Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Den 22. desember 2015 at 7.23, BeKind skrev:

EL-jakt her ja, men virker ikke til å slå ut på tester enda :klo: Får bare fortsette å lete ;) 

herregud! Så stor som en isbergssalat :hoppe: 1 kg blir stas ja :strix: 

så lurt av dere å kjøpe utstyr når det er nedsatt pris! Man kan spare veldig store summer om man er oppmerks som på dette i butikkene :) Er jo ganske mye utstyr å handle inn også. 

Siste arbeidsdag unnagjort ja :nigo: Så hærlig! Jeg jobber til og med til kl 12 på julaften å begynner å kjenne at hodet har halvveis juleferie nå :fnise: 

Kos deg masse med ferien din :nisse::) 

Ja det er veldig greit med alt salget :jepp: Utstyr koster jo endel, så da er det greit å spare der man kan! På den måten får man spredt det litt utover også, så slipper man å vite eksakt hvor mye penger man faktisk har brukt også :plystre::ler: 

Takk, og det samme til deg :hug: Jeg jobbet alltid før på julaften, så det er litt luksus å ha en jobb nå hvor jeg alltid har fri. Men nå er det ikke lenge til det er ferie på deg også :hoppe: 

Den 22. desember 2015 at 8.47, lille_frosk skrev:

Så koselig med lang og deilig statusoppdatering :nigo: Hurra for 26 uker! Jeg ser også veldig frem til at hun bikker 1 kg - det er liksom så veldig mye mer enn når man måler i gram! :fnise: Det er vel ganske vanlig at man ikke kjenner så mye når man er aktiv selv, det gjør ikke jeg heller. Og kjenner veldig igjen tankene om at man lurer mer og mer på hvordan de blir, hvordan de kommer til å se ut - hvilke små mennesker er det som gjemmer seg inne i magene våre!

Aldri galt å handle på tilbud heller, vi har spart endel av shoppingen til januar - men da skal det også handles! Hurra for juleferie, det høres ut som du har de aller beste planer for ferien! Skal dere reise vekk mye? 

Ja når vi er aktive sover de vel for det meste :) Gir jo mening. Da blir de vugget i søvn :hjerte: Ikke rart de fleste babyer liker å bli bysset i søvn når de kommer ut også, er jo det de er vandt til! 

Det er vel endel tilbud i januar også ja! Det er så gøy å handle til mageboerne! Nesten litt lei meg for at vi har kommet så langt i shoppingen :ler: Mye som gjenstår da, så får nok shoppa endel i januar jeg også :hoho: Og da står også barnerommet på to-do lista! Ååh, gleder meg :hoppe: 

Vi begge har familien vår her i byen, så vi reiser ikke bort. Men til tross for at familien er en kort biltur unna så pleier vi å flytte inn til dem da, slik at det blir ordentlig juleferie :) Elsker de lange frokostene/brunsjene i julen :hjerte: SOM jeg gleder meg til julesilden! Du skal hjem til mor om jeg husker rett? Blir samboeren din med, eller feirer dere hver for dere? 

22 timer siden, Shinigami skrev:

Ganske vanlig at man kjenner mest bevegelse når man sitter eller ligger i ro ja :) Så ganske vanlig å kjenne mest aktivitet om kvelden og natta. Og gøy at han veier nesten 1 kg ja :)

Kjenner igjen at man stadig blir mer nysgjerrig på hvem som gjemmer seg der inne :) Man kan evt.spandere på seg en 3d/4d ultralyd for å ta en smugkikk. Jeg valgte å prioritere andre ting selvom moren min hinta litt til at jeg skulle gjøre det. Hun er jo helt gira på å bli mormor,hehe! 

Smart å følge med på tilbud på utstyr ja. Det er kjempedyrt! Spesielt om man vil ha det meste nytt.

Nå blir det godt med litt juleferie tenker jeg :) Du får kose deg og tenke på at neste år blir første jul med barn :) Må si at det er en skikkelig milepæl i livet,hehe!

Jaa vi har vurdert 3D ultralyd, men har vel landet på samme konklusjon som deg. Her flyr pengene unna på både ting til baby, bil og julepresanger. Så tror vi dropper det :) Hadde det vært billigere hadde vi nok gjort det! 

Det er så fantastisk å tenke på at dette er siste julen uten barn ja! Jeg gleder meg sånn til både førjulstid og jul med barn. Tenk så stas! 

Lille julaften!! Håper dere alle nyter dagene fremover :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å glede seg, jula blir helt magisk med barn. Lettere kaotisk, men magisk :rodmer: Det jeg gleder meg mest til er guttungens opplevelse av dagen!

God jul! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Favole skrev:

Det er bare å glede seg, jula blir helt magisk med barn. Lettere kaotisk, men magisk :rodmer: Det jeg gleder meg mest til er guttungens opplevelse av dagen!

God jul! :klemmer: 

Ååh jaa gleder meg masse :rodmer: God jul til deg også! Kos dere masse!

3 timer siden, Grastusta skrev:

God jul til deg og magen! :) 

 

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

GOD JUL :hjerte::tree: 

 

1 time siden, Tekola skrev:

God jul, håper den blir fin! 

God jul dere også, fine jenter :nisse::tre: Kos dere masse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare fortelle dere om min håpløse reaksjon her om dagen :rodme: Jeg har alltid vært sagt at strekkmerker... Det er kjipt, men det hører jo liksom med en graviditet. Får jeg det ikke er jeg heldig, og får jeg det så er det sånn det er. Ikke noe å ta på vei for. 

Veel. På tirsdag kveld stod jeg på badet og plutselig så noen streker ved hofta. Denne avslappa holdningen til strekkmerker forduftet totalt og jeg tok heelt av :hoho: Grein, sutra og bar meg. Stakkars samboer prøvde alt han kunne å trøste meg og mente at det ikke så ut som strekkmerker engang, men merker etter trusa. Jeg ville ikke høre og bare grein. Lettere hysterisk :hoho: Herregud. Ikke mitt stolteste øyeblikk. 

Kanskje det teiteste av alt; det var jo ikke strekkmerker. Strekene var borte dagen etter. Så samboer hadde sikkert rett - det var bare noen streker etter trusa. Men da vet jeg det. Jeg er håpløs og overfladisk og kommer mest sannsynlig til å få sammenbrudd den dagen strekkmerkene virkelig kommer :roll: Jeg skammer meg :ler: Og smører meg som en gal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.12.2015 at 9.51, kaffemor skrev:

Jeg må bare fortelle dere om min håpløse reaksjon her om dagen :rodme: Jeg har alltid vært sagt at strekkmerker... Det er kjipt, men det hører jo liksom med en graviditet. Får jeg det ikke er jeg heldig, og får jeg det så er det sånn det er. Ikke noe å ta på vei for. 

Veel. På tirsdag kveld stod jeg på badet og plutselig så noen streker ved hofta. Denne avslappa holdningen til strekkmerker forduftet totalt og jeg tok heelt av :hoho: Grein, sutra og bar meg. Stakkars samboer prøvde alt han kunne å trøste meg og mente at det ikke så ut som strekkmerker engang, men merker etter trusa. Jeg ville ikke høre og bare grein. Lettere hysterisk :hoho: Herregud. Ikke mitt stolteste øyeblikk. 

Kanskje det teiteste av alt; det var jo ikke strekkmerker. Strekene var borte dagen etter. Så samboer hadde sikkert rett - det var bare noen streker etter trusa. Men da vet jeg det. Jeg er håpløs og overfladisk og kommer mest sannsynlig til å få sammenbrudd den dagen strekkmerkene virkelig kommer :roll: Jeg skammer meg :ler: Og smører meg som en gal...

Hahah :hoho: Er det nå jeg skal si at jeg har fått de første allerede? Midt frampå magen rundt navlen og de er kjempefine og lilla ;) Jeg begynte å flire når jeg la merke til det og elsker babystripene mine :rodmer: 

Slipper du unna er du heldig men det kan være greit å se på de som et bevis for det kroppen din har klart å skape :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. desember 2015 at 16.59, Porcelain skrev:

Hahaha! Ønsker deg en god og strekkmerke- ( /trusemerke) fri jul!  

:hoho: Tusen takk, og det samme til deg :ler: 

Den 25. desember 2015 at 21.03, FruN skrev:

God jul! :nissevink:

Takk og det samme :hoppe: Nå er det ikke lenge til det blir føding på deg! Spennende :sjokk::nigo: 

Den 26. desember 2015 at 23.19, LilleMy1989 skrev:

Hahah :hoho: Er det nå jeg skal si at jeg har fått de første allerede? Midt frampå magen rundt navlen og de er kjempefine og lilla ;) Jeg begynte å flire når jeg la merke til det og elsker babystripene mine :rodmer: 

Slipper du unna er du heldig men det kan være greit å se på de som et bevis for det kroppen din har klart å skape :hjerte: 

Ja altså.. Var jo liksom det jeg skulle tenke da :ler: Får se hva som skjer den dagen de virkelige kommer. For de kommer jo sikkert. Håper jeg er mer voksen og rasjonell da ja ;):hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff de siste dagene har vannet i beina meldt sin ankomst. Første juledag var det ganske ille. Drikker vann som en helt nå da, og nå er det mye bedre allerede :jepp: Støttestrømpene er også flittig brukt. Håper jeg klarer å holde det i sjakk! Ser så vondt ut å ha skikkelig mye... Og litt upraktisk da, for da må jeg jo ha nye sko :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert bra neste gang :fnise:

Det er faktisk noe jeg også helst vil unngå. Det ser ikke behagelig ut i det hele tatt. Du kan jo faktisk ende opp med å kjøpe nye sko uansett.... er der ikke vanlig å gå opp en størrelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vann i beina suger! Det var jo så ekstremt varmt den sommeren jeg gikk gravid med minstemann, og plutselig en dag hadde jeg ikke tær lenger, men sossisser! :hoho: Mannen min holdt på å le seg ihjel hver gang jeg gikk barbeint.... Jeg syntes ikke det var morsomt da, men når jeg ser på bildet vi tok av dem nå er det jo helt hysterisk :skratte:

Gikk ikke opp noe i skostørrelse med første, men de har faktisk blitt litt bredere etter andre graviditet. Så de skoene som nesten var for smale før er nå absolutt for smale. Men har ikke trengt å bytte ut andre, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det går sikkert bra neste gang :fnise:

Det er faktisk noe jeg også helst vil unngå. Det ser ikke behagelig ut i det hele tatt. Du kan jo faktisk ende opp med å kjøpe nye sko uansett.... er der ikke vanlig å gå opp en størrelse? 

Enig, det ser så vondt ut! Nå har jeg veldig lite foreløpig, men fortsatt ganske ubehagelig. Så kan bare tenke meg hvor vondt det er for dem som har masse og synlig vann :haar: Au! 

Ja, eller det er ikke uvanlig å gå opp en skostørrelse i hvertfall. Utrolig upraktisk da :ler: 

2 timer siden, Tekola skrev:

Vann i beina suger! Det var jo så ekstremt varmt den sommeren jeg gikk gravid med minstemann, og plutselig en dag hadde jeg ikke tær lenger, men sossisser! :hoho: Mannen min holdt på å le seg ihjel hver gang jeg gikk barbeint.... Jeg syntes ikke det var morsomt da, men når jeg ser på bildet vi tok av dem nå er det jo helt hysterisk :skratte:

Gikk ikke opp noe i skostørrelse med første, men de har faktisk blitt litt bredere etter andre graviditet. Så de skoene som nesten var for smale før er nå absolutt for smale. Men har ikke trengt å bytte ut andre, heldigvis!

Uff AU! Haha men ja det ser jo litt komisk ut. Her er det heldigvis ikke så ille, og det går veldig opp og ned, så det er ikke noe som har "satt" seg enda. Mindre på morgningen enn kvelden f.eks. Prøver å drikke vann konstant og bevege meg, håper jeg klarer å forebygge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker i dag :danser::hoppendeglad: Nå er han over en kilo!! Det er veldig deilig å tenke på. I følge appen min er han på en størrelse med en klase bananer :klo::fnise: Hva nå enn det skal være :P han er fortsatt en rolig og bedagelig liten tass. Våken på morgningen når jeg ligger i senga, litt over dagen (veldig lite), også litt sparking på kvelden. Ingen turbo med andre ord. Håper det er beskrivende for han også når han er ute :ler: Lov å håpe, sant? :hoho:Aner ikke helt hvordan han ligger, tror han fortsatt er litt overalt. De siste dagene har jeg dog kjent endel sparking på høyre side rett ved ribbeina. 

Her om dagen lakk jeg råmelk :sjokk: Har merket det i noen uker at det er litt, men nå var det ganske mye! Lå på siden i sengen med bar overkropp, og plutselig var jeg helt våt på armen og var litt vått i senga. Udigg. Fint å se at noen prosesser er i gang da! Jeg har jo så veldig lyst til å amme. Håper virkelig jeg får det til. 

Ellers er bekkenet veldig snilt mot meg fortiden. Har god effekt av kiropraktor og fysio. Krykkene har ikke vært brukt siden jeg ble litt sykemeldt. Ekstremt deilig! Nyter det og prøver å gå litt turer nå mens jeg klarer. Går veldig sakte da, med en gang jeg glemmer meg og får opp tempoet får jeg ubehagelige kynnere og må sette meg ned :ler: 

Nå har vi kommet hjem fra mamma og julen føles over :/ Føles litt vemodig, samtidig som jeg kjenner at det snart er nok med julemat :ler: I går fikk jeg voldsom halsbrann, føltes ut som om pusterøret etset opp. Aner en sammenheng med all julematen :ler: Julen har vært veldig fin. Mye fokus på bebis og magen, men det er jo veldig hyggelig at folk er engasjerte! Kanskje bortsett fra den ene tanten. Det første hun spurte meg om var hvor mye jeg har gått opp i vekt. Ble litt satt ut av spørsmålet, så jeg sa det, og da utbrøt hun sjokkert; SÅÅ MYE??!! Ehm. Jaa. Hun har ikke barn selv, og da jeg sa at det var anbefalt å gå opp mellom 12-16 kilo sa hun at det hadde hun ingen tro på. "Man må da klare å begrense seg selv om man er gravid". Javel ja. Har ikke gått opp noe voldsomt mye heller, sist jeg veide meg var det 8 kilo og ligger derfor ca "der jeg skal". Jeg var jo på grensen til undervektig før graviditet, så.. Ikke synes de 8 kiloene noe særlig heller :klo: Folk ass! Må vel bare le av det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, for ei utrivelig tante.. "Men du, da, du har vel ingen forbiende grunner å skylde på for at du xxx?" Noen ganger hadde det vært så deilig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så morsomt å lese hvor forskjellige svangerskap vi har :) Men virker som at det er ganske lik aktivitet på guttene våre da :) Har hørt at rolige barn i magen ofte betyr at de blir rolige når de kommer ut og :)

Også er du litt heldig som lekker råmelk da. Da vet du at kroppen allerede øver seg på det :)

Og tanta di mangler nok kunnskap om graviditet bare. Dette vet du bedre enn henne, og er helt vanlig og sunt å legge på seg som du har gjort når du er tynn fra før av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekker masse! Det er ikke akkurat det graviditetstegnet jeg er mest glad i må jeg innrømme ... Men, men - vi satser på at det betyr at vi får masse melk og at ammingen går fint for oss! Jeg har også veldig lyst til å amme. Og den tanten din altså ... *himle med øynene* Selv om man bare må heve seg over det og alt det der er det ganske irriterende likevel! Jeg har også hatt endel mer vann i beina i jula, og er helt enig - det er virkelig noe jeg håper jeg slipper. Utrolig ubehagelig! Opp med beina og drikk masse vann! (Jeg har tro på å rusle turer også jeg da, bevegelse må vel være bra?)

 

EDIT: Og hurra for 1 kg og en klase bananer! :ler: Rare sammenligninger i den appen der altså ...

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig tante! Har fått spørsmål om vekt fra familiemedlemmer et par ganger i jula jeg også. Synes det er en rar ting å spørre om, men svarer for å være høflig :P 

Høres ut som puppene dine er klare for action :tongue: Her lekker det ikke (enda), men satser på at de virker som de skal når ungen er ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...