Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på polet og kjøpte alkoholfri vin. Tenkte å helle over på en annen vinflaske til i kveld. Jeg er bare litt usikker her.. For det står på den at den er alkoholfri, den stod også i hyllen med alkoholfritt - MEN det er 0,5 % står det? :klo: Hun på Vinmonopolet sa at det var i praksis alkoholfritt, men jeg er plutselig litt usikker allikavel.. Hva tenker dere? Vil jo ikke ta noen sjanser, men om det i praksis er alkoholfritt bør det vel gå greit? De menneskene jeg skal være sammen i kveld kommer til å tenke med en gang at jeg er gravid om jeg ikke drikker, og vil helst ikke at noen skal vite det enda :) Har tatt vare på en flaske med skrukort og alt, for å kunne skjule. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge helsedirektoratet: 

"Øl som går under betegnelsen alkoholfritt og inneholder mindre enn 0,7 volumprosent alkohol anses som et produkt som også gravide kan drikke uten å være bekymret for alkoholens negative virkninger."

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_drikke_alkoholfritt_ol

 

Så ja, jeg vil tro at det er uproblematisk å drikke en vin med 0,5 %. Men, er du bekymret er det jo mulig å bytte ut rødvin med solbærsaft og hvitvin med eplejuice ... Forsåvidt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bittelitt i surmelk, også, uten at gravide trenger å holde seg unna det :)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar dere :) Da satser vi på at det går bra :)

Takk, og i ligemåde FrøkenStrøken :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jupp, det regnes som greit :jepp:

 

Vil du ha et godt, alkoholfritt øl, så anbefaler jeg alkoholfri Erdinger! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips Tekola, det skal jeg sjekke ut :hoppe:

Takk sjela :) Kvelden ble veldig fin. Hjemme igjen nå :) Virket ikke som om noen skjønte noe ;) Jeg hadde jo med vinflasken min jeg :fnise: Den alkoholfri vinen derimot.. Den var ikke spesielt god :sjokk: Veldig søt! Så jeg drakk ikke mer enn et glass ca.

Litt deilig å ikke drikke :) Trodde jeg skulle merke mer at de andre drakk mens jeg var edru, ofte liker jeg ikke det, og synes det kan være litt ubehagelig å se hvordan noen forandrer seg. Dere vet, slike små endringer man ikke merker om man drikker selv, men om man er edru virker de ganske annerledes? Merket ikke noe til det i det hele tatt :) Så alt i alt - en veldig fin kveld :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg CB digital :hoppe: Det var ekstra deilig å få det svart på hvitt :hjerte:

Nå føler jeg meg ferdig med testingen for denne gang :ler: Testetøsa takker for seg, og håper det blir en good stund til neste gang ;) Bebis har å klamre seg fast nå :hjerte:

post-58767-0-15302700-1434272341_thumb.j

Endret av kaffemor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen! Og det er så fint å få se det på en CB. Jeg ble helt overlykkelig når jeg så min.  :fnise: Stakk den oppi trynet til samboer og bare "SE DA, SE DA!!!!" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh :strix: Hurra for digital test! Skal du gjøre som Komikerfrue; å pynte den med glitter og henge som julepynt på juletreet? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke til å multisitere fra mobil. Arg :bond:

Saltsild: Tusen takk :strix: og gratulerer til deg også!! Utrolig stas :hoppe: hvor langt på vei er du? Hehe ja det er noe ekstra stas med CB digital, og faktisk se ordet "gravid" gjorde det liksom mer virkelig :hjerte:

Sjela: :hoho: ja det hadde vært noe! Er bare så lenge til! Kanskje jeg skal pynte opp blomstene på verandaen med den? :ler:

Tekola: :strix: dette er så stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker i dag!! I dag er lille bebis på størrelse med et pepperkorn :hjerte: Denne uken begynner også hjertet å slå, noe som er helt sjukt å tenke på! Tenk på det lille hjertet da!! Når bebis er på størrelse med et pepperkorn :sjokk:

Jeg priser meg lykkelig for hver dag som går hvor lille pepperkorn fortsatt er i magen :strix: Jeg har trua på at dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere er så søte!! Takk :hjerte:

I dag kom samboer med den nyeste utgaven av "Babydrøm" til meg. Han er nå god da! Så nå har jeg bladd meg gjennom fødselshistorier, uke-for uke oversikt og utstyrsguide. Med andre ord: helt perfekt :nigo:

I dag har solen skint i Oslo. Jeg satt ute i lunsjen og et par timer etter jobb, og har faktisk blitt litt solbrent på armene. Tror jeg skal komme meg på apoteket å kjøpe solkrem i morgen! Håper dette været holder seg, jeg vil ha soool og badetemperaturer i havet! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig mann du har :) Bra han steller pent med deg!

 

Håper virkelig på årets sommer! Jeg er ikke en av dem som blir brun bare jeg ser på sola. Huden krever godt med smøring og en rimelig mengde sol før den blir noen hakk brunere så jeg bør benytte enhver mulighet ;) Det er på dager som disse man misunner dem som har utejobber nå i sommer :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...