Gå til innhold

Oslo helt overtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å lage tråd om dette selv!! Har kjørt gjennom Tøyen, Grønland og Furuset i dag og er enda helt forskrekket. Furuset var 95% utlendiger og burka, en stor moskè jeg ikke visste om og et annet muslim hus av noe slag. Tøyen var også et sjokkerende syn selv om jeg visste det var mye der borte. Nei, jeg er helt målløs etter i dag.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

Visste du ikke at Nordens største moské er på Furuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det slik etniske nordmenn tenker når de ser en utlending eller en person med brun hudfarge? Jeg ser utenlandsk ut, er født og har bodd hele livet mitt i Oslo. Begge foreldrene mine jobber, og jeg synes vi er godt integrert her. Når dere ser en utlending kan dere jo ikke vite om de nylig har innvandret hit eller er født her (og så godt som norske). Selv om jeg snakker et annet språk betyr det ikke at jeg ikke kan norsk. Trist om jeg blir dømt slik, kun utfra hvordan jeg ser ut. Alle disse utlendingene du ser i Oslo er ikke et problem.

Ja, jeg er enig i at det er dumt at utlendinger samler seg på enkelte steder i Oslo og for mye innvandring er ikke bra. Men det er ingen løsning å gå rundt å si man blir redd og trist av det nye bybildet, og at oslo er tatt over. Hvordan tror du jeg som norskfødt annengenerasjonsinnvandrer føler det når jeg blir satt i samme bås som kriminelle innvandrere? Når jeg ikke er norsk nok her og i hjemlandet til foreldrene mine også blir sett på som utlending? Vet jeg gikk litt off topic nå, men jeg undrer hva folk tenket når de ser meg og hvilke tanker de allere har gjort før de faktisk vet noe.

Anonymous poster hash: c135b...52e

Men du er jo annengenerasjons innvandrer, og snakker norsk, ergo ER du pr. definisjon norsk. For min del er hudfarge, bekledning og what so ever totalt likegyldig så lenge vedkommende snakker norsk og oppfører seg ordentlig. Jeg er mye mer skeptisk til de grupperingene som kommer hit og driter i integrering, norskkurs og vilje til å ta seg jobb, skolere seg osv. Mao er ikke du blant de jeg i dette tilfellet kaller målgruppa overhode. Så ta det helt med ro, du er langtifra i noen målgruppe i denne tråden i det hele tatt...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er jo annengenerasjons innvandrer, og snakker norsk, ergo ER du pr. definisjon norsk. For min del er hudfarge, bekledning og what so ever totalt likegyldig så lenge vedkommende snakker norsk og oppfører seg ordentlig. Jeg er mye mer skeptisk til de grupperingene som kommer hit og driter i integrering, norskkurs og vilje til å ta seg jobb, skolere seg osv. Mao er ikke du blant de jeg i dette tilfellet kaller målgruppa overhode. Så ta det helt med ro, du er langtifra i noen målgruppe i denne tråden i det hele tatt...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Men hvordan vet du at de du hører snakke et annet språk enn norsk når du går rundt omkring i byen, ikke også snakker norsk flytende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Vigelandsparken er det beste eksempelet, da det naturlig nok alltid vil være en del turister der. Men jeg var i sentrum i går, på café, og vandret nedover Karl Johan. Da la jeg merke til at utenlandske menn i 20-30-årene var dominerende. Det kan ha noe med at det var påske og fridag, hvor som kjent mange nordmenn drar bort, mens innvandrere blir i byen. Likevel synes ikke jeg heller at det er et spesielt hyggelig syn at utenlandske unge menn dominerer såpass.



Anonymous poster hash: a9399...3a6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet du at de du hører snakke et annet språk enn norsk når du går rundt omkring i byen, ikke også snakker norsk flytende?

Det vet jeg naturligvis ikke, men dette kan vel i høy grad også tillegges kontoen for at innvandrertallet nå er blitt så høyt at de ikke har behov for å bruke vårt språk, da de har plenty nok folk å omgås av eget folkeslag... Sa noen integrering???

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg naturligvis ikke, men dette kan vel i høy grad også tillegges kontoen for at innvandrertallet nå er blitt så høyt at de ikke har behov for å bruke vårt språk, da de har plenty nok folk å omgås av eget folkeslag... Sa noen integrering???Anonymous poster hash: 2bb90...81e

LOL. Nordmenn (expats) i Spania snakker vel ikke akkurat spansk de heller, uten at det betyr at de har tatt over Spania.

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd å se alle de politisk korrekte svarene TS har fått.

Oslo blir dessverre verre og verre for hvert år som går - det fylles opp av asylsøkere og innvandrere som bor "gratis" i fine leiligheter downtown som etniske nordmenn ikke har råd til. Det er jommen meg en fin trøst å vite at mine skattepenger går med til å betale husleie og mat til en inproduktiv somalierfamilie som bor og lever i et område jeg ikke har råd til...

Jeg "tok en test" sist uke når jeg gikk gjennom "Gunerius"-senteret ved Oslo S...Jeg så 22 mørkhudede innvandrere som ikke snakket norsk før jeg så en etnisk norsk person. Gikk videre gjennom Storgata mot Grünerløkka, og det var som vanlig skremmende hvor ghettofisert området har blitt. Dette er mer invasjon enn innvandring...

Jeg har skrevet det på dette forumet før, og denne innvandringen fører til at jeg har fått et hat og forakt mot etniske norske som i stor grad vil ha dette. Jeg tenker som så - alle som får negative opplevelser med innvandrere fortjener det pga sin egen naivitet, og jeg vil fortsette med å ha jaktkniv på innerlomma når jeg ferdes der. Kall meg paranoid og rasistisk, så ser vi hvem som gliser sist.

Enig i alt du skrev her! Og ang den invasjonen er det verste at politikerne har latt det skje. Litt arbeidsinnvandring er ok men hvorfor lot de utlendingene ta over Oslo og skvise ut etniske nordmenn? Som jente vet jeg at jeg er nødt å flytte ut av Oslo innen et par år av rene sikkerhetsgrunner og det er synd da jeg elsker byen. Syns det er rart at ikke hele Norge snakker om denne invasjonen men det er vel fordi de ikke bor i Oslo og man må faktisk se det for å tro det.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL. Nordmenn (expats) i Spania snakker vel ikke akkurat spansk de heller, uten at det betyr at de har tatt over Spania.

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

Og dette mener du er sammenliknbart? I så fall har jeg ingen videre kommentar til deg...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I London er den etnisk britisk befolkningen allerede en minoritet. Et sted mellom 40-45% hvis jeg husker rett. Blir nok til å skje i Oslo også om ikke alt for lenge. Med det tempoet det har skjedd så tipper jeg at en litt for stor andel av de med annen bakgrunn ikke integrerer seg godt nok, noe som ironisk nok gjør det vanskeligere for de som er integrert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette mener du er sammenliknbart? I så fall har jeg ingen videre kommentar til deg... Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Ja, på det grunnlaget du bruker som bevisføring, så gjør jeg det.

"at innvandrertallet er så høyt at de ikke lenger har behov for vårt språk".

Hvis du mener at dette er et gyldig argument, så kan man absolutt sammenligne.

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I London er den etnisk britisk befolkningen allerede en minoritet. Et sted mellom 40-45% hvis jeg husker rett. Blir nok til å skje i Oslo også om ikke alt for lenge. Med det tempoet det har skjedd så tipper jeg at en litt for stor andel av de med annen bakgrunn ikke integrerer seg godt nok, noe som ironisk nok gjør det vanskeligere for de som er integrert.

Men HVORFOR ønsker politikere i vesten en invasjon og samtidig hviske ut etniske borgere? Begynner å bli desperat etter et svar på dette, spesielt etter jeg omtrent ikke så nordmenn i Oslo i går. Vet seriøst ikke politikere i Norge hvordan det ser ut i byen nå (øst) og hvordan kan de fortsette med dette?

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fun Fact;

Pga denne " Berikelsen " som vi har fått fra de rødgrønne, er visse ghettoer like utrygt som visse plasser i NYC.

Berikelsen stopper jo ikke bare der folkens, det er nok sant at innvandrere fra andre Europeiske land gjør mye arbeid som nordmenn kanskje ikke vil ha.

Flere ganger hver dag ser jeg polakker som vasker og bygger.

Problemet ligger i den enorme mengden islamister som vi har blitt beriket med.

Denne årlige importen av islamister vil jo bare bli større, leste nettop at innvandrere kuppet AP i oslo, for egne mål, altså importere enda flere islamister.

http://www.nettavisen.no/nyheter/innvandrerne-kuppet-ap-i-oslo/3230776.html



Anonymous poster hash: 84f33...265
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HVORFOR ønsker politikere i vesten en invasjon og samtidig hviske ut etniske borgere? Begynner å bli desperat etter et svar på dette, spesielt etter jeg omtrent ikke så nordmenn i Oslo i går. Vet seriøst ikke politikere i Norge hvordan det ser ut i byen nå (øst) og hvordan kan de fortsette med dette?

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

Vet ikke om dette er stedet å snakke om hvorfor det er blitt slik, eller konsekvenser. Fins nok av diskusjoner om akkurat det. Som for eksempel her:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=925383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste du ikke at Nordens største moské er på Furuset?

Visste ikke at det var noe moské der før i går nei. Det lå ganske tett med "muslimsk senter" eller hva de kalte det, hvor det stod bortimot 50 muslimske damer spredd rundt på plassen i burka og ungene deres som løp rundt. Fornøyelig syn i norsk påskeferie.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er stedet å snakke om hvorfor det er blitt slik, eller konsekvenser. Fins nok av diskusjoner om akkurat det. Som for eksempel her:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=925383

Takk, men fant ikke så mye svar der heller om hvorfor det er lov å la andre folkegrupper invadere land mot borgernes vilje.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men fant ikke så mye svar der heller om hvorfor det er lov å la andre folkegrupper invadere land mot borgernes vilje.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

Kort fortalt så er det mye lettere å diskutere med det standpunktet at du er for en høy innvandring, spesielt når slike diskusjoner starter med utgangspunktet i en sterk personlig historie, ofte barn som må flykte. Organisasjoner som Norsk Folkehjelp starter raskt slike kampanjer når der passer dem. Skal sies at de også har økonomiske interesser ved at de får store summer av staten for å drifte asylmottak.

I en slik setting vil det raskt oppfattes som kaldt, nærmest ondt, å argumentere for hvorfor vi ikke kan hjelpe alle, og at det må strammes inn. Det kreves mer, da man må ha fakta på bordet og snakke om langtidsutsikter. Tilhengerne av en høy innvandring derimot, kan lettere bruke emosjonelle argumenter. De som står i front for en høy innvandring, er i tillegg sterkt engasjerte personer som noen ganger har drevet nødhjelp, eller er med i diverse humanitære organisasjoner. De vil virkelig vil hjelpe. Det blir dermed vanskelig å konfrontere dem med konsekvenser, mens man sitter "fint plassert i Norge". Enda vanskeligere blir det ved at det er et omfattende regelverk som også må endres for å redusere innvandringen.

Dette er nok litt av grunnen.

Endret av Snof
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, men fant ikke så mye svar der heller om hvorfor det er lov å la andre folkegrupper invadere land mot borgernes vilje.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

Nåja, mot borgernes vilje fru blom... Mitt inntrykk er nå at folket i Oslo (også ut fra mange innlegg i denne tråden) har et svært så liberalt syn på denne utviklingen. Hadde det vært litt tæl i nordmenn burde de vel forlengst gått ut i gatene og protestert kraftig, slik man ser det i andre land både i europa (spesielt søreuropa) og andre deler av verden.

Men det er jo typisk norsk å unngå konfrontasjoner, for enhver pris. Vi så det under annen verdenskrig også...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt så er det mye lettere å diskutere med det standpunktet at du er for en høy innvandring, spesielt når slike diskusjoner starter med utgangspunktet i en sterk personlig historie, ofte barn som må flykte. Organisasjoner som Norsk Folkehjelp starter raskt slike kampanjer når der passer dem. Skal sies at de også har økonomiske interesser ved at de får store summer av staten for å drifte asylmottak.

I en slik setting vil det raskt oppfattes som kaldt, nærmest ondt, å argumentere for hvorfor vi ikke kan hjelpe alle, og at det må strammes inn. Det kreves mer, da man må ha fakta på bordet og snakke om langtidsutsikter. Tilhengerne av en høy innvandring derimot, kan lettere bruke emosjonelle argumenter. De som står i front for en høy innvandring, er i tillegg sterkt engasjerte personer som noen ganger har drevet nødhjelp, eller er med i diverse humanitære organisasjoner. De vil virkelig vil hjelpe. Det blir dermed vanskelig å konfrontere dem med konsekvenser, mens man sitter "fint plassert i Norge". Enda vanskeligere blir det ved at det er et omfattende regelverk som også må endres for å redusere innvandringen.

Dette er nok litt av grunnen.

Det tragiske er at den virkelige ondskapen kommer fra forkjemperne som er for innvandring. Men noe av det er nok økonomi ja, og noe er hjernevask. Skjønner fortsatt ikke hvorfor politikere kan spasere gjennom Oslo, observere at flere steder er blitt muslimske områder blottet for nordmenn og fremdeles hale inn flere. At de og enkelte nordmenn syns det er ok med en hovedstad om noen år uten nordmenn syns jeg er like syk og skremmende som tankegangen til visse jeg ikke skal nevne her.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du ikke at Nordens største moské er på Furuset?

Hjelpes....

Visste bare at det er en del B-gjengenbander og kriminalitet/blind vold/overfall på østkanten Furuseth...

Synd det er så mange utlendinger og muslimer og getthoer i Oslo øst..

Anonymous poster hash: e13ae...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, mot borgernes vilje fru blom... Mitt inntrykk er nå at folket i Oslo (også ut fra mange innlegg i denne tråden) har et svært så liberalt syn på denne utviklingen. Hadde det vært litt tæl i nordmenn burde de vel forlengst gått ut i gatene og protestert kraftig, slik man ser det i andre land både i europa (spesielt søreuropa) og andre deler av verden.

Men det er jo typisk norsk å unngå konfrontasjoner, for enhver pris. Vi så det under annen verdenskrig også...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Nei, ikke liberal overfor at ressurssvake mørke utlendinger tas inn i landet: de er arbeidsløse, tar ikke utdannelse og mange kriminelle.

Anonymous poster hash: e13ae...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...