Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.


Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Det er langt mer behagelig å sykle med lavt tyngdepunkt så jeg sier også vogn.

Jeg er sånn som foretrekker sykkelveske fremfor ryggsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer vel aldri til å klare å bestemme meg og ender med bæresele/meis til absolutt alle formål :ler: Men jo, vogn virker mer behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med gipsfri unge. :tommel: Vi må også straks kjøpe sko, så jeg vil veldig gjerne høre dine erfaringer med f.eks. bobux. :)

Jeg er ingen sykkelfantast selv, men både mannen og svigermor bruker sykkelsete til snuppa helt uten problemer. Det gikk fint da hun var yngre også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få høre ang Bobux :Nikke: Førsteinntrykket er veldig bra, gjenstår å se hvordan de er i ordentlig bruk. Men har trua! En god blanding mellom tøffel og en barnesko som tåler litt uten at den hemmer fotens naturlige bevegelse på noe vis. Gjenstår å finne støvler og/eller sko som tåler regn, tviler for at vi får bare solskinnsdager i sommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest norah

Det skal sies angående vogn/sete at vi jo bor i Oslo relativt sentralt hvor det er mye strikkeskinner(sklir man oppi de er man fucked), mye dårlige fortau/ujevnheter og skarpe fortauskanter som ikke akkurat er lagt opp til sykkel. Og forsåvidt ønske om å kunne sykle på tur i helgene.

Sykkelsete blir liksom livsfarlig her føler jeg, men i hjembyen hadde det vært langt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må nok ta i betraktning hvor man bor og hvilken bruk det er snakk om. Etter å ha snakket med flere på jobb som sykler med ungene, og vært innom xxl, endte vi med å kjøpe sete :) J synes han er dritkul i den fine hjelmen sin :ler: Så i helga blir det sykling! Om det ikke passer oss får vi heller kjøpe vogn senere og selge setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overbevist om at timene vi har helg går fortere enn timene ellers i uka. Har ikke fått gjort stort i helga, men det har vært godt å ta det litt med ro også.

 

I dag har vi vært ute og syklet litt og den lille fyren elsket det! :jepp: Nå må jeg bare klare å finne låsen, så blir det sykling til og fra jobb og barnehage. Og forhåpentligvis en del fine turer mens jeg har ferie :) Han ble skikkelig sinna når jeg tok ham ut av setet og vi skulle inn, tar det som et godt tegn :P

 

Mannen har reist bort igjen, heldigvis for en kortere periode denne gangen. Kommer hjem på fredag, før han reiser igjen søndag og blir borte halvannen uke. J har blitt litt pappadalt i det siste, så er spent på hvordan han takler det denne gangen i forhold til sist.

 

Bare tre dager på jobb neste uke, så har jeg faktisk ferie! :hoppe: Skulle egentlig jobbet uka etter der også, men har allerede fylt opp timene mine for denne sykemeldingsperioden, oh well :P Ei uke ekstra med fri er det vel ingen som noen gang har klaget på :laugh:

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har det veldig bra for tida. :) Er ting bedre mellom deg og mannen også? Så fortjent med en god periode nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har det veldig bra for tida. :) Er ting bedre mellom deg og mannen også? Så fortjent med en god periode nå! :klem:

 

Ting er jevnt over veldig, veldig fint for tiden. :Nikke: Også mellom meg og mannen. Tiden borte fra hverandre før påske ga oss mye positivt. Perfekt blir det jo aldri, men er ikke ute etter det heller akkurat. Han engasjerer seg mye mer med guttungen og andre felles oppgaver. Om kursene han tar nå resulterer i jobb blir det forhåpentligvis enda bedre, den fyren trenger å komme seg uuuut :laugh: Det er en helt annen stemning i heimen når han bare har hatt noe å fylle dagene med. Synes veldig mye har vært veldig tungt over tid, så nå er det på tide å få igjen for strevet :P

 

:klemmer:

 

Sykkel høres herlig ut!

Og ferie. Og han der luringen din. :)

 

Sykkel var kult! Jeg gruer meg til å bli støl :ler:

 

Han er skikkelig lur, god, rampete, hjelpsom og bare helskjønn :rodmer: Har fått god hjelp av ham til husarbeidet i dag, han legger inn et og et plagg i vaskemaskinen og selvfølgelig gir han seg selv applaus for hvert plagg også :P

 

Han blir mer og mer flink til å si ifra om hva han vil. I ettermiddag banket han på døra inn til badet og sa "baaa, baaa!", når han kom seg inn var det rett i dusjen og vente på at jeg slo på vannet :P Senere var det igjen banking på baddøra mens han sier "æsja" og forsøker å ta av buksa, skulle visst på do :laugh:

 

Lille fyren begynner å bli så stor :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooooo sommeren, hvor blir du av?! Ferien min starter torsdag kl 15.30, jeg vil ha sol og varme, ikke regn og 7 grader :sur:

 

Men likevel sitter jeg i sofaen og spiser is :fnise: Oh well.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men litt varme skader ikke. For ett år siden lå mini bare i t-skjorte og shorts i vogna, nå er det langermet body, vanlig bukse + fleecedress og lue :P Han lå gjerne bare i bleia også fordi det var så varmt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har mest lyst til å gå ned i kjelleren for å hente ved og fyre i ovnen :P Nå synes jeg nesten det er litt synd at vi ikke er sånne sydenfolk som trekker avgårde til slike strøk for å få sommer :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Er det noe jeg har lært av 50 år som Bergenser så er det at garantert fin sommer og varme får man i sydligere strøm. Så hvert år tilbringes hovedferien er sted med gåavstand til stranden og med snitttemperaturer i sommermånedene på 30 grader.

Det gjør sommeren her hjemme med arbeid utholdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får bli en annen gang. :)

Åå som jeg elsker kveldslegging som aaaaaaldri tar slutt. Seriøst unge, soooov. Trøtt som pokker, men det er viktigere å danse, rulle rundt og synge en sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...