Shinigami Skrevet 3. mars 2016 #281 Del Skrevet 3. mars 2016 Er vanskelig å kle på baby uteklær ja :/ Hvor varmt er det der du bor? Og har du vognpose eller lignende i vogna? Må også prøve å trille og ta med storesøster (hunden) alene snart jeg og... Ser for meg at det blir minst like trøblete som hos deg. Har en skikkelig vimsete hund,hehe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #282 Del Skrevet 4. mars 2016 12 timer siden, Shinigami skrev: Er vanskelig å kle på baby uteklær ja :/ Hvor varmt er det der du bor? Og har du vognpose eller lignende i vogna? Må også prøve å trille og ta med storesøster (hunden) alene snart jeg og... Ser for meg at det blir minst like trøblete som hos deg. Har en skikkelig vimsete hund,hehe. Hunden vår oppfører seg generelt sett eksemplarisk så lenge pappaen hennes er med på tur. Da går hun pent på venstre side og det er ikke noe krøll. Når det bare er hu mor, derimot, da vimser hun rundt Det er vel rundt 0 grader her nå, pluss minus et par grader, og heftig snøfall. Da hadde jeg kanskje på Lillegutt for mye tøy ? Jeg stoppet og sjekket nakken hans flere ganger på turen, og syntes ikke han var så veldig varm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 5. mars 2016 #283 Del Skrevet 5. mars 2016 Er så vanskelig det med uteklær altså :/ Kler ikke på gutten min noe mindre enn din i samme temperatur tror jeg, og har bare vært fornøyd. Babyer er jo så forskjellige også. Og så tør man jo ikke kle på dem for lite heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 7. mars 2016 #284 Del Skrevet 7. mars 2016 Oi, det hørtes passe kaotisk ut med hunde-og babytur altså Typisk at hunden skal oppføre seg sånn når ikke pappaen er til stede! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 7. mars 2016 Forfatter #285 Del Skrevet 7. mars 2016 Den 5. mars 2016 at 11.24, Shinigami skrev: Er så vanskelig det med uteklær altså :/ Kler ikke på gutten min noe mindre enn din i samme temperatur tror jeg, og har bare vært fornøyd. Babyer er jo så forskjellige også. Og så tør man jo ikke kle på dem for lite heller. For å gjøre forvirringen komplett har Lillegutt her fått for vane å hyle hver gang vi tar på han utetøy, så jeg begynner umiddelbart å tro han er ubehagelig varm Han pleier å roe seg med en gang rumpa treffer bilstolen eller vogna, da, så det er vel heller at han ikke liker å bli "herja" med. 3 timer siden, Sjela skrev: Oi, det hørtes passe kaotisk ut med hunde-og babytur altså Typisk at hunden skal oppføre seg sånn når ikke pappaen er til stede! Ja, hunden har nok for lengst skjønt hvem som er den strenge her i huset, samt at tøysete oppførsel får tilnærmet null konsekvenser når det bare er hu mor som bevitner de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 7. mars 2016 Forfatter #286 Del Skrevet 7. mars 2016 Nå har jeg endelig fått surra meg til å bestille Babybjörn vippestol Jeg syntes det var så vanskelig å bestemme meg for farge og om vi skulle ha mesh eller bomull, derfor tok det litt tid Landet på organisk bomull i brunt fordi vi fikk den fargen til en fin pris siden den var nedsatt og jeg brukte rabattkode og kickback. Bestilte en grå Ergobaby 360 bæresele også, og endte opp med å betale under 2000,- for denne, vippestolen og treleke til vippestolen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 7. mars 2016 Forfatter #287 Del Skrevet 7. mars 2016 Jeg er bedt i babyshower snart, og siden jeg fullammer må jo Lillegutt være med. Jeg har i grunn ikke tenkt å ha med vogna, siden denne venninnen bor i 2. etg. uten heis i et område hvor jeg ikke har så lyst til å sette igjen understellet utenfor ei heller tror jeg jeg klarer å slepe både bagdelen på vogna og babyen opp samtidig, så det blir jo bare styr. Men hva gjør jeg da med ligge/sitteplass for babyen ? Jeg har ikke så lyst til å dra med meg babynest eller vippestol i en babyshower, av frykt for at noen skal komme til å tro at venninnen min får en veldig fin gave Kanskje jeg kan knyte på meg bæresjal og ha Lillegutt oppi der mens vi spiser ? Eller bare ha han på armen hele tiden ? Hmmm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 7. mars 2016 #288 Del Skrevet 7. mars 2016 Hehe, ikke bare din baby som hater å bli kledd på nei. H Spesielt uteklærne her og. Masse hyling. Fortell gjerne hvordan han liker vippestolen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 9. mars 2016 Forfatter #289 Del Skrevet 9. mars 2016 Den 7. mars 2016 at 18.28, Shinigami skrev: Hehe, ikke bare din baby som hater å bli kledd på nei. H Spesielt uteklærne her og. Masse hyling. Fortell gjerne hvordan han liker vippestolen Det skal jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 9. mars 2016 Forfatter #290 Del Skrevet 9. mars 2016 For en dag ! Det begynte rolig; Jeg ga Lillegutt et bad og dusjet selv etterpå mens han sov på stellematta si på gulvet på badet. Etterpå skulle jeg skifte bleie før vi skulle gå opp for å spise frokost. Først tisset Lillegutt ut ei bleie nesten før jeg hadde fått den på. Så bæsjet han i to bleier til. Jeg lo og sa han var i ferd med å slå rekorden sin i antall bleieskift i løpet av et stell, og tok av den tredje bleia. Da bæsjet han så det sprutet utover stellematta, håndkleet og halve badegulvet... Jeg fikk tørket han og båret han ut på stellebordet, slik at jeg fikk på han ei ren bleie uten å få bæsj over alt. Da oppdaget jeg at bæsjestrålen også hadde truffet skoen min, som jeg nå hadde tråkket rundt over alt... Lillegutt begynte (selvsagt) å hyle hver gang jeg forsøkte å legge han ned, så innen jeg fikk tørket opp all bæsjen hadde den størkna pga. varmekablene på badegulvet På toppen av det hele oppdaget hunden raskt den liflige duften av stekt bæsj, og ville veeldig gjerne tråkke rundt oppi det. Så der hadde du meg; Løpende fram og tilbake mellom en særs misfornøyd hylende baby mens jeg forsøkte å vaske gulv, stellemadrass, kokvaske håndklær og jage bort hunden samtidig. For å runde av det hele gulpet Lillegutt over både seg selv og meg både en og to ganger, og klær måtte skiftes. Halve første etasje måtte vaskes, og jeg var ikke ferdig før kl. 16. Pga. Lillegutts noe høylytte humør ble frokosten inntatt etter mannen kom hjem kl. 17 Han hadde blitt løpende orientert om situasjonen og hadde en fin bukett roser med hjem til en sliten nybakt mamma. Sånn er mammalivet i blant, og selv om det er hektisk nyter jeg hvert sekund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 9. mars 2016 #291 Del Skrevet 9. mars 2016 7 timer siden, appelsinjuice skrev: For en dag ! Det begynte rolig; Jeg ga Lillegutt et bad og dusjet selv etterpå mens han sov på stellematta si på gulvet på badet. Etterpå skulle jeg skifte bleie før vi skulle gå opp for å spise frokost. Først tisset Lillegutt ut ei bleie nesten før jeg hadde fått den på. Så bæsjet han i to bleier til. Jeg lo og sa han var i ferd med å slå rekorden sin i antall bleieskift i løpet av et stell, og tok av den tredje bleia. Da bæsjet han så det sprutet utover stellematta, håndkleet og halve badegulvet... Jeg fikk tørket han og båret han ut på stellebordet, slik at jeg fikk på han ei ren bleie uten å få bæsj over alt. Da oppdaget jeg at bæsjestrålen også hadde truffet skoen min, som jeg nå hadde tråkket rundt over alt... Lillegutt begynte (selvsagt) å hyle hver gang jeg forsøkte å legge han ned, så innen jeg fikk tørket opp all bæsjen hadde den størkna pga. varmekablene på badegulvet På toppen av det hele oppdaget hunden raskt den liflige duften av stekt bæsj, og ville veeldig gjerne tråkke rundt oppi det. Så der hadde du meg; Løpende fram og tilbake mellom en særs misfornøyd hylende baby mens jeg forsøkte å vaske gulv, stellemadrass, kokvaske håndklær og jage bort hunden samtidig. For å runde av det hele gulpet Lillegutt over både seg selv og meg både en og to ganger, og klær måtte skiftes. Halve første etasje måtte vaskes, og jeg var ikke ferdig før kl. 16. Pga. Lillegutts noe høylytte humør ble frokosten inntatt etter mannen kom hjem kl. 17 Han hadde blitt løpende orientert om situasjonen og hadde en fin bukett roser med hjem til en sliten nybakt mamma. Sånn er mammalivet i blant, og selv om det er hektisk nyter jeg hvert sekund Oioioi! Det var veldig voldsomt og,hehe. Var nok stressende der og da, men du kommer sikkert til å se tilbake på det og le 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 9. mars 2016 #292 Del Skrevet 9. mars 2016 For en dag! Den buketten med blomster fortjente du så til de grader altså! Satser på en litt mindre travel dag i dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 9. mars 2016 Forfatter #293 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) 5 timer siden, Shinigami skrev: Oioioi! Det var veldig voldsomt og,hehe. Var nok stressende der og da, men du kommer sikkert til å se tilbake på det og le 1 time siden, Sjela skrev: For en dag! Den buketten med blomster fortjente du så til de grader altså! Satser på en litt mindre travel dag i dag Haha, dagen i dag begynte også greit. Jeg skulle skifte på Lillegutt før jeg skulle ta meg en dusj. Da tisset han på seg selv, og traff helt opp til kinnet Da ble det bad på Lillegutt, og da jeg løftet han for å skifte det uttissede håndkleet han lå på hadde han diarépromp på låret mitt Etter badet hylte han litt, og jeg bestemte meg for å gå opp på kjøkkenet og ta meg noe raskt å spise sånn at jeg ikke skulle ende opp med å måtte gå sulten slik som i går. Da presterte jeg å knuse et glass med melk sånn at det rant bak stekeovnen, og jeg klarte ikke flytte den slik at jeg fikk tørket bak. Nå kommer det vel snart til å lukte sur melk på hele kjøkkenet På toppen av det hele sto ei skjære godt parkert på søppelkassa ute og forsynte seg av bleieposene, så jeg måtte dra på meg ei bukse og gå ut og forsøke å stappe søpla nedi slik at jeg kunne få igjen lokket på søppelkassa. Uten hell. Jeg blir ikke overraska hvis halve nabolaget finner bæsjebleier i hagen sin Endte med å gi opp, og har nå parkert meg i sofaen med noe å spise Lillegutt er selskapssyk, så den sårt tiltrengte dusjen får vente til pappaen kommer hjem fra jobb. De siste tre dagene har Lillegutt begynt å lage flere forskjellige lyder. Han "snakker" litt på sitt eget vis, og pappaen er overbevist om at han sier navnet hans på en video jeg tok i går Endret 9. mars 2016 av appelsinjuice Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #294 Del Skrevet 10. mars 2016 Vippestolen har fortsatt ikke kommet fram, men bæreselen kom teknisk sett fram i går. Problemet er bare at den ble levert til feil utleveringssted, og følgelig ble sendt tilbake til terminal for sortering. At pakken ikke bare kunne sendes rett fra det andre utleveringsstedet til riktig sted er jo temmelig søkt, for ikke å nevne at stedet pakken havnet er ca 3 minutters kjøretur fra der vi bor så det hadde jo ikke vært noen stor sak å måtte hente den der. I dag fikk jeg endelig surret meg til å hente pakken med 3 Mummipysjamaser, ei sparkebukse og en dress i ull fra Joha og en pysj i ull/silke fra Hust & Claire (sistnevnte er lik en vi hadde i størrelse 50 da Lillegutt var nyfødt. Denne gangen kjøpte vi størrelse 74, så får vi brette den opp så lenge den er litt stor. Lillegutt vokser fortsatt ut av klærne sine i forrykende tempo. I dag oppdaget jeg at en dress i størrelse 62 fra Polarn O. Pyret har begynt å bli snau. Måtte brette ned både ermer og bein, og i og med at vi så smått har begynt med bleiestørrelse 3 er den litt liten i ryggen også. Jeg må nok ta meg en tur innom PoP og oppgradere garderoben til Lillegutt snart, men omslagsbodyene, dressene og pysjene med fot vi liker derifra går kun opp til størrelse 68. Jeg tror de største pysjene med fot er størrelse 62/68, og denne størrelsen er nå litt kort på bena. Jeg vet ikke om klærne krymper i vask eller noe, men jeg syntes ting omtrent er for små før vi får brukt de. Lillegutt fikk en pysj av mormor og morfaren sin i størrelse 6 måneder for noen dager siden, og da vi brukte den for første gang i natt var den ikke akkurat særlig stor. Jeg måtte brette ermene litt opp, men pga. lengden på bena kommer nok denne til å være snau om et par uker. Jeg har i grunn ikke skrevet stort om Babydorm puta, men det er fordi jeg ikke helt vet om den hjelper enda. Jeg ser i grunn sjelden bakhodet til Lillegutt ( ), men han ligger med nesa rett opp i været eller litt mot siden når han bruker den, så jeg tror i alle fall ikke jeg behøver å være belymret for at han skal havne med nesa ned i puta/madrassen. Han ruller også mye mindre når han bruker puta, så problemet med at han rullet inn til kanten på senga og havnet med nesa ned i sprekken mellom vår seng og hans er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 10. mars 2016 #295 Del Skrevet 10. mars 2016 Hehe, du hadde enda en sånn dag ja,hehe. Virker som at gutten din vokser som bare det jo! Vet du hvor lang han er nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. mars 2016 #296 Del Skrevet 10. mars 2016 Hvor bestilte du vippestolen fra? Ble det Babybjørn? Og hvor bestiller du babytøy fra på nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #297 Del Skrevet 10. mars 2016 9 timer siden, Shinigami skrev: Hehe, du hadde enda en sånn dag ja,hehe. Virker som at gutten din vokser som bare det jo! Vet du hvor lang han er nå? Jeg aner faktisk ikke hvor lang han er, han har ikke blitt målt siden fødselen Vi har heller ikke noe målebånd (må huske å kjøpe) Mannen har en tommestokk et sted, men jeg fant den ikke i verktøykassa hans Det eneste jeg vet er st Lillegutt er nesten like lang som stellematta si, og jeg tror den er ca. 64 cm. Så kanskje han er ca. 62 cm. lang? 9 timer siden, Sjela skrev: Hvor bestilte du vippestolen fra? Ble det Babybjørn? Og hvor bestiller du babytøy fra på nettet? Jeg bestilte vippestolen fra Lekmer. Det ble en Babaybjörn. Jeg håper vi får den i morgen Babytøy bestiller jeg litt over alt. Mummipysjene bestilte jeg fra Jollyroom. Jeg har ikke fått prøvd de på Lillegutt enda, siden de fortsatt henger til tørk, men jeg syntes noen av de virker litt vide. De har veldig søte mønstre, da, så vi får se hvordan de passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #298 Del Skrevet 10. mars 2016 I dag har vi hatt en rolig dag Lillegutt har verken gjort bimmelimm eller bommelomm på noen ( ), og vi trillet en tur med hunden for å hente Ergobaby bæreselen på Posten. Det gikk overraskende bra. Jeg brukte et kortere bånd på hunden slik at hun ikke fikk mulighet til å vimse ut i veien, og vi møtte heller ingen andre hunder hun måtte sette på plass Vi har fortsatt ikke prøvd bæreselen men jeg skal skrive hva jeg syntes om den så snart vi får testet den ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #299 Del Skrevet 11. mars 2016 Nå fant jeg fram mannens tommestokk, og Lillegutt er ca. 61 cm (han sparka med beina da jeg målte, så det er kanskje ikke heeeelt nøyaktig) Det er ikke rart at klær er en utfordring når han vokser en centimeter i uka jeg har tatt på han den nye fine sparkebuksa med fot i ull fra Joha i dag. Den er størrelse 70, og gir han litt å vokse i men ikke mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 11. mars 2016 #300 Del Skrevet 11. mars 2016 Da har du en lang gutt ja Bra at han vokser så fint, men skjønner det er litt kjedelig med de fine klærne som ikke blir brukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå