Gå til innhold

Hvorfor skal alle ta på magen uten å spørre?


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Jeg satt i lunsjen nå nettopp og en kvinnelig kollega bare tar meg på magen uten å spørre!!! Jeg sa pent i fra til henne og hun sa at det måtte jeg bare tolerere når jeg gikk med magen ute og strøk igjen på magen min. Jeg tok vekk hånden og sa at det var privat. Hun ble helt satt ut....

Er dette virkelig vanlig?? Jeg syns det er en uting å ta på meg uten tillatelse.....kun min kjære som får lov til dette.....Kjenner jeg faktisk blir forbannet..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hun gal? Høres sånn ut.

Anonymous poster hash: d0b81...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for å stryke tilbake på hennes mage. Akkurat like lite ok.

Anonymous poster hash: 48306...436

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Har ikke opplevd det heldigvis. Hadde aldri gjort det med andre heller med mindre jeg vet at det er OK fordi jeg kjenner vedkommende godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ganske vanlig. Det er så mange som har tatt på, holdt på, snakket til og strøket på magen min de siste mnd at jeg har gitt opp.

Alt fra familie til relativt ukjente folk. Merkelig greie det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er vanlig, nei. De som har vært gravide selv burde i hvert fall kunne sette seg inn i situasjonen og hvordan det føles når noen uten forvarsel begynner å klå på magen. Håper jeg i hvert fall. Jeg har heldigvis bare opplevd det én gang til nå selv, og jeg ble helt satt ut. Visste ikke hva jeg skulle si, så jeg reiste meg bare og gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var over streken. Og at hun til og med overprøver deg når du har sagt fra er bare veldig frekt! Magen er ikke allemannseie selv om flere kan synes det er koselig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke helt vanlig at gravide blir litt "fritt vilt", og stadig er folk bortom som skal klappe på den runde magen? Man kan godt bli litt opprørt over det, for det ER egentlig ikke greit, men jeg tror ikke man kan utrydde den holdningen over natta. Folk tror at gravide mager er til for å tas på, så enkelt er det. Og det skjer jo ikke noe ille pga det, så man kan vel ikke bli noe mere sint pga det enn om noen la armen kameratslig om skulderen din og klappet deg litt på skulderen? Det er det jo ingen som blir sinte for.

Jeg kan ikke huske konkret om folk drev og klådde meg på magen da jeg gikk gravid, det er tross alt 15-16 år siden, men det jeg husker, er at gravid-forumet jeg var på den gangen, hadde akkurat samme "problemstilling" oppe stadig vekk. Folk klådde på magene til de gravide. Akkurat som nå. Og noen likte det dårlig.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at folk tar på meg uten forvarsel og uten et ekstremt nært forhold uansett - det gjelder også skulderen. Tafser noen meg på magen nå, kjører jeg en hard retribution-taktikk og stryker dem tilbake på magen mens jeg ser morskt på dem. Ingen som ikke har skjønt hintet etter dét :)

Det er for øvrig mye som er "fritt vilt" når man er gravid i tillegg til magen, som hadde vært ansett som langt utenfor alle grenser ellers.Tydeligvis er det nå plutselig helt ok med spørring og graving om helse og kroppslige funksjoner, formaninger om hva man bør gjøre eller ikke gjøre med tanke på alt fra mat og drikke til bevegelse og trening, og ikke minst kommentarer til vekt og størrelse på pupper og mage.

Eksempler fra siste par dagene: Kollega fortalte meg hvor gigantisk mage jeg hadde i forhold til hvor langt jeg er på vei, butikkdame fortalte meg hvor utrolig liten mage jeg hadde i forhold til hvor langt jeg er på vei (...), gammel dame stoppet meg og kjeftet fordi jeg var ute og gikk når jeg burde vært hjemme og slappet av, kunde (som også er gravid) kommenterte sarkastisk at jeg tydeligvis var villig til å risikere mitt ufødte barns helse fordi jeg drakk min ene daglige kopp med kaffe (mens hun satt og lasset innpå med rosa roastbeef til lunch - uten at jeg gadd å kommentere hennes valg, såklart).

Kort fortalt: Det at noe er vanlig betyr ikke at det er greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit, men det skjer hele tiden her også. De som spør om å få kjenne her er faktisk vennene til storebroren, søte små 2. klassingene. De er bare herlige, men alle andre kan la være altså. Er så ufint. Samme med alle kommentarene om størrelse, hva ER det ned folk? Takk for at du sier det ser ut som om jeg skal sprekke,bedt gjør virkelig dagen min mye bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det smekk på fingrene til de som prøver, inkl familie.



Anonymous poster hash: 4d6d6...eed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannlig kollega av meg var frekk nok til å spørre om jeg ikke skulle amme!!! Det har de jo overhode ikke noe med.....blir helt matt av folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare strøket på magen til en gravid en gang... Og det var da en god venn av meg utbrøt at barnet sparket, og lurte på om jeg ville kjenne :) Syns det var hyggelig, men ville aldri strøket på magen til noen andre. Det føles litt for... intimt, på en måte :P



Anonymous poster hash: 71134...e77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke akseptabelt! Jeg hadde også reagert som deg. Helt utrolig hva folk får seg til å gjøre :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å klaske en tjukk person på ræva spør du meg. man må i allefall spørre da!!



Anonymous poster hash: 2fc3a...c4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dorey

Jeg har ikke opplevd det i løpet av to svangerskap. Men det er mange rare folk der ute som tror alt er greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun sur på meg.....dårlig stemning mellom oss....drittkjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gjør heldigvis ikke det. Jeg har aldri opplevd det, to gravididteter. Det er hun som er frekk, og du reagerte riktig.



Anonymous poster hash: 425a3...807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.4.2015 at 9:42 AM, Sophie-Ann said:

.

Endret av Sylvari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...