Gå til innhold

Hvor mye tror du at du får igjen på skatten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å regne det ut på forhånd sånn at jeg vet, men i år har jeg ikke tenkt på det engang. Så jeg aner ikke! Tror jeg havner sånn ca på 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

regner med at jeg betaler skatt pga. en feiltagelse så da får jeg vel igjen 250 000 jeg syns da selv det er en feiltagelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

3%? Er ikke innskuddsrente irrelevant for en selverklært japp som deg?

Nei. Størstedelen av pengene mine har jeg plassert så sikkert og kjedelig som mulig. Er mer hippi enn jeg er japp btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utregningene mine sier at jeg ligger komfortabelt på minussiden. Akkurat der jeg tenkte at jeg skulle lande.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge til det tikker inn melding om selvangivelsen for ebruker :o

Erfaringsmessig er det mye lenger til det tikker enn melding, enn til tallene faktisk ligger ute :P Her kommer i hvert fall sms'en ofte flere dager etter at tallene er tilgjengelige. Regner med folk her inne kommer til å sitte med F5 på altinn hele natten som vanlig. :laugh:

Anonymous poster hash: 6f285...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig er det mye lenger til det tikker enn melding, enn til tallene faktisk ligger ute :P Her kommer i hvert fall sms'en ofte flere dager etter at tallene er tilgjengelige. Regner med folk her inne kommer til å sitte med F5 på altinn hele natten som vanlig. :laugh:

Anonymous poster hash: 6f285...135

Eller last ned appen;

http://www.tu.no/it/2015/03/18/far-du-igjen-pa-skatten-altinn-appen-lar-deg-sjekke-pa-et-blunk

Anonymous poster hash: 57098...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderer faktisk å sitte oppe til over midnatt for å være sikker.
Jeg er veldig usikker på om jeg får noe som helst igjen pga egenkapital som ble lagt inn i leiligheten her og senere at jeg er medlånetaker og har 50% ansvar for et lån på 2570000 kroner.

Og jeg har studielån i tillegg.

Håper bare at jeg går i 0 i det minste!



Anonymous poster hash: 7990f...40f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer faktisk å sitte oppe til over midnatt for å være sikker.

Jeg er veldig usikker på om jeg får noe som helst igjen pga egenkapital som ble lagt inn i leiligheten her og senere at jeg er medlånetaker og har 50% ansvar for et lån på 2570000 kroner.

Og jeg har studielån i tillegg.

Håper bare at jeg går i 0 i det minste!

Anonymous poster hash: 7990f...40f

Hvordan i all verden får folk 2 - 3 mill i lån? Har du veldig høy lønn? Når regner du med å være gjeldsfri?

Anonymous poster hash: 76be6...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden får folk 2 - 3 mill i lån? Har du veldig høy lønn? Når regner du med å være gjeldsfri?

Anonymous poster hash: 76be6...c1e

Man søker om det, og legger i egenkapitalen som trengs for eksempel.

Sammenlagt har vi rundt 40000 utbetalt i måneden. Vi er i utgangspunktet gjeldsfri om ca 23 år. Men på grunn av lave renter som kommer til å holde seg slik en stund framover, og at vi ikke har bundet renta så vil vi kunne legge inn en del mer i løpet av de neste årene så da vil vi kunne nedjustere nedbetalingstiden med forhåpentligvis et par år.

Anonymous poster hash: 7990f...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man søker om det, og legger i egenkapitalen som trengs for eksempel.

Sammenlagt har vi rundt 40000 utbetalt i måneden. Vi er i utgangspunktet gjeldsfri om ca 23 år. Men på grunn av lave renter som kommer til å holde seg slik en stund framover, og at vi ikke har bundet renta så vil vi kunne legge inn en del mer i løpet av de neste årene så da vil vi kunne nedjustere nedbetalingstiden med forhåpentligvis et par år.

Anonymous poster hash: 7990f...40f

Dere er to, hun jeg siterte har så stort lån alene (hennes andel av lånet).

Anonymous poster hash: 76be6...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Jeg vurderer faktisk å sitte oppe til over midnatt for å være sikker.

Jeg er veldig usikker på om jeg får noe som helst igjen pga egenkapital som ble lagt inn i leiligheten her og senere at jeg er medlånetaker og har 50% ansvar for et lån på 2570000 kroner.

Og jeg har studielån i tillegg.

Håper bare at jeg går i 0 i det minste!

Anonymous poster hash: 7990f...40f

Det legges vel ikke ut på slaget 12? Eller gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, bryr meg ikke.



Anonymous poster hash: 33f75...af2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skattekort-og-forskuddsskatt/Skatteberegning/Skatteberegning-for-skattekort-inntektsaret-2014/

1. Skriv inn inntekt.

2. Skriv inn fradrag

3. Skjema viser så total skatt

4. Fyll inn det du har betalt i skatt

Da kommer resultatet opp.

Anonymous poster hash: f5ba6...d84

Den skattekalkulatoren funker ikke. Er det noen som kan beregne sånn ca for meg?

Bruttolønn: 310.491,-

Særfradrag for enslig forsørger: 48.804,-

Betalt skatt: -59.643,-

Ser for meg en gedigen baksmell...

Anonymous poster hash: f8521...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skattekalkulatoren funker ikke. Er det noen som kan beregne sånn ca for meg?

Bruttolønn: 310.491,-

Særfradrag for enslig forsørger: 48.804,-

Betalt skatt: -59.643,-

Ser for meg en gedigen baksmell...

Anonymous poster hash: f8521...aa2

Hvis det er alt du har av tall så sier kalkulatoren kun baksmell på 576 kroner. Noe som gjør meg litt matt, jeg tjener 100 000 mer og får utbetalt omtrent det samme :vetikke:

Anonymous poster hash: 6f285...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er alt du har av tall så sier kalkulatoren kun baksmell på 576 kroner. Noe som gjør meg litt matt, jeg tjener 100 000 mer og får utbetalt omtrent det samme :vetikke:

Anonymous poster hash: 6f285...135

Hvis det er en trøst så er det siste året for meg med fradrag for barn. De koster liksom ikke mer når de har fylt 18 år - selv om man enda har forsørgerplikt.

Takk for utregningen forresten :)

Anonymous poster hash: f8521...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er to, hun jeg siterte har så stort lån alene (hennes andel av lånet).

Anonymous poster hash: 76be6...c1e

Det var faktisk meg du siterte. Og som jeg skrev så er jeg ansvarlig for 50% av et lån på 2570000 kroner.

Se på kodene for AB så finner du fort ut det.

Anonymous poster hash: 7990f...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør komme over 25 000 kroner, har ganske god oversikt på akkurat det. Men det er alltid en hyggeig overraskelse!



Anonymous poster hash: 5516b...247
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...