Gå til innhold

Foreldre er bortreist ved termin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Har ikke TS kommet med et senere innlegg der hun skriver at det er noen av venninnene hennes som reagerer på at de kommende besteforeldrene skal reise vekk?

Jo, hun har visst skrevet noe om det. Men du svarte ikke på hva du er enig med TS i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, hun har visst skrevet noe om det. Men du svarte ikke på hva du er enig med TS i.

Der kom du med det pirket ditt igjen.

Anonymous poster hash: cdb2c...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Der kom du med det pirket ditt igjen.

Anonymous poster hash: cdb2c...714

Hva mener du med pirk? Jeg spurte Harlekin hva hun var enig med TS i, hva TS har skrevet som hun er enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så klart ikke. De kan vel se barnebarnet når de er tilbake? Det viktigste den første tiden er at barnet får vært sammen med mor og far. Barnet merker sa ikke noe til om besteforeldre er der eller ikke. Og regner med at du ikke er så avhengig av de at de må være der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun har visst skrevet noe om det. Men du svarte ikke på hva du er enig med TS i.

Jeg er enig med TS og de fleste andre i tråden at det ikke er noen grunn til å reagere på at besteforeldre er vekkreist rundt termin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er enig med TS og de fleste andre i tråden at det ikke er noen grunn til å reagere på at besteforeldre er vekkreist rundt termin.

Der er vi på linje :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin om en måned, og foreldrene mine bestilte billetter til en reise for lenge siden, og reisen er i samme uke som min termindato.

Hadde dere "forventet" at foreldrene deres avlyste/ flyttet turen?

Anonymous poster hash: 80aa7...5ba

Absolutt ikke.

Dere er vel voksne mennesker?

Anonymous poster hash: 33753...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var trist når mine foreldre, som er pensjonister og har hele året fri til å reise, bestemte seg for å være i syden den dagen de visste deres første barnebarn ville bli født.



Anonymous poster hash: 6b5dd...dc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg synes det var trist når mine foreldre, som er pensjonister og har hele året fri til å reise, bestemte seg for å være i syden den dagen de visste deres første barnebarn ville bli født.

Anonymous poster hash: 6b5dd...dc5

De må ha vært ganske opp i årene da du ble født, ettersom de er pensjonister nå, eller du er "gammel" førstegangsfødende.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Hvorfor skal deres liv sentrere rundt hva du mener er rett? Utrolig egoistisk.



Anonymous poster hash: 34a3e...a92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha vært ganske opp i årene da du ble født, ettersom de er pensjonister nå, eller du er "gammel" førstegangsfødende.

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 33753...e1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke forventet det, men hadde nok innerst inne håpt på at de gjorde de, og tror også moren min hadde avbestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at jeg ikke hadde forventet at de hadde avbestilt :) Det er ikke engang sikkert at du har lyst på besøk de første dagene etterpå, og da kan det jo være like greit at det ikke er et alternativ at de braser inn døren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De må ha vært ganske opp i årene da du ble født, ettersom de er pensjonister nå, eller du er "gammel" førstegangsfødende.

Jeg ble regnet som gammel førstegangsfødede, ja. Min mor fikk meg da hun var 26 og de gikk begge tidlig av med pensjon. Men det har strengt tatt ikke noe med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 6b5dd...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha vært ganske opp i årene da du ble født, ettersom de er pensjonister nå, eller du er "gammel" førstegangsfødende.

Litt OT, men mine foreldre er akkurat blitt pensjonert (litt før tiden) og jeg er 30 år og venter mitt andre barn. Syns ikke jeg er så fryktelig gammel. Jeg var nr tre i rekken og foreldrene mine var 31 ved første barn.

Anonymous poster hash: 953d8...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min manns foreldre dro på ferie rett før termin (hoppe på tur). Skal innrømme at jeg syns det var litt spesielt. Første barnebarnet. De så henne først da hun var 3uker.

Anonymous poster hash: a6cbb...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Til dere to nestsiste:

Jeg mente ikke noe vondt med spørsmålet mitt. Jeg beklager om dere tok det fornærmelig opp. Man tenker vel gjerne utifra sine egne erfaringer. Mine foreldre var henholdsvis 22 og 25 da jeg ble født. Jeg var 20 år da jeg fikk mitt første barn, 42 (!) da mitt første barnebarn ble født. På denne bakgrunnen synes jeg det høres rart ut at besteforeldre er pensjonister når det første barnebarnet er i vente.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, da slipper dere stresset med foreldre/svigers som skal renne ned dørene mens dere blir kjent med den lille.



Anonymous poster hash: 43df4...4b3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere to siste:

Jeg mente ikke noe vondt med spørsmålet mitt. Jeg beklager om dere tok det fornærmelig opp. Man tenker vel gjerne utifra sine egne erfaringer. Mine foreldre var henholdsvis 22 og 25 da jeg ble født. Jeg var 20 år da jeg fikk mitt første barn, 42 (!) da mitt første barnebarn ble født. På denne bakgrunnen synes jeg det høres rart ut at besteforeldre er pensjonister når det første barnebarnet er i vente.

Neida, tok ikke spørsmålet ille opp. :) Grunnen til at jeg kommenterte at det strengt tatt ikke haddde noe med saken å gjøre er bare at jeg var redd for å avspore diskusjonen med en "gamle mødre" diskusjon, det er så fort gjort at tråden endrer tema totalt. Mente ikke å høres fornærmet ut, for det ble jeg ikke :)

Anonymous poster hash: 6b5dd...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere to nestsiste:

Jeg mente ikke noe vondt med spørsmålet mitt. Jeg beklager om dere tok det fornærmelig opp. Man tenker vel gjerne utifra sine egne erfaringer. Mine foreldre var henholdsvis 22 og 25 da jeg ble født. Jeg var 20 år da jeg fikk mitt første barn, 42 (!) da mitt første barnebarn ble født. På denne bakgrunnen synes jeg det høres rart ut at besteforeldre er pensjonister når det første barnebarnet er i vente.

Det er vel heller normalen at besteforeldre er 60+ når de får sitt første barnebarn.

Hvertfall i storbyer. Sikkert annerledes på landet det det er lavere snittalder på når folk får barn.

Merkelig å spørre om uansett ;)

Anonymous poster hash: 40d81...d51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...