Gå til innhold

Oslo helt overtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud. Typisk kommentarer fra folk fra bygda med fremmedfrykt :P

Jeg bor i denne byen og ser virkelig ikke noe problem. Ja vi har turister her. Mange. Men de legger igjen penger til oss, så deal with it.

De norskregistrerte bilene parkert på p-plassen er for de som sitter på kafeer ol i nærheten. Det er helt normalt å parkere der for å gjøre ærender rundt om på Majorstua. Turistene holder seg i skulpturparken. Det har alltid vært slik.

Anonymous poster hash: 3470c...de9

Bor i byen jeg og, men er så og si aldri nede i sentrum og omegn. Den sinnsyke mengden utlendiger jeg så i dag er alle bosatt i Oslo, det er et helt sykt antall i enkelte bydeler og nordmenn er helt klart i mindretall flere steder. Syns det er veldig trist og vemodig at blondt hår er skiftet ut med burka i alle retninger, uten at jeg er et bondeknøl av den grunn.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er det dere går hen dere som opplever sånt? :blink: Jeg bor i nærheten av parken og ser ikke sånn masse, men nå er jo Frogner bydel en av de bydelene hvor det bor en del innvandrere og da. Kanskje jeg bare er blitt fargeblind. :3

Slik jeg har forstått det er Frogner bydel den bydelen med MINST/færrest innvandrere: de utenlandske der er diplomater etc.

I Vigelandsparken (Frognerparken) er det en del turister.

Anonymous poster hash: e13ae...8c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i byen jeg og, men er så og si aldri nede i sentrum og omegn. Den sinnsyke mengden utlendiger jeg så i dag er alle bosatt i Oslo, det er et helt sykt antall i enkelte bydeler og nordmenn er helt klart i mindretall flere steder. Syns det er veldig trist og vemodig at blondt hår er skiftet ut med burka i alle retninger, uten at jeg er et bondeknøl av den grunn.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

På Grønland. Tøyen og i Groruddalen er det sykt mange innvandrere: de er overalt og jeg tør ikke gå der om kveldene fordi jeg som etnisk hvit nordperson ikke føler det trygt blant så mange mørkhudete med psykiske problemer og som er dopet og arbeidsløse. Skremmende. Og innvandrerne på Grønland raner en på gaten og inne på metrostasjonene.

Anonymous poster hash: e13ae...8c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Grønland. Tøyen og i Groruddalen er det sykt mange innvandrere: de er overalt og jeg tør ikke gå der om kveldene fordi jeg som etnisk hvit nordperson ikke føler det trygt blant så mange mørkhudete med psykiske problemer og som er dopet og arbeidsløse. Skremmende. Og innvandrerne på Grønland raner en på gaten og inne på metrostasjonene.

Anonymous poster hash: e13ae...8c4

Ja, det er fryktelig. Ble rett og slett motløs og sorgfull etter i dag, rart å bo i byen men ikke egentlig vite hvor galskap det har blitt bare en kjøretur unna. Befinner meg heldigvis i helt andre strøk her til vanlig.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempemerkelig, at mange snakker et annet språk i en turistattraksjon. Nei, nå er jeg i sjokk!!! Var i Nidarosdomen her om dagen, der snakket folk fransk og tysk! Man kan jo bare spørre seg om franskmenn og tyskere liksom skal ta over hele byen!! Når jeg er på ferier i utlandet, har jeg selvfølgelig med meg en lommeparlør for å kommunisere med reisefølget mitt, slik at ingen av de innfødte skal være nødt til å kjenne frykten som oppstår når vi snakker norsk i deres land. Samtalene blir litt mindre effektive, men det får vi tåle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Typisk kommentarer fra folk fra bygda med fremmedfrykt :P

Jeg bor i denne byen og ser virkelig ikke noe problem. Ja vi har turister her. Mange. Men de legger igjen penger til oss, så deal with it.

De norskregistrerte bilene parkert på p-plassen er for de som sitter på kafeer ol i nærheten. Det er helt normalt å parkere der for å gjøre ærender rundt om på Majorstua. Turistene holder seg i skulpturparken. Det har alltid vært slik.

Anonymous poster hash: 3470c...de9

Bygda? Fremmedfrykt? Hm, neeei, kan ikke huske å ha skrevet ett ord om dette... Og jeg skrev heller ingenting om at jeg følte noen slags ubehag under spaserturen i dag, da alle som èn koste seg i påskesola og ruslet bedagelig rundt og kikket på skulpturene.

Det jeg synes var overraskende var bare at det blant sikkert et par tusen mennesker fremkom kun et par ganger der den hørbare dialogen var etnisk norsk, noe jeg også påpekte å ha opplevd andre steder i Oslo ved flere anledninger. Akkurat dèt synes jeg er tegn på at byen er i ferd med å bli vel befolka av utlendinger, og at dette på sikt muligens ikke er bare positivt mtp bl.a. tilhørigheten og følelsen av å være norsk i egen hovedstad.

Og jeg er ikke fra bygda heller, men et større sted i nokså nær avstand fra Oslo, der det ikke er på langt nær sammenliknbare forhold mellom utlendinger/nordmenn.

Og til slutt, dette er IKKE en rasistisk tråd, den var startet kun som grunnlag for ytringer om hva folk mener om balansen mellom antall nordmenn og utenlandske i hovedstaden.

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut

Slik jeg har forstått det er Frogner bydel den bydelen med MINST/færrest innvandrere: de utenlandske der er diplomater etc.

Virkelig? :3

Med et enkelt søk kan man finne at for 2014 hadde bydel Frogner 8563 mennesker fra EU, EØS mv, og 5849 mennesker fra Asia, Afrika mv. Frogner bydel har høyest andel mennesker fra EU og EØS i hele Oslo, og de er ikke alle diplomater etc. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det er Frogner bydel den bydelen med MINST/færrest innvandrere: de utenlandske der er diplomater etc.

I Vigelandsparken (Frognerparken) er det en del turister.

Anonymous poster hash: e13ae...8c4

Frogner har en høy andel av "ikke-norske", men de er for det meste "hvite"

Jeg har bodd på Frogner - veldig nær Vigelandsparken - i 20 år, og ser ikke problemet som TS beskriver.

Anonymous poster hash: 490f9...23c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempemerkelig, at mange snakker et annet språk i en turistattraksjon. Nei, nå er jeg i sjokk!!! Var i Nidarosdomen her om dagen, der snakket folk fransk og tysk! Man kan jo bare spørre seg om franskmenn og tyskere liksom skal ta over hele byen!! Når jeg er på ferier i utlandet, har jeg selvfølgelig med meg en lommeparlør for å kommunisere med reisefølget mitt, slik at ingen av de innfødte skal være nødt til å kjenne frykten som oppstår når vi snakker norsk i deres land. Samtalene blir litt mindre effektive, men det får vi tåle.

Sarkasme er en fin bil du, (det finnes faktisk en smiley som symboliserer dette et sted i menyen)... :)

Vi har turistattraksjoner her også, og jeg/vi er ofte der også og spaserer på fridager og i helger, men faktisk snakkes det aller mest norsk der, med ett og annet innslag av polsk, estlandsk osv, altså rake motsetningen til Vigelandsparken i dag, rart hva?

Neida, kos deg du, men ta i allefall innover deg det faktum at at nordmenn i Oslo pr. i dag er langt på vei til å bli undertallig ifht utlendinger. Så får heller diskusjonen om hvorvidt dette er noe å frykte eller ikke tas i en evt. annen tråd...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygda? Fremmedfrykt? Hm, neeei, kan ikke huske å ha skrevet ett ord om dette... Og jeg skrev heller ingenting om at jeg følte noen slags ubehag under spaserturen i dag, da alle som èn koste seg i påskesola og ruslet bedagelig rundt og kikket på skulpturene.

Det jeg synes var overraskende var bare at det blant sikkert et par tusen mennesker fremkom kun et par ganger der den hørbare dialogen var etnisk norsk, noe jeg også påpekte å ha opplevd andre steder i Oslo ved flere anledninger. Akkurat dèt synes jeg er tegn på at byen er i ferd med å bli vel befolka av utlendinger, og at dette på sikt muligens ikke er bare positivt mtp bl.a. tilhørigheten og følelsen av å være norsk i egen hovedstad.

Og jeg er ikke fra bygda heller, men et større sted i nokså nær avstand fra Oslo, der det ikke er på langt nær sammenliknbare forhold mellom utlendinger/nordmenn.

Og til slutt, dette er IKKE en rasistisk tråd, den var startet kun som grunnlag for ytringer om hva folk mener om balansen mellom antall nordmenn og utenlandske i hovedstaden.

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Vigelandsparken er da et typisk turistmål..... Så du vil ikke ha turister der?

Du vil at alle skal snakke norsk i Vigelandsparken?

Sorry, men jeg skjønner ikke poenget ditt med tråden.

Anonymous poster hash: 490f9...23c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i byen jeg og, men er så og si aldri nede i sentrum og omegn. Den sinnsyke mengden utlendiger jeg så i dag er alle bosatt i Oslo, det er et helt sykt antall i enkelte bydeler og nordmenn er helt klart i mindretall flere steder. Syns det er veldig trist og vemodig at blondt hår er skiftet ut med burka i alle retninger, uten at jeg er et bondeknøl av den grunn.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

Blondt hår? Jeg er norsk gjennom mange generasjoner og er ikke blond. Vil du kanskje at vi ikke-blonde norske skal pelle oss ut av Norge også?

Anonymous poster hash: 490f9...23c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigelandsparken er da et typisk turistmål..... Så du vil ikke ha turister der?

Du vil at alle skal snakke norsk i Vigelandsparken?

Sorry, men jeg skjønner ikke poenget ditt med tråden.

Anonymous poster hash: 490f9...23c

Har jeg skrevet noen steder at jeg ikke vil ha turister i Vigelandsparken?

Og poenget (altså balansen mellom nordmenn og utlendinger i Norges hovedstad), det skal du da for all del slippe å skjønne...

TS

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondt hår? Jeg er norsk gjennom mange generasjoner og er ikke blond. Vil du kanskje at vi ikke-blonde norske skal pelle oss ut av Norge også?

Anonymous poster hash: 490f9...23c

Snakk om å være hårsår og overdrive, blondt hår er en symbolsk måte å beskrive nordmenn på, samme som brunost og ski. Man skjønner hva jeg mente!

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg skrevet noen steder at jeg ikke vil ha turister i Vigelandsparken?

Og poenget (altså balansen mellom nordmenn og utlendinger i Norges hovedstad), det skal du da for all del slippe å skjønne...

TS

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Ja, for dette svaret skjønner jeg ikke. Kan skyldes mangel på blondt hår.

Anonymous poster hash: 490f9...23c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for dette svaret skjønner jeg ikke. Kan skyldes mangel på blondt hår.

Anonymous poster hash: 490f9...23c

Nå tror jeg du skal begynne å ta en titt på det som står nederst i innleggene, altså "Anonymous poster hash: "tall", slik at du får kontroll på hvem du svarer. Jeg har aldri brukt dette blondt hår-uttrykket i noen kommentar her...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarkasme er en fin bil du, (det finnes faktisk en smiley som symboliserer dette et sted i menyen)... :)

Vi har turistattraksjoner her også, og jeg/vi er ofte der også og spaserer på fridager og i helger, men faktisk snakkes det aller mest norsk der, med ett og annet innslag av polsk, estlandsk osv, altså rake motsetningen til Vigelandsparken i dag, rart hva?

Neida, kos deg du, men ta i allefall innover deg det faktum at at nordmenn i Oslo pr. i dag er langt på vei til å bli undertallig ifht utlendinger. Så får heller diskusjonen om hvorvidt dette er noe å frykte eller ikke tas i en evt. annen tråd...

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Beklager hvis innlegget ble for vanskelig for deg uten en smiley. :lillesky::herremann::gullengel::tree::kristin::enig::excl::hakeslepp:;):glare::sprettert::fisk::redd::takke::rasende::yvonne::idea::omg:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager hvis innlegget ble for vanskelig for deg uten en smiley. :lillesky::herremann::gullengel::tree::kristin::enig::excl::hakeslepp:;):glare::sprettert::fisk::redd::takke::rasende::yvonne::idea::omg:

Dere er nå morsomme i den alderen altså... :fnise:

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nå morsomme i den alderen altså... :fnise:

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

Det er bra smileyene hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere mørkhuda og utenlandske i Oslo enn jeg ser norske. En by jeg aldri skal bo i! Er ikke helt norsk selv, men likevel! Skal Norge også bli overbefolket pga innvandrere?

Okei.. Finn en feil. Eller flere.

Anonymous poster hash: 1dda7...7f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS - spurte du alle disse utlendingene om de bodde i Oslo? At de ikke var turister? Nei regnet med det. Så hvordan kan du da vite at de bor i Oslo?

Jeg ser ingen problem med å ha et flerkulturelt samfunn - de utgjør faktisk store ressurser for oss late og bortskjemte nordmenn (jeg ønsker ikke at vi skal ha terrorister og skit her, men de utgjør bare en liten brøkdel av folket og de må gjerne kastes ut)



Anonymous poster hash: 3470c...de9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...