Gå til innhold

Hvorfor har dere ikke mer empati med asylsøkerne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste tråden på Aktuelt som het noe ala "Opprør på Trandum - makan til frekkhet!", i tillegg til ørten andre tidligere tråder. Mange er så utrolig forbanna på asylsøkere og deres "frekkheter". Men hadde vi ikke alle gjort det samme om det var oss? Er ikke det helt menneskelig?

Jeg innrømmer det glatt. Hadde jeg vært født i et drittland hvor jeg kom til å leve hele livet mitt i gjørma, hadde jeg gjort det samme. Jeg hadde forfalsket papirer, kontaktet menneskesmuglere og kommet meg til Norge. Jeg hadde løyet om tortur og hele pakka, selv om jeg egentlig bare var fattig og hadde null fremtidshåp.

Og når jeg først hadde fått foten innenfor Norge og sett med egne øyne hvor mye høyere levestandarden er her, så hadde jeg kjempet meg fast med nebb og klør. Jeg hadde laget opprør på Trandum, gått i dekning, nektet å ta flyet tilbake, klaget i media og trenert utvisningssaken som bare pokker!

Vi har bare ett liv, og det er vel ingen som reiser tilbake til et jævlig land bare for å virke "høflig" og "takknemlig" overfor rike Norge. Man gjør det man må for å ha det greit. Jeg har all empati med asylsøkere og synes det vitner om imponerende livsgnist og overlevelsesinstinkt å komme seg helt til Europa, og i tillegg å lage helvete for å få bli her. Jeg skjønner at det av politiske grunner er lurt å begrense innvandring, men jeg blir ikke sint på asylsøkerne selv.

Hva tenker dere?



Anonymous poster hash: 293a0...b12
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en mann som synes at verden bør deles inn i rike og fattige områder. For at de rike skal være rike og de fattige skal være fattige er et kjempeviktig at vi rike kan reise hvorhen vi vil i verden, og de fattige må bli nektet innreise til de rike del av verden.

For eksempel behøver ikke en nordmann visum til gambia, men en fra gambia må ha visum til å komme til norge. Dette her er kjempeflott og veldig rettferdig.

Det eneste som er dust er at disse illegale menneskene ikke selv forstår hvorfor de er kriminelle. De har ikke gjort noe galt mener de. Ikke gjort noe galt? Krenket visumlovene våres som gjør det tillatt for oss å reise dit, men ikke dem til oss?

Nei, om disse illegale menneskene kom til europa og deltok i våres velstand ville det ikke ha vært noen rettferdighet på denne jorda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort mitt for å få meg og familien min i sikkerhet, men når jeg hadde kommet til det landet jeg ønsker, så hadde jeg søren meg oppført meg etter deres lover, regler, skikker og normer.



Anonymous poster hash: 51ac1...fb9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere?Anonymous poster hash: 293a0...b12

Har null respekt for asylsøkere som lyver i asylsøknaden, begår kriminalitet for så å klamre seg fast ved å hale ut tiden når de får avslag og skal sendes ut. De som kommer hit og følger lovene har jeg ingen problemer med.

Anonymous poster hash: e8a31...b3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Jeg er en mann som synes at verden bør deles inn i rike og fattige områder. For at de rike skal være rike og de fattige skal være fattige er et kjempeviktig at vi rike kan reise hvorhen vi vil i verden, og de fattige må bli nektet innreise til de rike del av verden.

For eksempel behøver ikke en nordmann visum til gambia, men en fra gambia må ha visum til å komme til norge. Dette her er kjempeflott og veldig rettferdig.

Det eneste som er dust er at disse illegale menneskene ikke selv forstår hvorfor de er kriminelle. De har ikke gjort noe galt mener de. Ikke gjort noe galt? Krenket visumlovene våres som gjør det tillatt for oss å reise dit, men ikke dem til oss?

Nei, om disse illegale menneskene kom til europa og deltok i våres velstand ville det ikke ha vært noen rettferdighet på denne jorda.

Det er jo helt opp til Gambia å innføre visum for norske borgere. Det skjønner du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt opp til Gambia å innføre visum for norske borgere. Det skjønner du vel?

Ja det er kjempebra. Jeg hadde ikke likt særlig om det var en trandum leir i gambia hvor nordmenn uten visum blir kaste i.

Hvem er det vel som kan være imot at de rike landene er rike og de fattige landene fattige? Det er jo noe alle er enige om og noe alle synes er flott og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste tråden på Aktuelt som het noe ala "Opprør på Trandum - makan til frekkhet!", i tillegg til ørten andre tidligere tråder. Mange er så utrolig forbanna på asylsøkere og deres "frekkheter". Men hadde vi ikke alle gjort det samme om det var oss? Er ikke det helt menneskelig? Jeg innrømmer det glatt. Hadde jeg vært født i et drittland hvor jeg kom til å leve hele livet mitt i gjørma, hadde jeg gjort det samme. Jeg hadde forfalsket papirer, kontaktet menneskesmuglere og kommet meg til Norge. Jeg hadde løyet om tortur og hele pakka, selv om jeg egentlig bare var fattig og hadde null fremtidshåp. Og når jeg først hadde fått foten innenfor Norge og sett med egne øyne hvor mye høyere levestandarden er her, så hadde jeg kjempet meg fast med nebb og klør. Jeg hadde laget opprør på Trandum, gått i dekning, nektet å ta flyet tilbake, klaget i media og trenert utvisningssaken som bare pokker! Vi har bare ett liv, og det er vel ingen som reiser tilbake til et jævlig land bare for å virke "høflig" og "takknemlig" overfor rike Norge. Man gjør det man må for å ha det greit. Jeg har all empati med asylsøkere og synes det vitner om imponerende livsgnist og overlevelsesinstinkt å komme seg helt til Europa, og i tillegg å lage helvete for å få bli her. Jeg skjønner at det av politiske grunner er lurt å begrense innvandring, men jeg blir ikke sint på asylsøkerne selv. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 293a0...b12

Leste en overskrift i sta....

"Hvorfor nektes ikke fengselsinnsatte og asylsøkere å spise kjøtt", eller noe i den duren...

Kan ikke fatte hvorfor fattige men esker som søker et bedre liv for seg og familien skal sidestilles med voldtektsmenn og mordere?!?! Synes det er grotesk, og minner meg om mye stygt som har skjedd gjennom historien tidligere, som folk flest nå ser er helt motbydelig..

Anonymous poster hash: 14baf...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har null respekt for asylsøkere som lyver i asylsøknaden, begår kriminalitet for så å klamre seg fast ved å hale ut tiden når de får avslag og skal sendes ut. De som kommer hit og følger lovene har jeg ingen problemer med.

Anonymous poster hash: e8a31...b3a

Så om du hadde vært født i et u-land, hvor du skjønte at du kom til å leve hele ditt liv som undertrykt, fattig, utmattet, kanskje miste to av fire unger i sykdom og så videre, så hadde du ikke løyet om tortur eller forfølgelse i asylsøknaden for å ha større sjanse til å slippe inn i et land som fortoner seg som paradis i forhold?

Og når du først hadde kommet deg inn i paradis, så hadde du ikke gjort nesten hva som helst for å bli værende der? Når du ser med egne øyne hvilket fantastisk liv andre mennesker på samme jordklode lever, og dette var din eneste sjanse til et greit liv?

Det er vel ingen mennesker som ofrer sin egen helse, livskvalitet og sine barns fremtid for å "følge regler", om de klarer å unngå det?

Det jeg prøver å få fram er: alle mennesker har bare ett eneste liv. Det ligger i vår natur å kjempe med nebb og klør for å gjøre det livet mest mulig levelig, selv om det betyr å lyve, trenere saksprosesser, lage opprør på lukkede mottak, osv. Vi nordmenn tror liksom at asylsøkerne er så innmari annerledes enn oss, men i bunn og grunn er vi temmelig like. Vi har bare ikke erfart bunnløs fattigdom, diktatur og håpløshet, og har derfor ikke kjent på følelsen av desperasjon etter et lykkeligere liv.

Skal love deg at om Norge går til helvete økonomisk og infrastrukturelt om 100 år, og gjennomsnittlig levealder synker til 35 år, så kommer nordmenn flest til å gjøre akkurat det samme for å karre til seg en plass i et bedre og rikere land..

TS

Anonymous poster hash: 293a0...b12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Ja det er kjempebra. Jeg hadde ikke likt særlig om det var en trandum leir i gambia hvor nordmenn uten visum blir kaste i.

Hvem er det vel som kan være imot at de rike landene er rike og de fattige landene fattige? Det er jo noe alle er enige om og noe alle synes er flott og fint.

Så lenge nordmenn i Gambia oppfører seg pent, og legger igjen masse turistpenger i den gambiske statskassa kommer, kommer nok nordmenn til å kunne reise visumfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge nordmenn i Gambia oppfører seg pent, og legger igjen masse turistpenger i den gambiske statskassa kommer, kommer nok nordmenn til å kunne reise visumfritt :)

Jeg veit.

Det er ikke tilfeldig at japanere kan reise visumfritt til norge!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Leste tråden på Aktuelt som het noe ala "Opprør på Trandum - makan til frekkhet!", i tillegg til ørten andre tidligere tråder. Mange er så utrolig forbanna på asylsøkere og deres "frekkheter". Men hadde vi ikke alle gjort det samme om det var oss? Er ikke det helt menneskelig?

Jeg innrømmer det glatt. Hadde jeg vært født i et drittland hvor jeg kom til å leve hele livet mitt i gjørma, hadde jeg gjort det samme. Jeg hadde forfalsket papirer, kontaktet menneskesmuglere og kommet meg til Norge. Jeg hadde løyet om tortur og hele pakka, selv om jeg egentlig bare var fattig og hadde null fremtidshåp.

Og når jeg først hadde fått foten innenfor Norge og sett med egne øyne hvor mye høyere levestandarden er her, så hadde jeg kjempet meg fast med nebb og klør. Jeg hadde laget opprør på Trandum, gått i dekning, nektet å ta flyet tilbake, klaget i media og trenert utvisningssaken som bare pokker!

Vi har bare ett liv, og det er vel ingen som reiser tilbake til et jævlig land bare for å virke "høflig" og "takknemlig" overfor rike Norge. Man gjør det man må for å ha det greit. Jeg har all empati med asylsøkere og synes det vitner om imponerende livsgnist og overlevelsesinstinkt å komme seg helt til Europa, og i tillegg å lage helvete for å få bli her. Jeg skjønner at det av politiske grunner er lurt å begrense innvandring, men jeg blir ikke sint på asylsøkerne selv.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 293a0...b12

Det er utvilsomt mange triste skjebner på trandum.

Husker ett intervju jeg leste med en afrikansk flyktning i Italia, som hadde en drøm om å komme seg til Norge. Han var analfabet, men planen var å lære seg norsk, og etterhvert ta medisinutdannelse(!)

"Stakkars mann" tenkte jeg da...

Jeg tror mange asylsøkere har noen helt vanvittig urealistiske drømmer om hvordan livet i Europa er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at dere tror at de synes det er "paradis" å komme hit. Fy faen. Dere er så ekstremt uvitende. Asylmottak med ventetid er tortur nok til å gjøre opp for løgn om reell tortur i hjemlandet.

Anonymous poster hash: 3f34b...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Leste tråden på Aktuelt som het noe ala "Opprør på Trandum - makan til frekkhet!", i tillegg til ørten andre tidligere tråder. Mange er så utrolig forbanna på asylsøkere og deres "frekkheter". Men hadde vi ikke alle gjort det samme om det var oss? Er ikke det helt menneskelig?

Jeg innrømmer det glatt. Hadde jeg vært født i et drittland hvor jeg kom til å leve hele livet mitt i gjørma, hadde jeg gjort det samme. Jeg hadde forfalsket papirer, kontaktet menneskesmuglere og kommet meg til Norge. Jeg hadde løyet om tortur og hele pakka, selv om jeg egentlig bare var fattig og hadde null fremtidshåp.

Og når jeg først hadde fått foten innenfor Norge og sett med egne øyne hvor mye høyere levestandarden er her, så hadde jeg kjempet meg fast med nebb og klør. Jeg hadde laget opprør på Trandum, gått i dekning, nektet å ta flyet tilbake, klaget i media og trenert utvisningssaken som bare pokker!

Vi har bare ett liv, og det er vel ingen som reiser tilbake til et jævlig land bare for å virke "høflig" og "takknemlig" overfor rike Norge. Man gjør det man må for å ha det greit. Jeg har all empati med asylsøkere og synes det vitner om imponerende livsgnist og overlevelsesinstinkt å komme seg helt til Europa, og i tillegg å lage helvete for å få bli her. Jeg skjønner at det av politiske grunner er lurt å begrense innvandring, men jeg blir ikke sint på asylsøkerne selv.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 293a0...b12

Det er ikke så veldig imponerende for 20-30 åringer fra disse landene å komme seg til Europa. Klart det sikkert er tøft, men årsaken til at så mange, inkludert meg selv, blir provosert over den naive politikken er fordi det PRIMÆRT er sterke unge MENN som klarer komme seg hit. Har du vært inne på et asylmottak? Det er en overveldende prosentandel unge menn mellom 18 og 30 der. Unge, sterke menn som har klart å komme seg hit på bekostning av at kvinner og barn IKKE har klart det.

Det synes jeg ikke er så imponerende - heller provoserende.

At de gjør det er ikke så merkelig - vi ønsker alle det beste for oss selv. Men at samfunnet ikke skjønner at det er nettop det som skjer er imidlertid snålt. Jeg synes heller ikke det er noen god politikk å bruke masse ressurser på gærne tjue år gamle menn, når det sitter kvinner og barn og lider i hjemlandet deres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så om du hadde vært født i et u-land, hvor du skjønte at du kom til å leve hele ditt liv som undertrykt, fattig, utmattet, kanskje miste to av fire unger i sykdom og så videre, så hadde du ikke løyet om tortur eller forfølgelse i asylsøknaden for å ha større sjanse til å slippe inn i et land som fortoner seg som paradis i forhold?Anonymous poster hash: 293a0...b12

Nei, har nemlig respekt for rettststaten og andre lands lover og regler. Er derfor jeg ikke lyver til meg opphold i USA selv om det nok er et bedre land å bo i for meg enn Norge

Anonymous poster hash: e8a31...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de aldri drar hjem igjen. Ja, det er krig i landet deres eller andre grunner for at de kommer hit men når de først kommer hit så velger de heller å utnytte systemet enn å bare være takknemmelig for at de får være her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oleoh

Folk som er på flukt må få et sted å bo, men vi trenger ikke å gi bort landet vårt til andre. Hjelp dem i nabolandene og bygge seg en fremtid, de trenger ikke å komme hit til dette samfunnet. Rikdom er noe som blir skapt, ikke noe som tilfeldigvis havner i hendene på noen. Et godt fungerende samfunn som Norge skaper rikdom, nordmenn skaper rikdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som er på flukt må få et sted å bo, men vi trenger ikke å gi bort landet vårt til andre. Hjelp dem i nabolandene og bygge seg en fremtid, de trenger ikke å komme hit til dette samfunnet. Rikdom er noe som blir skapt, ikke noe som tilfeldigvis havner i hendene på noen. Et godt fungerende samfunn som Norge skaper rikdom, nordmenn skaper rikdom.

Heheheh. Oljenorge. Enn duda? Ble ikke bare tilfeldigvis født i verdnes rikeste land? Du jobbet for det? Herregud.....

Anonymous poster hash: 3f34b...3d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheheh. Oljenorge. Enn duda? Ble ikke bare tilfeldigvis født i verdnes rikeste land? Du jobbet for det? Herregud.....Anonymous poster hash: 3f34b...3d6

Mesteparten av rikdommen vår skyldes hardt arbeid og mennesker som tar sjanser og starter bedrifter. Vestlandet skaper halvparten av Norges BNP selv når man trekker fra olje og gass og det er takket være det jeg skrev ovenfor, dette skal vi selvsagt ikke gi vekk

Anonymous poster hash: e8a31...b3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oleoh

Heheheh. Oljenorge. Enn duda? Ble ikke bare tilfeldigvis født i verdnes rikeste land? Du jobbet for det? Herregud.....

Anonymous poster hash: 3f34b...3d6

Norge var et helt vanlig Europeisk land før oljen ble funnet. Denne ble pumpet opp av jorden og ca. alt ble sett på et fond. Så fryktelig mye har ikke blitt brukt, utenom skattepengene til oljearbeiderne.

Jeg har ikke arbeidet for det, men det har forfedrene våre gjort. Et land blir gitt til dem forfedrene våre vil, og det er selvsagt etterkomerne deres.

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at dere tror at de synes det er "paradis" å komme hit. Fy faen. Dere er så ekstremt uvitende. Asylmottak med ventetid er tortur nok til å gjøre opp for løgn om reell tortur i hjemlandet.

Anonymous poster hash: 3f34b...3d6

Er asylmottak med trygd tortur så hadde du det godt nok hjemme. Skulle vært satt ut i jolle på åpent hav hele gjengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...