Gå til innhold

Farlig utvikling, flere og flere tror på kreasjonisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis barn læres opp feil fra starten av så blir det vanskeligere å endre senere i livet, noe som gjør at de klamrer seg til feil lære og ikke vil videre.

Kreasjonisme og religion hadde sin storhetstid, vi kaller det "dark ages".... Trenger ikke det igjen.

Anonymous poster hash: 891ad...125

Moderne vitenskap er et direkte produkt av reformasjonen. Var det ikke kristne Galileo, Kopernikus, Newton, Kepler, Pascal, Faraday, Maxwell osv som skapte moderne fyskk.

 

Toppen av isfjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moderne vitenskap er et direkte produkt av reformasjonen. Var det ikke kristne Galileo, Kopernikus, Newton, Kepler, Pascal, Faraday, Maxwell osv som skapte moderne fyskk.

Toppen av isfjellet.

Bare for at noen har en svakhet for eventyr betyr ikke at de kan være flinke i fysikk.

All lærdom som religion lærer folk blir mindre og mindre gjeldende pga at vi har vitenskapelige metoder som finner ut hvordan ting faktisk henger sammen. Spiller ingen rolle om dem som startet vitenskapen var religiøse. Det som gjelder er vitenskapen i seg selv. Vil du spise brød på grunnlag av smak og sunnhet eller på grunnlag av hva bakeren tror på???

Anonymous poster hash: 6e541...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*betyr ikke at de IKKE kan være flinke i fysikk.....

Anonymous poster hash: 6e541...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... jeg er visst blitt kreasjonist!

For jeg er enig med Debatant i at pi er ca 3.

Jeg bruker det selv når jeg skal anslå hvor mye en rund stein veier. Da ville jeg vært lykkelig om jeg bommet med mindre enn 10 %.

Men i de fleste praktiske sammenhenger har jeg større presisjonskrav, og da bruker jeg 3,14. Eller flere desimaler om jeg er ute etter svært presise svar.

Mitt problem er at jeg ikke er i stand til å se relevansen til denne trådens tema.

 

Ja, det er bekymringsfullt dersom ekstreme religiøse bevegelser øker. Enten de kaller seg kreasjonister eller islamister.

I Norge er kreasjonistene bare en artig liten "jorda-er-flat"-bevegelse som det ikke er mulig å ta seriøst.



Anonymous poster hash: 79630...ca8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmm... jeg er visst blitt kreasjonist!

For jeg er enig med Debatant i at pi er ca 3.

Jeg bruker det selv når jeg skal anslå hvor mye en rund stein veier. Da ville jeg vært lykkelig om jeg bommet med mindre enn 10 %.

Men i de fleste praktiske sammenhenger har jeg større presisjonskrav, og da bruker jeg 3,14. Eller flere desimaler om jeg er ute etter svært presise svar.

Mitt problem er at jeg ikke er i stand til å se relevansen til denne trådens tema.

 

Ja, det er bekymringsfullt dersom ekstreme religiøse bevegelser øker. Enten de kaller seg kreasjonister eller islamister.

I Norge er kreasjonistene bare en artig liten "jorda-er-flat"-bevegelse som det ikke er mulig å ta seriøst.

Anonymous poster hash: 79630...ca8

 

Hvilken kreasjonist har noen gang sagt at jorda er flat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken kreasjonist har noen gang sagt at jorda er flat?

 

 

Dere er jo dumme som brød, så det er nok mange av dere som fortsatt mener jorda er flat... Men, din dumme vasebøtte, det er selvfølgelig mange av oldtidens kreasjonister som mente jorda var flat, på den tiden folk trodde jorda var flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo dumme som brød, så det er nok mange av dere som fortsatt mener jorda er flat... Men, din dumme vasebøtte, det er selvfølgelig mange av oldtidens kreasjonister som mente jorda var flat, på den tiden folk trodde jorda var flat.

Her flyter det av intelligente betraktninger ser jeg, hehe.

 

Jeg prøver en gang til:

 

Hvilken kreasjonist har noen gang sagt at jorda er flat?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyter det av intelligente betraktninger ser jeg, hehe.

 

Jeg prøver en gang til:

 

Hvilken kreasjonist har noen gang sagt at jorda er flat?

Igjen, det er et idiotisk spørsmål, i og med at de fleste mennesker trodde jorda var flat før i tiden, og det derfor har eksistert enorme mengder kreasjonister som har ment akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Igjen, det er et idiotisk spørsmål, i og med at de fleste mennesker trodde jorda var flat før i tiden, og det derfor har eksistert enorme mengder kreasjonister som har ment akkurat dette.

Så du kan heller ikke nå underbygge påstanden din. Det passer godt samme med evolusjonsvåset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du kan heller ikke nå underbygge påstanden din. Det passer godt samme med evolusjonsvåset.

Det er fortsatt sterkt ironisk at du kritiserer folk for å ikke underbygge påstandene sine, men dette veit du jo allerede.

Spennende at du prøver å fremstille det som at det aldri har finnes kreasjonister som har ment jorda var flat, når så å si alle mennesker trodde dette før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt sterkt ironisk at du kritiserer folk for å ikke underbygge påstandene sine, men dette veit du jo allerede.

Spennende at du prøver å fremstille det som at det aldri har finnes kreasjonister som har ment jorda var flat, når så å si alle mennesker trodde dette før i tiden.

Så hvilken kreasjonist sa at jorda var flat?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvilken kreasjonist sa at jorda var flat?

 

 

James Dickens, Agatha Pumperdale, Liliana Enderson, Margaret Eugene, Henry McLarren, Fred Jhonson, Elmer Burryfield osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

James Dickens, Agatha Pumperdale, Liliana Enderson, Margaret Eugene, Henry McLarren, Fred Jhonson, Elmer Burryfield osv.

Hvem er de??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er de??

 

 

Jeg tenkte at siden du allerede driver å kaller meg en løgner, til tross for at jeg gir deg kilder til det jeg skriver, hadde jeg rett til å juge litt.

Jeg veit at det bare er en myte at folk trodde jorda var flat, og vi har prøvd å forklare deg at da det blei nevnt nå, var det bare kødd, men siden du ikke helt greide å forstå dette, syns jeg det var morsomt å mobbe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, jeg har lest andre studier som tyder på det motsatte.

Skal se om jeg finner de.

De lykkelige ateistene i Nord Korea underbygger vel ikke akkurat det studiet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...