Gjest Tekola Skrevet 4. juli 2015 #401 Del Skrevet 4. juli 2015 Tida bare flyr! Han er helt nydelig, både på bildene og utifra beskrivelsene dine! Hurra for mørkere rom! Barnerommet her har rullegardin og nå ha vi hengt opp fleecepledd på sidene av vinduet for å ta det verste lyset, da fungerer det greit nok og ungene får sove Søvn er viktig for alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 4. juli 2015 Forfatter #402 Del Skrevet 4. juli 2015 Takk, Tekola Vi har både lystette gardiner og et fleecepledd som har hengt foran vinduet, men det hjelper lite når det er lyst døgnet rundt og sola står rett mot rommet hans tidlig om morgenen Håper den ekstremt desperate løsningen kan fungere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 4. juli 2015 #403 Del Skrevet 4. juli 2015 Men hva gjør dere med lufting? #fårpanikkavlukkedevinduer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 4. juli 2015 Forfatter #404 Del Skrevet 4. juli 2015 Så lenge det ikke er veldig varmt tenker jeg at det er greit at vinduet er lukket gjennom natta, lar det stå åpent fra han står opp og til han skal legges igjen for å lufte. Er en ventil av noe slag på vinduet, men den utgjør kanskje ikke store forskjellen. Dersom vi plutselig får sommer her oppe får vi se hvordan vi kan løse det, hvis det utgjør en forskjell i forhold til søvn da vel og merke. Han våkner sikkert kl fem i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 4. juli 2015 Forfatter #405 Del Skrevet 4. juli 2015 Når man ikke får sove er det jo fint å kunne høre på Roxette sammen med naboen. Det gir litt ekstra god stemning synes jeg Her gjør man alle slags tiltak for at ungen skal sove bedre, og så er man våken sjøl. Hællo, Jon Blund? Jeg er klar jeg altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 4. juli 2015 Forfatter #406 Del Skrevet 4. juli 2015 Roxette er visst ferdige med sin konsert, og avslører hva naboen egentlig driver med. Kanskje jeg må vekke mannen og gi de konkurranse; hvem kan ha mest høylydt ludo. Særrjøst (Vinduet er lukket igjen og håper det er god nok lydisolering!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. juli 2015 #407 Del Skrevet 4. juli 2015 Vi skal også prøve aliminunsfolie!!! Lillingen sover jo egentlig veldig bra, men jeg suger på å legge meg, så han kan gjerne dra den til 08 for min del (men 12,5 timer sammenhengende søvn av en 5 mnd gammel gutt er vel litt mye å be om..) HIPP HURRA for J da! Så bilder i dag, og han er bare finfinfin Skikkelig luring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. juli 2015 #408 Del Skrevet 4. juli 2015 Roxette er visst ferdige med sin konsert, og avslører hva naboen egentlig driver med. Kanskje jeg må vekke mannen og gi de konkurranse; hvem kan ha mest høylydt ludo. Særrjøst (Vinduet er lukket igjen og håper det er god nok lydisolering!) GJØR DET Så kan du fortelle liillesøster at hun ble laget i en ludo-duell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 5. juli 2015 #409 Del Skrevet 5. juli 2015 Funket folien?? Ler av naboen Kult å lage barn i ludo duell. Tror ikke det er lyset som vekker poden her om morgenen. Han er så morgenfugl at jeg blir sprø. Og så sinnsykt trøtt i 9-10 tiden, men sove mer det skal han IKKE!! Kids altså Jeg klarer ikke å la han sove med lukket vindu om natta, men nå har vi det en smule varmere her enn dere. Lystett rullgardin og lystette gardiner rundt hjelper godt. Men men.. Han sove vel lenge en eller annen gang i livet håper jeg. J er så skjønn Det neste året fra halvannet til 2.5 er det definitivt det gøyeste så langt. Etter 2.5 begynner helvette Nå skal mini gjøre alt selv, klikker om du hjelper han uten å spør og hyler i 30 min fordi han ikke får kjeks til middag. Lenge leve viljestyrken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. juli 2015 Forfatter #410 Del Skrevet 5. juli 2015 Det ble ingen duell, kanskje like greit Men foreløpig tommel opp for folie! Han våknet kl seks, men merket når jeg tok ham opp at han egentlig ikke var helt våken, så la han ned igjen og han sov til syv :D 18 grader inne på rommet gjennom natta, sier det er godkjent. Mer behagelig der inne i morges enn hva det pleier være. Folien stenger jo ute en del varme også, et ekstra pluss. Men blir det veldig varmt må vi jo finne på noe annet :/ Takk for ungeskryt Han er så god! Men merker godt hva vi har i vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. juli 2015 Forfatter #411 Del Skrevet 5. juli 2015 Fiine dagen Endelig en fin sommerdag med behagelig temperatur, soooool og kos ute! Etter duppen til J kom farmora på besøk og vi tok turen til en lekeplass like borti her. Han skulle så absolutt gå hele veien selv Skulle hjelpe til å dytte vogna, ville bære lekene sine, ha sittepause midt på gangoverfeltet, kose med en megasøt valp som var mer på størrelse med en liten bamse, plukke blomster, vinke og snakke til alle forbipasserende... Mange opplevelser for en liten tass i løpet av noen hundre meter Han fikk kose seg på lekeplassen med sandkasse, sklie oooog VANN! Fikk gå litt i vannet og det var skikkelig stas :D Hvis det blir like bra i morgen håper jeg vi kan komme oss ut for å bade, tror det kan bli suksess. Når vi skulle dra hjem var det en fornøyd og litt sliten tass som mer enn gjerne satte seg i vogna Mannen og en kompis har holdt på med altanen i hele dag, så når vi kom hjem dro svigermor for å handle grillmat til oss, en fin avslutning på en fin dag. Mannen er fortsatt ute, mini sover godt (slokna rimelig kjapt ), jeg har fått unna litt husmorsysler og spist en is. Perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 5. juli 2015 #412 Del Skrevet 5. juli 2015 Jeg har funnet ut de 2(?) gangene ungen sov til 06.30/07 at det bare skapte problemer: forsoving til jobb begge dager, og helt kaotisk morgen Like greit med 06, jeg er lykkelig av alt etter 05.50 Idag eksempelvis: våkna 06, mannen tok ungen- jeg erindrer noe løvebrøl fra stua, døra flyr opp og klokka er 10!!! Megadeilig, tenker jeg da- men så sen våkning = får aldri sove inatt= bare problemer. Sånn tenkte jeg aldri før, da var alt før 10 grytidlig i helgene. Hadde virkelig ingen problemer med å sove til 10/11, og jeg la meg jo ikke SÅ mye senere somregel. Jøss asså. Rart at de dagene aldri skal forekomme ever igjen Så for meg at folie må bli jævlig varmt? Sort pappkartong virker og- det prøvde vi før Eller: det ble mørkt, han sovna ikke lett fordiom, men han glodde iallefall ikke besatt på lyset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. juli 2015 Forfatter #413 Del Skrevet 5. juli 2015 Når jeg har dagvakt må han opp senest 6.30, men når jeg har aftenvakt eller fri kan han godt sove litt lengre Vanvittig deilig å få sove til 10! Kanskje ikke hvis det blir veldig problematisk å sovne på kvelden da men :\ Jeg orker ikke tenke på hvor lenge jeg kunne sove før, det er bare deprimerende Rommet er faktisk kjøligere med folie på vinduet, det stenger vel både ute lys og varme til en viss grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #414 Del Skrevet 6. juli 2015 Den der folien Klokka nærmet seg halv åtte før jeg hørte noe babling fra babycallen :o Dette kan jeg fint bli vant med altså! Frokost og andre nødvendigheter er unnagjort og J er nå i full gang med å ommøblere stua og tømme lekekassene sine Ha en fin dag alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 6. juli 2015 #415 Del Skrevet 6. juli 2015 Så bra at folien funka! T har blitt feriegutt, han, og sover til åtte. Til gjengeld er han helt kaos å få lagt om kveldene. Og jeg er allerede begymret for om vi kommer oss opp om morgenen igjen når ferien er over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #416 Del Skrevet 6. juli 2015 Åomaigad, først nå sovna fyren. I armene mine. Skjer'a? Å få sove lenge på morgenen føles ikke verdt det når kveldene går til helvete Vet ikke hva som plaget han fyren min i kveld da men, andre dager han har sovet lenge på morgenen har det ikke vært så vanskelig å legge ham. Satser på null gjentakelse av kaoskvelder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. juli 2015 Forfatter #417 Del Skrevet 7. juli 2015 Uæh, plutselig barnefri kveld Skulle hjelpe mannen med altanbyggingen i ettermiddag og ba svigermor om å passe J frem til leggetid. Endte med at hun tok ham med seg hjem og han sover der i natt. Bestemødre av et slikt kaliber er så gull verdt at åh! Vi er nesten ferdige, mangler bare noen lister og trappa. Pluss beis da. Slitne og fornøyde etter dagens innsats. Vi orket bare ikke begynne med matlaging i kveld, så det ble burger fra Esso byens beste, men sikkert en milliard kalorier! Nå; sofa og person of interest Gleder meg til å susse og kose på lille fyren i morgen, men det er ganske ok å slippe å stå opp tidlig i morgen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 7. juli 2015 #418 Del Skrevet 7. juli 2015 Svigermora di, altså! Noe så herlig! Kos dere masse i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. juli 2015 Forfatter #419 Del Skrevet 7. juli 2015 Hun er fantastisk vi er veldig heldige som har henne! Særlig J som har ei så omsorgsfull og engasjert farmor Han lyser opp når han ser henne, og når de kjørte herfra vinket han bare til oss og gliste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. juli 2015 Forfatter #420 Del Skrevet 8. juli 2015 Søvn du liksom.. Jeje, får kanskje igjen for at vi fikk sove ti timer i strekk natta som var Det var en veldig fornøyd og glad gutt vi fikk hjem i formiddag. Han hørtes godt når han kom gående opp innkjørsla, og når han kom inn døra med et gigaglis og ropte "heia!" smeltet jeg litt Skravla gikk i ett, han hadde mye å fortelle altså En suss spanderte han også, endelig har han lært seg å susse med lukket munn. Tidligere ble hele fjeset angrepet av ei lita tunge om man ba om en suss Enkelte dager kan jeg bare ikke forestille meg å skulle dele oppmerksomheten min mellom flere unger. Ofte fordi jeg føler meg mer enn sliten nok av bare en, men mest fordi han er så fantastisk at jeg ikke vil gå glipp av noe som helst. Herregud, dette kan umulig være sunt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå