ha det vondt! 

Synes det er så fascinerende med dere som klarer å strikke mønster! Blir så imponert! 

Jaa noe i typiske "kjønnsfarger" synes jeg er gøy. Er jo greit at folk ser at det er en gutt også :ler: Men som oftest synes jeg det er mye pent kjønnsnøytralt også :) De få klærne vi har kjøpt til lillemann er i kjønnsnøytrale farger faktisk. Har arvet masse gutteklær :) 

 

Det er svangerskapsrelatert, ja. Ihvertfall tror jeg det.. Har lurt litt på om det er noe med høyre hånd/arm før graviditeten, men ikke noe jeg har fått sjekket ordentlig med lege eller fysioterapeut. Men det har ikke vært så ille som de siste månedene, så jeg håper det går over :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er svangerskapsrelatert, ja. Ihvertfall tror jeg det.. Har lurt litt på om det er noe med høyre hånd/arm før graviditeten, men ikke noe jeg har fått sjekket ordentlig med lege eller fysioterapeut. Men det har ikke vært så ille som de siste månedene, så jeg håper det går over :) 

 

Okei, det var bra! Da går det mest sannsynlig over ;) Det er litt godt å tenke på, med disse plagene våre. Jeg synes i hvertfall at det er lettere å forholde seg til det når jeg vet det går over og når jeg vet hvorfor! 

 

Hmm vurderer om jeg skal orke å dra på et senter i nærheten her i kveld. Kjøpte en dress på babyshop for en uke siden, men så har hun som stod i kassen glemt å ta av alarmen :sinna: Er ingen babyshop i umiddelbar nærhet, så må kjøre ut til et senter for å fikse det. Samboer var innom noen andre butikker i nærheten i dag for å høre om de kunne ta den av, men de ville ikke. Til tross for at vi har kvitteringen :( Vil så gjerne fikse det, blir stressa av om det går for lang tid også tror babyshop vi har stjålet den :P Burde jo også få handlet noen fler julepresanger.. Men så var det det å reise seg opp fra sofaen da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig ikke hekle ... Kan hekle noe, men er helt tilbakestående når det gjelder å hekle etter oppskrift og sånt, noen må helt konkret vise meg hvordan jeg skal gjøre ting for å få det til! :fnise: Jeg koser meg også masse som gravid, forresten!! Liker magen og elsker spark :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg og strikking det :ler: Kjenner meg dessverre igjen! :fnise: 

Hvordan går det med teppet du startet å hekle på forresten?

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høres ut som meg og strikking det :ler: Kjenner meg dessverre igjen! :fnise: 

Hvordan går det med teppet du startet å hekle på forresten?

Herregud, denne siteringen!!! *Knurr* Nei, altså, dette teppet ... Det er vel og en av mine dårlige hekleegenskaper, manglende evne til å gjøre noe ferdig! Jeg skal gjøre det i julen!! Lover! Nå har jeg lyst til å lære meg å hekle små dyr også, jeg har sett noen suuupersøte vogn-leker (du vet, sånn du henger på tvers over vognåpningen) som man kan hekle. Men jeg er jo tilbakestående på sånt, så må finne noen som kan lære meg det. 

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Mitt mål er også å få strikka endel i julen :ler: Får se da.. Har to påbegynte prosjekter; skappeljakke til meg og pledd til lillemann. Må holde meg i skinnet for å ikke begynne på babyskappel i tillegg :ler:  Jeg er håpløs :P 

Ny milepæl. Jeg kan herved ikke lengre se tissen min:skratte: Farvel barbering :daane: Hvordan løser man sånt egentlig? Har ikke så lyst til å gå løs med barberhøvel i blinde heller :sjokkert: Kan få skumle konsekvenser :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha heklede leker forresten! Masse fine heklede bamser også :rodmer: 

Hvorfor er jeg ikke et håndarbeidstalent? :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: En god venninne beskrev resultatet av intimbarberingen sin som "en mus som har fått cellegift". Det blir i beste fall ujevnt (i verste fall kan det jo gå dramatisk utover deler som ikke skal barberes vekk!). Jeg har lurt litt på det selv, og tenkt at det hadde vært fint om jeg allerede hadde en rutine med å vokse meg - men det har jeg ikke. Og jeg orker ikke begynne nå. I en episode av Sex&Singelliv blir Samantha barbert av elskeren sin - kunne det være noe? :ler::ler: 

 

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Nå fikk jeg rare bilder i hodet mitt :hoho: 

Det dukker stadig opp nye problemstillinger man ikke trodde man skulle komme over gitt :ler: 

Kan jo høre med samboer ja, han sier sikkert ikke nei :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Nå fikk jeg rare bilder i hodet mitt :hoho: 

Det dukker stadig opp nye problemstillinger man ikke trodde man skulle komme over gitt :ler: 

Kan jo høre med samboer ja, han sier sikkert ikke nei :fnise: 

Krydder i hverdagen som krever en nokså stor tillit mellom dere :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror nok du klarer å barbere sånn ca ved å føle deg frem :P Eventuelt bruke speil ;) Jeg vil ikke anbefale voksing, mye betente hår, alt går ikke vekk og i tillegg er det VELDIG :opplyser: vondt. Siste mnd skal man vel heller ikke barbere seg.... Kan jo begynne å øve på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke barbere seg siste måned? Da kommer jeg til å se ut som tidenes bushman på fødestua :P

Endret av murray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke barbere seg siste måned? Da kommer jeg til å se ut som tidenes bushman på fødestua :P

http://www.babyverden.no/Nyheter/--Gravide-bor-ikke-vare-intimbarbert/

Ser poenget. Jeg føler for å ta en "stuss" alikevel, må jeg innrømme :P Men så var det å komme til :ler: 

Det står forøvrig at Drammen sykehus skulle komme med samme anbefalingen. Det har ikke jeg hørt noe om. Saken er riktignok fra 2012, men ser ikke at dette skulle vært utdaterte nyheter..

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har prøvd å få til en skikkelig intimbarbering nå før jeg bare må la det gro fram mot termin, men ser jo ikke hva jeg driver med :P Det får bare bli som det blir. Tror ikke at de på fødestua bryr seg uansett egentlig da :) 

Selv, så får man bare late som at det er 80-tallet,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...