Gå til innhold

Er jeg urimelig når det gjelder vaskehjelp ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hehe jeg bor på 55 kvadrat, har samboer og baby og jeg har vaskehjelp som tar en skikkelig nedvask av hele leiligheten en gang i måneden :)

Anonymous poster hash: aab4f...801

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er litt ironisk med (gjerne menn) som ikke ser behovet for vaskehjelp

fordi KONA er den som GJØR husarbeidet.



Anonymous poster hash: 125f9...4cd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at de som er negative er det som ønsker seg vaskehjelp mest..

Anonymous poster hash: 644a9...526

Hvorfor tror du det? Ville det ikke vært mer naturlig å anta at hvis noen ønsker seg vaskehjelp, så skaffer de seg rett og slett det, det i steden for å bitche i tråder på KG? ;)

Folk er nå så forskjellige og tar forskjellige valg. Vi har vurdert det flere ganger selv, men har etter en totalvurdering kommet fram til at det ikke er noe vi ønsker, av flere årsaker. Andre tar helt andre valg, og ikke minst er lever jo folk veldig forskjellige liv. For vår del funker det med ansvarsfordeling, for andre gjør det kanskje ikke det (for eksempel hvis far i huset galant overlater alt ansvaret til mor, og barna bare roter uten å løfte en finger for å hjelpe til. Jeg synes fremdeles TS har en "god sak" hvis hun er den eneste som holder huset i orden. Ikke minst hvis dette er normalfordelingen også utenom permisjon- som jeg regner med at hun er i nå.).

Jeg synes det blir like dumt å mistenkeliggjøre de som ikke har vaskehjelp som å omtale de som har vaskehjelp som late eller hjelpeløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Vi betaler for alle slags tjenester i Norge i dag, så hvorfor skal det være noe verre å betale for vaskehjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hus på 130 kvm, ett barn og jobber 100 % begge to. Har vaskehjelp hver 14 dag og kommer aldri til å slutte med det!!

Anonymous poster hash: 031d6...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på 7. Han har 3 barn fra før( gutter i barneskole alder), jeg har 1 og vi har en liten gutt sammen. Alt fungerer fint. Barna hans er hos oss annenhver uke. Han jobber mye og ettermiddager bruker han på barnas aktiviteter ( hver uke). Vi bor i et hus på 500 kvadrat med tre bad . Med en baby på 6 mnd klarer jeg ikke å ta meg av huset også. Selvfølgelig at jeg rydder og vasker, men det blir ikke nok.

Han og eksen hadde ikke vaskehjelp. Han synes at vi klarer det hvis vi organiserer oss bedre. Det var andre tider. Der stilte moren hans opp og hjalp med ungene i huset. Nå er det bare meg og han og han jobber allerede for mye (driver flere bedrifter) . Jeg tar meg av den minste 24/7 og han er en veldig aktiv baby som sover lite.

Han sier at andre mennesker klarer seg uten hjelp og det bør vi også. Vi har penger til det og god økonomi.

Nå er det sånn at han sier at jeg får gjøre som jeg vil og styre det med vaskhjelp.

Jeg får dårlig samvittighet og føler at jeg er kanskje urimelig og bør organisere litt annerledes.

Hva synes dere ?

Anonymous poster hash: 409b4...bab

Hadde klikka vegg imellom om jeg hadde blitt sammenlignet med eksen. For en tosk!

Anonymous poster hash: 3c930...ab7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes voksne mennesker virker litt hjelpesløse når de ikke klarer med hus og heim selv, men hvis de vil la overskuddet gå til vaskehjelp så for all del.

Ja for alt er svart/hvitt :fnise: Gud å dum du er....

Anonymous poster hash: 3c930...ab7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattebetalerne betaler for din unges skolegang, tann og helsetjeneste, fortau, barnehager, lekeplasser bla bla bla. ting som er jævla bra, men som om ikke det er nok så bruker dere egne midler på svart arbeidskraft fra utlandet for å slippe å gjøre et minimum av innsats selv. Dere ødelegger rett og slett det dere tar forgitt. Akkurat som de skadedyrene dere alenemødre er.

Du må ha store mentale problemer. Anbefaler deg å oppsøke hjelp! Fysk for en uttalelse! Håper du er locked up så folk slipper å møte på deg ute i samfunnet.

Anonymous poster hash: 3c930...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for alt er svart/hvitt :fnise: Gud å dum du er....

Anonymous poster hash: 3c930...ab7

Heldig du som er så himla smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen er vel ikke baby for alltid, og skal vel i barnehage snart/du på jobb. Og de andre er jo litt små til å ta i et tak så det monner. De er imidlertid akkurat passe store til å delta på storopprydning dagen før vaskehjelp kommer.

500 kvadrat, det er jo enormt... Vi har vaskehjelp (byrå, hvitt) hver 14 dag, i en leilighet på 120 kvadrat. Og det hadde vi før vi fikk barn også. Det blir mer en nok husarbeid igjen til både deg, mann og unger om dere slipper akkurat den gulvvasken.



Anonymous poster hash: 99681...9c7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som er så himla smart.

Skal jo ikke så mye til å overgå deg slik som du skriver i alle tråder her inne...

Anonymous poster hash: 3c930...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg handler ikke vaskehjelp om at vi kan klare oss uten eller ei. De uten vaskehjelp.er da inke bedre enn meg med vaskehjelp. Jeg har ett barn og et lite hus, men har vaskehjelp fordi det er herlig å slippe vasking på lik linje med ndre luksuser i hverdagen som ferier, kafebesøk etc. Jeg kunne klart meg uten men velger likevel å la være.

Så om eksen klarte seg uten betyr ikke det at hun er bedre enn deg (to ekstra barn gjør også selvsagt en forskjell) men det betyr at du og henne prioriterer tiden forskjellig. Hun gjorde mer husarbeid (kanskje, husk to barn i forskjell, det var nok mindre fritidsaktiviterer når de var sammen og pga barnas alder) du gjør mer av andre ting som feks å være sammen med barna i steder. En prioritering, ikke hva man fysisk klarer eller ei.

Anonymous poster hash: 53ce7...c6d

Jeg er helt enig i dette.

"Behov" for vaskehjelp behøver ikke handle om utilstrekkelighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke at jeg bryr meg, men han irriterer meg med å sammenligne meg med henne. Her snakker vi om en person som skiftet mannfolk som sokker og lar ungene går rundt som uteliggere. Derfor lurte jeg på om jeg er helt urimelig eller helt ubrukelig...ts Anonymous poster hash: 409b4...bab

Jeg vil ikke si at du er ubrukelig, om du ønsker vaskehjelp er dette noe du kan skaffe deg uten andres godkjenning. Hvilken rolle spiller det om andre damer med ørten unger og jobber velger å vaske selv?

Jeg synes derimot det er litt ubrukelig av deg å snakke ned eksen hans. Hvis hun virkelig er slik du beskriver fortjener hun vel i det minste masse cred for å være god til å vaske? Det er mannen din som er teit, hva har hun gjort deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt råd så hadde jeg ville hatt vaskehjelp et par ganger i måneden. Vi har ikke stort hus og vi har forholdsvis store unger som evt. kan hjelpe til, men jeg er ikke glad i å vaske, så det hadde vært supert å komme hjem til rent hus fredag ettermiddag. Nå går jeg delvis hjemme selv så tid har jeg nok av, men ikke penger. Få deg vaskehjelp du TS, det høres ut som du trenger det! (kan jo ta det i en prøveperiode)



Anonymous poster hash: c62c0...84a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal jo ikke så mye til å overgå deg slik som du skriver i alle tråder her inne...

Anonymous poster hash: 3c930...ab7

Hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...