Gå til innhold

Føler at min 12 år gamle datter har lurt seg avgårde på påskeferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal gjøre dette kort. Jeg er alenemor til tre jenter og bor i et rekkehus. Vi sulter ikke og har det vi trenger men ikke mer. Min eldste datter fikk tilbud om å være med en klassevenninne og hennes familie på "hytta" på Norefjell. Fikk se noen bilder av stedet og så vidt jeg kunne se var det ei enkel lita fjellhytte. Snakket med foreldrene hennes og alt virket fint. De dro i går for å unngå snøværet som var meldt, så langt- alt ok.

Nå har jeg sett noen bilder fra min datters facebookside. Hytta hun viste meg bilder av er den gamle hytta, hun er på den nye som ser ut som et fjellpalass. Jeg vil aldri ha råd til noe sånt og er redd hun kommer hjem og skal klage på alt vi ikke har. Hun blir lett påvirket og argumenter som at hun får masse kjærlighet og oppmerksomhet kommer jeg ikke langt med. Har mest lyst til å beordre henne hjem. Noen tips til hvordan jeg går fram??



Anonymous poster hash: cb958...d1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du unner henne turen. Og når hun kommer hjem så spør du om hun har hatt det fint, Og så takker du foreldrene til den andre for at hun fikk være med, og hører om de har hatt noen ekstra utlegg...

Om datteren din sier at det er urettferdig at de har og dere ikke har, så forklarer du at slik er det. At du gjerne skulle hatt slik hytte du også, men at du må prioritere annerledes. Men at du er glad for at hun har fått kost seg på fjellet i allefall.

Også spør du hvorfor hun viste deg bilder av feil hytte...

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal du beordre henne hjem? Det er de færreste som har råd til et fjellpalass, men det er jo hyggelig at hun får dele venninnens ressurser.



Anonymous poster hash: 8c8ed...229
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du beordre henne hjem? Bare fordi hun lever i det du kaller luksus? Alle har ikke like mye her i verden. La henne kose seg på påskeferie, det blir sikkert et godt og fantastisk minne for henne :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verlden skal du beordre ho hjem? La nå jentungen få kose seg med påskeferie!

Beordrer du ho hjem blir ho nok ikke blid!



Anonymous poster hash: 06d4c...f7a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo nesten en tro kopi av innlegget du skrev i fjor.



Anonymous poster hash: 3bd6e...27f
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre dette kort. Jeg er alenemor til tre jenter og bor i et rekkehus. Vi sulter ikke og har det vi trenger men ikke mer. Min eldste datter fikk tilbud om å være med en klassevenninne og hennes familie på "hytta" på Norefjell. Fikk se noen bilder av stedet og så vidt jeg kunne se var det ei enkel lita fjellhytte. Snakket med foreldrene hennes og alt virket fint. De dro i går for å unngå snøværet som var meldt, så langt- alt ok.

Nå har jeg sett noen bilder fra min datters facebookside. Hytta hun viste meg bilder av er den gamle hytta, hun er på den nye som ser ut som et fjellpalass. Jeg vil aldri ha råd til noe sånt og er redd hun kommer hjem og skal klage på alt vi ikke har. Hun blir lett påvirket og argumenter som at hun får masse kjærlighet og oppmerksomhet kommer jeg ikke langt med. Har mest lyst til å beordre henne hjem. Noen tips til hvordan jeg går fram??

Anonymous poster hash: cb958...d1b

Kan du ikke heller være glad for at datteren din har det fint på påskefjellet? Synes du virker en smule... ja, jeg vet ikke helt...

Anonymous poster hash: e9642...3fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig er vel det rette ordet...



Anonymous poster hash: e9642...3fa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du er misunnelig på at familien til venninna har mye bedre økonomi enn deg.



Anonymous poster hash: be0ba...d1f
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke logikken din. La jenta kose seg i fine omgivelser og jobb med bekymringene dine over ikke å være " god nok" .

Det jeg stusser mer på er at de dro på påskeferie flere dager før skolefri. Har dere noen spesiell ferieordning i skolene der nede?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, la nå hun kose seg. Husker jeg var med en venninne en gang på fjellet på en luksushytte med boblebad, badstu og hele pakken. Var jo ikke sånn at jeg kom hjem igjen og forventet at vi skulle ha det samme. Du virker litt smålig ja...



Anonymous poster hash: ec22a...76c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la barna arve din bitterhet ang din økonomiske situasjon. :)

Anonymous poster hash: 95b14...e1e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke langt mer bekymringsfullt at hun er borte to dager fra skolen? Har du bedt henne fri, eller er det skulk?

Anonymous poster hash: 90d1b...a01

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du beordrer henne hjem får du hvertfall ikke en blid datter. Det kommer til å gjøre alt mye, mye værre. La henne få kose seg på påskeferie. Hvis hun er misfornøyd når hun kommer hjem må du jo bare si det som det er, at når du er en person med gitt inntekt har dere ikke råd til hytte og sånn er det. Hun kommer seg nok over det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Jeg syns du bør ta deg sammen. Jeg hadde en veldig god venninne som liten og var med henne på masse opplevelser jeg bare kunne drømt om hjemme. Stor flott hytte på hyttetur, restaurantbesøk, bassengbursdager osv. De hadde mye bedre råd enn oss, men mamma og pappa så ikke på det som et problem og jeg var kjempeglad for å få være med. Har aldri tatt skade av det og jeg syns det var like stas på ferie med mamma og pappa i den knøttlille hytten vår med utedo og soving på sofaen på stuen.

Jeg hadde også besteforeldre der vi hadde hytte med masse regler og hjalp til med alt, og jeg elsket det også. Det er ikke på noen måte slik at jeg i dag forventer noe spennende og dyr ferie eller er utakknemlig overfor egne foreldre.

Jeg reiser like gjerne på hytteferie med utedo som jeg reiser til syden på luksushotell.

Gi din datter mulighet til å oppleve noe nytt og noe spennende uten p gjøre det til noe negativt.

Anonymous poster hash: dbfad...e57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør også tenke litt over hva slags forhold du har til døtrene dine når 12-åringen allerede har lært at du er så smålig at hun må lyve for å få dra på tur med venninna si. Det er faktisk ganske ille. Ikke rart hun ikke kjøper argumentet med at det er mye kjærlighet i hjemmet deres, det er jo rett og slett ikke helt sant.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Høres ut som du projiserer. Bare fordi du er misunnelig på dette fjellpalasset vil det ikke si at datteren din blir det og ikke klarer å leve med at ikke dere har alt her i verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...