Gå til innhold

Bryr dere kvinner dere om at blonde øyne og blondt hår dør ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er blond og blåøyd, og stresser ikke så veldig over at vi tydeligvis er utrydningstruet. Heller tvert om, synes det er ganske OK å være den eneste blonde i gjengen :fnise: Skiller meg ut når vi er samlet, for å si det sånn!

Anonymous poster hash: b589a...537

Vil du ikke at barna dine også skal kunne dra nytte av denne fordelen?

Anonymous poster hash: 9662c...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

Lurer på hvilken rase jeg er med brune øyne og rødblondt hår...

Du er av rasen Homo sapiens med en spennende kombinasjon av øyefarge og hårfarge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de da ikke er etterkommere etter oss i like stor grad. I tillegg synes jeg at det er bra i seg selv.

Anonymous poster hash: 0dcc8...57f

Jeg har brune øyne og mørkblondt hår, og kan spore slekta tilbake her i Norge i mange, mange, mange hundre år. Typisk lysblonde med blå øyne er omtrent ikke å finne i slekta mi. Bortsett fra 1 eller 2 inngiftede.

Er jeg ikke en ekte nordmann av den grunn?

Anonymous poster hash: d6909...f64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Hvis det er sånn som det virker her på KG, at norske menn synes blonde kvinner er for maskuline og at asiatiske kvinner er mer tiltrekkende - altså at ingen vil ha norske kvinner. Da er det ikke vår feil at konvensjonelt norske trekk dør ut. Da er det også rart at man gir ansvaret utelukkende til kvinner. Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Det er mye jeg bekymrer meg over, men akkurat dette er ikke mitt hovedtema.

Det er mer bekymringsverdig at det finnes mennesker med slike tanker og holdninger som TS har, spør du meg. Hvordan skal en få utryddet slike tanker er vel en bedre problemstilling enn manglende blondt hår og blå øyne hos nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du ikke at barna dine også skal kunne dra nytte av denne fordelen?

Anonymous poster hash: 9662c...eb9

Til din sannsynligvis store skuffelse er jeg også svært aktiv i alle tråder som omhandler sterilisering, så jeg kan nok ikke bidra på noen som helst punkt. Når det er sagt har vi spanske gener som popper opp med noen generasjoners mellomrom, så kan godt hende at jeg hadde kommet til å produsert noe med olivenhud, store brune øyne og mørkt hår.

Anonymous poster hash: b589a...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fokus på oss rødhårede som er mer utrydningstruet og overlater til "dere menn" å sørge for de blondes overlevelse.

Der er jeg enig. Ja til flere rødhårede! Rødt hår er vakkert, synes jeg :) Jeg har ofte sett, at hvis begge foreldrene er lyshårede,så får de ofte rødhårede avkom. Så til dere med lyst hår: Gå ut og parr dere med en annen lyshåret. Da er det stor sjanse for at i hvert fall et av barna får rødt hår. :ler:

Anonymous poster hash: fe66c...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Så lenge vi snakker om farger.. Jeg elsker fargene på profilbildet ditt,wow det er en bukett jeg ville ha likt å hatt! Lilla,Lyseblått og BlåHvitt.

Lagrer det jeg :)

:ler:

Så hyggelig, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at dere får mange, mange barn! Redd vikingarven!

Anonymous poster hash: 9662c...eb9

Du trodde ikke seriøst at alle nordmenn i vikingtiden bare car blonde og blåøyde? Naiv er du og om du trodde vikingene bsre hadde seg med folk fra eget land. De reiste rundt og hadde seg med folk fra andre land og. Blant annet tok de med seg damer fra irland hjem til norge ig hadde seg med de. Derav rødt hår hos en sel nordmenn og. Og det heter ikke arisk rase. Ee noe nazistene fant på

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du kan farge håret blondt også er det nettopp kommet en type laserbehandling eller lignende som kan gjøre øyne permanent blå. Det blir ikke borte selv om færre og færre arver det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryr dere kvinner dere om at blonde øyne og blondt hår dør ut?

Anonymous poster hash: 0dcc8...57f

Det er vel menn som i størst grad henter brunøyde svarthårede asiatiske koner?

Hvorfor er dette et spm til kvinner?

Er norske menn som fjerner de lyse genene i størst grad...

Anonymous poster hash: 51467...cc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg enig. Ja til flere rødhårede! Rødt hår er vakkert, synes jeg :) Jeg har ofte sett, at hvis begge foreldrene er lyshårede,så får de ofte rødhårede avkom. Så til dere med lyst hår: Gå ut og parr dere med en annen lyshåret. Da er det stor sjanse for at i hvert fall et av barna får rødt hår. :ler:Anonymous poster hash: fe66c...222

De burde egentlig gentestes for å finne ut om de er bærere av kopier av et recessivt gen på kromosom 16 som fører til en endring i MC1R-proteinet.

Det kan iblant ligge litt skjult til og så slår det ut i full blomst om en treffer en annen med anleggene, uansett om en har brunt eller lyst hår selv ( men som oftest vil en nok se at det er et snev av rødskjær og ganske sikkert noen avslørende fregner tilstede på minst en av foreldrene)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn som det virker her på KG, at norske menn synes blonde kvinner er for maskuline og at asiatiske kvinner er mer tiltrekkende - altså at ingen vil ha norske kvinner. Da er det ikke vår feil at konvensjonelt norske trekk dør ut. Da er det også rart at man gir ansvaret utelukkende til kvinner. Herregud.

Ja, du har helt rett. Særlig på bygde Norge er det mange som finner seg Asiatiske koner, og det er like mye med på å fjerne blå øyne og blondt hår. Grunnen til at jeg skrev til kvinner er jo at dette er et kvinneforum.

Anonymous poster hash: 0dcc8...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der er jeg enig. Ja til flere rødhårede! Rødt hår er vakkert, synes jeg :) Jeg har ofte sett, at hvis begge foreldrene er lyshårede,så får de ofte rødhårede avkom. Så til dere med lyst hår: Gå ut og parr dere med en annen lyshåret. Da er det stor sjanse for at i hvert fall et av barna får rødt hår. :ler:

Anonymous poster hash: fe66c...222

Rødt hår er jo det mest recesive.Selv mer enn blondt hår.

Anonymous poster hash: 0dcc8...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har brunt hår og grønne øyne. huff, så ikke-Norsk jeg er.

Jeg også, mørkebrunt, nesten svart hår, og "katteøyne" som en liten jente kalte det :fnise:

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen i huset har nesten svart hår og blå øyne, han har blitt tatt for å ikke være norsk mange ganger og hadde man satt på ham en turban, ville han sett ut som en blåøyd indisk sikh. Eksen ble gjerne tatt for å være italiener ( også mørk, blåøyd og med olivenfarget hud). - De fleste av barna er derimot fra mellomblonde til mørk blond og en er rødhåret.

Nå er vi jo nordlendinger, hele gjengen, så det er godt mulig at vi har noen skibbrudne portugisere og italienere bakover i familien. På min side, skal det visstnok være noen spanjoler, men jeg har ikke lyktes å finne disse når det gjelder slektsforskning, så jeg tror at de bare tror det, fordi det dukker opp en del som er svært mørke med jevne mellomrom, mens de fleste av oss er rødhårede, mellomblonde med fregner.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...