Gjest MrsL Skrevet 21. oktober 2005 #681 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det er utrolig deilig med en fridag Kunne tenkt meg og hatt det sånn hver uke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #682 Del Skrevet 21. oktober 2005 Så koselig å se deg igjen her inne, Xavia MrsL: Så enig,så enig. Og tenk fra august av skal jeg ha det sånn i litt over 1 år! det skal bli utrolig DEILIG, tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 21. oktober 2005 #683 Del Skrevet 21. oktober 2005 Skal du ha 80% stilling? Jeg har veldig lyst til det, men synes det er litt råflott når man ikke har barn. Men kanskje jeg gjør det den dagen barnet har kommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #684 Del Skrevet 21. oktober 2005 OJ! Her hadde det vært mange inne siden i går! i dagboka mi, Hope Og ja, denne feriedagen trengte jeg utrolig sårt nå. Hadde litt vel mye hormoner i kroppen de siste dagene på jobb. Og da bidrar man jo ikke noe særlig til et positivt arbeidsmiljø.. ← Ja, de hormona, de hormona. Jeg begynte nesten å grine i dag selv, for bilen min ville ikke starte, og min noe nevrotiske, småbrisne mor begynte å mase og tjase om stereoanlegget som tok så mye strøm osv. Jadda, mye å grine over, men de hormonene er ikke alltid så enig i hva som er relevant å grine for eller ikke. God helg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 22. oktober 2005 #685 Del Skrevet 22. oktober 2005 :smilejente: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 22. oktober 2005 #686 Del Skrevet 22. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rainbow Skrevet 24. oktober 2005 #687 Del Skrevet 24. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #688 Del Skrevet 24. oktober 2005 Skal du ha 80% stilling? Jeg har veldig lyst til det, men synes det er litt råflott når man ikke har barn. Men kanskje jeg gjør det den dagen barnet har kommet. ← Jeg skal ha 100% stilling, men tar ut 20% tidskonto. Så i praksis blir det 80% jobb. Begynner å jobbe igjen når babyen er ca 8mnd, så da tar jeg resten av permisjonen som tidskonto.. Fant ut at det ble best for oss å gjøre det på denne måten denne gangen. Siden Ordensmannen er i attføring får jeg også hans uker, siden han da ikke har rett på permisjon. Dermed ble det best å gjøre det slik, ellers hadde nok han tatt resten av permisjonstida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #689 Del Skrevet 24. oktober 2005 Er hjemme i dag, er ikke helt i form, og kom til at det var best slik. Kjenner jeg er betydelig bedre enn i dag morges, så jeg regner med å være tilbake på jobb i morgen Tusen takk, til alle dere som har skrevet hilsner. Kjenner meg litt sliten, så jeg får vel finne senga igjen, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. oktober 2005 #690 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg skal ha 100% stilling, men tar ut 20% tidskonto. Så i praksis blir det 80% jobb. Begynner å jobbe igjen når babyen er ca 8mnd, så da tar jeg resten av permisjonen som tidskonto.. Fant ut at det ble best for oss å gjøre det på denne måten denne gangen. Siden Ordensmannen er i attføring får jeg også hans uker, siden han da ikke har rett på permisjon. Dermed ble det best å gjøre det slik, ellers hadde nok han tatt resten av permisjonstida ← Så mannen har ikke rett på permisjon når han er på attføring? Og da er det sånn at du får hans permisjon? Trodde ikke man kunne overta mannens permisjonsuker jeg, men det er jo fint hvis man kan det. Lurt å bruke permisjonen sin slik da. Jeg vil vel aller helst ha permisjonen fullt ut - altså gå hjemme med lille Kinagull i ett år Og deretter har jeg lyst å finne en mulighet til å være hjemme ett ekstra år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #691 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Så mannen har ikke rett på permisjon når han er på attføring? Og da er det sånn at du får hans permisjon? Trodde ikke man kunne overta mannens permisjonsuker jeg, men det er jo fint hvis man kan det. Lurt å bruke permisjonen sin slik da. Jeg vil vel aller helst ha permisjonen fullt ut - altså gå hjemme med lille Kinagull i ett år Og deretter har jeg lyst å finne en mulighet til å være hjemme ett ekstra år. ← Ja, når han ikke har rett på permisjon får jeg overta. Om han bare hadde latt være å bruke sine uker hadde vi mistet de Jeg kunne også godt tenkt meg å ha tatt et helt år, det gjorde vi sist, og vi likte det kjempe godt Denne gangen blir det altså anderledes, også pga det økonomiske.. Men Trollet skal gå i barnehagen min, så vi blir ikke langt vekk fra hverandre, og den ene dagen i uka skal jeg ha begge ungene hjemme. Slitsomt, men absolutt verdt det. Regner med å få fridagen i forbindelse med helg, da blir det også lettere å reise bort i helgene Endret 24. oktober 2005 av Vimsevips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #692 Del Skrevet 24. oktober 2005 Har nå endelig fått litt overskudd til å jobbe. Så nå er jeg ferdig med forberedelsene til 3 av 12 foreldresamtaler Det betyr at det "bare" er 9 igjen Jeg får vel fortsette litt til. Det hadde vært veldig greit å få tatt i hvertfall 6 i dag. I morgen er det personalmøte, så jeg tviler på at jeg orker noen etter det, og i morgen og onsdag skal jeg ha 5stk i alt.. Må få skrevet evaluering av oktober, endelig plan for november, og generell info om november også i løpet av uka. Så jo, jeg bør definitivt bare fortsette, nå som overskuddet tross alt er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. oktober 2005 #693 Del Skrevet 24. oktober 2005 Oi, jeg har ikke begynt på min del av foreldresamtalene ennå. Har liksom ikke hatt ork når jeg har hatt studentene, men i morgen og torsdag skal jeg skrive midtveisevalueringer, og etter det skal det jobbes med foreldresamtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #694 Del Skrevet 24. oktober 2005 Oi, jeg har ikke begynt på min del av foreldresamtalene ennå. Har liksom ikke hatt ork når jeg har hatt studentene, men i morgen og torsdag skal jeg skrive midtveisevalueringer, og etter det skal det jobbes med foreldresamtaler. ← Pleier ikke å ha mine før i november, men i år starter jeg en uke tidligere. Så da blir det samtaler denne og neste uke. Så er det to uker uten møter, som ender i en studietur til København. Uka etter har jeg fri fredagen, så da reiser vi østover. Den uka må også novemberevaluering, info om desember og månedsplan for desember skrives. Så etter Østlandsturen må jeg ta meg selv i nakken og skrive barnebrev til prmærbarna mine. Og 9. desember har jeg siste arbeidsdag før litt ferie, med påfølgende permisjon Så i år tror jeg det er greit at jeg starter litt tidligere enn ellers, ellers hadde jeg vel ikke blitt ferdig, eller endt opp med et stress som jeg overhode ikke hadde taklet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. oktober 2005 #695 Del Skrevet 24. oktober 2005 Du har forferdelig mye skrivearbeid. Rekker de 4 timene for deg da? Jeg får ikke gjort like mye på 4 timer som det der. Men så er vi også en sånn "rote frem og tilbake fase" på jobben. Noe som er slitsomt, men jeg holder vel ut ett år.... tror jeg. Assistentene mine maser på å få satt i gang foreldresamtalene. De bruker å ha det på kveldstid, men jeg er litt uenig i den. Synes vi har nok avspasering som det er, og er det egentlig opplest og vedtatt at de skal delta på foreldresamtalene? Hvis vi tar de på kveldstid så betyr det over 10 timer i avspasering for min del. Og da har jeg i tillegg en ferieuke igjen + fridagene når jeg har studenter. Det blir litt vel mye. Har dere deres samtaler på kveldstid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #696 Del Skrevet 24. oktober 2005 Vi har samtalene våre i arbeidstida vår. Assistentene deltar ikke, om det ikke er noe spesielt og dette er avklart med foreldrene på forhånd. Det høres ut som mer skrivearbeid enn det faktisk er. Vi samarbeider om månedsplanene, men hver gruppe sender ut sin egne. Så hver 3. måned har jeg hovedansvaret. Da er det min jobb å få inn valgønskene til barna og plotte de inn i månedsplanen, for så å dele ut dette til de andre ped. lederene. Så setter vi alle hver for oss inn hva som skal skje på gruppedagene. Hver 3. måned har jeg også ansvaret for fellesinformasjonen, men info som går bare på "min" gruppe må jeg selvsagt skrive selv hver gang. Månedsevalueringen til foreldrene består i stor grad av "klipp og lim" fra våre egne evalueringer underveis. De er ganske generelle, men allikevel et tilbakeblikk på hva vi har gjort. I perioder bruker vi langt mer enn de 4 timene vi er tilgodesett med, men så har vi en hel sommer der det er svært lite skrivearbeid, og høsten er definitivt den travleste tiden. Alle assistentene våre har også 1t planlegging i uka, så vi gir dem også noe av skrivejobben, og ansvar for mange av oppleggene. Så nå i november skal assistenten min ha alt opplegget på gruppedagene, så kan jeg bruke mine 4t på andre ting enn å planlegge og evaluere de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 25. oktober 2005 #697 Del Skrevet 25. oktober 2005 P.S. Jeg har gledelige nyheter i dagboka mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 25. oktober 2005 #698 Del Skrevet 25. oktober 2005 Vi har samtalene våre i arbeidstida vår. Assistentene deltar ikke, om det ikke er noe spesielt og dette er avklart med foreldrene på forhånd. Det høres ut som mer skrivearbeid enn det faktisk er. Vi samarbeider om månedsplanene, men hver gruppe sender ut sin egne. Så hver 3. måned har jeg hovedansvaret. Da er det min jobb å få inn valgønskene til barna og plotte de inn i månedsplanen, for så å dele ut dette til de andre ped. lederene. Så setter vi alle hver for oss inn hva som skal skje på gruppedagene. Hver 3. måned har jeg også ansvaret for fellesinformasjonen, men info som går bare på "min" gruppe må jeg selvsagt skrive selv hver gang. Månedsevalueringen til foreldrene består i stor grad av "klipp og lim" fra våre egne evalueringer underveis. De er ganske generelle, men allikevel et tilbakeblikk på hva vi har gjort. I perioder bruker vi langt mer enn de 4 timene vi er tilgodesett med, men så har vi en hel sommer der det er svært lite skrivearbeid, og høsten er definitivt den travleste tiden. Alle assistentene våre har også 1t planlegging i uka, så vi gir dem også noe av skrivejobben, og ansvar for mange av oppleggene. Så nå i november skal assistenten min ha alt opplegget på gruppedagene, så kan jeg bruke mine 4t på andre ting enn å planlegge og evaluere de ← Det høres jo helt fortreffelig ut Og assistentene synes det er greit å planlegge og gjennomføre grupper selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 25. oktober 2005 #699 Del Skrevet 25. oktober 2005 P.S. Jeg har gledelige nyheter i dagboka mi! ← *iler til Xavia* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rainbow Skrevet 25. oktober 2005 #700 Del Skrevet 25. oktober 2005 Det er godt å ha en rolig dag hjemme av og til Er formen bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå