Gå til innhold

Ferieplanlegging som gikk i dass :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dra uten dem. Unnskyld meg, dette handler ikke om selve reisemålet, men en koselig familietur sammen. Om de er utakknemlige, får de fader meg bli hjemme!

Anonymous poster hash: 7af9e...e25

Utakknemlig og utakknemlig...er. El en ærlig sak å ikke like Tyrkia? Folk er masete og ekle i Tyrkia...

Anonymous poster hash: 08297...eb5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hans barn, og de har all rett til å være med på ferie til Syden med dere også, ikke bare med sin mamma. Men de har erfaringer som ikke dere har, da de har vært endel ganger i Syden, og kanskje har et "større" inntrykk enn det dere har. Siden de sier så tydelig at de ikke ønsker å dra til Rhodos eller Tyrkia, så synes jeg dere skal respektere det ønsket. De har tydeligvis med seg erfaringer for de har vært der før, - og som jeg tolker det så har ikke du eller din mann vært der. Det er da virkelig flust av andre steder å reise når man skal til Syden!! Tyrkia er flere steder veldig masete og innpåslitent, og mange som har vært der ønsker seg ikke tilbake dit. Kanskje de to barna har opplevd dette maset, og ikke ønsker å oppleve det igjen.

Slippe mellomlandinger? Hva er så galt med en mellomlanding? Det kan da umulig være mange mellomlandinger når dere skal til Syden. Dere bor i nord ja, men det er ikke synd på dere om dere må til Trondheim, Bergen, Oslo, Sandefjord eller Moss for å finne muligheten til å reise et bedre sted.

Og som Kontormus skriver, så går det fly fra nord til flere destinasjoner sør i Europa. Det blir ikke vanskeligere enn hva dere gjør det til selv!

Fra når fikk barn rett til å være med på ferie?

• Liker 1
Skrevet

Det er hans barn, og de har all rett til å være med på ferie til Syden med dere også, ikke bare med sin mamma. Men de har erfaringer som ikke dere har, da de har vært endel ganger i Syden, og kanskje har et "større" inntrykk enn det dere har. Siden de sier så tydelig at de ikke ønsker å dra til Rhodos eller Tyrkia, så synes jeg dere skal respektere det ønsket. De har tydeligvis med seg erfaringer for de har vært der før, - og som jeg tolker det så har ikke du eller din mann vært der. Det er da virkelig flust av andre steder å reise når man skal til Syden!! Tyrkia er flere steder veldig masete og innpåslitent, og mange som har vært der ønsker seg ikke tilbake dit. Kanskje de to barna har opplevd dette maset, og ikke ønsker å oppleve det igjen.

Slippe mellomlandinger? Hva er så galt med en mellomlanding? Det kan da umulig være mange mellomlandinger når dere skal til Syden. Dere bor i nord ja, men det er ikke synd på dere om dere må til Trondheim, Bergen, Oslo, Sandefjord eller Moss for å finne muligheten til å reise et bedre sted.

Og som Kontormus skriver, så går det fly fra nord til flere destinasjoner sør i Europa. Det blir ikke vanskeligere enn hva dere gjør det til selv!

Du har aldri bodd i nord, du!

Vet du når på døgnet et "sydenfly" fra Gardemoen oftest går? jo, mellom kl 06 og 08 på morningen. Ikke spør meg hvorfor det er sånn, men det er det. Går det klokka seks, må du møte opp to timer før, ergo må du faktisk bo på hotell i området rundt Gardemoen for å rekke flyavgangen. Og da koster sydenturen kanskje 10 000 kr ekstra, hvis du skal ha fire barn med deg. Først seks flybilletter til Gardemoen, så hotellovernatting for seks (pluss shuttlebuss hvis du ikke bor på Radisson), så lander gjerne sydenflyet sent på kvelden på returen, etter at siste fly nordover har forlatt. Og joda, da er det en overnatting til, for seks personer, så retur neste morgen. Noen "sydenflyunntak" er det, men ikke mange. Og hvor enkelt tror du det er å komme seg til Sandefjord til en morgenflight til "syden"? Det er ofte et problem å bo i Harstad eller Kirkenes og skal reise til "syden" fra Oslo.

Men dette ble jo litt på siden av diskusjonen.....

Anonymous poster hash: 1a879...20b

• Liker 1
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Du har aldri bodd i nord, du!

Vet du når på døgnet et "sydenfly" fra Gardemoen oftest går? jo, mellom kl 06 og 08 på morningen. Ikke spør meg hvorfor det er sånn, men det er det. Går det klokka seks, må du møte opp to timer før, ergo må du faktisk bo på hotell i området rundt Gardemoen for å rekke flyavgangen. Og da koster sydenturen kanskje 10 000 kr ekstra, hvis du skal ha fire barn med deg. Først seks flybilletter til Gardemoen, så hotellovernatting for seks (pluss shuttlebuss hvis du ikke bor på Radisson), så lander gjerne sydenflyet sent på kvelden på returen, etter at siste fly nordover har forlatt. Og joda, da er det en overnatting til, for seks personer, så retur neste morgen. Noen "sydenflyunntak" er det, men ikke mange. Og hvor enkelt tror du det er å komme seg til Sandefjord til en morgenflight til "syden"? Det er ofte et problem å bo i Harstad eller Kirkenes og skal reise til "syden" fra Oslo.

Men dette ble jo litt på siden av diskusjonen.....

Anonymous poster hash: 1a879...20b

Enig. Bare flybilletter til Gardermoen i seg selv er jo en liten formue.

Er selv nordfra, men bor sørpå. Når vi skal reise på ferie med folk nordfra er betingelsen at de skal kunne reise dit uten å mellomlande på gardermoen - både av økonomiske og tidsmessige årsaker. Da er charterturer ofte mye, mye billigere, og raskere.

Skrevet

Jo, jeg forstår jo det. Men far kan vel ikke bare si at mor skal ha samvær de ukene de egentlig skal være hos han?

Det må jo ellers være helt kurant at stemor, far og de to små reiser til syden uten de to eldste (så fremst de ikke vil), men far er vel "nødt til" å ha ungene sin del av ferien? Og da må de jo finne på noe annet.

(Til opplysning er jeg ikke skilt selv, så jeg er ikke så godt inne i slik feriefordelingen).

Anonymous poster hash: 67760...9c8

Hvis barna ikke vil være med legger nok Ts og far turen til en uke barna uansett er hos mor. Resten av ferien tilbringer de sikkert i Norge som tidligere.

• Liker 1
Skrevet

Hvis barna ikke vil være med legger nok Ts og far turen til en uke barna uansett er hos mor. Resten av ferien tilbringer de sikkert i Norge som tidligere.

Dersom barna ikke vil bli med, bruker vi de ukene med ferie som barna ikke er hos oss, ja :)

Og så tar vi ferie hjemme sammens med dem før/etter det.

Anonymous poster hash: 62dce...e52

• Liker 2
Skrevet

Vi MÅ ikke finne på noe annet.. Dersom barna ikke vil bli med oss på vår planlagte ferie, så blir vi nok hjemme og håper på finevær de ukene vi tar ferie sammens med dem..

Anonymous poster hash: 62dce...e52

Skrevet

Regner med at barna hans vil være med dere på ferie.

Jeg har selv en 13 åring, og hun har reist mye fra hun var baby. Så nå er det flere steder hun ikke vil til lenger, og syden er ikke det samme lenger. Men hun blir jo med, og koser seg. Men jeg prøver nå og finne nye steder og reise, vi reiser ikke charter lenger. Og hun får være med å bestemme hvor vi reiser. Men nå bor vi i Oslo da, så for oss er det lett å reise billig overalt.

Anonymous poster hash: 614cc...578

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...