Gå til innhold

Er dette OK? Daten lå med en annen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morsomt åssen damer forventer at mannen bare skal legge alt på vent og bare fokusere på henne, når de har vært på en slumdate aka pubquiz en gang. Noen som lider av prinsessementalitet her eller?

Om han hadde gjort det etter den femte eller sjette daten så skjønner jeg at man kan bli irritert. Men første? Give me a break.

Anonymous poster hash: 4a5ae...881

Det heter selvrespekt, og dessuten driter jeg i hva du eller noen andre måtte mene, slikt er ikke akseptabelt.

Men siden du syns dette er greit, så burde det ikke spille noen rolle at jenta du dater, har en pulekompis som hun ringer etter å ha vært på date med deg.

Anonymous poster hash: a54a5...e23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Phoenix

Jeg bryr meg hvis jeg får vite det, hvis jeg får vite det så er det ikke OK. Det er første daten så å blåse det opp til noe stort ser jeg ikke poenget med, det er ikke akkurat sånn at man har en forpliktelse men første daten handler litt om å se ann ting og se hvordan tingene går. Det var en date som nok ikke hadde gjentatt.

Endret av Phoenix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok syntes det var ugreit selv, men har skjønt at de som har en pulekompis ofte dater samtidig, og ikke kutter ut pulekompisen før det begynner å bli seriøst. Altså ihvertfall ikke etter bare én date hvis man ikke har sex da. Litt usikker på hvorfor det er sånn, men der virker som om det er helt normalt blant de som har en pulekompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg hvis jeg får vite det, hvis jeg får vite det så er det ikke OK. Det er første daten så å blåse det opp til noe stort ser jeg ikke poenget med, det er ikke akkurat sånn at man har en forpliktelse men første daten handler litt om å se ann ting og se hvordan tingene går. Det var en date som nok ikke hadde gjentatt.

Man kjenner da hverandre ganske godt før man går på date sammen. Det er da ikke noen vits i gå på date med noen du ikke er kin på....hvorfor bruke tid på en man knapt kjenner?

Anonymous poster hash: f50cc...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Man kjenner da hverandre ganske godt før man går på date sammen. Det er da ikke noen vits i gå på date med noen du ikke er kin på....hvorfor bruke tid på en man knapt kjenner?

Anonymous poster hash: f50cc...631

Hvordan vet man om man er keen på personen og man passer sammen om man ikke dater? :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på hvilken verdi jeg setter på meg selv, og den avhenger ikke av hva en date måtte mene om meg.

Betyr ikke det egentlig at du har litt høye tanker om deg selv eller litt høye forventinger når det kommer til andre mennesker? At en person som treffer deg en gang skal slutte å ha lyst på sex med andre og like deg med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kjenner da hverandre ganske godt før man går på date sammen. Det er da ikke noen vits i gå på date med noen du ikke er kin på....hvorfor bruke tid på en man knapt kjenner?

Anonymous poster hash: f50cc...631

Man har en følelse om at man kommer til å like personen. Ingen kjenner hverandre ganske godt før en date, hvis man ikke har truffet hverandre før eller er i samme omgangskrets f.eks. Hvis man vet litt om personen så blir det annerledes, men personen man treffer må jo også ha en viss kunnskap om deg for å vite om du har en viss verdi eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Betyr ikke det egentlig at du har litt høye tanker om deg selv eller litt høye forventinger når det kommer til andre mennesker? At en person som treffer deg en gang skal slutte å ha lyst på sex med andre og like deg med en gang?

Det kan godt hende, men jeg ser ikke noe galt i det. Hvorfor skal man tenke dårlig om seg selv, og ha lave forventninger til andre? Det er uinteressant for meg, hvert fall.

Poenget var ikke at vedkommende skal like med meg en gang, men jeg synes det er veldig spesielt å gå rett fra en date for så å hoppe i seng med en annen. Det hadde fått meg til å føle meg veldig lite spesiell, og jeg hadde ikke vært interessert i noe mer med vedkommende. At andre synes det er helt greit, må jo være opp til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter selvrespekt, og dessuten driter jeg i hva du eller noen andre måtte mene, slikt er ikke akseptabelt.

Men siden du syns dette er greit, så burde det ikke spille noen rolle at jenta du dater, har en pulekompis som hun ringer etter å ha vært på date med deg.

Anonymous poster hash: a54a5...e23

Det er forskjell på å ha vært på en date med en person og å date en person..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det er jo litt rart at han gjorde det rett etter daten! Selv synes jeg at etter ca. 3 dater (og hvis de er vellykket) at man bør droppe pulekompis/ha sex med andre. Du kan jo snakke med han, og bli enig om visse "regler" (hvis du fortsatt er interessert da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende, men jeg ser ikke noe galt i det. Hvorfor skal man tenke dårlig om seg selv, og ha lave forventninger til andre? Det er uinteressant for meg, hvert fall.

Poenget var ikke at vedkommende skal like med meg en gang, men jeg synes det er veldig spesielt å gå rett fra en date for så å hoppe i seng med en annen. Det hadde fått meg til å føle meg veldig lite spesiell, og jeg hadde ikke vært interessert i noe mer med vedkommende. At andre synes det er helt greit, må jo være opp til dem.

Ja og det er jeg enig i, det jeg ikke er enig i er at man skal forvente at den andre ser verdien av en på første date. Du vet jo også selv hvordan du har oppført deg å daten og hva du har vist av deg selv. Vi vet ingenting om hva slags inntrykk daten til TS satt igjen med eller hva han følte om henne på denne daten.

Jeg bare sier at man ikke kan forvente at noen skal binde seg til en på første date hvis man ikke selv har vært ultrafantastisk og fått personen til å føle noe helt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det er jo litt rart at han gjorde det rett etter daten! Selv synes jeg at etter ca. 3 dater (og hvis de er vellykket) at man bør droppe pulekompis/ha sex med andre. Du kan jo snakke med han, og bli enig om visse "regler" (hvis du fortsatt er interessert da).

Han gjorde det etter første daten. Vi vet ikke om han fortsatt holder på med knulledama og om han har hatt sex med henne etter at han valgte å treffe TS igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt mitt tidligere ganske hardt om hvor kaldt og brutalt datingmiljøet i Norge har blitt.

Synes IKKE det er OK at vi skal senke vår verdi så lavt som å tenke at det er greit at en potensiell partner puler på andre mens man dater, eller dobbeltdater. Det var slikt vi jentene fnøys av når vi hørte om i våre yngre dager, og jeg forstår ikke hvordan enkelte kan si at dagens unge skal akseptere noe slikt.

Jeg ville ikke tatt i en slik fyr med en ildtang engang, dette er ikke drømmemannen, og det er mangel på respekt og interesse - etter min mening.

Så får andre ta valget for seg.

Dette her har da ingenting med Datingmiljøet i Norge å gjøre. De fleste som dater i Norge bruker sunn fornuft og holder seg til en partner når de finner noen de virkelig liker.

Dere som opplever at de dere dater også dater andre får finne ut hvorfor dere ikke klarer å få dem til å binde seg til dere raskere, kontra å skylde på at andre er duster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Ja og det er jeg enig i, det jeg ikke er enig i er at man skal forvente at den andre ser verdien av en på første date. Du vet jo også selv hvordan du har oppført deg å daten og hva du har vist av deg selv. Vi vet ingenting om hva slags inntrykk daten til TS satt igjen med eller hva han følte om henne på denne daten.

Jeg bare sier at man ikke kan forvente at noen skal binde seg til en på første date hvis man ikke selv har vært ultrafantastisk og fått personen til å føle noe helt spesielt.

Jeg sa ikke noe om at den man dater skal se ens verdi etter en date, jeg sa at jeg vet min egen verdi. To helt forskjellige ting, og jeg er i grunnen forundret over at du, som er så på det med selvutvikling og å kjenne sin egen verdi, "krangler" på det.

TS sier jo at han ville fortsette å date henne, og at de var på to dater til før hun fikk vite at han gikk rett til pulevenninnen etter første date. Det synes jeg er veldig spesiell oppførsel, all den tid han ønsket å fortsette å date henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2 Apr 2015 at 21.12, Nettinettet skrev:

 

Endret av Hypnotica
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa ikke noe om at den man dater skal se ens verdi etter en date, jeg sa at jeg vet min egen verdi. To helt forskjellige ting, og jeg er i grunnen forundret over at du, som er så på det med selvutvikling og å kjenne sin egen verdi, "krangler" på det.

TS sier jo at han ville fortsette å date henne, og at de var på to dater til før hun fikk vite at han gikk rett til pulevenninnen etter første date. Det synes jeg er veldig spesiell oppførsel, all den tid han ønsket å fortsette å date henne.

Vel for meg handler det om å kjenne sin egen verdi, men også ha forståelse for den tiden det går før andre vet hvilken verdi man har :)

Dette er hvordan scenario til TS kan være:

De er på date nummer en og har det helt greit, men han kjenner ikke noe spesielt egentlig. TS er hyggelig å være sammen med, men han blir kanskje litt usikker på om hun kan være noe å satse på. Kanskje har han hørt noe bra om henne fra venner og tenker at hun kanskje hadde en dårlig dag. Han sender melding til puledama og avtaler å treffe henne. Samtidig er han ute etter et forhold og det vil han ikke ha med puledama. Så han vil treffe TS igjen for å se.

Han har altså sex med puledama etter daten men drar på date nummer to med TS. Der får han kanskje opp øynene for henne og tenker at dette kan være noe. Han vil møte henne igjen og treffer ikke puledama fordi han liker TS bedre nå.

Men siden TS sier at det ikke gikk så bra etter date nummer 3 så kanskje han er tilbake til puledama igjen..

Sånn er livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uenig i dette. Hører veldig mye om folk som dobbeltdater, og det at du ikke hører om det, betyr ikke at det ikke eksisterer.

Det blir også feil av deg å bedrive "blaming the victim", med at det er daten sin "feil" at interessen hos motparten (som ofte er en egoistisk fyr som vil sikre seg flere steder - evolusjonen), ikke faller pladask.

Det går fint an å ikke falle pladask, kutte kontakten, for så å hoppe til neste blomst.

Det du sier er jo ikke dette - det du sier er at det er OK for en person å pule på flere frem til man blir "sammen", og det er dette jeg er uenig i.

Du kommer med en del andre kjekke råd ellers i tråder, men akkurat her vil jeg alltid være uenig med deg.

Og jeg vil også rette en finger mot at du uttaler deg veldig bastant, og viser til nettsiden din selv om du ikke har noen kompetanse, f.eks som psykolog eller annet. Det du sier er jo kun dine meninger, ikke basert på forskning eller annen kompetanse.

Sorry, men er hun ikke interessant nok etter første date, så mener du altså at han skal bare vente på at hun blir det og holde seg unna damer? Hva om det viser seg at hun absolutt ikke var verdt å vente på? Hvem er det som taper på det?

Skjønner ikke at damer går rundt og tror de er så unike og at menn skal bare forholde seg til de ekslusivt som i et monogami fra første date. Dette er like dumt som at menn forventer sex på første date. Ser dere hvor dumt det høres ut?

Sex akkurat som forpliktelse er noe som kommer naturlig. Dere damer tror dere har rett på det ene, og er like latterlig som menn som mener de har rett på sex - det har dere ikke.

Anonymous poster hash: 4a5ae...881

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...