Gå til innhold

Foreldre er bortreist ved termin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin om en måned, og foreldrene mine bestilte billetter til en reise for lenge siden, og reisen er i samme uke som min termindato.

Hadde dere "forventet" at foreldrene deres avlyste/ flyttet turen?



Anonymous poster hash: 80aa7...5ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine har bodd i utlandet ved de to siste fødslene. Kom hjem på ferie noen måneder etter at de var født.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig ikke. Det er dere som skal ha barn, ikke besteforeldrene. Hvis de i tillegg bestilte reisen før de fikk vite om graviditeten er det ikke å forvente at de skal avlyse turen.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hvorfor skal de det? Så sant ikke du er alene og trenger deres støtte/hjelp så er det ingen vits for de å avlyse ferien :)

Anonymous poster hash: fd4d4...aaa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor skulle man forvente det? Du har vel en tilstedeværende mann/barnefar som skal være tilstede under fødsel og i dagene etterpå, og hvis dere eventuelt har flere barn som trenger et sted å være om natten mens dere er på sykehuset, går det sikkert an å finne noen andre barnevakter.

Det er nok helt vanlig at besteforeldre ikke ser babyen før en tid etter fødselen, spesielt idag når familiemedlemmer bor spredt over landet. Da min bror fikk baby, så ikke våre foreldre eller jeg den lille før etter noen uker, ettersom min bror og kona bodde på andre kanten av landet på det tidspunktet. Tror de nybakte foreldrene syntes det var deilig å få noen uker for seg selv med lillemann også, før slekta gjorde inntog :)

Såfremt du er greit frisk og det ikke er grunn til å tro at fødselen eller tiden etter blir dramatisk og krever at alle de nærmeste trår til med hjelp, så er det helt naturlig at besteforeldre gjennomfører sine planer - og ser babyen når de er tilbake.

Endret av Frøken Freidig
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke!



Anonymous poster hash: c856f...5c8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke forventet at de avlyste en tur nei. Hadde heller ønsket at de dukket opp så tidlig som mulig etter turen dersom fødselen var over.

Anonymous poster hash: 043d6...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, haha, for en rar ting å forvente.



Anonymous poster hash: 66ef0...054
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har termin om en måned, og foreldrene mine bestilte billetter til en reise for lenge siden, og reisen er i samme uke som min termindato.

Hadde dere "forventet" at foreldrene deres avlyste/ flyttet turen?

Anonymous poster hash: 80aa7...5ba

Jeg antar det er ditt første barn siden du stiller dette spørsmålet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her. Så fint at flere er enige med meg :)

Ikke dra slutninger så kjapt, for jeg stiller spørsmålet pga. to venninner som synes det er særdeles merkelig at foreldrene mine ikke har tenkt å avlyse turen. Ville lodde stemningen her, for å se hva flertallet tenker om saken.



Anonymous poster hash: 80aa7...5ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke forventet.

Men.. Jeg fikk baby nå like før jul i fjor. Mine foreldre, søsken og jeg og samboer pleier å reise vekk å ferie jul i varmere strøk. Har hus der. Da jeg fortalte at meg og samboer skulle ha barn og at termin var like før jul, så hadde de enda ikke bestilt flybilletter. De valgte derfor heller å feire jul hjemme det året.

Siden de ikke hadde bestilt billetter, så hadde de ikke lyst å bestille etter de fikk vite det. De ville ikke være vekke når første barnebarn kom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke. For en vanvittig ting å forvente :fnise:



Anonymous poster hash: 14ea7...3e2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...