Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

kaffemor

Anbefalte innlegg

Hudpleien min tror jeg er ganske safe, har blitt litt smitta av Korea-hypen, og mener de er ganske strenge på ingredienser. Men har sikkert en haug kreftfremkallende, radioaktiv sminke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg kjøper all hudpleien min på apoteket, eller andre "snille" merker, slik som clinique. Burde være innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleie og sminke fra sør-Korea er visst det store. Men jeg er litt treig å sette meg inn i det :P Insane billig (= livsfarlig), overraskende god kvalitet og alt for avhengighetsskapende. Det er en lang tråd om det i sminkeforumet her, anbefaler ikke å gå innom den med mindre du vil gå bananas på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Jeg har ikke lest meg opp på kosmetikk man ikke kan bruke i svangerskapet i det hele tatt jeg! Men alt har jo gått bra likevel.

Bruker ikke så veldig mye sminke da. Eneste jeg kliner inn huden med er fuktighetskrem og foundation, og jeg bruker foundation fra apoteket, så regner med at den er safe.

Har jo som sagt godt bra her. Tror det viktigste er å tenke på hva man spiser egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jo visst seg at parabener ikke er så ille. Google "parabener forskning" og det kommer opp et veldig informative gjennomgang av folkehelseinstituttet og så et av Tjomli (som er god på å gå systematisk igjennom forskningslitteratur). Det viser seg at vi erstatter parabener med et langt farligere stoff, så jeg tror ikke du trenger å kjøpe ny sminke altså:)

Har også en venninne som er sykepleier med videreutdannelse som kosmolog (altså hudpleier) og hun sa at jeg trygt kan bruke sminke. Det er kremer med aktive stoffer (slik som typisk antirynkekrem) som er lurt å holde seg unna. Jeg har vært innom hysteriet selv, men det hjelper å lese forskning for å komme seg tilbake på bakken:).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere! Jeg var jo på spa og snakket med hudpleierne der også sist helg, og de var også ganske avslappet på dette. Og altså. Jeg orker ikke leve i en verden hvor jeg må være redd for _alt_. Jeg holder meg selvfølgelig unna alt som er bevist skadelig, og så er jeg litt forsiktig med de tingene mange mener er farlig, men akkurat når det gjelder sminke er jeg veldig rolig. Jeg er enig med Pyntestøv - kremer med aktive ingredienser som trenger inn i huden kan man jo godt la være å bruke, men sminke? Jeg er ikke så bekymret. Kanskje bare bortsett fra leppestift og lipgloss og sånt, for det spiser man jo ganske mye av om man bruker jevnlig! :ler: Stress er bevist skadelig, så jeg tenker at det er viktigere å senke skuldrene og sånt enn å bytte ut alt man har av vaskemiddel, hårpleie, hudpleie og sminke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke deo?? :bond: Skal man gå rundt og lukte svette? Da kaster jeg jo opp av min egen kroppslukt :ler: Da jeg var gravid sist var parabener det som var poppis å holde seg unna. Så jeg bytta til neutral deo og var veldig fornøyd med meg selv etter det :fnise: 

Jeg bruker en del av ForeverLiving sin sminke. Så da er jeg supersunn som sparkler trynet med aloevera makeup :fnise: Ikke at det er så veeeldig ofte jeg gidder å sparkle meg skikkelig da. Gjør jeg det hver dag så får jeg jo ingen wow kommentarer når jeg skal på fest :fnise: Jeg leser jo om de som MÅ sminke seg før de leverer i bhgen f.eks.. DET gidder ikke jeg. Jeg ser som regel ut som et delvis spøkelse/fugleskremsel når jeg leverer han om morgen. Så sant jeg ikke skal på jobb. Og har funnet ut at en lue dekker det meste :fnise: Så ser jeg heller mer normal ut når jeg henter han. Apropo.. Snart en date med dusjen her. Lano er vel safe å vaske seg med? :fnise:

Og noen gravide er jo hysteriske.. Husker ikke hvor jeg leste det her om dagen, men var ei som lurte på om ho kunne spise kalde pølser når ho var gravid. Jeg bare.. Seriøst??? :klo: Det er jo PØLSER.. Be my guest og trøkk trynet fullt av de :ler: (skrev ikke det.. men hadde veeeeldig lyst) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å høre dere!! Hatt nesten dårlig samvittighet for å ta på meg sminke, man får jo et skeivt inntrykk av KG noen ganger :ler: Jeg tenker at stresset og hysteriet nesten er verre for baby enn noen skarve parabener :P Vi får fortsette å pynte oss med god samvittighet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja Kakaoen, så det jeg også.. Inne på termingruppa. Folk har jo holdt seg unna vanlig gulost også.. Og egg. Så ja, noen er jo helt gale! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg og gulost? Aldri hørt at det skal være farlig, så folk må virkelig slappe av,hehe.

Tror man skal være trygg på å følge hva helsedirektivet anbefaler :) 

Skal kose meg videre med både egg og gulost :) Tror jeg har hørt noe om at bløtkokte egg ikke er bra bare. Mener ikke noe glad i kokte egg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg og gulost er overhode ikke farlig :) Ikke bløtkokte egg heller, i hvertfall ikke norske :) 

Jeg følger kun helsedirektoratets anbefalinger. Stoler på at de er dekkene. Google og tråder på KG er generelt lurt å holde seg unna har jeg funnet ut :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egg er en av de tingene som er bra å spise. Masse proteiner og sunt. Spiser det hver dag jeg. Hvorfor er noen gravide redde for egg? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg er en av de tingene som er bra å spise. Masse proteiner og sunt. Spiser det hver dag jeg. Hvorfor er noen gravide redde for egg? :p

I endel land blir gravide frarådet å spise egg som ikke er varmebehandlet pga faren for salmonella. Er nok derfor noen får det for seg at egg er fy-fy. 

Når det gjelder parabener osv leste jeg et sted at så lenge man ikke spiser store mengder kosmetikk er det ikke farlig i det hele tatt. (Og hvis man spiser hudkrem har man kanskje andre problemer... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser ikke med "kan" og "ikke kan" spise, annet enn de mest åpenbare som diverse oster, spekemat, rått kjøtt og en del sjømat. Men det er ikke mat jeg pleier å spise, så det er lite savn :fnise: 

Hvorfor i all verden skal man ikke kunne spise vanlig gulost?? Jeg har ikke brydd meg med å varmebehandle egg noen ganger, funker dårlig som eggedosis da :plystre: :ler:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser både egg og gulost hver dag jeg. To egg til frokost, og jeg får aldri nok av knekkebrød med ost og tomat :hjerte: NAM! 

Jeg tror de som holder seg unna det FruN, ikke har satt seg ordentlig inn i matrådene og bare har hørt at ost er skummelt. Ganske dumt, tenk så mye godt man da går glipp av :) 

Haha spise hudkremen ja.. Ingen fare for det her :ler: Har hørt om rare cravinger gravide har fått, men det er å dra den litt langt :skratte: 

Hva mener dere med aktive ingredienser i hudpleien forresten? :klo: 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke med aloevera i kan man spise. Nam nam, for en delikat mascara. Tror jeg tar litt øyenskygge til dessert :ler: 

Aktive ingredienser er vel ingredienser som løper rundt og hopper over hinder og sånt? :ler: *seriøstføkkingsovertrøtt*

Jeg fikk litt lyst sist svangerskap til å drikke tøymykneren. Den lukta så godt :hoho: Men så gal er FAKTISK ikke jeg en gang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I endel land blir gravide frarådet å spise egg som ikke er varmebehandlet pga faren for salmonella. Er nok derfor noen får det for seg at egg er fy-fy. 

Når det gjelder parabener osv leste jeg et sted at så lenge man ikke spiser store mengder kosmetikk er det ikke farlig i det hele tatt. (Og hvis man spiser hudkrem har man kanskje andre problemer... ;) )

Når jeg var i Hellas passet jeg på at eggene var skikkelig kokt, pga fare for salmonella. Men i Norge er det så strenge regler for mat så her bekymrer jeg meg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...