Gå til innhold

Oslo helt overtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest lurven

Var selv i oslo for ikke lenge siden, og så mange etniske norske der, til og med på grønland, hva er det som skjer med byen.. er grønland i ferd med å bli tatt over av hvite etniske nordmenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bygda? Fremmedfrykt? Hm, neeei, kan ikke huske å ha skrevet ett ord om dette... Og jeg skrev heller ingenting om at jeg følte noen slags ubehag under spaserturen i dag, da alle som èn koste seg i påskesola og ruslet bedagelig rundt og kikket på skulpturene.

Det jeg synes var overraskende var bare at det blant sikkert et par tusen mennesker fremkom kun et par ganger der den hørbare dialogen var etnisk norsk, noe jeg også påpekte å ha opplevd andre steder i Oslo ved flere anledninger. Akkurat dèt synes jeg er tegn på at byen er i ferd med å bli vel befolka av utlendinger, og at dette på sikt muligens ikke er bare positivt mtp bl.a. tilhørigheten og følelsen av å være norsk i egen hovedstad.

Og jeg er ikke fra bygda heller, men et større sted i nokså nær avstand fra Oslo, der det ikke er på langt nær sammenliknbare forhold mellom utlendinger/nordmenn.

Og til slutt, dette er IKKE en rasistisk tråd, den var startet kun som grunnlag for ytringer om hva folk mener om balansen mellom antall nordmenn og utenlandske i hovedstaden.

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Enig med deg - men man blir beskyldt for alt her så bare å overse.

For å si det sånn: Oslo er en bygd - en LITEN hovedstad.

Anonymous poster hash: e13ae...8c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS - spurte du alle disse utlendingene om de bodde i Oslo? At de ikke var turister? Nei regnet med det. Så hvordan kan du da vite at de bor i Oslo?

Jeg ser ingen problem med å ha et flerkulturelt samfunn - de utgjør faktisk store ressurser for oss late og bortskjemte nordmenn (jeg ønsker ikke at vi skal ha terrorister og skit her, men de utgjør bare en liten brøkdel av folket og de må gjerne kastes ut)

Anonymous poster hash: 3470c...de9

Ja, den enorme mengden av burkadamene som går rundt høygravide og mennene som sitter på cafè døgnet rundt på Tøyen er en langt større ressurs enn oss late nordmenn. Try again.

Når politikerne snakker om ressurser hentet utenlands fra snakker de om polakker, islendinger osv, men etnisiteten blir selvsagt ikke nevnt så de mindre opplyste skal tro at et Oslo bestående av 50% muslimer som fortsetter å formere seg bare er positivt.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, ta dere en bolle ... det er ikke til å stikke under en stol at det er utrolig mange utlendinger i enkelte deler av Oslo. Jeg har snakket med turister så nærme som vårt kjære naboland Sverige og så langt unna som stormakten USA og felles for dem var at ja, de hadde lagt merke til at det var veldig mange utlendinger i Oslo. Amerikaneren ble til og med vitne til kriminalitet begått av disse utlendingene.

At vi trenger masse utlendinger i Norge fordi vi trenger folk til å fylle arbeidsplassene er også bullshit. Det sies at etnisk norsk ungdom er for late til å ville ha seg en butikkjobb, men jeg tror alle husker artikkelen om en stilling i en norsk matvareforetning hvor det kom inn hele 200 søknader. Og som om det ikke var nok så gikk den til en utlending.

Statistikk lyver ikke, antall kriminalitet var desidert høyest blant utlendinger bosatt i Norge, og utlendinger som kommer i store flokker for å drive vinningskriminalitet. Jeg har en artikkel jeg leste i sommer da hele Norge sto på tærne på grunn av nyheten om at det var noen syriske terrorister som var på vei til Norge for å drive terror. Gjett hva som skjedde midt under dette hysteriet? Jo, vaktene på svenskegrensa stoppet en bil hvor det viste seg at de som kjørte hadde smugla med seg syrere i bagasjerommet - og surprise, surprise- lot de bare få komme inn i Norge! Viser hvor udugelig enkelte folk er til å passe på landet i en krisesituasjon, og ikke la meg starte på "forsvaret" i Norge!

Her jeg bor turte ikke avisen å skrive engang om at det var kommet en moske i byen vår. Det ble forbigått i stillhet - kanskje fordi lokalet egentlig var tenkt til å gå til et samlingspunkt for de eldre?

Jeg er for en strengere innvandringspolitikk og håper Sverige også går inn for å stramme inn, for utlendingene kan bare spasere over svenskegrensa og inn i Norge så lett som bare det.



Anonymous poster hash: 0b585...aad
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la oss kaste ut alle utlenningene da, så får vi se hvor godt Norge AS drives :)

Jeg er for en restriktiv innvandringspolitikk - men makan til tullete HI skal man lete lenge etter.



Anonymous poster hash: 9aa27...830
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men la oss kaste ut alle utlenningene da, så får vi se hvor godt Norge AS drives :)

Jeg er for en restriktiv innvandringspolitikk - men makan til tullete HI skal man lete lenge etter.

Anonymous poster hash: 9aa27...830

Nei nå synes jeg ærlig talt det får holde med nedlatende spydigheter altså! Hvorfor i all verden MÅ noen tolke ALT som skrives i dette forumet på VERST tenkelige måte hele tida??

Jeg skrev et HI der kona og jeg bet oss merke i språkforholdet norsk/utenlandsk under en tilfeldig spasertur i Vigelandsparken, og hvor jeg senere i tråden la til å ha opplevd det samme også andre steder i Oslo, UTEN innvandringspolitikk som motiv, og uten noe ønske om å kaste ut alle utlendingene.

Har du ikke bedre argumenter å komme med synes jeg du bare skal holde kjeft i denne tråden!

TS

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS - spurte du alle disse utlendingene om de bodde i Oslo? At de ikke var turister? Nei regnet med det. Så hvordan kan du da vite at de bor i Oslo?

Jeg ser ingen problem med å ha et flerkulturelt samfunn - de utgjør faktisk store ressurser for oss late og bortskjemte nordmenn (jeg ønsker ikke at vi skal ha terrorister og skit her, men de utgjør bare en liten brøkdel av folket og de må gjerne kastes ut)

Anonymous poster hash: 3470c...de9

Nåvel, så sier vi at det var turister, og kun det! Men hva med kjøpesenterne nede i sentrum da, hvor jeg har opplevd akkurat det samme (som jeg skrev i innlegg nr. 12)? Fulle av turister de også, hele året?

Og du skriver at "de utgjør faktisk store ressurser for oss late og bortskjemte nordmenn"... Betyr det at du ønsker enda flere innvandrere hit, som kan ta enda flere av våre kjedelige, slitsomme arbeidsplasser, slik at vi nordmenn kan bli enda latere og enda mer bortskjemte? For flerkulturelt, det forstår jeg slik at vi har en jevn fordeling på både folkeslag og arbeidstilbud, der arbeidsoppgavene også er jevnt fordelt, ikke slik at vi lar innvandrerne ta "drittjobbene" vi ikke vil ha mens vi selv skummer fløten...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåvel, så sier vi at det var turister, og kun det! Men hva med kjøpesenterne nede i sentrum da, hvor jeg har opplevd akkurat det samme (som jeg skrev i innlegg nr. 12)? Fulle av turister de også, hele året?

Og du skriver at "de utgjør faktisk store ressurser for oss late og bortskjemte nordmenn"... Betyr det at du ønsker enda flere innvandrere hit, som kan ta enda flere av våre kjedelige, slitsomme arbeidsplasser, slik at vi nordmenn kan bli enda latere og enda mer bortskjemte? For flerkulturelt, det forstår jeg slik at vi har en jevn fordeling på både folkeslag og arbeidstilbud, der arbeidsoppgavene også er jevnt fordelt, ikke slik at vi lar innvandrerne ta "drittjobbene" vi ikke vil ha mens vi selv skummer fløten...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

For 2.generasjons innvandrerne blir det fordelt. De tar høyere utdanning. Enkelte av innvandrergruppene tar faktisk oftere høyere utdanning enn oss etniske nordmenn også.

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå synes jeg ærlig talt det får holde med nedlatende spydigheter altså! Hvorfor i all verden MÅ noen tolke ALT som skrives i dette forumet på VERST tenkelige måte hele tida??

Jeg skrev et HI der kona og jeg bet oss merke i språkforholdet norsk/utenlandsk under en tilfeldig spasertur i Vigelandsparken, og hvor jeg senere i tråden la til å ha opplevd det samme også andre steder i Oslo, UTEN innvandringspolitikk som motiv, og uten noe ønske om å kaste ut alle utlendingene.

Har du ikke bedre argumenter å komme med synes jeg du bare skal holde kjeft i denne tråden!

TS

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Hvis du ikke vil diskutere innvandringspolitikk, hva er det egentlig du vil diskutere? Hovedinnlegget handler jo tydeligvis om innvandrere og ikke turister. Så, jeg bare lurer.

Anonymous poster hash: dcd2f...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 2.generasjons innvandrerne blir det fordelt. De tar høyere utdanning. Enkelte av innvandrergruppene tar faktisk oftere høyere utdanning enn oss etniske nordmenn også.

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

Og ved å ta høyere utdanning blir det altså fordelt mener du?

Hva da med det mange (nordmenn) kaller typiske drittjobber da, som butikk, renhold og de fleste yrkesfaglige jobbene? Er disse ikke med i "fordelingen", og kan da overlates til flere nye innvandrere, slik at vi nordmenn kan fortsette og late oss?

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ved å ta høyere utdanning blir det altså fordelt mener du?

Hva da med det mange (nordmenn) kaller typiske drittjobber da, som butikk, renhold og de fleste yrkesfaglige jobbene? Er disse ikke med i "fordelingen", og kan da overlates til flere nye innvandrere, slik at vi nordmenn kan fortsette og late oss?

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Det optimale må vel være at innvandrerne etter hvert deltar på lik linje som oss andre, og at det jevner seg ut med både helse, arbeid og utdanning i befolkningen?

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det optimale må vel være at innvandrerne etter hvert deltar på lik linje som oss andre, og at det jevner seg ut med både helse, arbeid og utdanning i befolkningen?

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

Det kan vi være enige i. For slik det ser ut foreløpig i hvertfall er fordelingen alt annet en jevn, og kanskje må vi nordmenn også senke våre lønnskrav "en smule", og begynne å ta vanlige jobber i større grad, pluss at strømmen av innvandrere avtar til et mer fornuftig nivå. Da kan vi kanskje begynne å snakke om et jevnt nivå over hele linja...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd å se alle de politisk korrekte svarene TS har fått.

Oslo blir dessverre verre og verre for hvert år som går - det fylles opp av asylsøkere og innvandrere som bor "gratis" i fine leiligheter downtown som etniske nordmenn ikke har råd til. Det er jommen meg en fin trøst å vite at mine skattepenger går med til å betale husleie og mat til en inproduktiv somalierfamilie som bor og lever i et område jeg ikke har råd til...

Jeg "tok en test" sist uke når jeg gikk gjennom "Gunerius"-senteret ved Oslo S...Jeg så 22 mørkhudede innvandrere som ikke snakket norsk før jeg så en etnisk norsk person. Gikk videre gjennom Storgata mot Grünerløkka, og det var som vanlig skremmende hvor ghettofisert området har blitt. Dette er mer invasjon enn innvandring...

Jeg har skrevet det på dette forumet før, og denne innvandringen fører til at jeg har fått et hat og forakt mot etniske norske som i stor grad vil ha dette. Jeg tenker som så - alle som får negative opplevelser med innvandrere fortjener det pga sin egen naivitet, og jeg vil fortsette med å ha jaktkniv på innerlomma når jeg ferdes der. Kall meg paranoid og rasistisk, så ser vi hvem som gliser sist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik etniske nordmenn tenker når de ser en utlending eller en person med brun hudfarge? Jeg ser utenlandsk ut, er født og har bodd hele livet mitt i Oslo. Begge foreldrene mine jobber, og jeg synes vi er godt integrert her. Når dere ser en utlending kan dere jo ikke vite om de nylig har innvandret hit eller er født her (og så godt som norske). Selv om jeg snakker et annet språk betyr det ikke at jeg ikke kan norsk. Trist om jeg blir dømt slik, kun utfra hvordan jeg ser ut. Alle disse utlendingene du ser i Oslo er ikke et problem.

Ja, jeg er enig i at det er dumt at utlendinger samler seg på enkelte steder i Oslo og for mye innvandring er ikke bra. Men det er ingen løsning å gå rundt å si man blir redd og trist av det nye bybildet, og at oslo er tatt over. Hvordan tror du jeg som norskfødt annengenerasjonsinnvandrer føler det når jeg blir satt i samme bås som kriminelle innvandrere? Når jeg ikke er norsk nok her og i hjemlandet til foreldrene mine også blir sett på som utlending? Vet jeg gikk litt off topic nå, men jeg undrer hva folk tenket når de ser meg og hvilke tanker de allere har gjort før de faktisk vet noe.

Anonymous poster hash: c135b...52e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik etniske nordmenn tenker når de ser en utlending eller en person med brun hudfarge? Jeg ser utenlandsk ut, er født og har bodd hele livet mitt i Oslo. Begge foreldrene mine jobber, og jeg synes vi er godt integrert her. Når dere ser en utlending kan dere jo ikke vite om de nylig har innvandret hit eller er født her (og så godt som norske). Selv om jeg snakker et annet språk betyr det ikke at jeg ikke kan norsk. Trist om jeg blir dømt slik, kun utfra hvordan jeg ser ut. Alle disse utlendingene du ser i Oslo er ikke et problem.

Ja, jeg er enig i at det er dumt at utlendinger samler seg på enkelte steder i Oslo og for mye innvandring er ikke bra. Men det er ingen løsning å gå rundt å si man blir redd og trist av det nye bybildet, og at oslo er tatt over. Hvordan tror du jeg som norskfødt annengenerasjonsinnvandrer føler det når jeg blir satt i samme bås som kriminelle innvandrere? Når jeg ikke er norsk nok her og i hjemlandet til foreldrene mine også blir sett på som utlending? Vet jeg gikk litt off topic nå, men jeg undrer hva folk tenket når de ser meg og hvilke tanker de allere har gjort før de faktisk vet noe.

Anonymous poster hash: c135b...52e

Dette tenker jeg også. Jeg har flere venninner fra Iran, Pakistan, India, Vietnam og Filippinene osv., og de fleste gikk jeg på universitetet med (på master). De er like norske som meg, hun ene er jammen bedre enn meg på ski, de er faglig dyktige, og fantastisk gjestfrie venner. Ja, de har en annen hudfarge, men de er virkelig bra mennesker og like gode nordmenn som andre!

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det optimale må vel være at innvandrerne etter hvert deltar på lik linje som oss andre, og at det jevner seg ut med både helse, arbeid og utdanning i befolkningen?

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

Nei, målet er først og fremst at fattige etnisk norske nordmenn kan leve over fattigdomsgrensen og ha anstendige boliger og lønn for å forsørge seg og sine barn.

De øst-europeiske tiggerne i Oslo tjener ganske bra! De har bakmenn som får mye av pengene naive nordmenn gir til de og derfor blir de i Norge. Utenlandske ligaer og bander raner og herjer Oslo sørlig øst og sentrum og mange hvite nordmenn føler det utrygt.

Synes tiggerne bør sendes hjem og alle de andre innvandrerne.

Anonymous poster hash: e13ae...8c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å se alle de politisk korrekte svarene TS har fått.

Oslo blir dessverre verre og verre for hvert år som går - det fylles opp av asylsøkere og innvandrere som bor "gratis" i fine leiligheter downtown som etniske nordmenn ikke har råd til. Det er jommen meg en fin trøst å vite at mine skattepenger går med til å betale husleie og mat til en inproduktiv somalierfamilie som bor og lever i et område jeg ikke har råd til...

Jeg "tok en test" sist uke når jeg gikk gjennom "Gunerius"-senteret ved Oslo S...Jeg så 22 mørkhudede innvandrere som ikke snakket norsk før jeg så en etnisk norsk person. Gikk videre gjennom Storgata mot Grünerløkka, og det var som vanlig skremmende hvor ghettofisert området har blitt. Dette er mer invasjon enn innvandring...

Jeg har skrevet det på dette forumet før, og denne innvandringen fører til at jeg har fått et hat og forakt mot etniske norske som i stor grad vil ha dette. Jeg tenker som så - alle som får negative opplevelser med innvandrere fortjener det pga sin egen naivitet, og jeg vil fortsette med å ha jaktkniv på innerlomma når jeg ferdes der. Kall meg paranoid og rasistisk, så ser vi hvem som gliser sist.

Godt å se noen som trumfer gjennom all naiviteten som åpenbart råder blant mange etnisk norske i dagens Oslo. For det er bare ikke til å stikke under stolen at hvis denne utviklingen fortsetter, så er dagen da vår hovedstad består av et flertall utlendinger innenfor overskuelig rekkevidde, og det kan da bare ikke være ønskelig, eller hva? Flerkulturelt samfunn, ja, men flertall utlendinger??? Men, dette kan vi vel takke våre politikere for, og da særlig AP som åpenbart ikke kan få nok av denne utviklingen. Og ja, det føles faktisk, om ikke direkte truende, så ihvertfall meget spesielt, og feil, å tilbringe en hel dag innenfor Oslos bygrense, og høre norsk tale som noe vagt og noe man faktisk må lete etter, blant et hav av utenlandske språk. Ja, jeg er oppriktig glad jeg ikke bor i Oslo, fordi jeg foretrekker faktisk utenlandsk og utlendinger som eksotisk "krydder" i omgivelsene, og ikke motsatt, i mitt/vårt eget land. Og det tror jeg pinadø gjelder de fleste, uansett land de hører til i...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tenker jeg også. Jeg har flere venninner fra Iran, Pakistan, India, Vietnam og Filippinene osv., og like gode nordmenn som andre!

Man kan forsøke å vri og vende så mye man vil, men nordmenn er altså en egen etnisitet! Samer er heller ikke nordmenn selv om de har bodd her til lands mye lenger enn de fleste andre innvandrere. Kommer man fra Iran, Pakistan, India, Vietnam, Filippinene...ja ,så er det det man er: iraner (perser), pakistaner, inder, vietnameser, philippiner. Det er fysisk umulig å skifte etnisitet. Men norsk statsborger ja, det er man. På lik linje med samene, kvenene, tatere, jøder og skogfinnene. Det er også helt umulig å bli en annen etnisitet om man som nordmann flytter til et annet land. Jeg kan ikke bli en vietnameser for eksempel. Men jeg få statsborgerskapet.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dette skal være så jævla vanskelig å begripe?

Anonymous poster hash: 6ef86...ea7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan forsøke å vri og vende så mye man vil, men nordmenn er altså en egen etnisitet! Samer er heller ikke nordmenn selv om de har bodd her til lands mye lenger enn de fleste andre innvandrere. Kommer man fra Iran, Pakistan, India, Vietnam, Filippinene...ja ,så er det det man er: iraner (perser), pakistaner, inder, vietnameser, philippiner. Det er fysisk umulig å skifte etnisitet. Men norsk statsborger ja, det er man. På lik linje med samene, kvenene, tatere, jøder og skogfinnene. Det er også helt umulig å bli en annen etnisitet om man som nordmann flytter til et annet land. Jeg kan ikke bli en vietnameser for eksempel. Men jeg få statsborgerskapet.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dette skal være så jævla vanskelig å begripe?

Anonymous poster hash: 6ef86...ea7

Pøh, de er like norske som meg! Kall de hva du vil, enig er jeg ikke!

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...