kaffemor Skrevet 20. september 2015 Forfatter #961 Del Skrevet 20. september 2015 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Tiden fra uke 12 til du kjenner liv er ganske drit.. Jeg har slitt mye med det samme som du skriver. Men man må bare prøve å tenke positivt. La mamman din fortelle det for da kommer du deg litt over kneika. Og du er skikkelig bekymra kan du jo kjøpe deg en hjemmedopler og høre at hjertet slår i det minste.. At noe går galt nå er veeeldig sjeldent. Men man vet jo aldri. Noen opplever å miste rett før termin, eller etter fødsel. Man vet aldri hva som kan skje, så det man kan gjøre er å prøve å gjøre det beste ut av det. Faktumet er at du er gravid. Nyt det og planlegg fremover, og slå vekk de vonde tankene når de kommer. De dukker fort opp daglig Jeg trodde, naiv som jeg er, at jeg kom til å puste lettet ut og slutte å bekymre meg når jeg nådde uke 12. Ble jo nesten bare enda mer nervøs. Har tenkt litt på å kjøpe meg doppler ja. Men så et det jo de som sier at det heller ikke er bra. Er så redd for å ikke finne hjertelyden heller, og ser for meg at jeg da blir helt hysterisk.. Men ja., absolutt noe jeg vurderer. Skulle bare ønske at jeg kan bli flinkere til å nyte, og ikke være så bekymra hele tiden. Jeg kjenner meg også igjen i tankene dine Kaffemor! Jeg skulle ønske jeg kunne sjekke hele tiden, daglig, at alt er fint med den lille. Det er litt uvant i min kontrollfreakverden å skulle stole på dette her helt uten å vite noen ting! Men det er jo bare det vi må faktisk. Min jordmor sa at når alt er fint på tidlig UL i uke 11, som jeg var på, og hun så at nyrene fungerte, at den tisset og drakk og hjertet slo og alt, da er det under 5% sjanse for at det går galt. Det er veldig, veldig liten sjanse det! Det vil jo helst gå godt! Ja ikke sant. Jeg vil ha kontroll! Også kan vi ikke gjøre noe heller, bare vente og håpe at alt går fint. Frustrerende greier!! Jeg har faktisk hørt at det er under 2% sjanse for at noe skjer nå, så oddsen er jo veldig veldig god på at dette går bra. Er bare så vanskelig å tenke rasjonelt når det kommer til dette Aldri hatt en mageboer så lenge så det er vanskelig gi råd som kan hjelpe, men jeg vet jo at det er stor sjans for at det går bra når du er over uke 12 Du har jo også sett mageboeren din, så du får bare prøve å tenke på det Jeg er helt sikker på at du ser en frisk og fin baby på OUL, og håper ukene går raskt fram til da Tusen takk BeKind Ja, jeg prøver å trøste meg med at alt så jo fint ut på UL for bare en uke siden. Da var mageboer helt friskt og hadde et sterkt hjerte. Ikke noe som tilsa at dette ikke skal gå bra. Men så kommer tankespinnet litt plutselig og overveldende. Hormonene spiller vel inn også kan jeg tenke meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 20. september 2015 Forfatter #962 Del Skrevet 20. september 2015 Det er kanskje ikke noen stor trøst, men jeg var redd hele svangerskapet. Ønsket meg en glugge inn, alternativt ultralyd daglig Gikk bare og gledet meg til å få ut ungen, sånn at det ble lettere å fysisk sjekke hvordan han hadde det. Du må prøve å trøste deg med at det helst går bra, og at "no news is good news". Kroppen er skapt for å gjøre den jobben den skal, og når den er så godt i gang som din er, er sjansen enorm for at alt går helt etter boka Den gluggen! Den skulle jeg gjerne ha hatt Det er så frustrerende å ikke ha kontroll Men det er jo som du sier, kroppen er jo faktisk skapt til dette! Så det bør jo gå bra.. Hallo! Skjønner godt du er litt nervøs. Jeg var og litt tankefull i ukene fra uke 12 til jeg kjente liv. Jeg var dog heldig at legesenteret hadde ULapparat, så fikk en bonustitt på nurket i uke 12, da visste jeg hvertfall at det var liv! Og er jo lett og bare si at man ikke skal bekymre seg, for det er absolutt ikke lett. Med M var jeg nervøs for alle slags forandringer, og trodde ofte at det umulig kunne gå bra. MEN det gjør jo helst det, og du har nådd uke 12, og sjansen for at det faktisk går bra er MYE større enn at det går galt! Jeg investerte for øvrig i en angelsound, vet mange syns det er tull og farlig for fosteret, men jeg hørte kun i få sekunder når jeg hørte hjertet. Det beroliget meg veldig. Brukte den vel snaut etter jeg kjente liv. Men du, dette går BRA!! Jeg har også vurdert å kjøpe doppler. Jeg er bare så redd for at jeg ikke skal finne hjertet og at jeg da blir enda mer hysterisk. Gleder meg utrolig mye til å kjenne liv. Håper at det da blir litt lettere å ikke bekymre seg så mye.. Jeg ble også mer bekymret etter at jeg fortalte det til "alle". Feks i kveld har jeg en dårlig kveld og sitter og gnager og tenker på alt som kan gå galt der inne Gleder meg så veldig til å bli mamma og det hadde vært helt forferdelig om det går galt nå som jeg har kommet så langt. Uff ja.. Det ble liksom ekstra skummelt etter at alle andre fikk vite om det. Fallhøyden blir så stor, og jeg ser for meg grusomme situasjoner hvor jeg må fortelle at det ikke gikk bra Æsj!! Håper bekymringene for oss begge roer seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 20. september 2015 Forfatter #963 Del Skrevet 20. september 2015 Tusen takk for fine ord jenter. Det er litt godt å høre at det ikke er bare jeg som sliter med slike tanker, samtidig som det er leit å høre at vi er flere som er redde og bekymra. Det er ikke lett med det man ikke har kontroll over. Det kan være veldig frustrerende til tider. Jeg tror og håper at ting blir litt lettere når jeg begynner å kjenne liv. Da har man i hvertfall noe å gå etter.. Nå er det fem uker til OUL! Håper de flyr av sted. Er så spent på hvem som gjemmer seg der inne Jeg tror det er en gutt, mens samboer tror det er en jente Alle kjerringråd sier også jente. Aner ikke hvorfor jeg tror gutt egentlig I går var jeg også 13 uker! I følge diverse apper så er mageboer nå på størrelse med en sukkerert og en fersken Driver å tisser der inne gjør han visst også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 20. september 2015 #964 Del Skrevet 20. september 2015 Selv om jeg ikke er der selv helt enda skjønner jeg deg og dine bekymringer veldig godt. Jeg tror ikke at jeg hadde vært noe annerledes for å si det slik... Men det blir nok bedre. Snart kjenner du sparkene... og så er det ikke lenge før du ser den illle Er du og sambo enige om navn da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 20. september 2015 Forfatter #965 Del Skrevet 20. september 2015 Det skal bli så fantastisk å kjenne spark! Gleder meg skikkelig til det Vi har snakket overraskende lite om navn etter at jeg ble gravid faktisk! Vi snakket mye mer om det før Vi har heldigvis ganske lik smak Det blir vel mer snakk om det når vi vet kjønn. Navn er så vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 20. september 2015 #966 Del Skrevet 20. september 2015 Navn er vanskelig, men også veldig spennende synes jeg Jeg er nok i overkant opptatt og fascinert av navn og navnevalg. Godt dere har lik smak. Vi har også snakket en del om navn. Jentenavnet har vært mer eller mindre spikra i ett år nå. Men så var det dette guttenavnet da Han er helt låst på et engelsk navn (typisk film-tv-serie-navn) som absolutt ikke kan brukes så godt på norsk. Så uansett hvilke navn jeg kommer med kan de visstnok ikke måle seg med dette Jeg er for at navnet kan brukes internasjonalt også, men det er jo først og fremst et norsk navn som må fungere godt i Norge SSB er et godt oppslagsverk for navn. Spennende å se hvor mange som har samme navn som en selv og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 21. september 2015 #967 Del Skrevet 21. september 2015 Navn er kjempevanskelig, hehe. Her i huset er vi enige om jentenavn (forslag fra mamma som vi begge likte veldig godt). Guttenavn sliter vi derimot med. Bra vi har noen måneder på oss! Jeg har OUL 14. oktober. Er så spent på om det blir gutt eller jente! Idag er det kontroll nr 2 hos legen. Woho! Nå går det unna her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 21. september 2015 #968 Del Skrevet 21. september 2015 Du hadde OUL 26. oktober ikke sant? Det er på min bursdag! Jeg har forresten samme følelse som deg, jeg tror det er gutt, samboer tror det er jente, kjerringråd sier jente (i alle fall de jeg har sjekket). Vi snakket også mer om navn før, nå ligger det litt på vent til vi har en pekepinn på kjønn ... Navn er gøy, men vanskelig! Det blir jo ikke noe lettere av at vi må bli enige! Hvordan er bekkenet nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. september 2015 #969 Del Skrevet 21. september 2015 (endret) Kan forstå bekymringene dine, men prøv samtidig virkelig å nyte at du faktisk er gravid nå. Husker ei inne i prøverørstråden sa etter hun ble gravid 2. gang (første gang endte i abort) at denne gangen skulle hun bare nyte det så lenge det gikk fint, i stedetfor å gå rundt å være redd. Ingenting godt kommer ut av å være redd, men mye godt kommer ut av å faktisk nyte nuet! Det er kanskje ikke så enkelt å få til, men jeg likte tankegangen. Det er jo samme prinsipp når barnet er født - man må nyte tiden man har med dem, man vet aldri hvor lenge man har barna sine hos seg, men livet kan ikke leves med tanke på verst mulige utfall. Aller, aller mest sannsynlig går det nemlig helt fint. Og om ikke lenge kjenner du spark og kan senke skuldrene enda mer! Endret 21. september 2015 av Idja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 21. september 2015 Forfatter #970 Del Skrevet 21. september 2015 Navn er vanskelig, men også veldig spennende synes jeg Jeg er nok i overkant opptatt og fascinert av navn og navnevalg. Godt dere har lik smak. Vi har også snakket en del om navn. Jentenavnet har vært mer eller mindre spikra i ett år nå. Men så var det dette guttenavnet da Han er helt låst på et engelsk navn (typisk film-tv-serie-navn) som absolutt ikke kan brukes så godt på norsk. Så uansett hvilke navn jeg kommer med kan de visstnok ikke måle seg med dette Jeg er for at navnet kan brukes internasjonalt også, men det er jo først og fremst et norsk navn som må fungere godt i Norge SSB er et godt oppslagsverk for navn. Spennende å se hvor mange som har samme navn som en selv og Ja, det er veldig fascinerende med navn, men også så utrolig vanskelig! Synes det nesten er skummelt å skulle velge et navn. Det er jo noe som baby skal ha hele livet sitt Gleder meg til å vite om det er gutt eller jente, da får vi snakket enda mer seriøst om navn Navn er kjempevanskelig, hehe. Her i huset er vi enige om jentenavn (forslag fra mamma som vi begge likte veldig godt). Guttenavn sliter vi derimot med. Bra vi har noen måneder på oss! Jeg har OUL 14. oktober. Er så spent på om det blir gutt eller jente! Idag er det kontroll nr 2 hos legen. Woho! Nå går det unna her Navn er veldig vanskelig ja! Skjønner ikke hvordan vi noen gang skal klare å velge Hvordan gikk kontrollen i dag? Du hadde OUL 26. oktober ikke sant? Det er på min bursdag! Jeg har forresten samme følelse som deg, jeg tror det er gutt, samboer tror det er jente, kjerringråd sier jente (i alle fall de jeg har sjekket). Vi snakket også mer om navn før, nå ligger det litt på vent til vi har en pekepinn på kjønn ... Navn er gøy, men vanskelig! Det blir jo ikke noe lettere av at vi må bli enige! Hvordan er bekkenet nå? Ja OUL 26.oktober! Er det sant? Så gøy! Når er det du har OUL igjen? Det er vel rundt den tiden det også? Det blir utrolig spennende! Så hyggelig at du spør! Bekkenet er mye mye bedre. Skjønner ikke helt hvorfor, men klager ikke heller akkurat Nå går jeg helt fint uten krykker, eneste er at jeg må gå saktere, og kan ha litt vondt når jeg skal sove. Ellers er det veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 21. september 2015 Forfatter #971 Del Skrevet 21. september 2015 Kan forstå bekymringene dine, men prøv samtidig virkelig å nyte at du faktisk er gravid nå. Husker ei inne i prøverørstråden sa etter hun ble gravid 2. gang (første gang endte i abort) at denne gangen skulle hun bare nyte det så lenge det gikk fint, i stedetfor å gå rundt å være redd. Ingenting godt kommer ut av å være redd, men mye godt kommer ut av å faktisk nyte nuet! Det er kanskje ikke så enkelt å få til, men jeg likte tankegangen. Det er jo samme prinsipp når barnet er født - man må nyte tiden man har med dem, man vet aldri hvor lenge man har barna sine hos seg, men livet kan ikke leves med tanke på verst mulige utfall. Aller, aller mest sannsynlig går det nemlig helt fint. Og om ikke lenge kjenner du spark og kan senke skuldrene enda mer! Dette skal jeg ta til meg. Det er så viktig å nyte at jeg er gravid også. Dessverre så forsvinner det lett i alle bekymringene. Og det er så dumt! Takk for ordene, jeg skal virkelig prøve å ta til meg dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 21. september 2015 #972 Del Skrevet 21. september 2015 Ja, det er veldig fascinerende med navn, men også så utrolig vanskelig! Synes det nesten er skummelt å skulle velge et navn. Det er jo noe som baby skal ha hele livet sitt Gleder meg til å vite om det er gutt eller jente, da får vi snakket enda mer seriøst om navn Navn er veldig vanskelig ja! Skjønner ikke hvordan vi noen gang skal klare å velge Hvordan gikk kontrollen i dag? Ja OUL 26.oktober! Er det sant? Så gøy! Når er det du har OUL igjen? Det er vel rundt den tiden det også? Det blir utrolig spennende! Så hyggelig at du spør! Bekkenet er mye mye bedre. Skjønner ikke helt hvorfor, men klager ikke heller akkurat Nå går jeg helt fint uten krykker, eneste er at jeg må gå saktere, og kan ha litt vondt når jeg skal sove. Ellers er det veldig bra Så bra bekkenet er bedre! Jeg syntes skikkelig synd på deg når du var så dårlig så tidlig, men det er godt det ikke trenger å bety at det forblir sånn. Jeg har 4. november selv, gleder meg masse! Lurer på hvor annerledes det blir fra TUL? Jeg var jo veldig fornøyd med den opplevelsen også jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 22. september 2015 #973 Del Skrevet 22. september 2015 Så bra at bekkenet ditt er bedre Håper vi slipper så mange plager fremover og bare suuser gjennom 2. og 3. trimester! Kontrollen gikk bra. Alle prøver er kjempefine og normal hjertelyd på Barnet. Nå skal jeg bestille time hos jordmor, det blir spennende! Legen mente det var lurt å snakke litt med jordmor også. Hos legen fant jeg ut at jeg har gått opp et par kg og da jeg så meg i speilet var det da søren meg en mini gravidmage der Har ikke lagt merke til den før nå, hehe. Men der var den gitt! Så gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 22. september 2015 Forfatter #974 Del Skrevet 22. september 2015 Så bra bekkenet er bedre! Jeg syntes skikkelig synd på deg når du var så dårlig så tidlig, men det er godt det ikke trenger å bety at det forblir sånn. Jeg har 4. november selv, gleder meg masse! Lurer på hvor annerledes det blir fra TUL? Jeg var jo veldig fornøyd med den opplevelsen også jeg! Tusen takk! Jeg syntes skikkelig synd på meg selv også da Men ja, det er veldig fint å vite at det ikke trenger å være slik resten av svangerskapet. Det skal jeg trøste meg med om/når det klikker igjen Må ta veldig hensyn til det da, passer på å gå sakte og bytte på stol og "ståstol" på jobb. Blir nok ingen løpetrening med det første Men absolutt helt overkommelig slik det er nå 4 november er vel uken etter meg, så da har vel du også fått time når du er 18 uker? Skikkelkg spent! Jeg var også veldig fornøyd med TUL. Tror de sjekker litt mer kanskje? Er ikke sikkert det er så annerledes egentlig, dette er jo egentlig den eneste ultralyden det offentlige mener vi behøver.. Også får vi jo vite kjønn da (forhåpentligvis) Så bra at bekkenet ditt er bedre Håper vi slipper så mange plager fremover og bare suuser gjennom 2. og 3. trimester! Kontrollen gikk bra. Alle prøver er kjempefine og normal hjertelyd på Barnet. Nå skal jeg bestille time hos jordmor, det blir spennende! Legen mente det var lurt å snakke litt med jordmor også. Hos legen fant jeg ut at jeg har gått opp et par kg og da jeg så meg i speilet var det da søren meg en mini gravidmage der Har ikke lagt merke til den før nå, hehe. Men der var den gitt! Så gøy! Så bra alt så fint ut Deilig å få en bekreftelse på at alt er bra! Hvor mange uker på vei er du nå? Så koselig med babymage Min mage har også poppet nå. Den synes når jeg har på klær også Litt tidlig kanskje? Men jeg er tynn og lav, så det synes ganske lett på meg tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 22. september 2015 #975 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg er også tynn og lav. Er forberedt på å bli svær Søsteren min så ut som en badeball på slutten, hehe. Nå er jeg snart 16 uker allerede! Plutselig gikk ukene veldig fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 23. september 2015 Forfatter #976 Del Skrevet 23. september 2015 Jeg er også tynn og lav. Er forberedt på å bli svær Søsteren min så ut som en badeball på slutten, hehe. Nå er jeg snart 16 uker allerede! Plutselig gikk ukene veldig fort! Hehe jeg får vinke om jeg ser en annen badeball i byen om noen uker Tror nok jeg også kommer til å bli diger. Mamma hadde sinnsykt stor mage da hun gikk gravid, og vi har samme kroppstype Jeg har jo allerede ganske stor mage, så det er bare å stålsette seg Synes også den siste tiden har gått ganske fort! Ukene flyr jo 14 uker på lørdag! I dag bestilte jeg plass på yogakurs for gravide Spent! Har ikke så mye erfaring med yoga fra før, men jordmor anbefalte det pga bekkenet. Har hørt mange andre som har gode erfaringer med det også. Så det blir spennende! Oppstart i midten av oktober Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. september 2015 #977 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Jeg fikk også anbefalt yoga av fysio. Men jeg er jo stiv som en stokk og bælfeit etter min mening Så jeg ser bare for meg en stranda hval som ligger og kaver på matta Blir spennende å høre hva du synes om det Navn er veldig vanskelig ja. Til mini hadde jeg 4-5 alternativer, og mannen hadde vel 10-15 på sin liste Det var to navn vi hadde som begge likte, og det ble da det aller første navnet som jeg foreslo for han og han likte.. Det var det navnet som føltes mest riktig. De andre passet ikke i det hele tatt Fra sin ungdomstid så kjenner mannen så mange folk som drev med faenskap, så ungen vår kan IKKE ha samme navn som en av alle de han kjenner.. Eks navnet Marie synes jeg er veldig fint. Ikke helvette var svaret jeg fikk av han da jeg foreslo det Vi venter med å diskutere til det nærmer seg termin Endret 24. september 2015 av Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 24. september 2015 #978 Del Skrevet 24. september 2015 Jeg skal også inn til UL når jeg har passert 18 uker, 22.10. Blir spennende tider, plutselig en farge! Og mulig å tenke navn.. hvilken type navn liker du? Oppkalling , gammelt, moderne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 24. september 2015 #979 Del Skrevet 24. september 2015 De har gravidsvømming på svømmeakademiet for å forebygge bekkenplager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 26. september 2015 Forfatter #980 Del Skrevet 26. september 2015 Jeg fikk også anbefalt yoga av fysio. Men jeg er jo stiv som en stokk og bælfeit etter min mening Så jeg ser bare for meg en stranda hval som ligger og kaver på matta Blir spennende å høre hva du synes om det Navn er veldig vanskelig ja. Til mini hadde jeg 4-5 alternativer, og mannen hadde vel 10-15 på sin liste Det var to navn vi hadde som begge likte, og det ble da det aller første navnet som jeg foreslo for han og han likte.. Det var det navnet som føltes mest riktig. De andre passet ikke i det hele tatt Fra sin ungdomstid så kjenner mannen så mange folk som drev med faenskap, så ungen vår kan IKKE ha samme navn som en av alle de han kjenner.. Eks navnet Marie synes jeg er veldig fint. Ikke helvette var svaret jeg fikk av han da jeg foreslo det Vi venter med å diskutere til det nærmer seg termin Altså.. :skratte: Jeg lo så høyt at jeg spyttet ut druen jeg hadde i munnen ang yogatanken din Og.. Du er ikke bælfeit Synes du er litt vel streng med deg selv. Men morsom! Det er du Hææ er Marie et pøbelnavn? Jeg forbinder Marie med en flink, stille og ordentlig jente rart hvordan man kan ha så forskjellige assosiasjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå