Gå til innhold

Lei av langt hår - sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har langt hår fordi jeg føler meg finest med det.

Hadde kort hår en gang i tiden og jeg følte at jeg så ut som en sliten tobarnsmor på vei til fotballtrening med ungene etter årets dugnad i barnehagen... det betyr ikke at jeg syntes kort hår er stygt, det var bare sånn jeg følte meg.

Syntes forøvrig jeg ser "alle" klippe seg kort i disse dager, så jeg forstår ikke klagingen din, TS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har langt hår fordi jeg føler meg finest med det.

Hadde kort hår en gang i tiden og jeg følte at jeg så ut som en sliten tobarnsmor på vei til fotballtrening med ungene etter årets dugnad i barnehagen... det betyr ikke at jeg syntes kort hår er stygt, det var bare sånn jeg følte meg.

Syntes forøvrig jeg ser "alle" klippe seg kort i disse dager, så jeg forstår ikke klagingen din, TS..

Hvor ser du det? Blogg og instagram? Andre sosiale medier? Link?

Anonymous poster hash: f8962...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det merkes i filmer. Der er det sjelden at tøffe kvinner har langt hår. Anonymous poster hash: f8962...e62

Uenig. Se f.eks kill bill, ringenes herre, Harry Potter, detergent, lara croft, dødslekene, terminator, de første alien filmene, star wars, - hvilke filmer finner du korthårede tøffe damer ( unntatt der de spiller soldater e.l.)?

Ellers enig ang langt hår.

Anonymous poster hash: b3790...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hår er hjerneceller, så jo lengre hår, jo fler hjerneceller gror ut av hodebunnen din.

Nei altså nå får du gi deg. Man blir ikke dummere av å ha langt hår. Det er bare en trend. På 90-tallet var det mer populært med kort hår.

En trend vil som oftest få en motreaksjon. Og gamle trender vil også få sin renessanse. Sånn er det bare. Har ingenting med at folk er dumme. Det handler om utvikling.



Anonymous poster hash: 40cf5...b02
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Se f.eks kill bill, ringenes herre, Harry Potter, detergent, lara croft, dødslekene, terminator, de første alien filmene, star wars, - hvilke filmer finner du korthårede tøffe damer ( unntatt der de spiller soldater e.l.)?

Ellers enig ang langt hår.

Anonymous poster hash: b3790...94a

Ingen av rollene i nevnte filmer er noe tøffe. Filmene når ikke opp til GI Jane og Aliens.

Anonymous poster hash: f8962...e62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hår er hjerneceller, så jo lengre hår, jo fler hjerneceller gror ut av hodebunnen din.

Nei altså nå får du gi deg. Man blir ikke dummere av å ha langt hår. Det er bare en trend. På 90-tallet var det mer populært med kort hår.

En trend vil som oftest få en motreaksjon. Og gamle trender vil også få sin renessanse. Sånn er det bare. Har ingenting med at folk er dumme. Det handler om utvikling.

Anonymous poster hash: 40cf5...b02

Utvikling? Trender er ikke utvikling.

Anonymous poster hash: f8962...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har langt hår fordi jeg føler meg finest med det.

Hadde kort hår en gang i tiden og jeg følte at jeg så ut som en sliten tobarnsmor på vei til fotballtrening med ungene etter årets dugnad i barnehagen... det betyr ikke at jeg syntes kort hår er stygt, det var bare sånn jeg følte meg.

Syntes forøvrig jeg ser "alle" klippe seg kort i disse dager, så jeg forstår ikke klagingen din, TS..

Kort hår begynner nok å bli populært igjen ja. Kjenner noen som har klyppet håret :) Bob begynner å bli populært. Men fletter er også ganske populært, så da vil nok det lange håret bli en stund til.

Anonymous poster hash: 40cf5...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Se f.eks kill bill, ringenes herre, Harry Potter, detergent, lara croft, dødslekene, terminator, de første alien filmene, star wars, - hvilke filmer finner du korthårede tøffe damer ( unntatt der de spiller soldater e.l.)?

Ellers enig ang langt hår.

Anonymous poster hash: b3790...94a

Alle disse filmene er gamle, og sier ingenting om trendene i dag.

Anonymous poster hash: 627e3...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvikling? Trender er ikke utvikling.

Anonymous poster hash: f8962...e62

Så det har ikke vært noe utvikling i trender fra 70-tallet og til nå fks?

Uansett, så skjønner du hva jeg mener. Det har ingenting å gjøre med om man er dum eller ikke. Det handler om hva som er populært, og en grunn til at langt hår er populært nå kan være at folk er "lei" det korte håret vi hadde på 90-tallet.

Mange kjendiser blir også inspirasjon for folk. Og kjendiser gjør ofte hva de vil. Også syns folk det er kult og spennende og gjør det samme. Også baller det bare på seg. Og det er helt normalt.

Anonymous poster hash: 40cf5...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av rollene i nevnte filmer er noe tøffe. Filmene når ikke opp til GI Jane og Aliens.

Anonymous poster hash: f8962...e62

Nå tror jeg du kverulerer bare for å ha noe kverulere på altså.

Anonymous poster hash: 8334d...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av rollene i nevnte filmer er noe tøffe. Filmene når ikke opp til GI Jane og Aliens.

Anonymous poster hash: f8962...e62

Og poenget er?

Anonymous poster hash: 40cf5...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen av dere klarer å hoste opp linker til noen på SoMe som har kort hår........ Sier egentlig veldig mye.

Anonymous poster hash: f8962...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, slutt å angripe kvinner og se heller på hva som får oss til å tro at utseende henger sammen med verdi - det er skjønnhetsindustrien, mediene og samfunnet det er noe galt med, at vi kvinner forventes å bruke tid og energi på meningsløse aktiviteter som hårfarging, -retting/-krølling, kur osvosv.



Anonymous poster hash: 36a58...ef3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, slutt å angripe kvinner og se heller på hva som får oss til å tro at utseende henger sammen med verdi - det er skjønnhetsindustrien, mediene og samfunnet det er noe galt med, at vi kvinner forventes å bruke tid og energi på meningsløse aktiviteter som hårfarging, -retting/-krølling, kur osvosv.

Anonymous poster hash: 36a58...ef3

Det er ikke angrep å konstatere fakta.

Anonymous poster hash: f8962...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å dømme de med langt hår, kan du jo se litt på hvilke jenter du sammenlikner. Kan det være rosa-bloggere og andre med stort behov for å fremheve sin femininitet? Langt hår er ofte forbundet med akkurat det.

Men så har du alle de jentene som rett og slett ikke gidder stresset med styling, eller bare føler seg mer vel med langt hår. De jentene som får like bra karakterer som jenter med kort hår. Ikke døm utfra 1 gruppe. Du må ta et skritt tilbake for å få bedre overblikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uenig. Se f.eks kill bill, ringenes herre, Harry Potter, detergent,lara croft, dødslekene, terminator, de første alien filmene, star wars, - hvilke filmer finner du korthårede tøffe damer ( unntatt der de spiller soldater e.l.)?

Ellers enig ang langt hår.Anonymous poster hash: b3790...94a

Nå fikk jeg vann i nesa. Takk! :ler2:
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår er uintelligent og viser bare at kvinner ikke tør å være seg selv. Karusellen med langt hår, mote, sminke, sydenreiser, yes, name it.

Det er ikke for ingenting at mange kvinner klipper seg korte når visdommen trer inn i hjernen.



Anonymous poster hash: f8962...e62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår er uintelligent og viser bare at kvinner ikke tør å være seg selv. Karusellen med langt hår, mote, sminke, sydenreiser, yes, name it.

Det er ikke for ingenting at mange kvinner klipper seg korte når visdommen trer inn i hjernen.

Anonymous poster hash: f8962...e62

Er du mann eller dame?

Hvis du er mann, er du skalla og bitter på vakre damer med flott hår, hvis du er dame har du kort , tynt pistrete hår og sjalu på damer med flagrende hår som i eventyrene!

Hilsen ei med en naturlig manke jeg er veldig glad i! Elsker å gå med langt, tjukt hår i vinden! Pelsen min ;) Har alltid fått komplimenter på håret mitt, men jeg har og opplevd at damer har vært misunnelige, noen har kastet øl på meg på konsterter bl.a...

Langt hår går aldri av moten, da det er tidløst og symbol på femininitet.

Anonymous poster hash: c403c...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...