Gå til innhold

Har jeg rett på støtte gjennom sommerferien?

Fame

Anbefalte innlegg

Ja så det store spørsmålet er om du allerede har fått de. For man skal egentlig få de på siste lønning når man slutter et sted, men noen steder betaler de ut til ferien året etter likevel. Så ring til gamlejobben og spør når feriepengene blir utbetalt. Da finner du raskt ut av det og du kan minne de på det i same slengen.

Anonymous poster hash: cf303...091

Will do. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herrejemini for noen svar du får av enkelte! Graver tilbake i gamle tråder for å sjekke om du har vært på ferie!

Uansett, her er noen jobbtips:

-sjekk med kommunen om de trenger støttekontakter. Kan være en utrolig koselig jobb der du feks er sammen med et barn eller en ungdom og finner på ting sammen med denne personen. Kino, turer, badeland osv osv.

-sjekk og med parkvesenet. Her jeg bor er det utrollig mange ungdommer som jobber i parkvesenet i sommerferien. Forhåpentligvis blir det fint vær også :)

-Sykehjem/dementavd/aldersboliger. Mange som får jobb som ufaglærte assistenter. Stort behov i ferier og helger. Kanskje ikke den kjekkeste jobben, men penger er penger!

-Sett inn annonnse i lokalavisa og ta på deg alt av småjobber som husmaling, gressklipping, barnepass, hundelufting, handling for eldre osv osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Will do. Takk :)

Eller så sjekker du bare lønnsslipper. Da sparer du deg for en potensielt pinlig samtale dersom du faktisk har fått feriepenger.

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan gå ann det. Skal se på det. Takk :)

Får du noen til å passe på kattene i tillegg kan du jo forsøke å leie ut leiligheten gjennom airbnb. Da kan du betale tilbake til faren din og gjerne tjene noen slanter i tillegg. Eller så får du prøve å leie ut leiligheten med kattene. Har en venninne som ikke klarte å få seg sommerjobb (hadde vært igjennom en stor operasjon) så hun bodde hos moren og leide ut leiligheten gjennom airbnb. Hun tjente gode penger på det. Men den lå sentralt i en stor by og var veldig, veldig fin. Og så eide hun den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller så sjekker du bare lønnsslipper. Da sparer du deg for en potensielt pinlig samtale dersom du faktisk har fått feriepenger.

Da sier man bare "oi da, det har ikke jeg fått med meg. Huff, det var en strek i regningen. Men uansett, takk for hjelpen og god påske. Hadebra!"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejemini for noen svar du får av enkelte! Graver tilbake i gamle tråder for å sjekke om du har vært på ferie!

Uansett, her er noen jobbtips:

-sjekk med kommunen om de trenger støttekontakter. Kan være en utrolig koselig jobb der du feks er sammen med et barn eller en ungdom og finner på ting sammen med denne personen. Kino, turer, badeland osv osv.

-sjekk og med parkvesenet. Her jeg bor er det utrollig mange ungdommer som jobber i parkvesenet i sommerferien. Forhåpentligvis blir det fint vær også :)

-Sykehjem/dementavd/aldersboliger. Mange som får jobb som ufaglærte assistenter. Stort behov i ferier og helger. Kanskje ikke den kjekkeste jobben, men penger er penger!

-Sett inn annonnse i lokalavisa og ta på deg alt av småjobber som husmaling, gressklipping, barnepass, hundelufting, handling for eldre osv osv.

Høres bra ut. Har sjekka med kommunen og søkt aller sykehjemsplassene foreløpig. Nå mangler bare barnehager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres bra ut. Har sjekka med kommunen og søkt aller sykehjemsplassene foreløpig. Nå mangler bare barnehager :P

Du har søkt jobb siden august, men ennå ikke søkt på en jobb i en barnehage???

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så pinlig egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har søkt jobb siden august, men ennå ikke søkt på en jobb i en barnehage???

Noen men ikke alle, nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller så kan du sjekke utskriften i nettbanken om du har det, så ser du om det er noen utbetalinger som kan se feriepenge-aktig ut.

Hadde vært de enkleste for min del i hvert fall.

Anonymous poster hash: a0682...130
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler deg å få jobb i helsevesenet. Da kan du jobbe røde dager, da får du 100% overtid. Kvelder og helger, da får du tillegg hver time.

Det blir fort mer lønn enn en vanlig dagjobb.

Sykehjem, avlastningsboliger, hjemmesykepleien ol tar ofte i mot ufaglært i sommerferien, og da får man ofte en helgestilling også om man er interessert i det.

Anonymous poster hash: 90a2d...593
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å få jobb i helsevesenet. Da kan du jobbe røde dager, da får du 100% overtid. Kvelder og helger, da får du tillegg hver time.

Det blir fort mer lønn enn en vanlig dagjobb.

Sykehjem, avlastningsboliger, hjemmesykepleien ol tar ofte i mot ufaglært i sommerferien, og da får man ofte en helgestilling også om man er interessert i det.

Anonymous poster hash: 90a2d...593

Håper på jobb innen helse egentlig. Søker masse der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å. Herre. Gud

Jaja, jeg er dum person uten jobb eller erfaring innen økonomi. Vi har skjønt det :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som sagt ikke så enkelt å få seg en jobb....

Plukking av jordbær eller salg av disse er nå ikke så vanskelig å få til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor er du i Telemark? Porsgrunn, Notodden eller Bø? Kan hjelpe deg med tips om de to siste stedene. :)

Anonymous poster hash: 282e4...b9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er du i Telemark? Porsgrunn, Notodden eller Bø? Kan hjelpe deg med tips om de to siste stedene. :)

Anonymous poster hash: 282e4...b9d

Porsgrunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lånekassen regner faktisk med at studentene jobber ved siden av studiene.

Jeg kunne ikke det pga sykdom så jeg fikk ekstra stipend og fikk utbetalt 12 mnd, istede for 10.

Så det er desverre slik at lånekassen regner med at friske studenter skal klare å tjene 3000kr i mnd og flytte hjem i sommeren eller ha jobbet sånn at man har penger de to mnd.

Vil også råde deg å tvinge deg selv til å bli interessert i økonomi. Har du noen i famiilien din som du kan høre om de vet om noen som trenger sommerhjelp?

Anonymous poster hash: aec03...91c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg skjønner ikke behovet folk har for å hele tiden påpeke det når noen kan litt mindre enn det man vanligvis forventer.

Folk er ulike, kommer det som noe sjokk? Noen har dårlig økonomisk sans. Ja i en perfekt verden burde alle ha grunnleggende kunnskaper på plass, men sånn er det nå en gang ikke - er man nødt til å skape kvalm hver gang man møter noen som mangler disse kunnskapene eller som har tatt dumme valg? Folk har ulike utfordringer, og vi vet ingenting om hva TS eller andre sliter med eller hvilke evner de har. Da er det faktisk best å holde kjeft, og svare på det folk spør om, i stedet for å insistere på å fortelle folk at de er dumme eller hva man nå mener.

Dette skjer i så mange tråder her inne. Tenker ikke folk seg om før de svarer? I virkeligheten reagerer vi når folk slenger stygge kommentarer til folk som har utfordringer med det ene eller det andre, men på nett er det liksom fritt fram? Hvorfor??!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånekassen regner faktisk med at studentene jobber ved siden av studiene.

Jeg kunne ikke det pga sykdom så jeg fikk ekstra stipend og fikk utbetalt 12 mnd, istede for 10.

Så det er desverre slik at lånekassen regner med at friske studenter skal klare å tjene 3000kr i mnd og flytte hjem i sommeren eller ha jobbet sånn at man har penger de to mnd.

Vil også råde deg å tvinge deg selv til å bli interessert i økonomi. Har du noen i famiilien din som du kan høre om de vet om noen som trenger sommerhjelp?

Anonymous poster hash: aec03...91c

Har spurt familie og sånt ja. Men de kommer til å hjelpe meg hvis jeg ikke får noe. Bare synes det er ubehagelig å låne penger av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...