Gå til innhold

Føler at min 12 år gamle datter har lurt seg avgårde på påskeferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal gjøre dette kort. Jeg er alenemor til tre jenter og bor i et rekkehus. Vi sulter ikke og har det vi trenger men ikke mer. Min eldste datter fikk tilbud om å være med en klassevenninne og hennes familie på "hytta" på Norefjell. Fikk se noen bilder av stedet og så vidt jeg kunne se var det ei enkel lita fjellhytte. Snakket med foreldrene hennes og alt virket fint. De dro i går for å unngå snøværet som var meldt, så langt- alt ok. Nå har jeg sett noen bilder fra min datters facebookside. Hytta hun viste meg bilder av er den gamle hytta, hun er på den nye som ser ut som et fjellpalass. Jeg vil aldri ha råd til noe sånt og er redd hun kommer hjem og skal klage på alt vi ikke har. Hun blir lett påvirket og argumenter som at hun får masse kjærlighet og oppmerksomhet kommer jeg ikke langt med. Har mest lyst til å beordre henne hjem. Noen tips til hvordan jeg går fram?? Anonymous poster hash: cb958...d1b

Oj, her må du jobbe litt med innstillingen din, hvis din datter må lyve om standarden på hytten. Hun kjenner deg nok godt, og skjønte nok at hun ikke hadde fått dratt om hun hadde vist bilder av luksus hytte. Syntes det lyser sjalusi her. Veldig trist at du ikke kan unne din datter en tur med luksus. Selv om ikke du kan gi henne luksus er det ikke noe i veien for at hun kan få det igjennom venninner. Vi har ikke noe luksusliv lenger, hadde det helt til typen sluttet jobben. Men livskvaliteten er ikke dårligere selv om vi ikke lever i luksus lenger. Og før hadde vi luksushytte som barna hadde med seg venner. Utrolig hyggelig at foreldrene lot barna få være med oss. Tenkte aldri på om de hadde dårlig råd eller ikke. Og nå når vi selv ikke har råd til noe ekstra, hadde jeg syntes det hadde vært kjempekoselig om min datter som er på samme alder som din datter hadde blitt invitert til et flott sted av en av sine venninner. Jeg hadde forsåvidt også blitt glad om hun hadde blitt invitert til en gammel hytte uten luksus også. Spiller liten rolle egentlig så lenge datteren får kose seg med sin venninne.

Anonymous poster hash: 1d9f7...232

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal gjøre dette kort. Jeg er alenemor til tre jenter og bor i et rekkehus. Vi sulter ikke og har det vi trenger men ikke mer. Min eldste datter fikk tilbud om å være med en klassevenninne og hennes familie på "hytta" på Norefjell. Fikk se noen bilder av stedet og så vidt jeg kunne se var det ei enkel lita fjellhytte. Snakket med foreldrene hennes og alt virket fint. De dro i går for å unngå snøværet som var meldt, så langt- alt ok.

Nå har jeg sett noen bilder fra min datters facebookside. Hytta hun viste meg bilder av er den gamle hytta, hun er på den nye som ser ut som et fjellpalass. Jeg vil aldri ha råd til noe sånt og er redd hun kommer hjem og skal klage på alt vi ikke har. Hun blir lett påvirket og argumenter som at hun får masse kjærlighet og oppmerksomhet kommer jeg ikke langt med. Har mest lyst til å beordre henne hjem. Noen tips til hvordan jeg går fram??

Anonymous poster hash: cb958...d1b

Hvorfor skal du ødelegge for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at datteren din får en kjekk tur. Dumt å lyve, selv om det virker opplagt hvorfor hun gjorde det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre dette kort. Jeg er alenemor til tre jenter og bor i et rekkehus. Vi sulter ikke og har det vi trenger men ikke mer. Min eldste datter fikk tilbud om å være med en klassevenninne og hennes familie på "hytta" på Norefjell. Fikk se noen bilder av stedet og så vidt jeg kunne se var det ei enkel lita fjellhytte. Snakket med foreldrene hennes og alt virket fint. De dro i går for å unngå snøværet som var meldt, så langt- alt ok.

Nå har jeg sett noen bilder fra min datters facebookside. Hytta hun viste meg bilder av er den gamle hytta, hun er på den nye som ser ut som et fjellpalass. Jeg vil aldri ha råd til noe sånt og er redd hun kommer hjem og skal klage på alt vi ikke har. Hun blir lett påvirket og argumenter som at hun får masse kjærlighet og oppmerksomhet kommer jeg ikke langt med. Har mest lyst til å beordre henne hjem. Noen tips til hvordan jeg går fram??

Anonymous poster hash: cb958...d1b

Du kødder nå????

Anonymous poster hash: b3077...01e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke logikken din. La jenta kose seg i fine omgivelser og jobb med bekymringene dine over ikke å være " god nok" .

Det jeg stusser mer på er at de dro på påskeferie flere dager før skolefri. Har dere noen spesiell ferieordning i skolene der nede?

Der nede faktisk :P Og nei det er ikke noen spesiell skoleordning for oss her "nede". Men hender da folk tar ut barna 1 eller 2 dager før ferien starter for å resie avgårde - big deal...

Anonymous poster hash: b3077...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at hun viste "gamlehytten" når dine reaksjoner er slik som dette. Det må da være lov å bli litt misunnet på hvordan andre har det. Det trenger ikke å bety at man forventer å få det slik hjemme eller få alt en vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der nede faktisk :P Og nei det er ikke noen spesiell skoleordning for oss her "nede". Men hender da folk tar ut barna 1 eller 2 dager før ferien starter for å resie avgårde - big deal... Anonymous poster hash: b3077...01e

Du er ikke helt oppdatert på de nye reglene for å ta barn ut av skolen? For ekstra ferie?

Anonymous poster hash: 90d1b...a01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke helt oppdatert på de nye reglene for å ta barn ut av skolen? For ekstra ferie?Anonymous poster hash: 90d1b...a01

Det er i Oslo skolen de nye reglene er. Og mange steder utenom Oslo har ikke tatt i bruk disse reglene. Barna mine tar fri innimellom. Jeg er ikke TS, bare svarer angående reglene :)

Anonymous poster hash: 1d9f7...232

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke helt oppdatert på de nye reglene for å ta barn ut av skolen? For ekstra ferie?

Anonymous poster hash: 90d1b...a01

Handler ikke om det dumma. Men det er fortsatt mange som tar abrna ut av skolen en dag eller to før fertie om de skal reise bort. Handler ikke om nye regler ikke, man har fortsatt et visst antall dager barn kan være borte. Da er det fortsatt folk som gjør dette. Naboen var utenlands i jula og barna mista 4-5 dager av det nye skoleåret, det var ikke noe problem for skolen. Det er veldig forskjeller på oslo skolene og distrikstskolene..... Don`t shoot the messenger...

Anonymous poster hash: b3077...01e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i Oslo skolen de nye reglene er. Og mange steder utenom Oslo har ikke tatt i bruk disse reglene. Barna mine tar fri innimellom. Jeg er ikke TS, bare svarer angående reglene :)

Anonymous poster hash: 1d9f7...232

Exactly my point! Mange som tror Oslo er verdens navle.. trist i grunn!

Anonymous poster hash: b3077...01e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble ts av...?

Anonymous poster hash: e9642...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nå med på min venninnes super-fancy hytte da vi var tenåringer, og mine foreldre eide ikke nåla i veggen, samme med vår felles venninne. Vi kom ikke hjem og forlangte hverken det ene eller det andre. Ha litt tro. Og skulle det nå skje så er det nok bare et tidspørsmål før hun går tilbake til normalen igjen. La henne kose seg på påsketur du:)



Anonymous poster hash: 852ae...829
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal gjøre dette kort. Jeg er alenemor til tre jenter og bor i et rekkehus. Vi sulter ikke og har det vi trenger men ikke mer. Min eldste datter fikk tilbud om å være med en klassevenninne og hennes familie på "hytta" på Norefjell. Fikk se noen bilder av stedet og så vidt jeg kunne se var det ei enkel lita fjellhytte. Snakket med foreldrene hennes og alt virket fint. De dro i går for å unngå snøværet som var meldt, så langt- alt ok.

Nå har jeg sett noen bilder fra min datters facebookside. Hytta hun viste meg bilder av er den gamle hytta, hun er på den nye som ser ut som et fjellpalass. Jeg vil aldri ha råd til noe sånt og er redd hun kommer hjem og skal klage på alt vi ikke har. Hun blir lett påvirket og argumenter som at hun får masse kjærlighet og oppmerksomhet kommer jeg ikke langt med. Har mest lyst til å beordre henne hjem. Noen tips til hvordan jeg går fram??

Anonymous poster hash: cb958...d1b

Så tullete å beordre henne hjem bare fordi hytten er fin?!

Du bør bare unne din datter oppholdet!!!

Anonymous poster hash: 43fc8...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du misunnelig på at din datter får en fin ferie? Jeg synes du skal tenke deg godt om. Hvorfor skulle du ikke unne din datter alt godt? Det er faktisk din jobb som mor!!!!

Kanskje ikke så rart hun ikke viser alle bilder til deg, når hun kjenner deg og vet din reaksjon. Du kontrollerer ingen datter på en lite fin måte.

Synes du skal gå litt i deg selv og finne ut hvorfor du ønsket å begrense hennes gleder. Helt feil fokus som mor! Så flott at hun ordner seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke la barna arve din bitterhet ang din økonomiske situasjon. :)

Anonymous poster hash: 95b14...e1e

Enig.

Det er kjipt med dårlig økonomi i familien, men det er langt verre med foreldre som sutrer, syter og klager over dårlig økonomi i familien ved hver eneste tenkelige og utenkelige anledning.

Hilsen en som har opplevd begge deler.

Anonymous poster hash: 7bdb7...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer på at din datter må vise deg bilder av en stygg hytte for at du skal la henne for dra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som ikke tolker TS som at hun er misunnelig men som at hun er redd for å ikke kunne tilby datteren sin alt hun vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som ikke tolker TS som at hun er misunnelig men som at hun er redd for å ikke kunne tilby datteren sin alt hun vil ha?

Da er hun i så tilfelle en dårlig mor, for alle barn bør vite at folk er forskjellige og har ulike mengder penger. Barn trenger å vite at alle er like mye verdt selv om de ikke har like mye penger. Verden er ikke rettferdig og det er tullete å innbille barn noe annet.

Anonymous poster hash: 77a19...cc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...