juliane Skrevet 11. januar 2016 #1601 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg vil SÅ gjerne ha matkasse, men det mener A er bortkastede penger. Dette kommer fra mannen som bare lager ferdigmat og såvidt legger noen cherrytomater på tallerkenen når jeg ber pent. Og jeg syns det er klønete å handle middag med barnevogn, så for min del hadde det vært supert å slippe å handle inn og drasse med meg varer til middag noen dager i uka også! Hvordan ble fargen? Kanskje det er mulig å kjøpe en som er i samme tone, men bare hakket lysere, så kanskje det holder med ett ekstra strøk? Da vi malte stua gikk vi fra en litt "mørk" beigeaktig hvitfarge til en klar hvit, og da trengte vi bare ett strøk faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 11. januar 2016 #1602 Del Skrevet 11. januar 2016 Ja, hvordan ble fargen? Vi lagde egentlig vår egen farge på soverommet ved å gjøre som Juliane skriver, og det ble veldig fint! Men ellers tenker jeg at det ikke er så farlig med en litt klar farge på et barnerom, det kommer uansett til å se annerledes ut når dere får inn møbler, lamper og fine ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #1603 Del Skrevet 11. januar 2016 20 timer siden, Sjela skrev: HTakk for tips om kriweb må sjekkes ut. Tror jammen vi skal prøve oss på en sånn matkasse også etterhvert Jeg er virkelig ikke vant med å måtte stå opp om natten for å tisse. Så det er virkelig en tilvenning å gå gravid I jula var jeg oppe 4 ganger minst. Fryktelig slitsomt. Nå har det gått ned til 2 kanskje, men det varierer fra natt til natt. Ikke rart man har behov for litt søvn på dagtid med en så oppstykket søvn på natten Hørtes forfriskende ut med en tur. Her har det bare regna, så i morgen tenker jeg veien er såpeglatt. Jeg er heller ikke vandt til det- eller, begynner å bli det nå da Veldig slitsomt, og uvant å ikke få hele natten sammenhengende. Blir lite søvn, spesielt når man sliter litt med å sovne igjen etter noen av dobesøkene også. 5 timer siden, juliane skrev: Jeg vil SÅ gjerne ha matkasse, men det mener A er bortkastede penger. Dette kommer fra mannen som bare lager ferdigmat og såvidt legger noen cherrytomater på tallerkenen når jeg ber pent. Og jeg syns det er klønete å handle middag med barnevogn, så for min del hadde det vært supert å slippe å handle inn og drasse med meg varer til middag noen dager i uka også! Hvordan ble fargen? Kanskje det er mulig å kjøpe en som er i samme tone, men bare hakket lysere, så kanskje det holder med ett ekstra strøk? Da vi malte stua gikk vi fra en litt "mørk" beigeaktig hvitfarge til en klar hvit, og da trengte vi bare ett strøk faktisk. Jeg har lest at det faktisk ikke er så mye dyrere med matkasse, siden man bruker all maten og unngår de "ekstrakjøpene" når man er på butikken. Er lite argument til A, når han skal være så kjip Fargen er bedre! Jeg vet ikke om det er fordi jeg har vendt meg til den eller om det ble bedre med et strøk til. Men tror ikke vi gidder å kjøpe ny faktisk! Vi skal gi det denne uken da, og titte inn dit jevnlig for å se 1 time siden, lille_frosk skrev: Ja, hvordan ble fargen? Vi lagde egentlig vår egen farge på soverommet ved å gjøre som Juliane skriver, og det ble veldig fint! Men ellers tenker jeg at det ikke er så farlig med en litt klar farge på et barnerom, det kommer uansett til å se annerledes ut når dere får inn møbler, lamper og fine ting! Som jeg skrev rett over her, så ble den bedre Heldigvis! Får se litt om vi gidder å kjøpe ny. Tror kanskje ikke det ------------- 29 uker i dag Lille er på størrelse med en ananas og veier ca 1,4 kilo nå på starten av uken, og 1,5 på slutten. Begynner å bli størrelse på han nå! Det er så deilig å se at vekta hans går opp (mest sannsynlig da, dette er jo ikke basert på UL av han, men på appene), slik at han har bedre og bedre forutsetninger for å klare seg dersom han kommer for tidlig (bank i bordet! Han får ikke lov å komme før i mars.. Hører du lillemann?!). Ellers har kvalmen gjort sitt inntog igjen Startet i helgen og nå sitter jeg her å gulper. Det er visst vanlig på denne tiden, fordi han vokser så mye noe som gjør at hormonene går litt bananas nå. Har ikke kastet opp enda, men vært nære på Etter alt snakket om folat i andre dagbøker her planla jeg en folatbombe av en middag- nemlig spinat og fennikel suppe. Den var egentlig supergod (anbefales!!), men smaken av fennikel kombinert med kvalmen var ikke så god match. Fikk heldigvis ned en porsjon da Men er egentlig fortsatt sulten.. Lykken er stor over at appelsinsesongen har startet. Får bli et par til dessert. Er det innafor å spise 5 appelsiner på en dag? Sammen med kvalmen har svimmelheten også kommet. Tror det har sammenheng med kvalmen, men har jo også relativt lavt blodtrykk, så det er vel en kombo her Rent bortsett fra dette er formen fin Lillemann sparker, spreller og åler seg, noe som er skikkelig kos! Jeg elsker bevegelsene! Han er fortsatt en rolig og bedagelig type, men det gjør ikke noe Ble litt skuffet over jobben i dag. Synes jeg har hatt en god dialog med leder de siste ukene ang tilrettelegging, men i dag kom det dumpende to nye prosjekter til meg. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ble tildelt dem, da det er omfattende arbeid i begge to, og hun vet at kalenderen min allerede er fullstappet frem til permisjon. Har ikke sjans til å bli ferdig med de, og jeg må nå gå i gang å avlyse en rekke andre møter for å få det til å gå nogenlunde opp. Tilsvarende prosjekter estimeres gjerne til 30-40 arbeidstimer per prosjekt, så jeg fikk ca 60-70 timers ekstra arbeid i dag, oppå alt annet Jeg skjønner virkelig ikke hva leder tenker! Snakket med hun i forrige uke senest, og da sa jeg at kalenderen var helt full frem til permisjon.. Blæ... Litt frustrert i dag ja. Dårlig start på uken. Får ikke startet opp noen av de før i februar. Får bare prøve å gjøre det beste ut av det I kveld er det ungkarskvinnen på TV. Min guilty pleasure Litt leit at de forskjøv det til 21:30, får ikke sett hele episoden - må jo sove Men får da sett en times tid Ha en fin kveld alle sammen! For de som orket å lese hele denne stilen min; kudos til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. januar 2016 #1604 Del Skrevet 11. januar 2016 Merkelig valg av sjefen. Har du prøvd å snakke med leder? Jeg venter på en haug med leveranser som skal utføres så snart alle papirer er godkjente. Typisk er det at alt blir godkjent på en gang Det har for øvrig vært helt greit å ikke ha mye å gjøre i det siste med tanke på at formen har vært så som så. Hvilken dato går du i perm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #1605 Del Skrevet 11. januar 2016 Jaa sånt er så typisk Samme skjedde meg i høst. Ventet og ventet. Alt kom på en gang rett før jul Jaja! Går ut i perm 10 mars Bare to måneder igjen på jobb ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 11. januar 2016 #1606 Del Skrevet 11. januar 2016 Hurra for 29 uker Kvalmen er kanskje ikke like mye å hoppe i taket av da :s Graviditet er så delikat altså Håper du ikke blir så veldig plaget med det den resterende tiden. Merkelig tankegang av lederen din Særlig når hun allerede vet at kalenderen din er full frem til permisjon. Nytter det å ta det opp med henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #1607 Del Skrevet 11. januar 2016 Haha ja delikat opplegg dette her Ser at jeg nok har beskrevet det verre enn det er, går helt fint altså, men kvalme er jo kjedelige greier! Så lenge jeg ikke kaster opp så skal jeg ikke klage Og ikke mister matlysten totalt. Men det skjer så og si aldri Dere har kanskje skjønt at jeg er over gjennomsnittet opptatt av mat? Egentlig rart at jeg alltid har vært tynn som en strek. Kan ikke "skryte" på meg det nå da, nå er jeg mer.. Badeball i fasongen føler jeg Tror ikke det nytter å ta det opp. Litt av problemet nå er at kalenderen er så full at jeg ikke engang har ledig tid til å snakke med henne om det Men svaret blir nok at jeg bare får gjøre så mye jeg rekker.. Synes bare det er så merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 11. januar 2016 #1608 Del Skrevet 11. januar 2016 Badeball er veldig innafor akkurat nå Men det er godt med god mat! Har ei lita liste over ting som skal inntas i prioritert rekkefølge når ungen er ute Veldig merkelig opplegg, det må da være mye bedre at du faktisk kan gjøre deg ferdig med de oppgavene du allerede jobber med nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #1609 Del Skrevet 11. januar 2016 Enig! Både spises og drikkes egentlig! Prosecco Ja, synes også det. Er jo mye verre for den som skal overta for meg når man arver masse halvferdig kaos. Får bare prøve å ikke la meg stresse av det og heller bare gjøre det jeg rekker og drite i det andre Det ligger bare ikke helt til min natur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 11. januar 2016 #1610 Del Skrevet 11. januar 2016 Rødvin. Biff. Brie. Spekeskinke. Hoho! Mannen får handleliste på det spiselige som skal være på plass inntil jeg kommer hjem fra barsel Salamien skal handles inn og være klar til vi drar på føden, første måltidet etter ungen er ute, gleder meg Det er heldigvis ikke du som har tatt på deg noe du vet du ikke får ferdig, det er lederen som har vært litt i overkant... Dust.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #1611 Del Skrevet 11. januar 2016 Aaah høres ut som om det er flere enn meg som skal fråtse etter fødsel I sommer før jeg ble gravid fikk jeg helt dilla på brie og parmaskinke som pålegg. Helt nydelig! Det skal jeg kose meg med! Mmmm! Spekemat, oster, vin, øl Vann i munnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 12. januar 2016 #1612 Del Skrevet 12. januar 2016 KAFFEMOR! Hver gang jeg går inn i denne dagboken får jeg vann i munnen og lyst til å spise alt mulig. Jeg gleder meg altså såååå mye til å spise spekemat igjen! Og rødvin! Og salami! Jeg skal leve på rødvin og spekemat i hele sommer (Neida. Bare litt). Så kjedelig å høre at kvalmen kommer tilbake! Jeg visste ikke det med hormoner, men det er jammen ikke så rart heller. Jeg kikket på en sånn plansje over hva som skjer inni kroppen når man er gravid i går, og ærlig talt - det stakkars fordøyelsessystemet vårt har jo ikke all verdens plass å gjøre av seg på akkurat! Jeg skjønner ikke helt hvordan det går an uten at det tyter ut på ryggen for eksempel. Håper ikke kvalmen blir et stort problem fremover! Og helt enig, merkelig prioritering av sjefen din! Sånt irriterer meg egentlig ganske mye, her står du på og jobber alt du kan, samtidig som du har en god dialog med sjefen, og da virker det så ufølsomt å bare dumpe to store prosjekter i fanget på deg! Jeg kan sette henne opp på "personer jeg vil bite når jeg får rabies"-listen min hvis du vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. januar 2016 #1613 Del Skrevet 12. januar 2016 Åhhh, spekemat.... Sist jeg fødte så ba jeg mannen gå ut og kjøpe inn brie og spekeskinke, som ble konsumert til frokost, lunsj og kvelds i omlag en uke i strekk Hadde et sånt spekeskinkestykke liggende i kjøleskapet, som jeg gikk og skar av rett som det var. Planlegger samme prosedyre også denne gangen. Ser det står 74 dager igjen i tickeren din. Altså Du er så sykt gravid nå og er vel offisielt over i tredje trimester? Om en måned er du også høygravid. Syns du spurter gjennom denne graviditeten altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 12. januar 2016 #1614 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg skal ha Food Asylum signature rolls når jeg har født Jeg vet de sier at man kan spise sushi, men jeg er allikevel skeptisk til mat som er rått nå. Og så skal man vel ikke ha tunfisk og det er det i disse. Det er en makirull med 3 forskjellige fiskebiter i midten, litt grønt og til slutt har de dyppa hele rullen i fry batter (glutenfri versjon for min del) og fritert den! Så det blir en deilig sprø skorpe på utsiden. Så toppes den med husets spicy mayo. Jeg sier bare OH MY GOD! Nå ble jeg sulten I dag tror jeg det blir strimla indrefilet av svin med diverse grønt, kokosmelk og hakket tomat. Med ris til. Nam! Det eneste er at jeg er tom for grønnkål. Det er jo sååå godt å ha i da. Jaja, jeg får vel bruke opp det vi har av mat her. Vi gikk litt berserk i butikken i helgen da vi kjøpte matvarer til 2000. Altså, hvor ble de av?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 12. januar 2016 Forfatter #1615 Del Skrevet 12. januar 2016 6 timer siden, lille_frosk skrev: KAFFEMOR! Hver gang jeg går inn i denne dagboken får jeg vann i munnen og lyst til å spise alt mulig. Jeg gleder meg altså såååå mye til å spise spekemat igjen! Og rødvin! Og salami! Jeg skal leve på rødvin og spekemat i hele sommer (Neida. Bare litt). Så kjedelig å høre at kvalmen kommer tilbake! Jeg visste ikke det med hormoner, men det er jammen ikke så rart heller. Jeg kikket på en sånn plansje over hva som skjer inni kroppen når man er gravid i går, og ærlig talt - det stakkars fordøyelsessystemet vårt har jo ikke all verdens plass å gjøre av seg på akkurat! Jeg skjønner ikke helt hvordan det går an uten at det tyter ut på ryggen for eksempel. Håper ikke kvalmen blir et stort problem fremover! Og helt enig, merkelig prioritering av sjefen din! Sånt irriterer meg egentlig ganske mye, her står du på og jobber alt du kan, samtidig som du har en god dialog med sjefen, og da virker det så ufølsomt å bare dumpe to store prosjekter i fanget på deg! Jeg kan sette henne opp på "personer jeg vil bite når jeg får rabies"-listen min hvis du vil? Haha! Jeg også Men det er mye av det som skjer i hodet mitt fortiden også. Mat, mat, mat, maaaat Jeg så også en slik type tegning tidligere, og det er jo helt utrolig at det går! Det er jo ikke plass Rart vi klarer å spise noe egentlig? Liten plass til magesekken. Ikke like rart at jeg må tisse så ofte som jeg må, når jeg ser hvor most blæra er Jaaa sett henne gjerne opp på den listen Det synes jeg hun har fortjent! 5 timer siden, Pyntestøv skrev: Åhhh, spekemat.... Sist jeg fødte så ba jeg mannen gå ut og kjøpe inn brie og spekeskinke, som ble konsumert til frokost, lunsj og kvelds i omlag en uke i strekk Hadde et sånt spekeskinkestykke liggende i kjøleskapet, som jeg gikk og skar av rett som det var. Planlegger samme prosedyre også denne gangen. Ser det står 74 dager igjen i tickeren din. Altså Du er så sykt gravid nå og er vel offisielt over i tredje trimester? Om en måned er du også høygravid. Syns du spurter gjennom denne graviditeten altså Aaah det prosedyren skal jeg også følge tror jeg Høres rimelig herlig ut! Ifølge appen min er det 79 dager igjen, usikker på hva som er rett Uansett ikke lenge til i det hele tatt!! Gikk inn i siste trimester forrige uke Synes også at jeg spurter igjennom altså. Tiden går overraskende fort. Synes ukene bare flyr avgårde! Hører rykter om at de siste to ukene ca går i sneglefart da. Kanskje det er da jeg endelig rekker å innse/ta inn over meg at jeg faktisk er gravid? Og at dette faktisk resulterer i en baby? 2 timer siden, Sjela skrev: Jeg skal ha Food Asylum signature rolls når jeg har født Jeg vet de sier at man kan spise sushi, men jeg er allikevel skeptisk til mat som er rått nå. Og så skal man vel ikke ha tunfisk og det er det i disse. Det er en makirull med 3 forskjellige fiskebiter i midten, litt grønt og til slutt har de dyppa hele rullen i fry batter (glutenfri versjon for min del) og fritert den! Så det blir en deilig sprø skorpe på utsiden. Så toppes den med husets spicy mayo. Jeg sier bare OH MY GOD! Nå ble jeg sulten I dag tror jeg det blir strimla indrefilet av svin med diverse grønt, kokosmelk og hakket tomat. Med ris til. Nam! Det eneste er at jeg er tom for grønnkål. Det er jo sååå godt å ha i da. Jaja, jeg får vel bruke opp det vi har av mat her. Vi gikk litt berserk i butikken i helgen da vi kjøpte matvarer til 2000. Altså, hvor ble de av?! Mmmm de sushirollsa hørtes helt fantastisk ut!! Jeg spiser sushi som gravid da, men det er som du sier; tunfisk skal man ikke ha.. Så de må man vente med uansett. Hvor finner man disse? Er det noe de fleste sushiresturanter har, eller er det et sørlandsfenomen (er der du bor, sant?) Jeg vil ha!! (om sånn ca 3 mnd ) Middagen din hørtes god ut! Kokosmelk Spiste noe liknende bare med kylling her om dagen faktisk! Ble godt Selv drar jeg min nye craving på peanøttsmør et hakk lengre og smeller opp kylling med peanøttsaus til middag i dag. Mmmmmm Haha fort gjort å ryke på slike smeller på butikken ja.. Kjenner meg dessverre igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 12. januar 2016 #1616 Del Skrevet 12. januar 2016 Dere snakker om mat, ja, og jeg slenger meg på.. For min del går det i kakefantasier.. Sjokoladekake med luftig sjokoladekrem, seige og tunge sjokoladekaker, sjokolademousse, cupcakes, ostekaker.. Hadde heller ikke takka nei til ei stor skål med smågodt eller konfekt! Egentlig alt som blodsukkeret mitt sier nei takk til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 12. januar 2016 #1617 Del Skrevet 12. januar 2016 Ja, det stemmer. En skikkelig fancy restaurant (men vel verdt pengene) i Kristiansand. En av mine favoritter her nede på Sørlandet. Kan fint kjøre et stykke om jeg kan få spise så god mat Kanskje den lokale sjappa ha noe lignende? Foreløpig er ikke cravingen altfor ille, men snart kaster jeg vel alt av måtehold og forsiktighet ut vindu Hvordan ble middagen? (Her går det mest i middagscravings fremfor søtsakcravings. Egentlig helt greit om det fortsetter sånn ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 12. januar 2016 #1618 Del Skrevet 12. januar 2016 Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat! Jeg elsker mat og har skikkelig cravings på INDISK Fant oppskrift på en rød curry jeg skal lage på lørdag eller søndag og jeg gleeeder meg! Mye av det dere snakker om her høres skikkelig godt ut! Sånn bortsett fra at jeg ikke liker sushi... Åh, kake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 12. januar 2016 Forfatter #1619 Del Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, FrøkenStrøken skrev: Dere snakker om mat, ja, og jeg slenger meg på.. For min del går det i kakefantasier.. Sjokoladekake med luftig sjokoladekrem, seige og tunge sjokoladekaker, sjokolademousse, cupcakes, ostekaker.. Hadde heller ikke takka nei til ei stor skål med smågodt eller konfekt! Egentlig alt som blodsukkeret mitt sier nei takk til.. Sjokolademousse!! Er det ikke typisk.. Man har mest lyst på det man helst ikke skal ha! 53 minutter siden, Sjela skrev: Ja, det stemmer. En skikkelig fancy restaurant (men vel verdt pengene) i Kristiansand. En av mine favoritter her nede på Sørlandet. Kan fint kjøre et stykke om jeg kan få spise så god mat Kanskje den lokale sjappa ha noe lignende? Foreløpig er ikke cravingen altfor ille, men snart kaster jeg vel alt av måtehold og forsiktighet ut vindu Hvordan ble middagen? (Her går det mest i middagscravings fremfor søtsakcravings. Egentlig helt greit om det fortsetter sånn ) Om det er et litt fancy sted kan du sikkert få dem til å lage de uten tunfisk Sushi skal være helt trygt for gravide altså, fisken er visst gjennom en fryseprosess før den serveres Og fisk er jo veldig sunt for bebbis Må finne et sted i Oslo som har noe liknende, for det hørtes helt sjukt digg ut! Middagen ble veldig god! Anbefales! Peanøtter Jeg har også mest middagscravings egentlig, men har veldig lyst på sjokkis fortiden! Meeen har sukkerfri januar, så det er pent nødt til å vente 8 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat! Jeg elsker mat og har skikkelig cravings på INDISK Fant oppskrift på en rød curry jeg skal lage på lørdag eller søndag og jeg gleeeder meg! Mye av det dere snakker om her høres skikkelig godt ut! Sånn bortsett fra at jeg ikke liker sushi... Åh, kake. Mmmm indisk!! Det er så NAM! Anbefaler curry med blomkålris. Høres ikke så godt ut kanskje, men det er såå godt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 12. januar 2016 #1620 Del Skrevet 12. januar 2016 Indisk er så diiiigg! Blomkålris? Spennende! Jeg prøver å finne oppskriften på den perfekte, hjemmelagde sjokoladepuddingen. Det er neimen ikke enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå