kaffemor Skrevet 28. august 2015 Forfatter #801 Del Skrevet 28. august 2015 Jeg har i grunnen glemt at denna ungen min faktisk har lagt inni kroppen min og blitt presset ut gjennom et hull man skulle tro var ALT for lite Er helt uvirkelig. Man skjønner ikke at man er mamma før man tar med ungen hjem fra sykehuset og ikke helt skjønner hvordan pleierene bare kan la deg ta ungen og dra uten å sjekke om du er god nok til oppgaven Verdens viktigste jobb.. og det UTEN opplæring og en examen først Følte virkelig at jeg stjal babyen når vi tok han med hjem fra sykehuset Den der med å stjele babyen har jeg hørt flere si. "Hæ?? Kan vi bare ta han med hjem?? " Jeg ser den, må være en syk følelse å ta med bebbisen hjem for første gang!! Litt surrealistisk liksom! Skal vi virkelig ha ansvar for han der?? Hjelp! Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg begynte å se på utstyret sikkert i uke 6. Planen er i hvert fall å tillate seg å lage handleliste (hva, hvor, hvilken type) for å ha noe å gjøre de første ukene. Så blir det enklere å handle når den tiden kommer. Jaa jeg har allerede gjort meg noen tanker om hva slags utstyr jeg vil ha Gleder meg skikkelig til jeg kan begynne å handle inn! Når er det vanlig å begynne å handle inn mon tro? Etter OUL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 28. august 2015 #802 Del Skrevet 28. august 2015 Jeg hadde gått berserk i babybutikkene etter OUL! Har du tenkt på hva slags vogn dere skal ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 28. august 2015 Forfatter #803 Del Skrevet 28. august 2015 Jeg hadde gått berserk i babybutikkene etter OUL! Har du tenkt på hva slags vogn dere skal ha? Er vel det det blir til ja Har tenkt litt på bugaboo buffalo! Søsteren min har den og er veldig fornøyd. Også vil jeg helst ha en med fire hjul, og ikke tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 28. august 2015 #804 Del Skrevet 28. august 2015 Høres smart ut! Det er jo sååå mange gode og fine vogner der ute. Så mye som de skal brukes tenker jeg at det er ikke der man sparer inn pengene. Og det må jo være ekstra stas å shoppe til førstemann Får du med kjæresten på shopping-spree? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 28. august 2015 Forfatter #805 Del Skrevet 28. august 2015 Ja, det er så utrolig mange fine vogner Før var jeg forelska i emmaljunga, men nå synes jeg de er litt.. klumpete Har sett så mange på bussen som virker så uhåndterlige og klumpete. Men får teste litt ut i butikken også. Det må være en vogn både jeg og samboer synes er god å trille Han må jo like den han også Kjenner jeg han rett kommer han vel mest sannsynlig til å si "ja.. Denne var fin den!" Kan ikke se for meg at han har noen veldige sterke meninger ang vogn, så lenge den ikke er hvit og veldig feminin Ja, jeg gleder meg skikkelig. Vi ønsker jo oss flere barn, så tenker det er greit å legge litt penger inn i spesielt vogn, som kan arves av ev. lillesøsken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DMS Skrevet 29. august 2015 #806 Del Skrevet 29. august 2015 Ja, det er så utrolig mange fine vogner Før var jeg forelska i emmaljunga, men nå synes jeg de er litt.. klumpete Har sett så mange på bussen som virker så uhåndterlige og klumpete. Men får teste litt ut i butikken også. Det må være en vogn både jeg og samboer synes er god å trille Han må jo like den han også Kjenner jeg han rett kommer han vel mest sannsynlig til å si "ja.. Denne var fin den!" Kan ikke se for meg at han har noen veldige sterke meninger ang vogn, så lenge den ikke er hvit og veldig feminin Ja, jeg gleder meg skikkelig. Vi ønsker jo oss flere barn, så tenker det er greit å legge litt penger inn i spesielt vogn, som kan arves av ev. lillesøsken Eg har vore veldig nøgd med Emmaljungaen min. Trilla lett, veldig stødig og retningsstabil. Eg syns den var lett å ta av og på bussen i Bergen. Sjølv om den egentleg er tung, så er den likevel lett. Og for meg utan bil var den gull verd når eg handla mat. Kunne sikkert få med meg 20-25kg med mat med den (4 tyngste posane under, par hengande på sida og litt i sekken på ryggen). Eg hadde det klassiske understellet. Så var bagdelen stor, som var litt viktigare med ein vinterbaby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 29. august 2015 #807 Del Skrevet 29. august 2015 Vogn ja! Det er jo litt vrient ... Jeg har ikke den største bilen, og vognen må passe inn der. Dessuten bor jeg på bygda, og vil ha en vogn som er lett å trille selv om vi går på ujevne skogsveier. Jeg har ikke begynt å kikke enda, tipper det blir handling etter OUL her også! Hvordan er formen ellers da, Kaffemor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 29. august 2015 Forfatter #808 Del Skrevet 29. august 2015 Var Emmaljunga jeg i utgangspunktet ville ha DMS, så fint å høre at du er fornøyd med din Høres veldig kjekt ut å få plass til så mye på den også Ja, vi har vel sånn sett litt forskjellige behov ang vogn frosken Min kommer mest til å bli brukt i byen. Den bilen vi har tenkt til å kjøpe (Nissan leaf), har vel ikke tidenes største bagasjeplass akkurat, så må ta hensyn til det også Blir gøy å lete igjennom jungelen! Nesten imponert over at du har klart å ikke begynne å kikke enda Her klør det i fingrene Og i lommeboken! 10 uker i dag!! :jubel: Tenk at jeg har kommet så langt!! Jeg er så GLAD! Nå er mageboer på størrelse med en kumquat (hva nå i alle dager det er?? Ser ut som en mini appelsin i følge Google i hvertfall ) i følge appen min. Nå er mini også offisielt et foster og ikke et embryo I går var det en ny sovefest for min del. Jeg må huske på at jeg ikke må ha noen avtaler etter jobb på fredager Som forrige fredag forløp kvelden slik; middag rundt klokken 18, scrolle litt, sovne rundt klokken 20. Snorke på sofaen i omtrent to timer før jeg gir opp og går å legger meg. Sov til klokken 08:30 i dag Stakkars samboeren min. Morsom kjæreste å tilbringe fredagskvelden med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 29. august 2015 #809 Del Skrevet 29. august 2015 En kumquat er en liten, oransj sitrusfrukt man vanligvis finner sammen med annen eksotisk frukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 29. august 2015 Forfatter #810 Del Skrevet 29. august 2015 En kumquat er en liten, oransj sitrusfrukt man vanligvis finner sammen med annen eksotisk frukt Takk for info! Har du jobbet i frukt & grønt avdelingen, eller er du bare veldig kunnskapsrik på frukt? Tror jeg må ta meg en tur på grønnsakssjappa i nærheten her i dag og titte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 29. august 2015 #811 Del Skrevet 29. august 2015 Takk for info! Har du jobbet i frukt & grønt avdelingen, eller er du bare veldig kunnskapsrik på frukt? Tror jeg må ta meg en tur på grønnsakssjappa i nærheten her i dag og titte Jeg har jobbet i f&g, ferskvare, bakeri og kasse og vært låseansvarlig i løpet av mine år i butikk Så litt variert erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 29. august 2015 #812 Del Skrevet 29. august 2015 Vogn er gøøøøy.. Jeg hadde handla etter OUL. Jeg har sååååå lyst på buffalo Men har en bugaboo cameleon etter storebror, så må nesten bruke den. Buffalo kom ca 1 år etter han ble født, gjett om jeg følte meg snurt da For de små hjula på cameleon er jo helt dust på snø Har vinterhjul til, men de er ikke svingbare. Jeg er avhengig av svingbare hjul. Får åndenød av å se folk som sleper disse Emmaljunga og Simo vognene rundt i butikker med sine 4 faste hjul Jeg er nok mer en by og asfalt triller enn langt uti skauen, så Bugaboo er perfekt her. Gleder meg sååååå til å hente den ned fra loftet igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 29. august 2015 #813 Del Skrevet 29. august 2015 Vi kjøpte vogn når jeg var 10+ et eller annet Det meste andre ventet vi med til etter OUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 29. august 2015 #814 Del Skrevet 29. august 2015 Shopping kan du begynne med når du føler for det selv, men tenker at de fleste begynner etter OUL Siden du får vårbaby, så trenger du kanskje ikke en så stor vogn som emmaljunga. Er greit å ha en stor og god liggevogn om vinteren for en nyfødt baby, men passer sikkert fint med noe lettere om våren Jeg så på buggaboo buffalo for noen dager siden, og den virker som en fin og god vogn å trille på det Er jo en jungel av vogner å velge mellom, så er bare å dra innom butikker å prøve vognene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 29. august 2015 Forfatter #815 Del Skrevet 29. august 2015 Jaa jeg vil også ha svingbare hjul Kakaoen! Virker så mye lettere å trille rundt på også er den jo så fin Det har jo litt å si det også :geipe: Vogn er skikkelig gøy! Jeg også er by og asfalttriller. Ikke såå ofte vi er ute i skogen, og da kan man jo ev ha bæresele Hehe ja husker dere var tidlig ute FruN men skjønner det da, når den vognen man vil ha er på tilbud! Lurt å slå til da Ja, må nesten ut å prøvetrille de ulike vognene før man bestemmer seg Shinigami Er jo viktig at de er gode å gå med! Det er jo egentlig det viktigste Ja, med vårbaby er man kanskje ikke like avhengig av såå god plass som Emmaljungaen har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. august 2015 #816 Del Skrevet 29. august 2015 Så koselig å følge med her! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 29. august 2015 Forfatter #817 Del Skrevet 29. august 2015 Så koselig å følge med her! Mvh Yvonne Så koselig at du vil følge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 29. august 2015 #818 Del Skrevet 29. august 2015 Sjekk ut Emmaljunga Super Viking! Ligner vel egentlig veldig på Buffaloen. Fire hjul med god str, svingbare hjul foran, god bagasjeplass og en drøm å trille. Får plass i Golfen vår! #misjonerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 29. august 2015 Forfatter #819 Del Skrevet 29. august 2015 Sjekk ut Emmaljunga Super Viking! Ligner vel egentlig veldig på Buffaloen. Fire hjul med god str, svingbare hjul foran, god bagasjeplass og en drøm å trille. Får plass i Golfen vår! #misjonerer Takk for tips Skal absolutt sjekkes ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 30. august 2015 #820 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) Vi kjøpe vogn allerede i uke 14 vi Men den var på tilbud altså Og så hadde vi da allerede vært på ul to ganger, og sett at alt stod bra til Vi kjøpe Emmaljunga Duo med svingbare hjul, og den virker helt super, både i forhold til størrelse og kjøring Jippi for 10 uker Endret 30. august 2015 av Poppsilopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå