Gå til innhold

Hvorfor har dere ikke mer empati med asylsøkerne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare det at dere tror at de synes det er "paradis" å komme hit. Fy faen. Dere er så ekstremt uvitende. Asylmottak med ventetid er tortur nok til å gjøre opp for løgn om reell tortur i hjemlandet.

Anonymous poster hash: 3f34b...3d6

De setter altså kursen for et bittelite land på andre siden av kloden fordi det er likesågreit som et hvilket som helst annet land? Det har ingenting med NAV og velferdsstaten å gjøre, nei? Den var god, du! Den som er ekstremt uvitende her er nok deg, og du ser også (ikke overraskende) ut til å ha et noe bredt syn på hva tortur er.

Anonymous poster hash: bbf44...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Jeg er en mann som synes at verden bør deles inn i rike og fattige områder. For at de rike skal være rike og de fattige skal være fattige er et kjempeviktig at vi rike kan reise hvorhen vi vil i verden, og de fattige må bli nektet innreise til de rike del av verden.

For eksempel behøver ikke en nordmann visum til gambia, men en fra gambia må ha visum til å komme til norge. Dette her er kjempeflott og veldig rettferdig.

Det eneste som er dust er at disse illegale menneskene ikke selv forstår hvorfor de er kriminelle. De har ikke gjort noe galt mener de. Ikke gjort noe galt? Krenket visumlovene våres som gjør det tillatt for oss å reise dit, men ikke dem til oss?

Nei, om disse illegale menneskene kom til europa og deltok i våres velstand ville det ikke ha vært noen rettferdighet på denne jorda.

Hva med å bygge leirer og sende alle fattige mennesker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Personlig har jeg ikke særlig sympati for dem. Siden jeg ikke har evnen til å føle sympati,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha sympati på den måten at folk har trukket ulike lodd her i livet. Men jevnt over er det så mye dritt i mange av disse ikke-vestlige kulturene at jeg mister mye av min empati. Det gjelder f.eks. ting som et elendig kvinnesyn osv. Det er urelatert til overlevelse.

Det andre handler rett og slett om å opprettholde et stabilt samfunn. Kostnaden er for stor ved å innlemme mange av disse menneskene i rike land. Så til tross for at jeg kan ha sympati med noens situasjon, mener jeg ikke at de skal slippes inn. Resultatet er at de drar vestlige samfunn med seg ned i elendigheten.



Anonymous poster hash: 348b7...782
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...