Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Vurderer ei sånn svær pute jeg også, særlig nå som det begynner å bli ubehagelig å ligge på magen :glare: Den fra doomoo, er det den samme som ammeputa eller er det en egen gravidpute liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales på det sterkeste :jepp: 

Hmm.. Tror det stod gravidpute/ammepute da jeg bestilte den. Den skal i utgangspunktet kunne brukes til ammepute også, men jeg tror det blir litt for slapp. Nå har jeg brukt den hver dag siden uke 11 da. Så mulig den har blitt slappere av bruken. Men tror ikke den egner seg såå godt som ammepute. Er vel det jeg leste også før jeg kjøpte den- at den var genial som preggerspute, men ikke så god som ammepute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin lørdag jeg hadde i går! Jeg virkelig elsker førjulstiden. Den er så fin :hoppe: 

I går bakte jeg pepperkaker med nevøer og niesen hos mamma. Veldig kos! De er så fine folk. Det er så hyggelig å se hvordan storebror passer på lillesøster. Blir nesten rørt jeg :ler: Vi fikk bakt og pyntet og jeg klarte å la vær å spise deigen :sjokk: *stolt* :hoho: Som glutenallergiker hadde ikke det vært et sjakktrekk akkurat, men pepperkakedeig er jo virkelig fantastisk godt! Mye bedre enn pepperkaker :ler: 

Etter det dro samboer og jeg på løkka for å handle noen julegaver. Fikk ordna endel faktisk, så det var deilig! Kjøpte også inn glass som jeg kan ha brente mandler i og gi i gave. Har store ambisjoner om å lage, så får vi se om jeg gjennomfører :ler: Det skal man ikke være så sikker på :P Alltid masse planer og prosjekter, men gjennomføringsevnen er ikke allltid like god :sjenert: Etter shoppingen ble det pizza på Villa Paradisio. Byens beste pizza :sikle: Og ikke minst; byens beste glutenfrie pizza :hoppe: Fornøyde dro vi hjem og spiste grønnsaker og dip mens vi så på film. Bra lørdag! 

I dag er planen om å dra på kjøpesenter ( :haar: ) for å fikse litt fler julegaver. Satser på at folk fikk shoppa fra seg i går og at det dermed er litt roligere stemning i dag. Lov å håpe, er det ikke? :ler: Lurer på om vi skal slå til med å ta opp juletreet også. Det er vel innafor det nå? :engel: 

Ha en fin søndag fine KG-folk! Her i Oslo er det steinkaldt og sola skinner. Synes snøen kan komme snart jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brente mandler er enkle å lage! Du har kanskje gjort det før..? Om du ikke har gjort det; bruk en stor kjele! Og vær forberedt på å være sliten i armene etterpå :fnise: 

Deilig å få unna julegaver da! Vi ble ferdige med det på fredag, før HerrN bestemte seg for at julegaven min ble bursdagsgave i stedet (har bursdag i romjula). Men han hadde visst planene klare :P Jeg venter på å få gaven hans i posten :) 

Skulle vi hatt juletre i år, hadde det nok blitt satt opp i dag, om det ikke hadde vært oppe allerede :ler: Men lussekattbaking er i full gang! Sånn mer eller mindre :P Vet ikke om armene har veldig lyst til å være med på utbakinga..men ikke søren om jeg lar alt det dyre krydderet gå i søpla, så de får bare holde ut :ler:

Håper det ikke er for kaos på senteret! God søndag til deg og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri lagd det før faktisk! Har hørt rykter om at det blir mye røring ja :ler: Om formen tillater det tenkte jeg å prøve meg etter handleturen vår.. Får se hva jeg orker :) 

Aaah lussekatter!! Det hørtes veldig veldig godt ut nå! Så flink du er! 

Nå er samboeren straks ferdig med å støvsuge hele leiligheten, mens jeg ligger å later meg på sofaen og ser på :hoho: Da blir det straks avreise til julegaveshoppingen. Har store planer om å kaste meg over en latte så snart vi er der. Rart med det - svart kaffe smaker fortsatt bare rart etter at jeg ble gravid. Og jeg har aldri vært noe latte-menneske tidligere. Alltid synes at det bare smaker varm melk. Men som preggers er latte det beste av kaffe jeg får :ler: Jaja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brente mandler! DET er sykt godt det. Kanskje jeg må lage det en dag jeg også ... Høres ut som du har hatt en fin helg og at du nyter førjulstiden akkurat like mye som meg. Det er rart det går an å kose seg sååå glugg med førjulstiden, og så vet jeg at så fort vi tipper 1. januar er jeg helt våryr og bytter ut alle duker som kan minne om jul med grønne og mer vårfriske løpere, og stapper tulipaner i vaser over hele huset istedenfor julelys og stjerner :ler: Men enn så lenge er jul fantaaastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en fin helg :) Håper dere overlevde kjøpesentrene, hehe.. 

Jeg har det på samme måte som deg med kaffe. Drakk kun svart kaffe før, noe annet var uaktuelt siden jeg fikk så vondt i magen av varm melk. Nå derimot.. Drikker bare latte. Dvs det er mest melk med en skvett kaffe, også vaniljesirup for å virkelig søte det opp :PSpent på om lysten på svart kaffe kommer tilbake etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde brente mandler i helga. Kan skrive i dagboka om det senere i dag. Man trenger bare en stor dose tålmodighet :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ærefryktig i forhold til brente mandler :ler: Jeg har selv kjøpt en diger pose mandler på butikken og planen har vært å brenne dem. Samtidig er jeg så redd for at det skal gå slik det alltid gjorde da mamma og jeg prøvde å lage dem når vi var små :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ærefryktig i forhold til brente mandler :ler: Jeg har selv kjøpt en diger pose mandler på butikken og planen har vært å brenne dem. Samtidig er jeg så redd for at det skal gå slik det alltid gjorde da mamma og jeg prøvde å lage dem når vi var små :fnise: 

Trenger ikke være redd for det. Gikk kjempebra. Bare husk å ikke ha platen på mer en middels varme (for da svir mandlene seg) og røre til krampa tar deg :ler: (skrev litt om det i dagboka mi i går).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være redd for det. Gikk kjempebra. Bare husk å ikke ha platen på mer en middels varme (for da svir mandlene seg) og røre til krampa tar deg :ler: (skrev litt om det i dagboka mi i går).

 

Takk for tips. Jeg beveger meg nå inn i dagboka di for videre eksperterfaringer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes om brente mandler på kryss og tvers av dagbøkene her inne for tiden! :ler: Jeg liker at vi holder samtalen gående gjennom flere dagbøker! Håper du får en kjempefin dag søte Kaffemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brente mandler! DET er sykt godt det. Kanskje jeg må lage det en dag jeg også ... Høres ut som du har hatt en fin helg og at du nyter førjulstiden akkurat like mye som meg. Det er rart det går an å kose seg sååå glugg med førjulstiden, og så vet jeg at så fort vi tipper 1. januar er jeg helt våryr og bytter ut alle duker som kan minne om jul med grønne og mer vårfriske løpere, og stapper tulipaner i vaser over hele huset istedenfor julelys og stjerner :ler: Men enn så lenge er jul fantaaastisk!

:ler: Man blir litt lei etterhvert ja. Men det er deilig å bli lei når det hele er over da blir man ikke så lei seg :fnise: Selvom jeg alltid blir litt trist når julen er over. Det er jo så koos! 

Det hørtes ut som en fin helg :) Håper dere overlevde kjøpesentrene, hehe.. 

Jeg har det på samme måte som deg med kaffe. Drakk kun svart kaffe før, noe annet var uaktuelt siden jeg fikk så vondt i magen av varm melk. Nå derimot.. Drikker bare latte. Dvs det er mest melk med en skvett kaffe, også vaniljesirup for å virkelig søte det opp :PSpent på om lysten på svart kaffe kommer tilbake etter fødselen.

Vi overlevde kjøpesenteret, og nå er jeg (nesten) ferdig med alle julegavene :hoppe: Mangler bare litt til til samboeren! Deilig :nigo: 

Vanlijesirup også faktisk :ler: Rart hvordan smaksløkene endrer seg som gravid! Jeg håper lysten på svart kaffe kommer tilbake. Det er jo egentlig veldig godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde brente mandler i helga. Kan skrive i dagboka om det senere i dag. Man trenger bare en stor dose tålmodighet :ler: 

 

Jeg er ærefryktig i forhold til brente mandler :ler: Jeg har selv kjøpt en diger pose mandler på butikken og planen har vært å brenne dem. Samtidig er jeg så redd for at det skal gå slik det alltid gjorde da mamma og jeg prøvde å lage dem når vi var små :fnise: 

:fnise: Jeg også! Jeg har aldri gjort det før, redd det går straka vegen til h. Men samboer mener han er god på det ( :klo: ), så jeg får stole på han :P 

Trenger ikke være redd for det. Gikk kjempebra. Bare husk å ikke ha platen på mer en middels varme (for da svir mandlene seg) og røre til krampa tar deg :ler: (skrev litt om det i dagboka mi i går).

 

Takk for tips! *snike seg inn i boken din etterpå for å lese*

Det snakkes om brente mandler på kryss og tvers av dagbøkene her inne for tiden! :ler: Jeg liker at vi holder samtalen gående gjennom flere dagbøker! Håper du får en kjempefin dag søte Kaffemor!

Hehe ja! Også liker jeg mattemaet ;) 

Dagen har vært veldig fin :) I dag spiste jeg lunsj med en venninne jeg ikke har sett på lenge. Veldig hyggelig! Det er så koselig at selv om man ikke sees så ofte så er det alltid naturlig og hyggelig når man møtes! Etter det var jeg hos fysio. Hatt skikkelig vondt i hoftene i det siste (hjelpes, høres ut som en 90 år gammel dame :ler: ), så det var skikkelig godt å få litt behandling! Godt og vondt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har evig dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært flink til å gjøre knipeøvelser. Må virkelig skjerpe meg. Så i dag har jeg lastet ned en app med et knipeprogram, som også minner meg på det. Håper det gjør susen :ler: Det er jo så viktig, men så vanvittig kjedelig! :Gjesp: 

På mandag var jeg 25 fullgåtte uker :rodmer: Tenk på det! Det er så deilig å vite at de prøver å redde ham om han bestemmer seg for å komme ut. Selv om han har å holde seg der til mars! 

Han veier nå ca 850 gram og er på størrelse med en blomkål :fnise: Fine lille blomkålen :hjerte: :ler: Jeg elsker fortsatt å være gravid, det er så koos. Kjenner dog at søvnen begynner å få seg et realt støkk. Jeg har alltid hatt behov for mye søvn og alltid sovet natten igjennom. Nå må jeg opp flere ganger i løpet av natten, i tillegg til at jeg våkner stadig vekk. Det resulterer i at jeg er veldig trøtt de dagene jeg er på jobb og må opp klokken 06! Svir i øynene :ler: Kroppen øver seg vel på lite søvn. Synes dog den kunne venta med det jeg da.. Det begynner også å bli litt tyngere, må ta litt sats og rulle meg ut av sengen :fnise: Magen vokser for hver dag som går føles det ut som. Og jeg blir mer og mer forelska for hver dag som går. Både i samboeren og i lillemann :rodmer: Kliss klass :hoho: 

Jeg sliter jo som tidligere nevnt endel med leggkramper på kveldene. Var innom apoteket i går for å kjøpe støttestrømper, hovedsakelig for å forebygge hevelser i beina. Da jeg skulle ta de på i dag leste jeg på pakken at de også visstnok skal forebygge leggkramper! For en herlig bonus! Håper det funker! Har de på i dag, så spent på hvordan det blir i kveld. Noen som vet hvor lenge og hvor ofte man bør bruke slike strømper forresten? Tok de på når jeg skulle ut første gang i dag, rundt klokken 11, tenkte jeg skulle ha de på til jeg legger meg. Eller er det for lenge? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra du står opp til du legger deg :tommel: Støttestrømpene altså. Det er så deilig å gå med støttestrømper, burde kanskje lete opp mine :ler: Har brukt det ganske mye på jobb siden vi går og går og går, blir ikke like sliten i beina når jeg bruker strømper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah okei, så man kan ikke bruke de for lenge av gangen altså? Så bra!

Overraskende godt å gå med ja! :jepp: Trodde det skulle være mer ubehagelig, men det er det jo ikke egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen fare ved å ha de på en hel dag :) Så lenge strømpene ikke er for trange er det bare sunt for blodsirkulasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttestrømper er gull :rodmer: 

Det var et eller annet som også skulle hjelpe mot kramper...hva var det igjen da..? :klo: Magnesium? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende deilig med støttestrømper! Hadde ingen kramper i går også :) Hurra! 

Magnesium skal funke ja, har prøvd det. Har kanskje hjulpet litt men ikke nok :P Så hvis støttestrømper gjør susen blir jeg lykkelig altså! 

I dag er jeg så trøtt! :Gjesp: Kroppen fant ut i natt at søvn er oppskrytt :P Så det ble bare et par timer. Resten lå jeg og tenkte på hvordan jeg skulle få ferdigstilt alt på jobb før permisjon, samt kjente på at lillemann danset inne i magen. Led ingen nød forsåvidt, men hadde vært fint med noen timer til ;) 

Nå venter jeg på å bli hentet av samboer. Endelig ferdig med alle julepresangene, så nå kan julen nytes! I morgen blir det juleverksted med jentene, og på lørdag er det dags for julebord :hoppe: Det blir en koselig, men litt slitsom helg. Begge kveldene er nemlig hjemme hos meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...