Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.

Favole

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd med Stonz, men synes de fort blir for varme nå, ihvertfall på de varmeste dagene. Han går mye bedre i dem enn Reima sine f.eks. Vi kjøpte nytt, men man kan like greit kjøpe brukt. Jeg kommer nok til å spare de vi har til en evt unge nummer to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme til dere La Traviata :klemmer:

Jeg har så lyst på et glass rødvin! :daane: Hvorfor selges ikke slikt i små flasker som rommer bare et glass eller to slik at slitne mødre som ikke vil bli dritadeluxe, men bare vil sove ekstra godt de få timene man får tildelt, kan slippe å helle ut ei halv flaske fordi man aldri rekker å drikke den opp? :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får jo kjøpt sånne små porsjonsbokser med vin på polet :opplyser:

Er noen av de gode da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en titt ;)

Gjesp! Og som vanlig kommer man seg ikke i seng til et fornuftig tidspunkt. Og med tanke på uronivået til han derre tannfyren tipper jeg det blir full fest kl 05noe i morgen tidlig :danse: Håper vi kan innføre konseptet helgesoving når tannstyret er over for denne gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungen sovner før man er ferdig med nattasangen.. :sjokkert: Enten fordi han sov bare en time i formiddag og har slitt seg ut med utelek i dag, eller fordi jeg smurte et tynt lag dentinox like før legging og han ble rusa. I beste stil sovna slitenmams på sofaen to minutter etter ungen.

I håp om å få inn et par glis fra ungen mellom tannverken dro vi til lekeplassen mens mannen og en kompis jobbet i hagen. Huske, sandkasse og ei trapp han kunne fly opp og ned.. Suksess! Kosa oss med smoothie i sola :) Gjorde underverker for humøret hos oss begge, skikkelig godt å dra ut. At det endelig begynner å bli litt varmere her oppe skader heller ikke.

Begynner endelig å se en ende på arbeidet utfor her. Det ser egentlig ikke ut i det hele tatt, men det kommer seg heldigvis litt for hver dag. Har meldt meg litt ut av det igrunn. Mannen får grave, planere og bygge, jeg kan sette frem blomster og kjøpe en sittegruppe når altanen er klar. I løpet av uka må vi få sjekket priser til material som vi må ha til både altan og nytt gjerde. Og finne ut av hva vi kan så inn plena med som tåler alt for kald vinter. Håper de kan begynne å bygge neste helg eller uka etter, vil helst ha det klart til ferien. :)

Og ferie.. Hvilke ferieplaner har dere andre med barna i år? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Ferieplaner:

Foreløpig skyr jeg reising som pesten- gidder ikke løpe rundt i en fremmed by/strand og avverge katastrofer. I tillegg må jeg uansett ta ulønnet ferie, så der ryker det fancy feriebudsjettet.

Men, mens vi skal ha Osloferie tenkte jeg gjøre alle ting jeg ikke rekker gjøre eller(og det er jo superdeilig når det er mindre folk her!), ser for meg:

-Bade i det nye Tøyenbadet

-Ganske mye botanisk hage/piknik

-Barnas bondegård eller hva det heter

-Grefsenkollen og andre skauer i bymarka

Og så skal jeg til Sørlandet på slutten av ferien, og da hadde jeg håpet å rekke innom Dyreparken for å se på de skjønne tigerbebisene og alle andre dyr som lusker. Men gidder ikke om det er høysesong fortsatt da(=ikke gøy).

Og, jeg må få kjøpt plaskebasseng til ungen. Og meg selv, med tilhørende mammabadedrakt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så gøy med hageplaner, når det er ferdig og man kan nyte dem, altså :ler:

Vi skal kjøre til trøndelag i begynnelsen av ferien, halvannen uke, ca. tenker jeg, besøke litt venner og familie, veldig spent på hvordan det går! :ler:

Så skal mannen og jeg i bryllup i utlandet, fire dager, imens bestemødrene passer ungene (Ja, ring barnevernet, dette er tydelig barnemishandling :nigo: )

Og så skal vi en tur til sørrrrlandet i slutten av juli/begynnelsen av august, håper på en tur i dyreparken og ellers strandkos :jepp:

Det er i hvert fall reiseplanene. Her hjemme bor vi jo nå i Norges beste sommerby, og har masse fine strender i nærheten. Dog, veldig mye avhenger av når skattepengene kommer, håper, håper på juni :ler:

Men lekeplass, strand og kos tenker jeg det blir uansett. Og så må jeg kjøpe meg en sånn saftis-form, for det er knall med unger :ler:

Begge ungene er så lyse i huden at jeg må gå til anskaffelse av UV-drakter, tror jeg. Eller følge med på når det er solkrem-salg og hamstre dustete mengder :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du Tekola, det er lov å dra i bryllup uten at barnevernet blir ringt. Forutsetningen er at du ikke har det gøy og ar du savner ungene sånn at du går tidlig i seng. :opplyser:

Jeg har ikke barn, men kan jo fortelle om "ferieplanene" likevel. Altså: hovedferien er langt bort i et varmt land for å besøke venner. Men en venninne skal ha besøk av slektninger fra utlandet så vi skal sjekke ut gallerier og museer her i Bergen for å finne ut hva vi skal anbefale dem å gå til.

Og så skal jeg selv dra på Norway In A Nutshell en eller annen gang (har aldri gjort det, selv om jeg altså har vært i Flåm og på Myrdal).

Det å besøke attraksjoner i egen by liker jeg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Du Tekola, det er lov å dra i bryllup uten at barnevernet blir ringt. Forutsetningen er at du ikke har det gøy og ar du savner ungene sånn at du går tidlig i seng. :opplyser:

Jeg har ikke barn, men kan jo fortelle om "ferieplanene" likevel. Altså: hovedferien er langt bort i et varmt land for å besøke venner. Men en venninne skal ha besøk av slektninger fra utlandet så vi skal sjekke ut gallerier og museer her i Bergen for å finne ut hva vi skal anbefale dem å gå til.

Og så skal jeg selv dra på Norway In A Nutshell en eller annen gang (har aldri gjort det, selv om jeg altså har vært i Flåm og på Myrdal).

Det å besøke attraksjoner i egen by liker jeg veldig godt.

Sant, det! Jeg lover herved å bare sitte i et hjørne og kikke på bilder av ungene mine, imens jeg gråter noen tapre tårer i et glass med brus, så jeg på kort varsel kan hive meg på første flyet hjem :opplyser:

Åh, Norway in a Nutshell har jeg så innmari lyst til å få til selv en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Her har mannen tre uker ferie, T har fem og jeg har ÅTTE :nigo:

* Min aleneferie: oppussing, hagefiksing.

* T og meg: stranda, sandkassa, bestemorbesøk, besøk på åpen bondegård

* Alle: en helg med storbesøk av vennegjengen (vi blir vel ca 25 med smått og stort), og tilhørende for- og etterarbeid. Dessuten en tur til Dyreparken.

Nå begynte jeg å glede meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til svigers, til pappa og til mamma. Hurray for den ferien :ler: Gleder meg til han er så stor at vi kan ta han med til dyreparken i Kristiansand. Jeg eeeeeeelsker kaptein Sabeltann! Og kardemommeby! :nigo: Jeg prøver iherdig å innfinne meg med at det ikke blir noen tur til London i år, men det er vondt og vanskelig :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fine sommerplaner! :jepp: Her blir vi nok en del hjemme siden det er en del som må ordnes her, men vi skal nok få det finfint likevel. Har sett meg ut en del nye turmål til steder vi ikke har vært før, bading, turer til besteforeldrene med tilhørende bondegård og kanskje noen båtturer.

Håper å få tatt oss en tur til en dyrepark, selv om det ikke er helt samme kaliber som den i Kristiansand :P Den får vi krysse av neste sommer tenker jeg :Nikke: Har ei femte ferieuke iløpet av høsten engang, lurer på om vi skal ta oss en tur til Trondheim da. Så om det blir noe av og noen av dere som bor i området vil si hei, så si ifra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine ettermiddagen! Besøk av svigermor (= kjempeglad mini) og tur til en ny lekeplass med både henne og mannen. J kosa seg veldig og var fint lite interessert i å dra hjem, men tipper en sulten liten mage hadde klikka en halvtime senere, så det var bare å pakke sakene. Har så lyst til å flytte til det området hvor vi var i dag, men det består primært av eneboliger i en prisklasse et par millioner over hva vi har råd til nå ihvertfall. En annen dag ;) I går var det faktisk ett år siden vi flytta inn hvor vi bor nå. Og så fort det har gått, helt sprøtt.

Tenker veldig på det å kaste oss ut i prøvingen for unge vol. 2 for tiden. Vi vil ha flere, vi vil ikke ha alt for mange år mellom dem, vi brukte to år og noen spontanaborter før J klamret seg fast. Jeg vil så veldig at han skal ha søsken, jeg synes det er skremmende å skulle dele oppmerksomheten min mellom to små. Vil ikke at J skal føle seg oversett eller mindre elsket, men tror han vil være en flott storebror. Alt for mange tanker i begge retninger. Men prevensjonen er kassert, så får vi se hvordan kroppen har tenkt å oppføre seg.

(:bond:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Favoles favoleringer? :ler:

Spennende med tanker rundt nummer to, da! Krysser fingrene for at kroppen har lært litt av forrige runde og at det går litt kjappere, da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...