Gå til innhold

Juci i ukjent terreng

Juci

Anbefalte innlegg

Det hørtes ut som en god plan! Søndagskvelden, kanskje? Om med vin eller bil, begge deler er sikkert mulig. Sender deg en PM med telnr!

Øh, som i først vin og så bil?? :nei::ler: Sender deg en melding jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, det var ikke slik jeg mente det, nei (men vi er faktisk ikke så nøye på slikt her, når sant skal sies... :rodme: Synd og skam)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jolie, koselig det! :-)

Jeg skal på jobbintervju nå kl 5. Selv om jeg egentlig ikke vil ha noen ny jobb. Men jeg skal bare lodde stemningen, tenkte jeg... Venninne J, som jeg jobbet i reklamebyrå med i gamle dager, spurte om jeg hadde lyst til å gjøre det igjen, for en venn av henne (i et annet byrå) trenger noen, og hun visste bare om meg... Så da sa jeg at jeg jo egentlig ikke er ekspert på den delen (klassisk), og at jeg vil ha masse penger, men de ville treffe meg likevel - må være virkelig stor mangel på kvalifiserte folk for tiden :-)

Men egentlig tror jeg som sagt ikke at jeg vil det, for mitt hjerte tilhører liksom new media, da... På den annen side, hvis jeg får mye mer penger, det hadde gjort seg nå for tiden... Pluss at det ligger "rett nedi gaten" her, trenger vel kanskje 20-25 min til fots... Æsj, jeg vet ikke. Men kanskje det løser seg ved at de ikke vil ha meg uansett. Det hadde gjerne vært best. Jeg vil at problemene på den jobben jeg har skal løse seg, jeg, for jobben i seg selv er gøy.

ALLER helst skulle jeg hatt en million eller fem og startet mitt eget opplegg. Har full plan for det, vet akkurat hvordan det skulle vært. Men det var dette med penger, da... ^sukk^

Nå har jeg vært borte fra jobb i dag og i går, forresten. Ble syk søndag for en uke siden og var da hjemme man/tirs. Så gikk jeg på jobb onsdag fordi vi hadde konsert med koret om kvelden, og der ville jeg så gjerne være med. Selv om jeg nesten ikke hadde stemme... Som ved et under kom stemmen noenlunde tilbake utover kvelden, og konserten gikk bra, men så ble det stygg hosting og greier torsdag og fredag, og søndag kveld fikk jeg feber også, så jeg var nok litt for snar i første omgang der, ja :-(

Satser på at det er helt bra igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Yess. Nå er jeg nesten helt frisk igjen (etter drøyt fire uker, ikke verst bare det... :-o), og de gutta med dette jobbtilbudet hadde ikke råd til meg i den posisjonen, så det løste seg av seg selv! Bra.

Og så bestemte jeg meg for at desember er Måneden For Å Si Nei, så jeg gav i sted beskjed til en kollega om at jeg dessverre ikke kan ta meg av en oppgave som noen plutselig hadde bestemt at det kunne jeg sikkert gjøre, selv om jeg aldri har gjort noe slikt før, og heller ikke ble spurt (de bare bestemte det mens jeg lå syk hjemme!)

Puh! Det var en lettelse. Selv om han ikke ble så veldig glad for å høre det, men de finner helt sikkert en annen og bedre løsning!

Nå gleder jeg meg til jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedskjæringer nå, da. Fikk på onsdag beskjed av sjefen her at en av de fire (inkl. meg selv) i mitt team må gå - jeg kunne velge selv hvem det skulle være... Men så hadde det seg slik at to dager før, altså på mandag, sa "nummer fem" i avdelingen opp. Så nå driver jeg og hun med lobbyvirksomhet som bare det mot Amsterdam for å få dem til å gå med på at vi bruker hennes ledige stilling til å ta over en av de andre fire - som riktignok driver med helt andre ting og ikke kan ta over hennes oppgaver, men det som hun har drevet med, har de ikke planer om å fortsette med så veldig lenge uansett. Hvis ikke hun hadde sagt opp selv nå, så hadde de sagt henne opp senest i september, har vi fått vite nå... Hyggelig! Men likevel: Det vil i det minste gi oss et halvt år til å finne noe annet til en av oss, og det skulle da absolutt være mulig. Helst vil jeg jo egentlig slutte selv. Men ikke før jeg har noe passende alternativ. Har IKKE råd til å miste inntekten min nå... :-o

Så hvor er denne lottogevinsten når man trenger den???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

For en fin dag i dag!! I morges fikk jeg høre at vi ikke trenger å si opp noen med det første - de gikk med på min foreslåtte løsning :-)

Og nå nettopp fikk jeg telefon om at jeg er tatt ut til gameshow på TV hvor jeg kan vinne en haug med penger! :-))

Tror jeg må spille lotto med en gang her... :-)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med gameshow! Du blir jo kjendis da nesten. Hvilken type gameshow - er det kunnskap, synging eller bare flaks??

Gleder meg til søndag, det blir stas. Jeg kjenner at skuldrene begynner å falle på plass, sitter nå og venter på en nabodame som skal lage konfekt og drikke vin med meg. :)

Cumulus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg har hatt en helt fortryllende juleferie med ti dager hos mamma og pappa, møtt gamle venninner (svært koselig å SPISE konfekt og drikke vin med deg, Cumulus! :-), hele halve familien (og det er ganske mange!), shopping, spising og avslapping, jeg fikk det jeg ønsket meg til jul (i hvert fall en del av det), hadde en aldeles koselig etter-jul-feiring med min kjære mann da jeg kom tilbake hit, hadde en særdeles hyggelig nyttårsaften her hjemme hos oss sammen med vennepar R&G, TP, to raclette-steingriller og et par kilo kjøtt m/innlagt svipptur opp til slottet på haugen her oppe ved midnatt (det må ha vært bortimot 1000 mennesker der, og omtrent like mange raketter).

Dessuten har jeg fått blomsterkarmer på kjøkken, bad og do MED silikon rundt alt sammen, jeg har fått fine lamper på veggene i hele trappeoppgangen og i taket på badet, lekre gardiner på soverom og "mitt" rom, nytt TV apparat med ambilight (det er skikkelig kuult!), vi har hengt opp skap med rokkoko-speil som kan skyves til siden (egen idé, stolt & kry) på do, vi har bestilt håndvask til do på nettet til under halvparten av det de ville ha for den i butikken, og vi har fått skåret til en gammel skapdør som jeg sjarmerte meg til på en bondegård en gang samt glassplate oppå, som skal bli til spisebord/bar på kjøkkenet, ser kjempestilig ut. OG jeg har lasert en liten list som skal være foran på det hele når det er ferdig montert.

I det hele tatt en aldeles vellykket, lang og fin ferie! Var ikke LITT interessert i å begynne på jobb igjen... Og ble til og med litt SYK p.g.a. det (ny tarm-betennelse, ett år siden sist, men det var bare litt denne gangen - tror jeg har fikset det nå, skal ta en medisin til nå i kveld)! Men det ordner seg med jobb-motivasjonen, jeg fikser det, har jo så greie kollegaer og sånt. Og nå som jeg skal bli millionær (to uker til i morgen!!! UÆÆH! Det er forresten mye kunnskap og litt flaks, Cumulus - men det vet jo du alt om nå ;-) kan det være det samme, da kan de ta hele jobben og stuffe den, eller gjøre den selv, eller hva det nå skal være. He he.

Men nå må jeg lese! Er bare kommet til H i wikipedia! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Huuu, nå er jeg i Amsterdam, og bor på hotellet ved siden av jobben siden jeg bare skal være en natt, og det ligger liksom litt "off". Fikk med meg eks-sjefen min og to kollegaer på en liten øl i baren her, da, men så gikk de hjem. Så da tenkte jeg at i stedet for å gå ned i restauranten og sitte alene der og spise, så kan jeg jo bestille noe opp på rommet i stedet - så nå har jeg faktisk bestilt room service for første gang i mitt liv, kjempestilig! :-D

Så nå må jeg først spise litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhhhmmm, lekker, for å si det på det lokale språk :-)

Men det jeg jo egentlig skulle oppdatere om her var jo at jeg jo vant en hel formue på dette spørreshowet, da! :-D Ble riktignok ikke millionær, så jeg kan ikke si opp jobben helt ennå, men det var mer enn nok til å sove rolig om natten i et år eller to fremover! YEEEEEEEEEEEEAH!

Og det var så kuult, for jeg VISSTE liksom at det kom til å gå bra! Hadde strålende horoskop for den dagen, følte på meg at dette kom til å bli fine greier, og var helt rolig og avslappet. De tok opp to sendinger før det var vår tur, så da satt alle vi andre kandidatene oppe og fulgte med på et tv. Og like før vi skulle gå ned og alle vi satt der på rekke og rad og ventet, var det noen som sa at de klødde på nesen, og det betydde at du var nysgjerrig eller noe slikt (har jeg aldri hørt), og så var det noen andre som sa at hvis du klødde i håndflaten betydde det at du kom til å få masse penger, og da kom jeg på at jeg hadde klødd litt i håndflatene hele ettermiddagen, så det føyde seg fint inn i rekken av "tegn" :-)

I alle fall så var det da jeg som fikk spille, og jeg fikk helt streite spørsmål som jeg (med litt hjelp innimellom) klarte å svare på, og det gikk som bare det! Det siste spørsmålet som jeg valgte å ikke svare på, hadde jeg i grunnen også tippet rett på. Men det gjør ingenting. Jeg er kjempefornøyd med resultatet :-D Og vi feiret til over kl. 4 om natten. Skulle møtes i hotellresepsjonen 08:15 neste morgen og våknet av at de ringte og spurte hvor vi ble av :-o :-D

Juhuuuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så kuuuult! Gratulerer!!!! Og takk for sist, det var veldig hyggelig at du ville ta deg en tur - det kan vi gjerne gjenta.

Hvor mye vant du da? Si det, si det, si det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt pm ;-)

Og har fått gjort ferdig vinduene på kjøkkenet, og har kjøpt kjøkkenvifte, og har fått håndvasken til doet nede, og skal på skiferie om to uker. Yess!

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, nå er jeg for trøtt til å skrive mye, men for våken til å gå og legge meg... Vil at det skal skje noe spennende... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så morsomt at du fikk spille og ikke minst at du vant! herlig!!

Ser ut som om livet smiler. Sånt liker jeg å se!

Og den sommerferien ser bare utrolig herlig ut. Bittelit misunnelig. I år skal sommeren brukes på å fikse hus og hage. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk skal du ha! Men fikse hus og hage er ikke så aller verst det heller, vet du, det kommer bare an på hva man gjør ut av det hele. Men slikt vet jo du og heldigvis en del om! :-)

Nå har jeg vært og spilt poker-turnering (første gren i årets fun & action ti-kamp). Kom i alle fall til "finalen" og havnet et sted mellom 25 og 30 av i alt rundt 80. Nokså fornøyd med det! Neste er "speed-klatring" om en måned, der kommer jeg sannsynligvis til å kjempe om sisteplassen :-o. Men men, er det ti-kamp, så er det det!

Ellers må jeg fortelle at min kjære kollega og venninne E i dag fikk vite at de to befruktede eggene (eller i det minste ett av dem) som hun fikk satt inn søndag for halvannen uke siden, nå har lagt seg pent på plass der inne, og alt ser bra ut - neste sjekk mandag 2. mars for å se om alt utvikler seg som det skal. HURRA, spennende! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...