Vimsevips Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter #641 Skrevet 1. oktober 2005 Det er bra godt med en bake kyndig datter til hjelp da, når man skal finne den beste måten å heve bakverket på ← Det synes jeg også. Ble veldig glad for at jeg har hatt henne med de utallige gangene vi har bakt
Vimsevips Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter #642 Skrevet 2. oktober 2005 (endret) I dag har jeg vært flink! Jeg har: -vaska klær -bakt brød (det var tomt) -rydda alle klærne til Vesla ut av stellebordet (så nå er det klart for småklær) -vaska skuffene i stellebordet -rydda i mine egne klær (det trengtes) -rydda i sengetøyet (så nå er det orden i det igjen) -rydda i skjenken (formingstinga til Vesla er nå i en skuffe, ikke oppå skjenken) -tatt ut søppel -og flytta Vesla sine for små klær opp på loftet -nå skal jeg lage middag, og så skal jeg slappe av Endret 2. oktober 2005 av Vimsevips
Luise Skrevet 2. oktober 2005 #643 Skrevet 2. oktober 2005 Hei - er alt bra hos deg? - jeg håper det :smilejente:
Vimsevips Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter #644 Skrevet 2. oktober 2005 Vesla sovna 5min før middag, lurer på hvordan det skal gå i barnehagen i morgen Jeg får si ifra om at ho kan få sove om det er behov, og at de får ringe om det er behov for det. Ho har lekt med nabogutten ute i dag, og ble stuptrøtt. I morgen er det mange flere å forholde seg til.. Ja, ja, nå er ho i det minste frisk, formen kommer sikkert tilbake om ikke lenge ********************************************************************* Blondinen! Her er i grunnen alt bra. Har hatt godt med overskudd de siste dagene, og har fått gjort mye forefallende arbeid, i tillegg til en del kos Nå i kveld skal jeg legge siste finnish på månedsplanen for oktober, og vaske kjøkkenbenk og komfyr. Så får vi ta golvene i huset i løpet av uka Håper å få tatt meg en tur på loftet for å finne fram småklær i løpet av oktober. Innså plutselig at det bare er 8 helger igjen til jeg har sagt jeg vil være ferdig med babytingene. Og 2 av de helgene har vi besøk og 2 er jeg/vi borte.. I tillegg er det en del bursdagsselskaper, og noen teaterbesøk framover, og da forsvinner plutselig mye av dagen.. Har det jo ikke akkurat travelt, men det hadde vært deilig å kunne konsentrere seg 100% om jul i desember
Vimsevips Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #645 Skrevet 4. oktober 2005 Så har vi fått svar på avføringsprøva til Vesla. Det viste seg at ho hadde fått en skikkelig ekkel tarminfeksjon. Så nå er kommunelegen inne i bildet.. Heldigvis er Vesla sympomfri, så ho vil ikke trenge noen antibiotika-kur Vi følger allikevel veldig godt med, slik at vi kan få tatt det tidlig om ho skulle bli syk igjen (Vesla liker best baby-smilyene for tida)
Gjest MrsL Skrevet 4. oktober 2005 #646 Skrevet 4. oktober 2005 Så bra at dere endelig har fått et svar på hva som feilte henne Er det Vesla som skriver smileysene nå? Hav ønsker hun seg da?
Gjest MrsL Skrevet 4. oktober 2005 #647 Skrevet 4. oktober 2005 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=152514
Gjest Gjesta Skrevet 4. oktober 2005 #648 Skrevet 4. oktober 2005 Halloen Vips. Håper du får en fin dag i morgen
Vimsevips Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #649 Skrevet 5. oktober 2005 Så koselig med meldinger i dagboka Tusen takk, MrsL og Alwa Ja, hva ønsker Vesla seg til Jul? -Pippi dokke -Gubben (hesten til Pippi) -Belleville lego -ny taklampe (Ole Brumm) -vekkeklokke (Ole Brumm, prinsesse, Mikke Mus) -golf kølle -rosa, gul eller til nød en orange golfball -Bratz dokke (det må alle STORE jenter ha) -stellebord til dokka -dokkehus -sprettballer -kassa apparat -Bokstaven S (den er nemlig kuulest, hennes egen..) Her går ting bra. Travelt på jobb som vanlig, og så har personalet begynt å få syke barn og bli syke selv.. Det gjør det sjelden mindre travelt Sover dårlig for tida. Veslas har en del mareritt, og jeg sliter med å sovne igjen etter å ha blitt vekt.. Så nå gleder jeg meg over 2 arbeidsdager igjen til helga starter. Nei, nå holder jeg visst på å sovne foran tastaturet. Da får jeg vel ta hintet, og krype til køys NATTA!
Gjest Rainbow Skrevet 6. oktober 2005 #650 Skrevet 6. oktober 2005 Mornings Vips Åssen er formen i dag da? Syns også helt bestemt at Vesla må få Bratz dokke til jul... Kan skjønne det, nå blir hun jo STOResøster og greier I dag er Storebror ute og løper inn penger for Uganda. Syns det er et strålende tiltak som skolen har på gang, der ungene har skaffet seg sponsorer som alle betaler 10 kr pr km ungene løper. Så gir man inn pengene dagen etter, etter hvor mange runder han har løpt. Vasker klær og henger sammen klær i dag jeg.... Du da?
Imax Skrevet 9. oktober 2005 #651 Skrevet 9. oktober 2005 Skjønner godt at vesla vil ha babysmil! De er jo så fine! Synes du har vært superflink med vasking og rydding, det er imponerende. Jeg har ikke gjort så mye i helgen, men svigermor støvsugde før hun dro Og så har jeg klippet og vasket bikkja, så det får telle som arbeid for helgen. Håper du får en fin uke!
Gjest Gjesta Skrevet 10. oktober 2005 #652 Skrevet 10. oktober 2005 Hvordan går det med deg Vips? Håper du får en din uke
Luise Skrevet 10. oktober 2005 #653 Skrevet 10. oktober 2005 Hei hei Vimsevips Håper det går bra hos deg, vennen min :smilejente:
Vimsevips Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #654 Skrevet 10. oktober 2005 til Blondinen, Alwa, Imax og Rainbow Formen er grei, om enn trøtt i dag. Vesla startet dagen i 2-3 tida i natt, og falt ikke til ro igjen før i 5:30 tida Så det blir nok en tidlig kveld på oss alle i dag Dagene har forløpt fort. Jeg har startet med årets barnesamtaler, og har kommet godt i gang. Det tar på med 3 slike møter i løpet av en dag, men informasjonen vi får er uvurdelig Nærmer meg halvveis nå, og det er godt, for om 2 uker starter jeg med foreldresamtalene, så da må jeg være ferdig. Vesla er nå i full vigør igjen. Ho blir fortsatt fort sliten, og lurer seg gjerne til en liten dupp, men hviler stadig mindre på dagtid. Matlysten er det ingenting å si på, ho spiser bedre nå enn ho noengang har gjort. Etter diareen har ho hatt null til dårlig kontroll på tarmsystemet, men nå i helga har vi sett bedring for hver dag. Ho trenger stadig sjeldnere hjelp til identifisere signalene, og det ser vi på som positivt Natta er blitt et problem, men vi regner med at det også vil ordne seg om ikke altfor lenge Nå er det visst middag, får skrive mer senere
Tilde Skrevet 10. oktober 2005 #655 Skrevet 10. oktober 2005 På en måte litt godt å lese at andre også er oppe midt på nettene,har hatt en del av det i det siste...På den andre side,ikke så veldig beroligende,for når de er så store som Vesla så tenker jeg at da sover de... Men det gjør de jo ikke alltid... Gruer meg til ørten flere slike netter i fremtiden... Ikke fått med meg, (-eller kanskje det er hemmelig?!)vet dere om det er gutt eller jente ?
Vimsevips Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #656 Skrevet 11. oktober 2005 På en måte litt godt å lese at andre også er oppe midt på nettene,har hatt en del av det i det siste...På den andre side,ikke så veldig beroligende,for når de er så store som Vesla så tenker jeg at da sover de... Men det gjør de jo ikke alltid... Gruer meg til ørten flere slike netter i fremtiden... Ikke fått med meg, (-eller kanskje det er hemmelig?!)vet dere om det er gutt eller jente ? ← Vel de fleste sover hele natta hver natt når de er 3. Så er det noen sånne som Vesla som ikke helt vil innordne seg. Har en følelse av at hun er rimelig sterkt arvelig belastet på det området, mener å ha hørt maaange historier om det fra både mamma og svigermor Så når det står på som verst trøster vi oss med at vi i hvertfall sov hele natta hver natt før vi begynte på skolen, og da regner vi med at Vesla kommer til å gjøre det også Nei, vi vet ikke hvilket kjønn babyen er. Vesla tror det er en gutt, for ho har så lysten til å bli Storebror I barnehagen derimot heter visst babyen "Jente" i følge de voksne, men det er visst fordi en annen av barna venter en bror så den heter "gutt." Vesla mener Ordensmannen tror det er gutt, "det er best det vet du mamma, for du og jeg er jo jenter. Pappa tror han er gutt, og da er jo han aleine da.." Vi har prøvd å forklare at pappa er gutt, men det går liksom ikke helt inn, for han er jo pappa Vi har også forklart at ho vil bli StoreSØSTER, men at ho kan få en lillebror eller lillesøster, men det er visst mer stas å være Storebror slik nabogutten er.. Har tidligvakt i morgen, senga kaller
Vimsevips Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #657 Skrevet 12. oktober 2005 Nå føler jeg meg flink! Vesla og jeg har vært på loftet i dag, og har nå tatt ned alt sengetøy til babyen, og alle klær i 50-56 som kan brukes om vinteren. Så nå vasker jeg ulltøyet, og så blir vel resten vasket fortløpende tenker jeg Gleder meg til å legge klærne på plass, og se hva vi har/ikke har. Har jo en idé om at vi mangler det meste av lange bukser og gensere, men det skal bli greit å vite det ordentlig I kveld skal jeg ut å spise. Det er lenge siden nå, så det ser jeg virkelig fram til!
Gjest Rainbow Skrevet 12. oktober 2005 #658 Skrevet 12. oktober 2005 Ååååå - finnes det no søtere enn små nusselige babyklær i str 50 dah Det er jo bare sååå mye lekkert i den str. Små Ole Brummiser og bamser og lyseblått og rosa og..... :kgblunk: :kgblunk: Må for all del ikke tro jeg misunner deg asså Jeg er helt ferdig med denslags, men nuttelig er det Håper du får en strålende uke
Vimsevips Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #660 Skrevet 12. oktober 2005 Hei, hei Rainbow og Blondinen! Da er babyklærne på plass i skuffen. Det viste seg at vi i str 50 har: 3 pysjamaser (Vesla har kjøpt 2) 3 langarma bodyer (Vesla har kjøpt 1) 1 kortarma body 1 strømpebukse 2 luer 1 strikkajakke I str 56 har vi: 2 pysjamaser (Vesla har kjøpt 1) 1 langarma body (Vesla har kjøpt 1) 2 hele innedresser 2 kortarma bodyer 1 sparkebukse 1 strømpebukse Så man kan si vi mangler litt til å ta på babyen særlig nedentil.. Ellers har jeg vært ute å spist i kveld, det var kjempe kos! Gleder meg allerede til neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå