Gå til innhold

Daten kunne ikke komme pga han skulle se program om Megan Fox


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette handler om tolkning av subkommunikasjons dynamikken mellom kjønnene som materialiserer seg først og fremst gjennom "shit-tester" fra kvinne mot mann i innledningsfasen og går over i andre former etterhvert.

Jeg synes det er utrolig morro når noen prøver å "vinne" en diskusjon ved å skrive viss vas skjult i ord og fraser som dette.

Du høres litt ut som ei som avskriver alt som "viss vas" bare fordi du ikke skjønner hva som står der da :)

Synes ikke du heller tilfører noe særlig verdi med den holdningen der - det motsvaret ditt der er da like verdiløst som "viss vaset" du avskriver alt du er uenig i eller ikke forstår selv :)



Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette handler om tolkning av subkommunikasjons dynamikken mellom kjønnene som materialiserer seg først og fremst gjennom "shit-tester" fra kvinne mot mann i innledningsfasen og går over i andre former etterhvert.

Du høres litt ut som ei som avskriver alt som "viss vas" bare fordi du ikke skjønner hva som står der da :)

Synes ikke du heller tilfører noe særlig verdi med den holdningen der - det motsvaret ditt der er da like verdiløst som "viss vaset" du avskriver alt du er uenig i eller ikke forstår selv :)

Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Skjønner du hva som står der? Jeg kan fint innrømme at jeg ikke forstår hva du mener med den setningen der. Snakk et språk vi forstår så kan vi diskutere på en skikkelig måte :)

Endret av Nettinettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempler på idiotiske ting er: Å spørre om fjernkontrollen når hun er like langt unna den som jeg er. Be om et glass vann når hun står like langt unna som jeg gjør. Hun er ikke under noen omstendighet plaget eller trenger hjelp om det, men ber alikevel om det. Nå sies det at jeg gir alltid alle vann om de ber om det, men det er utrolig plagsomt at hun skal bruke meg til å gjøre sånne ting, når hun fint klarer det selv.

Anonymous poster hash: 21c6f...ac2

Alle vil etterhvert si "Gjør det selv" i en sånn situasjon da :) Jeg har gjort det selv når det ble nok med tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du hva som står der? Jeg kan fint innrømme at jeg ikke forstår hva du mener med den setningen der. Snakk et språk vi forstår så kan vi diskutere på en skikkelig måte :)

Ja det var jeg som skrev det - poenget er at man skal være forsiktig med å avfeie alt som "viss og vas" fordi man ikke skjønner det.

Enkelte ting krever at man må investere mye tid og energi ned i å forstå det. Det gjør man som regel ikke med mindre man har en spesiell interesse for det :) - det har jeg vel flere ganger presisert at må være forutsetningen.

Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Det holder ikke å "falle" halvveis utenfor her ...det her som jeg har gjentatt til det kjedsommelige DU MÅ investere mye av deg selv i og forstå dette.

Det er på den andre siden en kjent sak at svært få er mottakelige\evner å skjønne det sånn i utgangspunktet....vi snakker i snitt <10%....hvis du har fulgt litt med i denne tråden så kan en raskt konkludere med at det virke som opp mot 10% er å ta vel hardt i ...vel det velger jeg å ikke henge meg opp i...men det vil styre egne forventninger til en viss grad selvsagt :)

Bare så det er sagt - du slipper ikke unna "shit-testing" verken gjennom nettdating eller i østen ;)

Ei heller er det bevisst på noen som helst måte, det skjer på auto-pilot like mye som du trekker pusten i søvne :)

Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Da har vi visst konstatert at alle driver med shit-testing og at ingen er det bevisst. Så da skjønner jeg ikke hva det er å diskutere mer...?

:roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Ja det var jeg som skrev det - poenget er at man skal være forsiktig med å avfeie alt som "viss og vas" fordi man ikke skjønner det.

Enkelte ting krever at man må investere mye tid og energi ned i å forstå det. Det gjør man som regel ikke med mindre man har en spesiell interesse for det :) - det har jeg vel flere ganger presisert at må være forutsetningen.

Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Det var en viss vass setning. Uansett om man forstår innholdet eller ikke. Hørt om klart språk? Kommer mye lengre med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What Are Shit Tests & What Purpose Do They Serve?:

Everyone has been shit tested, gets shit tested and will continue to be shit tested; It’s an unavoidable part of human interaction. We use shit tests to make value judgements about people and likewise they can be used to determine how you cope under pressure.

Du må nesten lese og tenke over hvis du skal skjønne hva det går i. Det er ingen aldersgrense på det der, og ligger hard-coded i alle menneskers natur.

Det er veldig greit å bli bevisst på det, en skjønner så mye hva som foregår til enhver tid. Etter jeg ble bevisst på det så skjønner jeg nå mye mer hva som foregår i nesten hver eneste interaksjon med en kvinne f.eks.

En typisk shit-test jeg kommer mye utfor er når de skal "teste" om jeg er komfortabel med å være skallet på hodet. Sjekke responsen for å se om det plager meg, gjør meg usikker og alt det der. De "shit-tester" meg jo ikke på det der fordi de oppriktig ikke liker skalla mannfolk.

For mange andre kan det være høyden f.eks de bruker for å finne ut det samme. I mitt tilfelle så er jeg rundt 190 og nokså stor av meg så da blir "shit test" manuset endret og tilpasset litt mer mitt tilfelle :)

Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Ærlig talt, du har sosiale vrangforestillinger....

Du leser en hel masse absurd inn i hva andre sier og gjør her.

Anonymous poster hash: 70f2a...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Ærlig talt, du har sosiale vrangforestillinger....

Du leser en hel masse absurd inn i hva andre sier og gjør her.

Anonymous poster hash: 70f2a...580

Litt slemt å kalle det vrangforestillinger bare fordi du ikke klarer se ting slik som han gjør. Han er ikke den eneste som tenker slik, vil du påstå at hundretusener av mennesker lider av vrangforestillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempler på idiotiske ting er: Å spørre om fjernkontrollen når hun er like langt unna den som jeg er. Be om et glass vann når hun står like langt unna som jeg gjør. Hun er ikke under noen omstendighet plaget eller trenger hjelp om det, men ber alikevel om det. Nå sies det at jeg gir alltid alle vann om de ber om det, men det er utrolig plagsomt at hun skal bruke meg til å gjøre sånne ting, når hun fint klarer det selv.

Anonymous poster hash: 21c6f...ac2

Det finnes minst ti ulike måter å fortolke det du beskriver her.

Måten du fortolker det på, sier veldig mye om deg og fint lite om noe annet.

Anonymous poster hash: 70f2a...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en viss vass setning. Uansett om man forstår innholdet eller ikke. Hørt om klart språk? Kommer mye lengre med det.

Huh ? - den der logikken skjønte jeg ikke.

Hvordan er det mulig å vite at noe er "viss vass" enten man forstår det eller ei ?, det kan du jo bare ta stilling til om du faktisk skjønner det :)

Et litt bredere ordforråd enn der "SMS språkdrakten" ligger må brukes for å være beskrive noe detaljert og presist nok.

Hva du måtte legge i "klart språk" blir uansett subjektivt - men som sagt ikke alt kan forklares i SMS språkdrakten...

Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt slemt å kalle det vrangforestillinger bare fordi du ikke klarer se ting slik som han gjør. Han er ikke den eneste som tenker slik, vil du påstå at hundretusener av mennesker lider av vrangforestillinger?

Nei. En slik gjennomgående vær-på-vakt holdning og negativ fortolkning av alt en date sier eller gjør, det vil jeg påstå er både uvanlig og svært usunt. Han ødelegger for seg selv, og innbiller seg mest sannsynlig hver gang at datene har skylden.

Til TS: Det er enkelt å konkludere med at denne mannen ikke er veldig interessert, og at han må ha noen umodne interesser som jeg hadde tenkt var dumpegrunn i seg selv. Du får nesten selv bare se om du likevel vil fortsette....

Anonymous poster hash: 70f2a...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes minst ti ulike måter å fortolke det du beskriver her.

Måten du fortolker det på, sier veldig mye om deg og fint lite om noe annet.

Anonymous poster hash: 70f2a...580

Hva sier det om meg?

Anonymous poster hash: 21c6f...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Nei. En slik gjennomgående vær-på-vakt holdning og negativ fortolkning av alt en date sier eller gjør, det vil jeg påstå er både uvanlig og svært usunt. Han ødelegger for seg selv, og innbiller seg mest sannsynlig hver gang at datene har skylden.

Til TS: Det er enkelt å konkludere med at denne mannen ikke er veldig interessert, og at han må ha noen umodne interesser som jeg hadde tenkt var dumpegrunn i seg selv. Du får nesten selv bare se om du likevel vil fortsette....

Anonymous poster hash: 70f2a...580

Hva med de som faktisk tenker sånn og er på vakt, men klarer håndtere situasjonen bra og får suksess? Er det da like negativt? Alle tolker hva motparten sier og gjør. Noen bruker magefølelse, andre bruker analyse. Same shit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. En slik gjennomgående vær-på-vakt holdning og negativ fortolkning av alt en date sier eller gjør, det vil jeg påstå er både uvanlig og svært usunt. Han ødelegger for seg selv, og innbiller seg mest sannsynlig hver gang at datene har skylden.

Til TS: Det er enkelt å konkludere med at denne mannen ikke er veldig interessert, og at han må ha noen umodne interesser som jeg hadde tenkt var dumpegrunn i seg selv. Du får nesten selv bare se om du likevel vil fortsette....

Anonymous poster hash: 70f2a...580

Nok et eksempel på noen som ikke har klart å skjønne hva det går i :) ....det jeg ikke helt forstår hvilken interesse de egentlig har av slike emner når de ikke er villige til å investere det som må til for å faktisk skjønne det.

Ser du og kommenterer TS sin situasjon med utgangspunkt i en antagelse om at det ikke finnes noen forhistorie som gjør reaksjonen TS her får fra en 35år gammel mann mer forståelig.

Det er forøvrig og meget naivt av deg - du skjønner det kanskje selv også om du bruker 10sec til nå og tenker over det ?

Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et eksempel på noen som ikke har klart å skjønne hva det går i :) ....det jeg ikke helt forstår hvilken interesse de egentlig har av slike emner når de ikke er villige til å investere det som må til for å faktisk skjønne det.

Ser du og kommenterer TS sin situasjon med utgangspunkt i en antagelse om at det ikke finnes noen forhistorie som gjør reaksjonen TS her får fra en 35år gammel mann mer forståelig.

Det er forøvrig og meget naivt av deg - du skjønner det kanskje selv også om du bruker 10sec til nå og tenker over det ?

Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Hvis du bare hadde visst hvor mange røde lamper som blinker når man leser dette innlegget. Behov for kontroll, behov for å få andre til å føle seg mindre verdt, behov for å fremheve egne meninger som mer verdifulle, behov for å fremheve seg selv som mer verdifull.

Du hadde ikke vært på min "godkjent" liste på MatchMe for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. En slik gjennomgående vær-på-vakt holdning og negativ fortolkning av alt en date sier eller gjør, det vil jeg påstå er både uvanlig og svært usunt. Han ødelegger for seg selv, og innbiller seg mest sannsynlig hver gang at datene har skylden.

Anonymous poster hash: 70f2a...580

Dette er jeg veldig enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker, on 04 Apr 2015 - 04:00, said:snapback.png

Nok et eksempel på noen som ikke har klart å skjønne hva det går i :) ....det jeg ikke helt forstår hvilken interesse de egentlig har av slike emner når de ikke er villige til å investere det som må til for å faktisk skjønne det.

Ser du og kommenterer TS sin situasjon med utgangspunkt i en antagelse om at det ikke finnes noen forhistorie som gjør reaksjonen TS her får fra en 35år gammel mann mer forståelig.

Det er forøvrig og meget naivt av deg - du skjønner det kanskje selv også om du bruker 10sec til nå og tenker over det ?

Nettinettet, on 04 Apr 2015 - 10:49, said:

Hvis du bare hadde visst hvor mange røde lamper som blinker når man leser dette innlegget. Behov for kontroll, behov for å få andre til å føle seg mindre verdt, behov for å fremheve egne meninger som mer verdifulle, behov for å fremheve seg selv som mer verdifull.

Du hadde ikke vært på min "godkjent" liste på MatchMe for å si det sånn!

Velger å tro at du har sitert feil eller noe - for hvordan du kom frem til den "konklusjonen" der er beyond me. Kan noen hjelpe meg å skjønne dette ? trenger å få dette utdypt isåfall.

Inntil da så velger jeg å tro at det har blitt sitert feil her :)

Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Det har noe med at menn var menn før i tiden, og hadde ikke tid til å bry seg med med i-lands problemer og det som fulgte med. Damer hadde færre muligheter til å drite seg ut og hadde generelt kun ett valg de kunne gjøre. Valgte de feil fyr så måtte de bli. Menn var også naturlig flinkere til å bestå slike shittests. Menn var menn. Jeg er selv mann og gremmes over hvor lite ryggrad mange menn har nå til dags. Det er vel en fin blanding av manglende mannlige rollemodeller og økt feminisering i samfunn som er grunn i dette.Men ja, jeg tenker også som du gjør. Østeuropa har flotte damer som absolutt møtes. De er mer klare over hva menn trenger i ett forhold og hva som skal til fra hennes del til å få forholdet til å lykkes. Hun er ikke bare en tøffel heller, de østeuropeiske damene kan si ifra de også. Når det kommer til klesstil er de ikke redde for å vise sin feminitet, og bærer den med stolthet. Det er en grunn til at vestlige damer slutshamer østeuropeiske damer.Forvent også masse skrekkhistorier og historier for å skremme deg om at hun kun er ute etter pengene, og at hun egentlig er en golddigger. Morsomt nok så kommer dette fra damer som ikke vil være med deg, men ikke vil la deg være lykkelig med noen andre heller. Anonymous poster hash: 21c6f...ac2

Det var satt litt på spissen fra min side. Jeg har ingen planer om å hente ei kone. :)

Selv om det kan virke befriende enkelt. Det er noe med "å legge sparepenga på bordet og plukke seg en kone" VS "å gå gjennom avhør, og lurespørsmål og testing for å vise seg verdig nok"

Hva man svarer på sånne dritt-tester er jo avhengig av så ufattelig mye, det kan jo avhenge av tid på døgnet, om bikkja akkurat har løpt sin vei, osv, osv.

Det holder ikke å "falle" halvveis utenfor her ...det her som jeg har gjentatt til det kjedsommelige DU MÅ investere mye av deg selv i og forstå dette. Det er på den andre siden en kjent sak at svært få er mottakelige\evner å skjønne det sånn i utgangspunktet....vi snakker i snitt <10%....hvis du har fulgt litt med i denne tråden så kan en raskt konkludere med at det virke som opp mot 10% er å ta vel hardt i ...vel det velger jeg å ikke henge meg opp i...men det vil styre egne forventninger til en viss grad selvsagt :) Bare så det er sagt - du slipper ikke unna "shit-testing" verken gjennom nettdating eller i østen ;) Ei heller er det bevisst på noen som helst måte, det skjer på auto-pilot like mye som du trekker pusten i søvne :)Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Jeg velger å tro at dette mest er ett storbyfenomen blant mennesker som dater mye.

Men jeg vil like å se hvordan de er om 10 år. Om de er så flinke til å dritt-teste hverandre, så bør de jo også klare å finne seg en partner å leve resten av livet med. Men det tror jeg faktisk ikke de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man svarer på sånne dritt-tester er jo avhengig av så ufattelig mye, det kan jo avhenge av tid på døgnet, om bikkja akkurat har løpt sin vei, osv, osv.

Jeg velger å tro at dette mest er ett storbyfenomen blant mennesker som dater mye.

Men jeg vil like å se hvordan de er om 10 år. Om de er så flinke til å dritt-teste hverandre, så bør de jo også klare å finne seg en partner å leve resten av livet med. Men det tror jeg faktisk ikke de gjør.

Hva du logisk svarer på slike shit-tester har lite å si - det handler om det du kommuniserer "mellom linjene". Men nå har du ikke investert 5min av påsken på å sette deg inn i dette heller - og som jeg har sagt til deg tidligere så krever litt mer innsats fra din side enn som så ;)

Du kan velge å tro hva du vil for meg - det er ikke mitt tap for å si det slik :)

Men en ting er sikkert Tassen10 - velger du å gjøre som du altids har gjort så får du det samme som du altids har fått det.

Spørmålet du må stille deg selv er vel egentlig om du er fornøyd ? Jeg holdt på å si hvis du følger oppskriften for å bli millionær i hvilken som helst valør så keep doing what you`re doing. Men ikke klag om du vil ha noe mer samtidig som du fortsetter i samme sporet som du altids har gjort.

Husk at du kan ikke jobbe deg rik for andre - du må jobbe deg rik for deg selv. Slik er det med alt her i livet :)

Anonymous poster hash: 3fe3f...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...