Gå til innhold

Solarium usikker()


Braah

Anbefalte innlegg

Går du på brun og blid kan du ligge 2 timer uten å bli brent. Bare å ta en halvtimes sol her, ikke noe problem.

Okey. Men hvorfor sier folk at sol øker sjansen for å bli hudsyk senere i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du på brun og blid kan du ligge 2 timer uten å bli brent. Bare å ta en halvtimes sol her, ikke noe problem.

Mener du at solsengene deres ikke virker? Tror de fleste hadde vært ganske så brent etter to timer! Farlig råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar sol, hva er farlig og hva er ikke farlig å ta? Paradise deltagerne tar jo sol nesten hver uke og ikke noe sykdom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at solsengene deres ikke virker? Tror de fleste hadde vært ganske så brent etter to timer! Farlig råd!

Jeg har vært blek og solet meg i 40 min uten en antydning til å bli brent. Solsengene på BB er rævva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg er en gutt på 18 år, som verken er blek eller mørk, noe midt imellom. Men jeg vil gjerne bli litt mer tan(brunere), og det kan man jo gjøre ved solarium, som jeg har et par spørsmål om, da jeg aldri har tatt det.

1. Hvordan skal man ta det egentlig? Man legger inn penger, og hva skal man gjøre videre etter det?

2. Hvor ofte/mange ganger bør jeg ta sol for å merke en forskjell/bli brunere og hvor mye min sånn cirka hver gang?

3. Hvor lenge vil denne fargen holde på om jeg tar sol?

Tusen takk til alle som hjelper. :)

1: Du legger på penger evt betaler med kort avhengig av soltudioet. (Tips; vask solsengen før du legger på penger, de 2 minuttene du har på deg går veeeldig fort). Legg deg og solsengen starter automatisk.

2: Det optimale er å ta sol ca annenhver dag til du oppnår ønsket brunfarge. Så kan du trappe ned oftest til ca 2 ganger i uken.

3: Vil variere mye, men desto flinkere du er til å tilføre huden fuktighet, desto lenger holder fargen. Blir huden tørr, slites huden og dermed fargen mye raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fotballen

Jeg tar solarium av og til. Ca 30 min. 2 ganger i uken, men ikke hver uke. Jeg blir brun med en gang, blir veldig lett brun. Jeg merker forskjell om kvelden hvis jeg har tatt sol om ettermiddagen. Mindre om sommeren hvis det er sol og jeg kan sole meg ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Tips; vask solsengen før du legger på penger, de 2 minuttene du har på deg går veeeldig fort).

Smart, hvorfor har jeg ikke tenkt på det før...

Anonymous poster hash: 3ef2b...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar sol, hva er farlig og hva er ikke farlig å ta? Paradise deltagerne tar jo sol nesten hver uke og ikke noe sykdom der.

En blir jo gjerne ikke "syk av sol" med engang - men blir det gjerne senere i livet om en fortsetter å bli utsatt for mye sol, som mange nordmenn er så dumme å faktisk bli. Har likevel lest artikler om 20-åringer som har fått kreft etter solarium, så det er mulig.

Anonymous poster hash: c2fad...336

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...