Gå til innhold

Juci i ukjent terreng


Juci

Anbefalte innlegg

Hei!

Ville bare stikke innom og se om det hadde skjedd noe spennende hos deg i det sisite. Og se hvordan du hadde det. Og så kommer jeg midt inn i en diskusjon om mammografi og brystkreft... :forvirret: Jaja. Det er ikke dumt å sjekke seg. Og er man usikker, så er det uansett best å få tatt en sjekk. Strålebelastning? Det er farligere å oppdage klumpen for sent. Da dør man mange år for tidlig. Enkelt og ugreit.

Minner meg på en dame som satt og pratet på dagligstuen på sykehuset for en tid tilbake. Det er mange rare mennnesker der ute... Hun snakket veldig høyt og åpent og hadde ikke så mange sperrer i praten sin der. Hun hadde tydeligvis samme diagnose som meg. Brystkreft med spredning, og begrenset tid igjen, selv om sykdommen akkkurat nå holdes under kontroll. POENGET :-D kommer nå... Damen hadde fått en meeeeget gjenstridig lungebetennelse, men NEKTET å ta røntgen av lungene, fordi det er FARLIG STRÅLING!!! :ler: I tillegg så klaget damen klaget over at hun hadde så mye smerter, men hun KUNNE jo ikke begynne med morfinbehandling, for tenk om hun ble avhengig av styggedommen. Hun har skjønt hvor hun er...

Men ellers er det lenge siden du har oppdatert ser jeg. :) Men så har jeg jo fått en del smser og blitt oppdatert sånn. Hyggelig det. Og jeg er veeeeldig spent på det du har skrevet om tiden vår. Gleder meg til å se. Husker godt troll-perioden. Et øyeblikk jeg husker veldig godt fra barneskolen er den gangen du knakk armen og satt oppe på haugen der og holdt deg så rart på armen. Det så veldig veldig vondt ut. Jeg mener å huske at jeg satt og holdt deg rundt skulderen. Stemmer det?

Oi, det ble langt dette. :overrasket: Kanskje jeg skulle skrevet litt i min dagbok også... Lenge siden sist.

Ha en riktig fin kveld!

Stor klem fra meg :klem:

Endret av CarpeDiem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det DU, det? Som hjalp meg ned på ballplassen der da jeg brakk armen? :-D Det hadde jeg glemt. Hi hi! Huff, da var jeg litt redd, ja. Ikke fordi armen gjorde vondt, men fordi jeg hadde hørt at man kanskje måtte ta sprøyte! :ler: Men det måtte jeg ikke.

Oppdatering, ja. Hm. Har det skjedd noe spennende, da? C er på seiltur med gutta, kommer hjem igjen på søndag. Nå i helgen var jeg i Polen på filmfestival, det var en fin tur! Selv om den var litt rar, for jeg ante jo nesten ikke hvor jeg dro hen, og dessuten falt airconditionen ut på veien, så jeg tror søren meg det var omtrent 40 grader - huff! Så en nokså rar fransk film, en knallbra tsjekkisk dokumentarfilm (om to typer som lot som de skulle åpne et supermarked, som egentlig bare var en fassade!), og en koselig skotsk kjærlighets-/kulturforskjeller-/moderne Romeo og Julia historie. Og ble kjent med en del veldig hyggelige folk!

Og nå skal jeg vanne blomstene på terrassen, og så skal jeg køye. God natt! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er det lenge siden Juci??

Litt for opptatt med jobb, reising og oppussing??

Bare litt nysgjerrig på hvordan det går jeg da..

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FERIE, Magnhild, FERIE!

Jeg har vært på en aldeles perfekt, 18 dagers ferie i Toskana, sammen med C og mamma og pappa og søster og svoger og niese og nevø først, og deretter med to vennepar, og jeg har drukket vin og spist ost og pizza og pasta og sauser og tomater og urter, og badet og solt meg og spilt spill og hørt musikk og reist rundt omkring og vært på vinsmaking og oljesmaking og eddiksmaking og antikvitet-loppemarked og tatt masse bilder og KOST MEG! HURRA!!!!!!!!!!!

Første dag på jobb igjen i dag, og det var helt greit! Opplagt, uthvilt og motivert :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det var det, Mrs L! :-)

Det eneste som var litt dumt (og nå "outer" jeg meg fullstendig her, altså...) var at de vennene vi var med siste uken absolutt ville at vi skulle finne et tilsvarende hus for september neste år med en gang. Så jeg prøvde meg forsiktig med "neste år? Nei, da har vi allerede barn, du", men det var det ingen som tok på alvor. Så da ble det leting i kataloger og styr og mas, så langt at de for en uke siden skrev mail og mente at "vi må bestille NÅ". Og da måtte jeg bare si at jeg (vi) faktisk har andre planer. Selvfølgelig er det ikke sikkert at det blir noe av osv., men jeg vil bare ikke la meg "presse" til å bestille noe ferie ett år fram i tid når jeg egentlig vil noe helt annet....

A propos å ville noe annet... I dag var jeg med venninne U og B og prøvde brudekjole til U! Det har jeg aldri gjort før (selv om jeg har vært forlover to ganger...), så det var jo - spennende. U hadde litt problemer med hvem hun skulle ha som forlover, for på den ene siden valgte B U til forlover da hun giftet seg i fjor sommer (noe jeg egentlig syns var litt rart, for de har ikke kjent hverandre SÅ lenge - men men), på den andre siden følte U at hun ville ha sin gamle bestevenninne R til forlover. Og så var det meg, da... :-) Men jeg gav avkall på forhånd mot å få være fadder til hennes førstefødte, he he. Så får vi se om/når det blir. I alle fall gleder jeg meg veldig til det bryllupet, for hun skal gifte seg med min beste studiekollega (de ble kjent på min 30-årsfest)!

Ellers: Mye jobb, men bare bra. Og nå prøver C seg på en SOTB ute på kjøkkenet, så det er best jeg går og hjelper ham...

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig med brylluper, og det er jo koselig uansett om man er forlover eller ei. Det er jo vanskelig for bruden å velge når man har flere gode venninner. Var litt sånn for meg også da jeg giftet meg.

Bestille ferie ett år i forveien er vel vanskelig når man har kommet til det punkt i livet der man ønsker å lage barn. Da vet man jo ikke hva som har skjedd ett år frem i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, rolig nå ;-)

Ikke begynne å strikke ennå.

Jeg er så drit-trøtt... Måtte opp kl 5 i går for å kjøre med to kolleger til et møte 2,5 time unna her. Var der kl 9, møte til kl 5, og så 2,5 time kjøring hjem igjen, gjeeeeezzzzp... Men det var viktig møte, da. Og vi fikk gjort masse. Men så måtte jeg jo prøve å gjøre alt det jeg ikke fikk gjort i går i dag, og det gikk ikke. Jeg gleder meg til kollega M kommer tilbake fra ferie om en uke! Neste tirsdag og onsdag er det Amsterdam igjen.

Jeg glemte helt å "feire" 1-årsdagen til dagboken min! Og at det var ett år siden jeg fikk meg jobb den 13. september! Helt utrolig. Tiden har gått fort, men samtidig føles det som en evighet siden! Det har liksom skjedd så mye i løpet av det året. Og det er jo bra. Så har man i hvert fall ikke følelsen av at livet bare suser sporløst forbi.

Endret av Juci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var i Amsterdam i går og i forgårs - det var hyggelig som vanlig! Det er alltid bra å få snakke face to face med alle kollegaene, for det er mye som er enklere å løse eller bare prate litt om når man bare kan rusle bort til skrivebordet til noen enn når man må ringe til dem. Og dessuten var fem av oss ute og spiste på et kuult sted tirsdag kveld. Og i dag kom kollega M tilbake fra ferie her, det var BRA! Har savnet henne litt, ja! Det var bare så mange ting jeg gjerne ville ha gjort, men som rett og slett ikke gikk, fordi jeg ikke hadde tid. Men nå skal alt bli så mye bedre (det ble mye bedre allerede i dag). Dessuten har jeg endelig fått to nye medarbeidere til, og de trenger jeg sårt! Så nå blir det altså full guffe framover, yess.

Ellers har vi nå fått nye låser i alle dører her i huset, og om ca. to uker kommer varmeanlegget til å bli skiftet ut også. Det var jo på høy tid nå på tampen av september. Så da blir det forhåpentligvis ikke flere kalde vintre innendørs her lenger! Det har vært litt kjølig her noen dager allerede, så vi har vært nede i 17 grader inne en natt eller to, men det er jo ikke SÅ ille når man ligger under dynen. Bare litt huff å stå opp om morgenen da... Vi skal også få en sånn vindu-mann til å komme hit og sørge for at alle vinduene lukker som de skal, slik at vi ikke fyrer for kråkene i vinter heller (øverst på den ene terrassedøren er det en glipe på over 1 cm.... :overrasket: )

Hva mer er det å berette...? Egentlig har vi en avtale om å gå på disco i morgen kveld, men jeg har ærlig talt ikke særlig lyst. Men C vil, så jeg får vel henge med. Det er egentlig både hyggelig og gøy, men det pleier bare å vare så lenge, og jeg blir så trøtt av å være oppe til 4-5 tiden om natten. Begynner nok rett og slett å bli for gammal til det livet, ja! Er fremdeles trøtt etter at jeg måtte stå opp kl 5 på tirsdag for å fly til Amsterdam :sove:

Ja, og så har jeg begynt på et privat prosjekt: Jeg tar et bilde (eller flere) på jobben hver dag. Det blir da en slags "bilde-dagbok". Jeg gjorde det på den gamle jobben min i ni måneder (skulle egentlig være ett år, men kameraet jeg brukte ble stjålet), og det er skikkelig gøy/rart/kuult å se på de bildene nå. Bare sånne helt dagligdagse scener fra jobben - ting som man ikke husker senere. Det verste er at nesten ingen av de jeg tok bilde av (og det var MANGE) jobber der lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tørke støv av dagboken*

Håper det går bra med deg Juci!!!

Hørtes utrolig morsomt ut å ta bilde hver dag på jobben. Sikkert utrolig morsomt å ha senere!! En skikkelig god ide!!

Ha en fin dag!

Håper vi gører fra deg snart da!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja her er jeg igjen. Kom hjem fra jobb for en halvtime siden :forvirret:

Nå er jeg litt lei av å jobbe så lenge. Nevnte jeg at jeg har 160 timer overtid så langt i år? Det er søren meg fire uker, det! Og jeg får det ikke ut i penger, så det er bare å begynne å gå hjem tidligere om dagene! Men det klarer jeg aldri... Så da tenkte jeg at jeg får begynne å komme senere i stedet. Men det klarer jeg heller aldri, for så fort jeg står opp, tenker jeg at "åh, DET må jeg få gjort, og DET må jeg huske, ..." osv., og så bare skynder jeg meg på jobben for å få det unna...

I dag måtte jeg sitte lenge fordi jeg skal utenbys på viktig møte i morgen, og da ville jeg ha både plan A og plan B perfekt ferdig. Skal til en annen by i samme ærend fredag, og tirsdag neste uke til en tredje by, og den 25. er det siste turen av det slaget. Så er det fire prosjekter som skal avsluttes i løpet av November, og DA.... kan jeg vel begynne å tenke på å gå hjem etter åtte timer...

Men det er nå gøy, da. Jobben, mener jeg.

Ellers kan jeg nevne at vi har kjøpt masse nye lamper! Og det er ikke verst, for for meg er det nesten like forferdelig å kjøpe lamper som å kjøpe sko! (To par nye sko har jeg forresten også klart å skaffe meg, men det var fordi jeg rett og slett ikke hadde ett eneste par høstsko, og det begynte å bli for kjølig til sandaler... :sjarmor: ) I hvert fall er det slik at jeg blir helt matt når jeg kommer inn i en lampebutikk (og i en skobutikk for den saks skyld), og da legger det seg liksom et slør over blikket mitt sånn at jeg ikke ser noenting klart - bare et hav av lamper (sko) som liksom glir over i hverandre... :-D Men denne gangen var det altså opptil flere som skilte seg ut, og da var det bare å slå til! Så nå har vi skiftet ut de stygge, kjedelige lampene vi hadde i gangen med nye, stilige. Hurra!

A propos kjølig: De har visstnok fikset varmen her i huset nå (byttet ut hele fyringsgreien), men vi venter på elektrikeren som skal "plugge i" alt sammen også, så vi ligger på rundt 18-19 grader innetemp for tiden. Da kan man jo egentlig likegodt bli sittende på jobben til 10-tiden. Men håper at det blir fyr i sakene her til helgen. Kryss fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jepp, nå er det blitt orden på sakene her! Heldigvis. 23 grader jevn temp, det er helt i orden!

Ellers driver vi og feirer bursdager, planlegger diverse små reiser hit og dit, C har innrettet hjemmekontor nå som han har "sluttet i jobben sin" (har jeg skrevet det? Han forlot firmaet han var partner i, så nå jobber han bare for seg selv. Og har dermed en del tid til sånne andre ting som man ikke får gjort når man må på kontoret hver dag, som f.eks. gå og handle midt på dagen og sånn :sjarmor: ). Men etter eget sigende har han mer inntekt i oktober enn i august og september tilsammen, så da er jo alt i skjønneste orden.

Tror det er alt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...