Gå til innhold

Pen jente, men får ALDRI oppmerksomhet! Hva gjør jeg galt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men, ja.. Jeg er blid, hyggelig, har utdannelse, mange gode venner, er relativt sosial av meg og bruker en del tid på utseendet. Jeg er den typen som aldri går utenfor døren uten å ha på litt sminke og "ordentlige" klær, hvis det sier dere noe.

Hvis du forventer at helt tilfeldige, ukjente menn skal komme og sjekke deg opp sånn uten videre så har ikke blid, hyggelig, utdannelse, mange venner, sosial noe å si. Da vil det være utseende, utstråling og kroppsspråk som teller for at en mann skal fatte interesse og gidde å komme bort og sjekke opp.

Du sier at du er 10-12 kg overvektig, da leser jeg av det at du er 10-12 kg over grensen for å være normalvektig. Jeg vet hvordan de 5 kiloene overvekt på min 190 cm lange kropp ser ut. 10-12 kg på en kvinne er da ganske mye, godt synlig og ganske utrent. Så kan man klage over hvor overfladisk det er osv. men hvis du forventer at helt fremmede menn skal sjekke deg opp uten å kjenne deg så må du konkurrere med mye tynnere kvinner i din aldersgruppe. Hvis du vil ha luksusen av at fremmede menn sjekker deg opp, gå ned noen kilo eller begynn å sjekke opp selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestvest

Kan fortelle deg hvorfor. Som en middels attraktiv fyr, så ser jeg på sånne som deg og tar nederlaget på forskudd. Mange ganger er det ikke vits å prøve seg på noen som er over sine egen liga. Det er derfor jenter som er mindre pene, lettere overvektige, bader i menn som meg. Husk at størsteparten av befolkningen er mindre vakre, og dermed leker de best sammen også.

Når jeg ser en pen jente som sitter med ei venninnegjeng, så går jeg alltid for den mindre pene jenta i gruppa. Det er rett og slett fordi jeg ikke gidder å bli avvist av de pene. De pene har også som oftest et litt kaldt kroppsspråk og. Øyekontakten og humøret er bedre hos de mindre pene.

Dessuten er det ingenting som er bedre enn en mindre pen jente i senga. Gud så sulten hun er.

Anonymous poster hash: e7af2...a09

Og hvordan kom du frem til denne konklusjonen?

Du skriver at du blir avvist av de pene jentene. Hvordan kan du da vite hvordan de er i senga? Om ikke de også er ville.

Kan det være at det blir vilt i senga fordi du ikke er redd for å prestere med de som er mindre pene nettopp fordi de er mindre pene, og du føler deg dermed mer attraktiv?

Du kaller jo dem også " Din egen liga ". Så det spørs om prestasjonsnivået, i likhet med alt annet, hadde vært det samme om jenta hadde vært pen.

Ofte er vi raske ut med å peke på alle andre. Når det i realiteten er oss selv vi bør ta en nærmere titt på.

Edit: skrivefeil

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ned 10-12 kilo så ordner det seg.

Signerer denne. Gikk selv ned 13 kilo med valpefett de første årene jeg bodde hjemmefra etter VGS og gikk fra å vvære ei grå mus til å bli direkte omsvermet og populær :) Gjør jo også underverker med kondisjon og helse generelt :) VELDIG glad for det nå som jeg er i midten av 30-årene og ikke får ting gratis lenger slik som i 20-årene, nå må jeg trene 3-4 ganger i uka for å klare å holde meg slank. Så om jeg hadde bevart mitt ddårlige kosthold så hadde jeg nok hatt 20 kg for mye idag da forbrenningen går gradvis ned og svangerskap får kropper til å forfalle enormt mye. Gikk opp 10 kg i begge mine svangerskap og etter sistemann gfikk jeg til og med grevinneheng!! :( Så pass på...

Anonymous poster hash: 7f2b1...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan kom du frem til denne konklusjonen?

Du skriver at du blir avvist av de pene jentene. Hvordan kan du da vite hvordan de er i senga? Om ikke de også er ville.

Kan det være at det blir vilt i senga fordi du ikke er redd for å prestere med de som er mindre pene nettopp fordi de er mindre pene, og du føler deg dermed mer attraktiv?

Du kaller jo dem tross alt " Din egen liga ".

Ofte er vi raske ut med å peke på alle andre. Når det i realiteten er oss selv vi bør ta en nærmere titt på.

Edit: skrivefeil

Selv om de fleste fremmede pene jenter ikke viser han interesse så kan det jo hende han har kjent og ligget med et par pene jenter tidligere. Poenget hans var vel egentlig at mindre pene jenter lettere slipper seg løs i senga. På en måte kan jeg forstå det; pene jenter tar det for gitt at de får ligge med menn, så de føler ikke akkurat at de må utnytte muligheten fullt ut på en ONS, at dette er den sjansen de får i livet. ;)

Anonymous poster hash: 1f166...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende storhetstiden din er omme. Du var sikkert "den kule jenta" på vgs. På bygda. Alle så opp til deg, du hadde ryktet/omdømmet å flyte på osv. De fleste av "de kule" på vgs mister den "makten" når de blir litt eldre og da får de ikke noe gratis lenger. Kanskje.

Anonymous poster hash: 9f71c...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Selv om de fleste fremmede pene jenter ikke viser han interesse så kan det jo hende han har kjent og ligget med et par pene jenter tidligere. Poenget hans var vel egentlig at mindre pene jenter lettere slipper seg løs i senga. På en måte kan jeg forstå det; pene jenter tar det for gitt at de får ligge med menn, så de føler ikke akkurat at de må utnytte muligheten fullt ut på en ONS, at dette er den sjansen de får i livet. ;)

Anonymous poster hash: 1f166...82b

Det synes jeg er fornærmende sagt mot både mindre pene, og pene jenter.

- Du kaller mindre pene jenter desperate.

- Du generaliserer alle pene jenter, og mener at alle har ONS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer denne. Gikk selv ned 13 kilo med valpefett de første årene jeg bodde hjemmefra etter VGS og gikk fra å vvære ei grå mus til å bli direkte omsvermet og populær :) Gjør jo også underverker med kondisjon og helse generelt :) VELDIG glad for det nå som jeg er i midten av 30-årene og ikke får ting gratis lenger slik som i 20-årene, nå må jeg trene 3-4 ganger i uka for å klare å holde meg slank. Så om jeg hadde bevart mitt ddårlige kosthold så hadde jeg nok hatt 20 kg for mye idag da forbrenningen går gradvis ned og svangerskap får kropper til å forfalle enormt mye. Gikk opp 10 kg i begge mine svangerskap og etter sistemann gfikk jeg til og med grevinneheng!! :( Så pass på...

Anonymous poster hash: 7f2b1...96e

Er ikke alltid det hjelper altså.. er like upopulær uansett om jeg er chubby eller slank.. og får høre at jeg er pen. Skal jeg bare legge meg ned og dø da eller?

Anonymous poster hash: 553fe...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan kom du frem til denne konklusjonen?

Du skriver at du blir avvist av de pene jentene. Hvordan kan du da vite hvordan de er i senga? Om ikke de også er ville.

Kan det være at det blir vilt i senga fordi du ikke er redd for å prestere med de som er mindre pene nettopp fordi de er mindre pene, og du føler deg dermed mer attraktiv?

Du kaller jo dem også " Din egen liga ". Så det spørs om prestasjonsnivået, i likhet med alt annet, hadde vært det samme om jenta hadde vært pen.

Ofte er vi raske ut med å peke på alle andre. Når det i realiteten er oss selv vi bør ta en nærmere titt på.

Edit: skrivefeil

Mindre pene jenter som ikke får så mye oppmerksomhet er mer glad for den oppmerksomheten de får, og når de da får seg sex med en fyr som de ser på som attraktiv, så jobber de hardere i senga. Så simpelt er det.

Anonymous poster hash: e7af2...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Mindre pene jenter som ikke får så mye oppmerksomhet er mer glad for den oppmerksomheten de får, og når de da får seg sex med en fyr som de ser på som attraktiv, så jobber de hardere i senga. Så simpelt er det.

Anonymous poster hash: e7af2...a09

" Det er derfor jenter som er mindre pene, lettere overvektige, bader i menn som meg. "

Påstanden din stemmer ikke. For hvis de mindre pene jentene bader i menn får de mer enn nok oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig singnaliserer du ikke tilgjengelighet. I helgen satt det 3 pene damer på bordet vedsiden av hvor min gruppe satt, men jeg så ikke at noen gikk bort til dem. Grunnen var at de rett og slett ikke virket hyggelige, de så sure og overlegne ut. Jeg følte ikke for å si hei til dem.

Hvis man ønsker en venninnekveld er dette ofte den eneste taktikken man kan ty til for å få være i fred. Ikke alle damer går på byen i håp om å bli sjekket opp.

Anonymous poster hash: 5f154...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemi kan man skape selv, men jeg har sluttet med det, det er slitsomt å fore egoet til folk. Nå har jeg blitt en taker i større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Vil du ha mitt ærlige svar så tipper det har med ovevekten å gjøre.

Anonymous poster hash: 5f154...080

Gå ned 10-12 kilo så ordner det seg.

Seriøst ? ? ?

Jeg er sikker på at TS er grisedeilig. Veldig mange menn, Ikke unge gutter, tiltrekkes vel så mye av former som de som har kropper som er slanke/tynne eller typisk kroppsidealet. Jeg er 100% sikker på at dette ikke er problemet.

Ts, det er vanskelig å si hvorfor du ikke blir sjekket opp - vi vet også at veldig mange gutter/menn har dårlig selvtillit og ikke tør ta kontakt med flotte damer. Kanskje du bør være den som sjekker opp? Ta kontakt med menn som virker hyggelig, start en samtale og spør om dere kan møtes til en kaffe eller lunch. Og drit i det styret med å gå på byn hvor alle er beruset. Glem også nettdating. Møt mennesker på butikken, på gaten, på bussen eller hva som helst. Øv deg på å være sosial,utadvent og deg selv. Still deg selv åpen og la omgivelsene vite at du dater. Og er det forhold du er ute etter så for all del ikke åpne godteposen alt for tidlig, før du finner ut om mannen du dater virkelig er interessert i mer enn bare sex og kos.

Ts, legg ut et bilde av deg selv, eller et bilde som ligner? Jeg nekter å tro at dette har noe med noen par kilo som kun gjør kroppen din mer attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er du i grupper? Smiler du og er sosial med venninnene dine? For det er sånne ting mannfolk legger merker til. Danser du på golvet, smiler du til en gutt hvis du ser en som du syns er kjekk?

Jeg pleier å se på gutter jeg syns er fine og får jeg et blikk så smiler jeg. Funker 99% av tilfellene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å se på gutter jeg syns er fine og får jeg et blikk så smiler jeg. Funker 99% av tilfellene;)

Jeg kan prøve dette. Men gjør du det også i dagliglivet, på gata og i butikken?

Det er ikke så ofte jeg får gått på utesteder på byen, men jeg ser en del kjekke fremmede menn på dagtid.

Anonymous poster hash: 1f166...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker best på utesteder, men har funket på dagliglivet, men det er mer sjeldent. Har ihvertfall fått et smil tilbake i hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg benytte anledningen til å takke for alle svarene deres! : )
Så fantastisk at så mange tar seg bryet med å prøve å hjelpe meg! Jeg setter utrolig stor pris på det.
-Og etter å ha lest igjennom hver eneste kommentar her, så er det kanskje vanskelig (og uinteressant for dere?) å lese svar på alt, men jeg vil nå likevel prøve : )

BTW: Ingen av svarene fra ”anonym bruker” i denne tråden er fra meg, da jeg har hatt trøbbel med macen min, så det er derfor jeg svarer så sent.

Men, here goes:

1: Noen av kommentarene går på det å være sjenert, eller at man har blitt mer sjenert med årene/samfunnet har endret seg:
Jeg tror jeg har blitt mer sjenert de siste to årene nettopp fordi jeg ”mangler bekreftelse” nå, og sliter med å være sikker og utadvendt.

2: Spørre mannlige venner om temaet: føler det fort kan bli litt kleint, men når jeg spurte en kompis for kanskje et år siden, så sa han noe sånt som at jeg ikke klarer å ”slippe meg løs” med folk jeg ikke kjenner. Det vil si; samtalen flyter ikke fritt, og jeg oppfører meg generelt litt awkward.

3: ”Kjipt å være den stygge venninne, men ikke så mye man får gjort med det”. Føler ikke at dette handler om utseendet først og fremst, men jeg er enig. Jeg har masse superpene venner, så kanskje jeg rett og slett bare blekner veldig i forhold?:) hehe

4: Til dere som sier at det ”helt sikkert er overvekten”, så tviler jeg. Jeg fikk masse motivasjon for en tid tilbake siden, og gikk ned noen kilo (mistet rundt 14 cm på magen bla), fikk masse komplimenter for at jeg så tynn ut, men ingenting mer skjedde på gutte-fronten.
Og til deg som trodde at jeg mente 10-12 kg overvektig i forhold til BMI: NEI! Da hadde jeg vært smellfeit! Haha! Jeg er veldig lav, rundt 1, 62, så jeg mente 10-12 kg over idealvekten min, som ligger på rundt 55 kg.

5: ”Du kan ha forandret deg veldig mye de siste årene, uten å ha merket det”. Nei, ikke egentlig. Har masse bilder, og side om side er det ikke mye forskjell… Skiftet hårfarge noen ganger, men ikke noen drastiske forvandlinger her.

6: ” Kan fortelle deg hvorfor. Som en middels attraktiv fyr, så ser jeg på sånne som deg og tar nederlaget på forskudd”. Altså, jeg sier at jeg er pen… men misforstå meg rett, jeg er ikke sånn ”wow-uoppnåelig-pen”, det er jeg rimelig sikker på, så denne har jeg litt vanskeligheter for å godta, haha.

7: For dere som sa at attraktive mennesker med introvert personlighet kan virke arrogante; denne har jeg litt tro på.. Jeg blir veldig fort sittende og se på andre, uten å smile osv, bare fordi jeg er usikker etc, og det er flere ganger folk jeg ikke kjente på daværende tidspunkt har sagt i etterkant ”shit, jeg trodde du var skikkelig bitch, jeg!”. (Har prøvd å endre dette!!)

8: ” Du skriver veldig mye om utseendet ditt. Men knapt nok noe om personligheten. Og det lille som står mellom linjene om personligheten din, er at du er svært overfladisk. Det kan faktisk være personligheten din det er noe i veien med.”

Absolutt! Jeg er veldig overfladisk! Men det gjelder meg selv! Jeg dømmer ikke andre på samme måte i det hele tatt! Jeg er opptatt av å se bra ut osv selv, men jeg tenker sjelden over sånne ting med andre… Og jeg velger å tro at jeg har en ok personlighet i alle fall, for jeg har en drøss med gode venner, både gamle venner og nye. Disse hadde vel ikke orket å bli venn med meg, og tilbrakt masse tid med meg, om jeg var helt forferdelig? (håper jeg)

9: ” Det har blitt ganske skummelt for menn å ta kontakt for tiden. Vet aldri når man blir beskyldt for andre ting enn det som var hensikten” : Til alle gutter: ikke tenk så langt! Så lenge du ikke er frekk og ekkel, så er nok ikke dette særlig sannsynlig.

10: Til deg med den single venninnen på 35… Ikke si sånt!: (
Dette må vel være noe av det jeg frykter mest.. Jeg er veeeeldig redd for å bli avvist, og like ens er jeg veeeldig redd for å avvise noen.. Så ”guarden min” er alltid oppe… Dette er absolutt noe jeg skal tenke på!

11: Tally:
Jeg tror IKKE jeg utstråler desperasjon, for så utadvendt kroppsspråk har jeg ikke! –Men som du insinuerer; jeg kan ikke slappe av rundt gutter/menn jeg ikke kjenner for fem flate øre.. Mens med de jeg kjenner godt, så går alt fint. Jeg har også opplevd at mange av guttevennene mine får ”en ting” for meg, men jeg er så redd for å ødelegge vennskapet at jeg bare velger å overse tegnene. Venner man har hatt i mange år pleier ikke å fungere like bra i kjærlighetslivet har jeg uansett erfart gjennom mange venninner..

12: ”Personligheten kan ha forandret seg mye over tid, uten at du merker det. Før var du kanskje ”åpen og livlig”, mens du nå er ”voksen og alvorlig”.
Kan nok absolutt ligge noe der også. Jeg merker selv at jeg prøver å være litt mer alvorlig av meg osv nå enn før.. Har aldri tenkt på at dette kunne være en faktor, faktisk! Takk : )

13: Til dere som foreslår at jeg skal sjekke helt selv… Hvem betaler terapien i for- og etterkant? Haha, jeg er jo dødsredd for slike ting! (og i tillegg veldig klein!)

14: ”skriver jo at det BARE er 50åringer og "dem ute etter en ting" som prøver seg. I hvilken betydning er ikke det avvisning ovenfor de i denne gruppen da ?”
Kjære deg, jeg mener faktisk det jeg skriver her. For jeg VET at jeg aldri kommer til å date en på over 50 år. Dette kan jeg si med god samvittighet, for jeg er faktisk ikke ute etter å date en som kan få infarkt når som helst.
–Og til ”de som er ute etter en ting” : Jeg har veldig store bryster, og når menn kommer bort og spør om å få ta på, finner seg til rette og tar på eller kommer med andre lignende fremstøt, da har jeg en ting å si: slutt å oppfør deg som en kåt 14-åring, og kom deg vekk fra mitt brystparti. For å si det sånn, man ”lærer å kjenne” denne gruppen av menn ganske godt etter 10 år….

15: Til deg som tror at jeg gir folk ”falske forhåpninger”, så må det vel oppstå en slags ”kontakt” på forhånd som gir meg muligheten til dette? Altså, jeg mener det når jeg sier at jeg er totalt usynlig for min egen aldersgruppe, jeg har ingen å gi falske forhåpninger! :P

16: ”Det virker egentlig som at TS er skuffet over sin egen verdi. Hun får oppmerksomhet, men bare fra de hun ser på som lav verdi. Dermed kommer hun hit og lurer på hvorfor hun er av lav verdi, siden hun helt klart er pen, og burde få menn av høy kvalitet etter seg”
Du er absolutt inne på noe her tror jeg, men.. Jeg liker ikke helt måten du formulerer det på. Får meg til å undre om vi egentlig mener det samme.
-Altså jeg ER skuffet over ”min egen verdi”, og de jeg får oppmerksomhet av, som nevnt over 50+/useriøse, er ikke nødvendigvis ”lav verdi”, men ikke noe jeg er interessert i.
Men, jeg vil gjerne høre hva som gir folk verdi? Kan noen utdype hva vedkommende mener?

17: ” For ingen 50+ tør å nærme seg en 23-åring med mindre de ser på personen at de kan ha noe som helst sjanse.” Jo, da… Jeg lover (på alt jeg eier og har) at de helt, totalt, uten unntak kommer uprovosert bort! Jeg har aldri i mitt liv gjort nooooe som kan gi dem håp.

18: Til dere som lurer på hva jeg selv ”forventer” av en mann:
Utseendet er egentlig ikke viktig. Jeg faller for personlighet, MEN som dere sier til meg; man trenger jo et førsteinntrykk for i det hele tatt å bli interessert = utseendet. Men, jeg liker som regel gutter ikke ”alle andre” synes er av de kjekkeste. Jeg bryr meg ikke så mye om høyde, og i alle fall ikke vekt. Så slike ting er ikke så viktig for meg.. felles interesser osv er egentlig alltid det jeg faller for.
Men ideelt sett utseendemessig så liker jeg BEST de mellom 25-32, som gjerne har litt ”kosemage” og har et avslappet forhold til kropp osv… Fint å ha noen å trene sammen med, men sixpack og barbert kasse har liksom aldri vært min ”greie”. (Selv om jeg sikkert hadde akseptert det likså godt : ) )

20: Vekten igjen: Jeg hadde nok hatt godt av å gå ned disse kiloene, men jeg lover at det er ikke så drastisk som dere gir uttrykk for. Jeg har ikke kjempestor mage, kardashian-ass eller dobbelthake ned på brystet av disse kiloene altså, da hadde hele denne tråden mistet en del av meningen sin! Haha : ) Som sagt, de kan gjerne trenes bort, og det med gode følger. Men jeg veier under 70 kilo, og bruker fortsatt størrelse M i det meste, så jeg er ikke sånn ”Oi, hvordan klarer hun å gå?”-tjukk…

21: ” Mest sannsynlig singnaliserer du ikke tilgjengelighet.” : Lær meg, vær så snill? Jeg vil gjerne vite hvordan man gjør dette, uten å fysisk gå bort for å snakke med noen helt alene? Jeg er såå sjenert.

22: ” hvilken utdannelse har du?” Jeg har studert forskjellige ting innen media- og pr, har ikke bachelor, men er over bachelornivå.

23: Til deg som foreslår at jeg blir unaturlig tynn: Det kommer aldri til å skje. For at jeg skal se undervektig ut må jeg veie 45 kg.. Igjen; det kommer ikke til å skje. Jeg vil jo ikke ende opp sammen med en mann som synes jeg er uattraktiv om jeg legger på meg to kilo? Dette er uansett av en personlighetstype jeg absolutt ikke blir tiltrukket av. (Personlighetstyper jeg BLIR tiltrukket av: tenkere, happy-go-lucky-folk, omsorgsfulle og nesten alt innenfor kreative personligheter)

24: ” Kan hende storhetstiden din er omme. Du var sikkert "den kule jenta" på vgs. På bygda. Alle så opp til deg, du hadde ryktet/omdømmet å flyte på osv. De fleste av "de kule" på vgs mister den "makten" når de blir litt eldre og da får de ikke noe gratis lenger.”
Haha, du har litt rett! Men som nevnt så har jeg aldri falt for guttene i den samme kategorien, da.. Så jeg måtte faktisk jobbe litt for å få de jeg VILLE på den tiden også.

25: Smiler/danser/ler du? Jeg smiler, ler og masse annet med vennene mine.. Men trist nok har jeg for dårlig selvtillit til å danse.. Til og med om jeg er kanakkas-full så har jeg alltid kontroll på å ikke danse :P

Det var alt for nå! Haha, beklager megalangt innlegg, men jeg ville ikke begynne å svar hver eneste ”bidragsyter” personlig, da det hadde tatt opp enda mer plass..
Igjen, tusen takk til alle som har orket å bry seg! Og jeg setter vel så pris på de krasse tilbakemeldingene, som de søte. Det er ingenting man lærer så mye av som kritikk!

Vil gjerne ha flere synspunkter/forslag/hjelp, for etter å ha lest dette så har jeg innsett en hel del! : )

(Beklager skrivefeil, men orket ikke korrekturlese alt dette, så dere får ha meg unnskyldt)



Anonymous poster hash: 3f254...de7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*Vil se bilde av TS*

Skjer ikke at jeg legger ut bilde av meg selv her :)

Men for å forklare utseendet så ligner jeg kanskje litt på f.eks. Demi Lovato? Jeg er helt norsk, men mange jeg møter tror at jeg er spansk, fillipinsk eller fra iran/irak osv.. Personlig skjønner jeg ikke dette, men bare nevner.

Anonymous poster hash: 3f254...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare ikke tenker over det lenger? :)

Har du lest denne tråden, eller? Det er nok dessverre ikke sånn... :plystre:

Anonymous poster hash: 3f254...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...