Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var en tur i Vigelandsparken sammen med kona i dag. Fint vær og masse folk spaserende opp og ned. Tilbake i bilen igjen måtte jeg spørre kona "hørte du noen snakke norsk der borte"... "Hmm, nei, eller jo, kanskje i et par tilfeller"

Jeg nikket samtykkende.

Hva skjer egentlig med landet vårt, og da særlig i hovedstaden? Hele byen er jo som å vandre rundt i Warsawa eller en hvilken som helst annen østeuropeisk by..

Anonymous poster hash: 2bb90...81e

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til åpne grenser....

Anonymous poster hash: 26d2a...e8c
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vel, dette er jo et av de største turistmålene i Oslo. Tilsammen med Holmenkollen og Operan. Selvfølgelig er det mange som ikke prater norsk der.

Anonymous poster hash: 56e06...1b9

• Liker 32
Skrevet

Det er relativt vanlig for vigelandsparken å være

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HVA??????

Er det turister i frognerparken????

Åsså midt i påsken a'gett.......

Anonymous poster hash: b05a6...733

• Liker 32
Skrevet (endret)

Ser flere mørkhuda og utenlandske i Oslo enn jeg ser norske. En by jeg aldri skal bo i! Er ikke helt norsk selv, men likevel! Skal Norge også bli overbefolket pga innvandrere?

Endret av Kili
  • Liker 8
Skrevet

Synes det bare er utlendinger overalt... er ikke noe hyggelig å gå tur i sentrum lenger

• Liker 11
Skrevet (endret)

Det som skjer, er at du ikke har fått med deg at guider drar turister dit, det er standard. Mange av turistene drar på egenhånd også, det er ikke så mye annet å se på i Oslo. Noe må de da få lov til å gjøre??

Du har også valgt det verste tidspunktet, i påska drar mange på ferie og det virker ganske tomt i Oslo.

Endret av Evilposelos
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hele oslo eller bare vigelandsparken?

Er forøvrig ikke så mange franskmenn i eiffeltårnet heller for å si det sånn :)

Anonymous poster hash: a2aec...fde

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Vel, dette er jo et av de største turistmålene i Oslo. Tilsammen med Holmenkollen og Operan. Selvfølgelig er det mange som ikke prater norsk der.

Så det du sier er altså at alle østeuropeerne (for det var de det var desidert flest av) vi så, var altså tilreisende påsketurister?

Vel, hele parkeringsplassen var nå faktisk full av norskregistrerte biler, der vi så/hørte samme klientellet komme og gå. Rart det der gitt...

AnonymBruker
Skrevet

Var en tur i Vigelandsparken sammen med kona i dag. Fint vær og masse folk spaserende opp og ned. Tilbake i bilen igjen måtte jeg spørre kona "hørte du noen snakke norsk der borte"... "Hmm, nei, eller jo, kanskje i et par tilfeller"

Jeg nikket samtykkende.

Hva skjer egentlig med landet vårt, og da særlig i hovedstaden? Hele byen er jo som å vandre rundt i Warsawa eller en hvilken som helst annen østeuropeisk by..

Enig og jeg liker det ikke!!

Bedre om etnisk norske nordmenn får flere barn og at antall innvandrere begrenses kraftig.

Tiggerne: er overalt: send de hjem til Lst-Europa.

Anonymous poster hash: e13ae...8c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som skjer, er at du ikke har fått med deg at guider drar turister dit, det er standard. Mange av turistene drar på egenhånd også, det er ikke så mye annet å se på i Oslo. Noe må de da få lov til å gjøre??

Du har også valgt det verste tidspunktet, i påska drar mange på ferie og det virker ganske tomt i Oslo.

Naturligvis må de få lov til det, jeg har da ikke ytret annet... Jeg bor ikke i Oslo selv, men må si jeg blir en smule overrasket hver gang jeg i en eller annen sammenheng er der, over det i mine øyne enorme antallet utlendinger, og da særlig østeuropeere. Går man rundt på f.eks. et kjøpesenter em lørdag opplever man jo akkurat det samme, "alle" prater polsk, latvisk eller estlandsk.

Det må jo snart nå et metningspunkt, eller mener man at det er bare fint og flott at nordmenn er på vei til å bli et mindretall i egen hovedstad?

• Liker 2
Gjest Peanut
Skrevet

Hvor er det dere går hen dere som opplever sånt? :blink: Jeg bor i nærheten av parken og ser ikke sånn masse, men nå er jo Frogner bydel en av de bydelene hvor det bor en del innvandrere og da. Kanskje jeg bare er blitt fargeblind. :3

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt å lage tråd om dette selv!! Har kjørt gjennom Tøyen, Grønland og Furuset i dag og er enda helt forskrekket. Furuset var 95% utlendiger og burka, en stor moskè jeg ikke visste om og et annet muslim hus av noe slag. Tøyen var også et sjokkerende syn selv om jeg visste det var mye der borte. Nei, jeg er helt målløs etter i dag.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

• Liker 5
Skrevet

...og hvis vi i tillegg tar med i regnestykket at det er påske, og at det er svært så rolig rundt omkring i mange nabolag fordi mange nordmenn er på påskeferie - kombinert med at turistene strømmer til Oslo (og da altså Vigelandsparken)... Vel, da er det muligens ikke så spesielt likevel, eller?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Naturligvis må de få lov til det, jeg har da ikke ytret annet... Jeg bor ikke i Oslo selv, men må si jeg blir en smule overrasket hver gang jeg i en eller annen sammenheng er der, over det i mine øyne enorme antallet utlendinger, og da særlig østeuropeere. Går man rundt på f.eks. et kjøpesenter em lørdag opplever man jo akkurat det samme, "alle" prater polsk, latvisk eller estlandsk.

Det må jo snart nå et metningspunkt, eller mener man at det er bare fint og flott at nordmenn er på vei til å bli et mindretall i egen hovedstad?

Tror politikerne driter i om vi er i mindretall her, min sjokkerende tur gjennom Oslo i dag beviser det.

Anonymous poster hash: 0ab30...b04

• Liker 2
Gjest Trollkarlen
Skrevet (endret)

Det var bosatt 158 800 innvandrere og 47 900 norskfødte med innvandrerforeldre i Oslo ved inngangen til 2015. Det er 32 prosent av folketallet i hovedstaden.

Den prosentandelen vil jo bare øke og øke tenker jeg. Blir deilig når landets hovedstad får mindretall etnisk norske.

Endret av Trollkarlen
AnonymBruker
Skrevet

Er etnisk norsk og det er snart kun innvandrere i Groruddalen.Ille når en ikke hører norsk lengre på tog,busser eller tbane. Er en minoritet i mitt eget land :(

Anonymous poster hash: 1db77...af3
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Heller utlendinger enn sosser fra vestkanten, da brekker jeg meg :)

Anonymous poster hash: 04a5d...ffe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Typisk kommentarer fra folk fra bygda med fremmedfrykt :P

Jeg bor i denne byen og ser virkelig ikke noe problem. Ja vi har turister her. Mange. Men de legger igjen penger til oss, så deal with it.

De norskregistrerte bilene parkert på p-plassen er for de som sitter på kafeer ol i nærheten. Det er helt normalt å parkere der for å gjøre ærender rundt om på Majorstua. Turistene holder seg i skulpturparken. Det har alltid vært slik.

Anonymous poster hash: 3470c...de9
  • Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...