Gå til innhold

Solarium usikker()


Braah

Anbefalte innlegg

jeg tar ca. 20 min på den billigste, 20kr for 6 min, og merker skille etter første gang selvom jeg ikke har tatt på flere måneder. Tar ansiktsbruning på maksimal styrke også (3). Lurt å først låse seg inn og vaske solariumet og deretter gå ut og fylle på penger, for den går automatisk på 2 min etter du har fylt på penger og trykket grønn knapp.

Okey, men hvor lenge holder fargen du tar på solariumet? Et par måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvbruning er mye bedre og billigere.

Solarium er skummelt, og man blir fort avhengig. I tillegg er det dyrt, og du må sole deg regelmessig for å ta vare på brunfargen.

Ja kanskje det er fristende med solarium der og da, men du kommer til å angre senere.

Anonymous poster hash: f8a68...5fd

Jeg skal jo ikke ta sol hver dag, kanskje ta det 2-3 ganger og det er det. Er vel da ikke så farlig. Tenker bare å få litt farge på kroppen som holder frem til sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo deiligere når en har litt brunere hud, damene elsker det.

Jeg er dame, og jeg liker det ikke. Selvfølgelig i juli, men når man vet (eller verre: ser) at det er falskt, er det ikke sexy. Når det er mars, tar jeg det for gitt at fargen er falsk, med mindre jeg vet at de har vært på ferie.

Anonymous poster hash: 7100b...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo deiligere når en har litt brunere hud, damene elsker det.

Nei, feil, alle damene elsker ikke det. Synes det er finere med en mann som har fin blek hud, enn en som konstant må være brun og ofte har fått dårligere hud pga solig. Solarium burde blitt ulovlig. Det ødelegger huden!

Hvis du vil la huden eldes raskere, så kjør på med solarium! Har til sammenligning sett hvordan venninner som bruker solarium, blir over tid. De har myyye dårligere hud enn meg og andre som ikke tar sol. Man får ofte flekker etter solarium, og sorte prikker. Av de venninnene jeg kjnner som tok spl før, angrer alle den dag idag, for huden har blitt dårligere, ødelegger gløden da den gjør at huden eldes tidligere. Ingenting galt med rynker og eldre hud, men hvorfor få det før tida liksom. Jeg hadde droppet solarium, heller vært ute i sola naturlig når den nå kommer for fullt, med solbeskyttelse, da sola er sterk!

Tips : se i moteblader, der er det mange vakre menn med nydelig blek hud! Blek hud er HOT.

Anonymous poster hash: 587e9...71e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, feil, alle damene elsker ikke det. Synes det er finere med en mann som har fin blek hud, enn en som konstant må være brun og ofte har fått dårligere hud pga solig. Solarium burde blitt ulovlig. Det ødelegger huden!

Hvis du vil la huden eldes raskere, så kjør på med solarium! Har til sammenligning sett hvordan venninner som bruker solarium, blir over tid. De har myyye dårligere hud enn meg og andre som ikke tar sol. Man får ofte flekker etter solarium, og sorte prikker. Av de venninnene jeg kjnner som tok spl før, angrer alle den dag idag, for huden har blitt dårligere, ødelegger gløden da den gjør at huden eldes tidligere. Ingenting galt med rynker og eldre hud, men hvorfor få det før tida liksom. Jeg hadde droppet solarium, heller vært ute i sola naturlig når den nå kommer for fullt, med solbeskyttelse, da sola er sterk!

Tips : se i moteblader, der er det mange vakre menn med nydelig blek hud! Blek hud er HOT.

Anonymous poster hash: 587e9...71e

Jeg skal jo ikke ta sol hver dag, kanskje ta det 2-3 ganger og det er det. Er vel da ikke så farlig. Tenker bare å få litt farge på kroppen som holder frem til sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..du får ikke en farge som holder helt til sommeren etter kun 2-3 ganger i solarium ;-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du gjøre dette hvert år, da? Om du begynner nå, tror du ikke at du kommer til å fortsette med solarium (minst) hver vår i flere år? Hvorfor skulle det bli noe annerledes da?



Anonymous poster hash: c2fad...336
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å være kritthvit nå mot sommeren. Litt gyllen hud er veldig flatterende. Overdrevent solbrun er bare komisk. Ihvertfall i mars. 2-3 ganger høres fornuftig ut. Jeg ville begynt med 10 minutter første gangen for å se hva du tålte. Og kanskje ta et kvarter de neste to gangene. Jeg har aldri prøvd selvbruning selv, pga at jeg er redd for at fargen skal være orange, og fordi jeg VET at jeg aldri kommer til å få det jevnt, og at jeg garantert kommer til å glemme et sted som helt sikkert er veldig synlig :)

Solarium er kreftfremkallende. Det er også solen. Overdreven soling er enda mer skadelig. 2-3 ganger på våren er helt kurrant, og jeg har planer om å gjøre det selv. Jeg liker ikke å være superbrun, men vil heller ikke være kritthvit. 3-4 ganger gir meg det utgangspunktet jeg vil ha, så det pleier jeg å gjøre på våren.

Finn deg et solarium - ta med deg mynt. Legg fra deg tingene dine, og ta av deg yttertøyet, og vask solariumet med spray og papir. Legg på penger (på utsiden av døren), lås døren og kle av deg og legg deg ned.

Pass på at armene ikke ligger helt inn til kroppen, og at bena ikke er helt samlet. Sprik gjerne litt med tærne. Poenget er å ikke få hvite felter. Her er kanskje lurt å bruke en liten truse i stedet for bokser.

Ansiktssol pleier jeg å droppe, siden ansiktet uansett får mye sol naturlig.

Når du er ferdig, sprayer du solariumet igjen, evt. smører deg med fuktighetskrem, kler på deg og tørker av solariumet.

Det er mange som ikke får nok når de soler seg, og bare vil bli brunere og brunere. Noen synes det er pent, men jeg tror flesteparten synes det ser rart ut. Litt mer greit i juli-august, liksom.

Det er ikke femi hverken å bruke solarium, selvbruning eller spraytan. Du trenger uansett ikke si hvordan du ble brunere. Men er du unøyaktig med selvbruningskrem, eller den har en rar farge, så kan man jo se det. Tror det finnes selvbruningskremer som er utblandet, slik at det er lettere å få det jevnt pga at fargen kommer mer gradvis. Sikkert lurt å spørre i et parfymeri hva de anbefaler angående farger og lett å påføre osv. Du vil sikkert trenge hjelp på ryggen i så fall.

Og hadde man fått kreft av å ta 2-3 ganger solarium, så hadde du allerede fått kreft av å være utendørs i over 20 år! Går utifra at du ikke smører fjeset med sunkrem før du går ut av døren året rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å være kritthvit nå mot sommeren. Litt gyllen hud er veldig flatterende. Overdrevent solbrun er bare komisk. Ihvertfall i mars. 2-3 ganger høres fornuftig ut. Jeg ville begynt med 10 minutter første gangen for å se hva du tålte. Og kanskje ta et kvarter de neste to gangene. Jeg har aldri prøvd selvbruning selv, pga at jeg er redd for at fargen skal være orange, og fordi jeg VET at jeg aldri kommer til å få det jevnt, og at jeg garantert kommer til å glemme et sted som helt sikkert er veldig synlig :)

Solarium er kreftfremkallende. Det er også solen. Overdreven soling er enda mer skadelig. 2-3 ganger på våren er helt kurrant, og jeg har planer om å gjøre det selv. Jeg liker ikke å være superbrun, men vil heller ikke være kritthvit. 3-4 ganger gir meg det utgangspunktet jeg vil ha, så det pleier jeg å gjøre på våren.

Finn deg et solarium - ta med deg mynt. Legg fra deg tingene dine, og ta av deg yttertøyet, og vask solariumet med spray og papir. Legg på penger (på utsiden av døren), lås døren og kle av deg og legg deg ned.

Pass på at armene ikke ligger helt inn til kroppen, og at bena ikke er helt samlet. Sprik gjerne litt med tærne. Poenget er å ikke få hvite felter. Her er kanskje lurt å bruke en liten truse i stedet for bokser.

Ansiktssol pleier jeg å droppe, siden ansiktet uansett får mye sol naturlig.

Når du er ferdig, sprayer du solariumet igjen, evt. smører deg med fuktighetskrem, kler på deg og tørker av solariumet.

Det er mange som ikke får nok når de soler seg, og bare vil bli brunere og brunere. Noen synes det er pent, men jeg tror flesteparten synes det ser rart ut. Litt mer greit i juli-august, liksom.

Det er ikke femi hverken å bruke solarium, selvbruning eller spraytan. Du trenger uansett ikke si hvordan du ble brunere. Men er du unøyaktig med selvbruningskrem, eller den har en rar farge, så kan man jo se det. Tror det finnes selvbruningskremer som er utblandet, slik at det er lettere å få det jevnt pga at fargen kommer mer gradvis. Sikkert lurt å spørre i et parfymeri hva de anbefaler angående farger og lett å påføre osv. Du vil sikkert trenge hjelp på ryggen i så fall.

Og hadde man fått kreft av å ta 2-3 ganger solarium, så hadde du allerede fått kreft av å være utendørs i over 20 år! Går utifra at du ikke smører fjeset med sunkrem før du går ut av døren året rundt?

Fantastisk svar, tusen hjertelig takk.

Men har et par spm til:

1: Hva mener du med ansiktsol? Man soler vel ansiktet også når man er i solariumet?

2: Tror du jeg ser en forskjell på fargen om jeg tar sol 2-3 ganger(10,15,15 min)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. du kan skru på ansiktssol som er noen ekstra lysrør. Da blir du ekstra brun i ansiktet. Det er en ekstra knapp for det.

2. Kanskje, kanskje ikke :) Du får ta før- og etterbilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ikke "stirre opp mot lokket" som du selv sier. Kjøp briller i automaten, de koster 10 eller 20 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. du kan skru på ansiktssol som er noen ekstra lysrør. Da blir du ekstra brun i ansiktet. Det er en ekstra knapp for det.

2. Kanskje, kanskje ikke :) Du får ta før- og etterbilder :)

Er det mange som bruker ansiktsol da? Aldri hørt om. Trodde hele tiden at solariumet sola hele kroppen like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fylt førti, og ser nå på alle mine skrukkete venninner som brukte regelmessig solarium. Lenge til for deg å bli førti, ja jeg skjønner det. Men likevel noe å tenke på.



Anonymous poster hash: f7899...1ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk å ikke "stirre opp mot lokket" som du selv sier. Kjøp briller i automaten, de koster 10 eller 20 kr.

Hvorfor trenger jeg de brillene? Kan man ikke ta uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger jeg de brillene? Kan man ikke ta uten?

Du bør virkelig bruke dem. Solariumslyset er sterkt, og spesielt ansiktsbrenneren! Du vil ikke risikere midlertidig eller permanent skade på hornhinnen. Du får kjøpt briller uten "stang" over nesen og du trenger ikke bekymre deg for hvite pandaøyne, det får du ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen et før/etter bilde av solarium? Slik at jeg kan se hvor stor forskjell, det virkelig er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det varierer fra person til person. Noen blir lett brun, mens andre blir "aldri" brun. Det er bare én måte å finne det ut på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..du får ikke en farge som holder helt til sommeren etter kun 2-3 ganger i solarium ;-)

Enig med Bumblebee. Om du TS tror at 2-3 ganger med solarium er nok frem til sommeren, så tar du grådig feil.

Anonymous poster hash: f8a68...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Går du på brun og blid kan du ligge 2 timer uten å bli brent. Bare å ta en halvtimes sol her, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...