Gå til innhold

Sjef som krever at jeg er sosial med jobben utenom arbeidstid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri likt alle disse sosiale arrangementene og slikt som oppstår på en arbeidsplass. Pleide å snike meg unna flest mulig. Skulle jeg være sosial, ville jeg være det med mine egne venner, ikke folk jeg ser på jobb på kontoret dagen lang. Vi har ikke noe annet felles enn at vi jobber på samme sted, ellers er det folk av alle slags typer og personligheter. Folk man kanskje ikke engang liker personligheten til, og så man sitte der og smile og være sosial med dem?

Nei, jeg pleide å snike meg unna. Fant på unnskyldninger og sa jeg var opptatt eller ikke kunne. En gang eller to i året deltok jeg kanskje,bare for å ha vært der, ellers ikke.



Anonymous poster hash: 0850e...b0a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her.

Til AB som lurte over her:
De aller fleste på min arbeidsplass har barn. Min sjef har flere barn, hvorav to av dem jobber på samme arbeidsplass. Hun er rundt 50 år eller så.



Anonymous poster hash: 866d6...9d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er faktisk at de med barn, og kanskje spesielt mennene, er MER ivrige på sosialte greier med jobben utenom arbeidstid. Virker som de kanskje ikke har så veldig mye sosialt liv privat og gleder seg til alle muligheter til å slippe unna kona/gubben og fredagstacoen.

Jeg har ikke barn, men jeg har heller ingen interesse av å bruke tiden min etter jobb med kollegaer. Jeg har venner, fritidsaktiviteter og familie jeg mye heller vil bruke tiden min på. Faktisk vil jeg heller bruke tiden min på å ligge på sofaen og se TV enn å henge med kolleganene mine. De er greie folk, men jeg får nok i løpet av arbeidsdagen.

Som flere andre her går jeg på 1-2 greier i året. Det får være nok.

Sist sa jeg det faktisk som det var: "Jeg reiser ganske mye, og i tillegg er det en god del forretningsmiddager og andre arrangementer på kveldstid som jeg ikke får lønn for. Jeg prøver derfor å begrense så hvor mye jobben skal få ta av fritiden min, så jeg blir ikke med på den middagen i kveld".

Antageligvis syns de andre nå at jeg er en sur og usosial kollega, men det får bare så være. Jeg syns det blir for dumt at jeg skal være nødt til å lyve for å slippe å komme.



Anonymous poster hash: fd919...050
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hadde man enda fått betalt for disse sosiale sammenkomstene. Føler at jeg er på jobb. Julebordene er aller verst. Hater det.

Anonymous poster hash: 27af6...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...