Gjest oleoh Skrevet 8. april 2015 #41 Skrevet 8. april 2015 Så hvorfor er da flesteparten av mine venninner single? Og da snakker vi veldig pene damer menn snur seg etter på gata. Noen så pene at mannfolka bare står og sikler. Flere med høyere utdanning og gode jobber og alt på stell. Men så fort vi tar kontakt med en mann, så snur de og går Vi kan fort bli venner med mannfolka, men ingen av mannfolka tør mer om vi sier vi et interessert Anonymous poster hash: 64467...6ec Nokon er jo uheldige ... Kanskje dei går etter feil menn. Kanskje dei i tillegg ikkje tør satse på kvinner som har alt på stell, høg utdannelse og er attraktive. Det stemmer det at mange menn føler at dei trenger ei dame som lener seg litt på dei, at han er et par hakk bedre. For da er ein sikker på at båndet er sterkt nok og det ikkje bli utroskap og tull.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #42 Skrevet 8. april 2015 Så hvorfor er da flesteparten av mine venninner single? Og da snakker vi veldig pene damer menn snur seg etter på gata. Noen så pene at mannfolka bare står og sikler. Flere med høyere utdanning og gode jobber og alt på stell. Men så fort vi tar kontakt med en mann, så snur de og går Vi kan fort bli venner med mannfolka, men ingen av mannfolka tør mer om vi sier vi et interessert Anonymous poster hash: 64467...6ec Fordi de går etter menn som mener de kan få enda bedre? Anonymous poster hash: ed898...230 3
Nettinettet Skrevet 8. april 2015 #43 Skrevet 8. april 2015 Så hvorfor er da flesteparten av mine venninner single? Og da snakker vi veldig pene damer menn snur seg etter på gata. Noen så pene at mannfolka bare står og sikler. Flere med høyere utdanning og gode jobber og alt på stell. Men så fort vi tar kontakt med en mann, så snur de og går Vi kan fort bli venner med mannfolka, men ingen av mannfolka tør mer om vi sier vi et interessert Anonymous poster hash: 64467...6ec Utseende og status er viktig for å skape interesse, men det er personligheten som spikrer avtalen. 3
Gjest oleoh Skrevet 8. april 2015 #44 Skrevet 8. april 2015 Utseende og status er viktig for å skape interesse, men det er personligheten som spikrer avtalen. Status har lite betydning for menn.
Nettinettet Skrevet 8. april 2015 #45 Skrevet 8. april 2015 Status har lite betydning for menn.Så når en mann treffer en dame og nevner det for kameratene og de bare..-Fy søren hu er jo sååå bra!!eller de bare...-Æsj hun har jo ligget med halve byen!!Så har ikke det noe betyding? 3
Gjest oleoh Skrevet 8. april 2015 #46 Skrevet 8. april 2015 Så når en mann treffer en dame og nevner det for kameratene og de bare.. -Fy søren hu er jo sååå bra!! eller de bare... -Æsj hun har jo ligget med halve byen!! Så har ikke det noe betyding? Eg bryr meg ikkje så mykje om det, men eg tenkte meir på sosialøkonomisk status.
Gjest Minesveiper Skrevet 8. april 2015 #47 Skrevet 8. april 2015 (endret) Jeg er egentlig enig i at norske menn er feige, jeg feiget ut senest i dag. Det har nok mye med kultur samt påvirkning fra medier og sosiale medier. Man leser mange historier på nett om kvinner som snakker/skriver drit om menn som prøver seg på dem. "Hvorfor kommer det en fyr langt under mitt nivå, og prøver seg på meg? Eier han ikke selvinnsikt"? Man hører også på historier fra venninner hvor en de ikke likte prøvde seg og det hele ble kleint for dem. Ingen har lyst å være den som tar initiativ, viser interesse osv for å så bli avist, og etterpå snakket dritt om. Det er også mange artikkler og skriverier om seksualisering av kvinner, og hvor uønskelig det er. Vil egentlig kvinner at menn skal vise at de finner kvinnen tiltrekkende? Slik som menn i Frankrike og Spania gjør for eksempel. Det er i alle fall ikke det som blir kommunisert til oss menn gjennom media. Det er et fokus på at kvinnen skal føle seg trygg i dagens samfunn, og en stor del av det å føle seg trygg for kvinnen er at menn ikke gjør uønskende tilnærminger. Hva en uønsket tilnærming er kan være veldig subjektivt, men de fleste er vel uansett enige om at en ufin tilnærming ikke er greit. Samtidig leser man tråder som dette hvor kvinner sier at menn er feige for at de ikke viser interesse og ikke gir oppmerksomhet. Det gjør det litt vanskelig å vite hva kvinner egentlig vil at vi menn skal gjøre. Noen kvinner ønsker at menn generelt skal vise mer interesse. Noen kvinner ønsker bare at mennene de liker skal vise mer interesse, mens noen kvinner vil ikke at menn skal vise interesse for dem i det hele tatt fordi de har kjæreste eller noe sånt. Så hva skal vi menn egentlig gjøre? Jeg har kommet dit at jeg synes det er greit å si at man synes en dame er vakker. Når jeg har gjort det har de tatt det positivt Forrige gang jeg gjorde det gikk det slik: Mine: Du er veldig fin i dag" Jente: Takk Jente til venninne: Mine er sjarmerende i dag Jeg tror det er greit å vise oppmerksomhet og interesse så lenge man kan takle en avisning fra damen på en god måte uten å gjøre det ukomfortabelt for henne. Det å komme dit at man kan si at noen er vakker, vise interesse, ta initiativ uten å bli lei seg osv når man blir avist er ikke en enkel sak. Jeg har kun vært der når jeg har hatt det veldig bra med meg selv. Naturlig nok er det også da jeg har dratt mest damer Endret 13. april 2015 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #49 Skrevet 8. april 2015 Synes at menn i dag er så ekstremt feige. De tør aldri å ta kontakt og spør om date. Hvor ofte tar du kontakts elv da? Like feig selv, ja? Når menn først prøver seg, så leker dere kostbare eller ignorerer dem. Så kanskje ikke så rart de ikke gidder. Jeg personlig har lyst å føle meg spesiell, ganske mennesklig. Søkt etter Dra til Tyrkia, der har du menn på hvert hjørne som plystrer etter deg. Men du er bra naiv om du tror det betyr at du er spesiell. Anonymous poster hash: 66479...ac7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #50 Skrevet 8. april 2015 Sist jeg spurte en jente om date så lo hun og sa "in your dreams.." Anonymous poster hash: c6ca3...75d LOL, ja, frister jo jævlig til gjentagelse da... Anonymous poster hash: 66479...ac7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #51 Skrevet 8. april 2015 Ønsker selv mer engasjement fra menn. De jeg kjenner som er i et forhold, har alle blitt styrt av damene. De har tatt første steg hele veien, mens mannfolka bare har dilta etter. At kvinnene bestemmer alt i forholdet, mener du? Anonymous poster hash: 66479...ac7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #52 Skrevet 8. april 2015 Det er norske menn som er slik,og dette er en av de negative følgene av at alt skal være likestilt. Gentleman-manerer er ofte helt fraværende blant norske menn. Er jo helt sant. Likestillingskulturen gjør norske menn til kvinner. Ikke åpner de dørene for folk, og ikke betaler de taxi- og restaurantregningene. Anonymous poster hash: 66479...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #53 Skrevet 8. april 2015 Synes at menn i dag er så ekstremt feige. De tør aldri å ta kontakt og spør om date. Jeg personlig har lyst å føle meg spesiell, ganske mennesklig. Søkt etter Noen andre som synes menn i dag er feige? Anonymous poster hash: f9166...834 Mann34 Har flere ganger jeg tatt initiativ til date og den slags med mange jeg har ansett kjemien som god nok med. De fleste virker\gjør opptatte, og utilgjennelige eller litt av begge deler. Ikke vet jeg men føler for mange gjør seg litt for kostbare til tider, selv når jeg spiller opp med lite formelle\forpliktende "tilbud". Selvsagt er det nok dem som faktisk *er* opptatte og men tviler på at 10\10 kvinner reelt sett er det f.eks. Ikke vet jeg - mulig det er veldig få single kvinner på markedet sånn egentlig også. Anonymous poster hash: 28764...ec7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #54 Skrevet 8. april 2015 Du forstår vel at kvinner har biologiske privilegier når det kommer til forhold og sex. Menn har utvikla seg til å bli i gjennomsnitt større og bedre på andre måter, for å kunne finne ei kvinne å gifte seg med. Kvinner har utvikla seg mot å være meir fruktbare akkurat fordi at dei totalt kan være freeridere på den mannlige befolkningen. Dei har den totale makt og dei har brukt den gjennom heile historien. Uten å en gang forstå det sjølv, mens dei samtidig nyter beskyttelsen fra andre menn, sin nytte av å få ting av mannen sin og andre former for makt. Kvinner har ikke egentlig mye makt. Verden styres av menn. Anonymous poster hash: 66479...ac7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #55 Skrevet 8. april 2015 Og dette sa du til en som har mista flere forhold fordi jeg ikke vil ha barn To andre venninner sliter også med forhold fordi de ikke vil ha barn En god del menn er verpesjuke så det holder. Anonymous poster hash: 64467...6ec Da får du eller en av de andre pene venninne dine møte meg. Jeg er nemlig heller ikke veldig lysten på barn. Anonymous poster hash: 66479...ac7
Gjest oleoh Skrevet 8. april 2015 #56 Skrevet 8. april 2015 (endret) Kvinner har ikke egentlig mye makt. Verden styres av menn. Anonymous poster hash: 66479...ac7 I alle fall her i Skandinavia at kvinner har mykje makt. Det eksisterer ikkje eit samfunn i verden (etter det eg har lest) der menn i styrer (og ellers vil eg tru) legger seg så kraftig på rygg og gjør det dei kan for damer. I tillegg har dei mykje makt gjennom stillingar og. Endret 8. april 2015 av oleoh
Hapa Skrevet 9. april 2015 #57 Skrevet 9. april 2015 Synes at menn i dag er så ekstremt feige. De tør aldri å ta kontakt og spør om date. Jeg personlig har lyst å føle meg spesiell, ganske mennesklig. Søkt etter Noen andre som synes menn i dag er feige? Anonymous poster hash: f9166...834 Noen menn er vel akkurat like feige som noen kvinner er, de tør ikke ta initiativ i redsel for å bli avvist og latterligjort. Du er jo selv en av de kvinnene som ikke tør ta initiativ og så gjemmer du deg bak gamle kjønnsroller for å "rettferdiggjøre" feigheten din... 1
sjonkelrolf Skrevet 9. april 2015 #58 Skrevet 9. april 2015 Sist jeg spurte en jente om date så lo hun og sa "in your dreams.." Anonymous poster hash: c6ca3...75d Har opplevd at damer flørter med meg rett foran menn de egentlig holder på med slik at det blir drama/bråk på byen. Jeg drar på byen for å ha det hyggelig sammen med venner. Har også blitt beskyldt av jenter jeg ikke engang har pratet med eller sett på for å putte ting i drinkene deres. Mange kvinner sier en ting og gjør noe annet. Med andre ord, det er vanskelig å ha tillit til mange kvinner i dag. Er jo helt sant. Likestillingskulturen gjør norske menn til kvinner. Ikke åpner de dørene for folk, og ikke betaler de taxi- og restaurantregningene. Anonymous poster hash: 66479...ac7 Eller får menn til å behandle kvinner som menn. "Hvorfor skal vi særbehandle kvinner ift. menn?".
absinthia Skrevet 9. april 2015 #59 Skrevet 9. april 2015 (endret) Nei,jeg synes at de er akkurat passe. Liker ikke innpåslitne, masete typer som på død og liv skal møtes helt uten videre. Synes det er greit og hyggelig at de tar kontakt, for så å ikke kjøre alt for hardt på og bli kjent på en litt mer langsom måte. Har sagt det før og synes at den gjennomsnittlige norske mannen er helt super, med sin laidbacke og ikke for innpåslitne stil. Nå skal det sies at jeg kommer fra et mindre sted der det grunn ikke er spesielt vanlig å drive noen formell dating, men at man heller bare går ut sammen, drar på fest sammen, på tur, eller finner på andre ting, uten å kalle det for en date, selv om det i praksis er det det er. Endret 9. april 2015 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #60 Skrevet 9. april 2015 Så hvorfor er da flesteparten av mine venninner single? Og da snakker vi veldig pene damer menn snur seg etter på gata. Noen så pene at mannfolka bare står og sikler. Flere med høyere utdanning og gode jobber og alt på stell. Men så fort vi tar kontakt med en mann, så snur de og går Vi kan fort bli venner med mannfolka, men ingen av mannfolka tør mer om vi sier vi et interessert Anonymous poster hash: 64467...6ec Tradisjonelt ser jo ikke kvinner etter det samme, menn har tradisjonelt sett etter utseende mens kvinner har sett etter sosioøkonomisk status så det er mulig de har blitt "redde" dersom dine venninner er veldig høyt på strå? Kommer jo litt an på deres forventninger til han også Anonymous poster hash: 4b7c6...e31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå