Gå til innhold

Dritdårlige filmer

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

The Royal Tannenbaums

Mash attack (Største mysteriet er hvordan så mange fantastiske skuespillere sa ja til å være med på den)

The English patient (SÅÅÅÅ langtekkelig!!)

-Og de fleste filmer med Jim Carrey. Ikke min type humor i det hele tatt

Endret av Leini
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

The Royal Tannenbaums

Mash attack (Største mysteriet er hvordan så mange fantastiske skuespillere sa ja til å være med på den)

The English patient (SÅÅÅÅ langtekkelig!!)

-Og de fleste filmer med Jim Carrey. Ikke min type humor i det hele tatt

Whaaaaaat? "Mars Attacks" var en klassiker! En perle av crazyhumor. "Aww, you little people! Why can't we just all get along?!" Famous last words. Quaaack! "Do not be afraid! We come in peace!"

Endret av Mann 42
AnonymBruker
Skrevet

Kubriks film er ekstremt langt unna handlingen i Kings bok, så det sier jeg ikke noe på. Jeg ble nokså forbausa da jeg leste boka etter at jeg hadde sett filmen.

Men det er laget en miniserie som følger bokens handling ganske tett, og den er langt bedre.

Filmen er jo ikke dårlig laget, men man kan vel kalle det en dårlig adaptasjon.

Anonymous poster hash: a0ab5...13e

Skrevet

En gammel "slasher" film som heter Silent Night, Deadly Night 2. Nå er jo ikke slike filmer "gode" i den forstand, men stort sett underholdende. Jeg likte ener'n, til tross for dårlig skuespill og syltynt plott, men 2'ern var en fornermelse. Stort sett fordi mesteparten av filmen var klipp fra den forrige filmen, som ble brukt som "flashback" scener. Latskap på sitt beste.

AnonymBruker
Skrevet

Ringenes herre filmene, oppskrytt skvip.

Anonymous poster hash: 67f8c...667

• Liker 1
Gjest Whatevz
Skrevet

Ringenes herre filmene, oppskrytt skvip.

Anonymous poster hash: 67f8c...667

Jeg elsker ringenes herre og sett de mange ganger :D

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Debbie does Dallas 56", på langt nær så god som originalen, "Debbie does Dallas 55". Dialogen er ikke troverdig, replikkene er litt lavpannede og ikke gode, mange ganger er det tydelig at de bare spiller, noe som ødelegger film-følelsen. Du får aldri den innlevelsen og følelsen som du får med originalen. Sannsynligvis hadde de ikke godt nok budsjett å gå på, derfor ble det litt tafatt. For all del, ønsker du å se en film som griper deg, rører ved deg, så se originalen, men unngå for all del oppfølgeren.

Samme regissør står for øvrig bak, "In her bakdoor", som heller ikke var særlig troverdig.

Anonymous poster hash: d59fe...7b6
  • Liker 2
Skrevet

En gammel "slasher" film som heter Silent Night, Deadly Night 2. Nå er jo ikke slike filmer "gode" i den forstand, men stort sett underholdende. Jeg likte ener'n, til tross for dårlig skuespill og syltynt plott, men 2'ern var en fornermelse. Stort sett fordi mesteparten av filmen var klipp fra den forrige filmen, som ble brukt som "flashback" scener. Latskap på sitt beste.

Akkurat som Hellraiser 2 da. Mye klipp fra første filmen der også. Men kan vel ikke forvente så mye, de er ikke akkurat førsteklasses noen av de :P

Skrevet

Akkurat som Hellraiser 2 da. Mye klipp fra første filmen der også. Men kan vel ikke forvente så mye, de er ikke akkurat førsteklasses noen av de :P

Nei, jeg forventer ikke Oscar-nominanter når jeg ser en skrekkfilm, men jeg forventer at de er litt mer kreative enn å fylle ut oppfølgeren med 90% av den forrige filmen. :P

• Liker 1
Skrevet

Filmen er jo ikke dårlig laget, men man kan vel kalle det en dårlig adaptasjon.

Nei, den er ikke DÅRLIG, det er bare det at den fjerner seg ganske langt fra Stephen Kings fortelling. Men det skyldes vel mye at King skriver lange og omstendelige bøker med detaljert handling, og da må man enten skrive hele greia om og bare beholde selve kjernen i manuset, eller lage en TVserie dersom man vil være tro mot forfatteren.

Jeg tror ikke King har skrevet NOE som lar seg overføre til en 2 timers film på en vettug måte,

Skrevet

Jeg vil ikke si det. Men det er vel en smakssak.

Skrevet

Vet ikke om den er nevnt, men Dune. Både filmen og boken. Fatter ikke hypen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, den er ikke DÅRLIG, det er bare det at den fjerner seg ganske langt fra Stephen Kings fortelling. Men det skyldes vel mye at King skriver lange og omstendelige bøker med detaljert handling, og da må man enten skrive hele greia om og bare beholde selve kjernen i manuset, eller lage en TVserie dersom man vil være tro mot forfatteren.

Jeg tror ikke King har skrevet NOE som lar seg overføre til en 2 timers film på en vettug måte,

Jo, den er dårlig dersom den ikke klarer å fremme boka på riktig måte, dersom den ikke fanger essensen i historien. Og Steven Kings mening om filmen viser jo at det er en dårlig adaptasjon. Men det har ingenting med om filmen er bra eller dårlig å gjøre; det er mange gode filmer som ikke minner om bøkene de er basert på. Men jeg har ikke hørt om at Steven King misliker alle filmadaptasjonene som er laget av hans historier, så jo, det er fullt mulig å lage en god adaptasjon av Steven Kings bøker. Men om der blir gode filmer, er en annen sak..

Skrevet

Jo, den er dårlig dersom den ikke klarer å fremme boka på riktig måte, dersom den ikke fanger essensen i historien. Og Steven Kings mening om filmen viser jo at det er en dårlig adaptasjon. Men det har ingenting med om filmen er bra eller dårlig å gjøre; det er mange gode filmer som ikke minner om bøkene de er basert på. Men jeg har ikke hørt om at Steven King misliker alle filmadaptasjonene som er laget av hans historier, så jo, det er fullt mulig å lage en god adaptasjon av Steven Kings bøker. Men om der blir gode filmer, er en annen sak..

Jeg mener at den fanger essensen i historien, men den forteller ikke hele historien slik King gjorde det. Det er vesentlige utelatelser og snarveier i handlingen. Men det meste av det som utelates, er forskjellige scener som sier noe om at det er noe seriøst galt på Overlook Hotel. Og akkurat DET budskapet tror jeg alle som har sett The Shining får med seg rimelig kjapt når Danny får sine første visjoner.

Hva som er riktig måte kan man saktens diskutere, men jeg syns Kubriks film var bra. Faktisk så bra at jeg ikke hadde lyst til å se den en gang til på ganske lang tid.

Skrevet

Vet ikke om den er nevnt, men Dune. Både filmen og boken. Fatter ikke hypen.

Bøkene. Det er ganske mange av dem. Enten liker man det, eller så liker man det ikke. Det er litt leit at da den skulle filmatiseres, så ble det gjort i en så ribbet versjon.

Skrevet

Bøkene. Det er ganske mange av dem. Enten liker man det, eller så liker man det ikke. Det er litt leit at da den skulle filmatiseres, så ble det gjort i en så ribbet versjon.

Flertall hjelper ikke når man ikke engang klarer komme seg halvveis gjennom verken film eller bok.

• Liker 1
Skrevet

Flertall hjelper ikke når man ikke engang klarer komme seg halvveis gjennom verken film eller bok.

Det er ganske interessant. Frank Herbert skapte et ganske komplekst univers med en lang historie, der Bene Gesserit-ordenen og deres bestrebelser på å skape Kwisatz Haderach, et slags supermenneske, "The Supreme Being" gjennom å manipulere slekslinjer og genetikk, står ganske sentralt. Historien strekker seg over flere århundrer. Kult hvis man liker denslags. Mitt største problem da jeg var bitt av basillen, var at jeg ikke fikk tak i alle bøkene. Så jeg hadde plagsomme hull i min Dunologi :lol:

Skrevet

You nerd you.

Det Femte Element har mye inspirasjon fra Dune, via omveier (John DeFool, hovedsaklig), og Leelo (Milla Jovovich) er sitt univers's Kwisatz Haderach. Mye bedre enn den ekle sandormen i Dune.

Skrevet

Tomme tønner filmene ( verste filmene i Noreg....)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...